Do piękna…przez empatię
Kasia Jop to dyplomowany kosmetolog medyczny, certyfikowany beauty expert, business woman; właścicielka Comfort Zone Zurich by Jop. Kiedy otwierała salon piękności, myślała o miejscu, w którym kobiety będą mogły poczuć się swobodnie, zrelaksować, otworzyć. Chciała zaoferować im bezpieczną przystań, w której poczują się naprawdę pięknie, bo będą mogły być sobą. Przez ostatnią dekadę pomogła tysiącom kobiet uwierzyć w siebie i zrozumieć, że jeśli właściwej terapii dermatologicznej towarzyszyć będzie holistyczne podejście do zdrowia i urody, nasza skóra nam za to podziękuje. Potrafi uważnie słuchać. Poznaje sekrety i problemy swoich pacjentek, z wytrwałością i empatią doradza kobietom, które zostały nieuczciwie potraktowane przez innych lekarzy. Skrupulatnie dopasowuje do indywidualnych potrzeb terapie i zabiegi pielęgnacyjne.
Jak mówi w jednym z wywiadów:
„Sekret mojego sukcesu nie kryje się w innowacyjnym sprzęcie czy szerokiej
gamie usług. Od początku chodzi o empatyczne podejście do klienta, oparte
na szczerości, zrozumieniu i trosce. Droga do odkrywania własnego piękna to w
dużej mierze samoocena i osobista pielęgnacja. Dobrze dobrane kosmetyki i
profesjonalnie wykonane zabiegi to zaledwie połowa sukcesu. Moją misją jest
pomóc kobietom poczuć się komfortowo w ich własnej skórze”.
Empatia w medycynie estetycznej polega nie tylko na umiejętności słuchania i zrozumienia potrzeb oraz oczekiwań pacjenta, ale także na uczciwej, szczerej komunikacji oraz edukacji.
Po pierwsze: zrozumienie pacjenta
Każda osoba ma swoje unikalne powody, dla których decyduje się na zabieg estetyczny – mogą to być kompleksy, chęć poprawy samooceny czy pragnienie dostosowania się do zmieniających się standardów piękna. Lekarz lub kosmetolog, którzy potrafią wczuć się w sytuację pacjentki, są w stanie lepiej doradzić i zaproponować rozwiązania, które będą zgodne z jej oczekiwaniami.
Po drugie: budowanie zaufania
Empatyczne podejście sprzyja budowaniu zaufania między pacjentem a specjalistą. Kiedy pacjent czuje, że jego obawy są traktowane poważnie, jest bardziej skłonny do otwarcia się i dzielenia swoimi wątpliwościami. Taka relacjapozwala na dokładniejsze zrozumienie motywacji pacjenta oraz na dostosowanie planu leczenia do jego indywidualnych potrzeb.
Po trzecie: edukacja i informacja
Dla wielu kobiet, zachowanie młodzieńczego wyglądu może być źródłem radości i pozytywnego nastawienia do życia, jednak nadmierne dążenie do idealnego wyglądu może prowadzić do problemów psychicznych, takich jak dysmorfofobia (zaburzenie, w którym osoba obsesyjnie martwi się o swoje wady wyglądu) czy uzależnienie od zabiegów estetycznych. W takich przypadkach, to właśnie medycyna estetyczna może stać się źródłem stresu i niepokoju.
Empatyczne podejście musi więc obejmować także edukację pacjentów i to nie tylko na temat dostępnych zabiegów, ale też ich potencjalnych efektów, skutków ubocznych oraz związanego z nimi ryzyka. Informowanie pacjentów o tym, czego mogą się spodziewać, pozwala na podejmowanie świadomych decyzji i minimalizuje lęk związany z daną terapią.
“Wspieranie pacjentów w ich drodze do akceptacji siebie i poprawy jakości życia jest równie ważne jak osiągnięcie pożądanych efektów estetycznych”.
Zdaniem Kasi Jop, empatyczne podejście w medycynie estetycznej to klucz do sukcesu, który przynosi korzyści zarówno pacjentom, jak i specjalistom.
“Zrozumienie potrzeb pacjenta, budowanie zaufania oraz holistyczne podejście do zdrowia przyczyniają się do lepszych wyników i satysfakcji z przeprowadzonych zabiegów”.
www.comfortzonezurich.ch
Maść Rokitnikowa
Efekt wow przed „wielkim wyjściem”
Moc witaminy C dla pięknej skóry zimą
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
NEWSERIA POLECA
Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku
Wady refrakcji, takie jak krótkowzroczność, astygmatyzm czy starczowzroczność, można skutecznie i trwale usunąć. Kwestii bezpieczeństwa zabiegów korekcji wad wzroku dotyczy najwięcej obaw pacjentów, którzy myślą o takim kroku. Tutaj z pomocą przychodzą certyfikaty spełnianych norm jakości, akredytacje poszczególnych placówek oraz potwierdzenie kwalifikacji lekarzy chirurgów.
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Gwiazdy
Jakub Rzeźniczak: Z Radkiem Majdanem mamy dużo tematów do rozmowy. Jest świetnym współlokatorem, ale trochę ciężko się przy nim spało
Podczas realizacji zdjęć do programu „Mistrzowskie pojedynki. Eternal Glory” w Grecji Jakub Rzeźniczak mieszkał w pokoju z Radosławem Majdanem. Ucieszyło go to, bo w wolnych chwilach mogli wymieniać swoje spostrzeżenia dotyczące aktualnej sytuacji w piłce nożnej. Miał też okazję się przekonać, czy mąż Małgorzaty Rozenek również jest perfekcyjnym panem domu. Niestety byłemu bramkarzowi zdarzało się chrapać, co przełożyło się na bezsenne noce Jakuba Rzeźniczaka.
Ochrona środowiska
Susza stała się już corocznym zjawiskiem w Polsce. Lokalne inicjatywy mogą wiele zmienić
Polskie lato coraz bardziej zaczyna przypominać temperaturami to śródziemnomorskie. Rośnie liczba dni z temperaturą przekraczającą 30 st. C i tropikalnych nocy, a fale upałów sprzyjają nasilaniu się susz. Wylesianie i powiększanie obszarów nieprzepuszczalnych, w połączeniu z wadliwą gospodarką wodną, zwiększa w ostatnich dekadach „ucieczkę” wody z obszaru Polski, powodując większą intensywność skutków suszy – wynika z analizy „Nauki o klimacie”. Problemem jest brak spójnej i konsekwentnej polityki gospodarowania zasobami wodnymi.
Muzyka
Dawid Kwiatkowski: Padłem ofiarą oszustów, którzy na mnie nieuczciwie zarabiali. Teraz jestem też swoim księgowym, liczę pieniądze i sprawdzam umowy
Artysta przyznaje, że w branży muzycznej są ludzie, którzy zamiast wspierać młodych wykonawców w budowaniu kariery, po prostu chcą tylko zarobić na swoich „podopiecznych”. Dawid Kwiatkowski przestrzega więc wszystkich, którzy stają na scenie „Must Be the Music” i innych talent show, by nie ufali każdemu, kto się do nich odezwie po programie i zaproponuję współpracę, bo bardzo możliwe, że będzie mu zależało tylko na tym, by wykorzystać ich „pięć minut” dla własnych korzyści. On sam również padł ofiarą takich oszustów i musiał walczyć z nimi w sądzie.