Do końca świata i jeden dzień dłużej
Grupa Tubądzin, lider w dziedzinie innowacji i designu, słynie z wykorzystywania w swoich fabrykach najnowocześniejszych technologii. Ich znakiem rozpoznawczym są unikalne wzory, tworzone we współpracy ze znanymi artystami. Pod koniec 2023 roku ogłoszony został projekt “Tubądzin Meets Art”, poprzez który marka chce objąć mecenat nad artystami i demokratyzować sztukę. Pierwsze działania widzimy już dziś!
Z okazji zbliżającego się 32. finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, Tubądzin postanowił zaprosić do współpracy Rafała Olbińskiego. Wspólnie stworzyli niezwykłe dzieła.
Oryginalne prace Rafała Olbińskiego powstały w technice olej i akryl na płótnie. Następnie Grupa Tubądzin przeniosła je na płyty gresowe. Technologia umożliwia wykonywanie dekoracji perfekcyjnie odwzorowującej kolory oryginalnych dzieł. Obraz w tej technice jest odporny na mróz, wilgoć i wysokie temperatury.
Obraz “Primavera” i “No Place to Hide II” to wyjątkowa synteza sztuki, poezji i nowoczesności. “Primavera” przedstawia baletnicę w tańcu emanującą lekkością i grą formy. Z kolei “No Place to Hide II” przykuwa uwagę przenikliwością i abstrakcyjnością spojrzenia na świat. Obydwa obrazy stworzone są w charakterystycznym dla Rafał Olbińskiego stylu. Ceniony malarz w swojej twórczości przenosi na płótno marzenia senne. Jego dzieła są pełne nieoczywistych metafor, pobudzają wyobraźnię i prowokują do refleksji. Artysta bawi się konwencjami, pozostając wierny jednej zasadzie – umiłowaniu piękna.
Oba obrazy zostały przekazane Władzom Miasta Łodzi, które wystawiły je na licytację podczas 32. finału WOŚP. Tegorocznym hasłem orkiestry jest “Tu wszystko gra OK!”, a celem są "Płuca po pandemii". Zebrane z licytacji środki zostaną przeznaczone na zakup sprzętu medycznego, wspierając polskie szpitale w diagnozowaniu i leczeniu chorób płuc.
Grupa Tubądzin, znana z realizacji niestandardowych projektów, ponownie akcentuję swoje zaangażowanie w sztukę, jak i tematy społeczne
Obrazy można licytować klikając w linki do aukcji:
Primavera Primavera Rafała Olbińskiego na płycie Tubądzin - Aukcje WOŚP - Allegro.pl
No Place To Hide II No Place to Hide II Rafała Olbińskiego na płycie Tubądzin - Aukcje WOŚP - Allegro.pl

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.