Komunikaty PR

3 razy „tak” dla remontów w pandemii

2021-05-06  |  12:30
Biuro prasowe
Kontakt
Katarzyna Dworzyńska
PR Calling

Czerska 8/10
00-732 Warszawa
katarzyna.dworzynska|prcalling.pl| |katarzyna.dworzynska|prcalling.pl
+48501001377
https://www.prcalling.com

Polacy nie zwalniają z remontami w trakcie pandemii – aktywności remontowo-budowlane stały się poniekąd narodowym hobby, wynika z analizy DevaGroup, agencji specjalizującej się w działaniach SEM i SEO. Doceniamy najnowsze trendy w aranżacji wnętrz, stawiamy na jakość towarów oraz zwracamy uwagę na ceny usług ekip remontowych. Najczęściej planujemy remonty łazienek i kuchni – marzą nam się pomieszczenia stylowe, funkcjonalne i… gotowe na wczoraj. Poszukujemy podwykonawców, którzy pilnie zajmą się naszymi mieszkaniami i zaoferują przystępne ceny. 

 

Jak pokazują wyniki analizy DevaGroup, już w okresie jesienno-zimowym rozpoczynamy plany związane z remontami w domu. Słowo "remont" było najczęściej wyszukiwane w październiku 2020 oraz w styczniu i marcu tego roku. Na przestrzeni miesięcy styczeń-marzec 2021, „remont” był wpisywany do wyszukiwarki średnio 9 900 razy, to widoczny wzrost w liczbie zapytań w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej - 8 100 razy. W trakcie pandemii, Polacy coraz częściej zaczęli odczuwać potrzebę zmiany swojej domowej przestrzeni. Zainteresowanie pracami związanymi z odnową pomieszczeń nie ustaje, jak podają analitycy DevaGroup, przez ostatnie 6 miesięcy średni wynik wyszukiwania tego hasła pozostawał na podobnym poziomie. 

 

Kuchnia i łazienka: designerskie pomieszczenia w domu

Planowanie remontu kluczowych domowych pomieszczeń rozpoczyna się u Polaków jesienią i trwa aż do pierwszych dni wiosny. Jak pokazują wyniki Google Trends, w okresie październik 2020 – marzec 2021 najczęściej wyszukiwaliśmy frazy „remont łazienki” i „remont kuchni” (odpowiednio 4 400 i 1 000 razy w miesiącu). Co ciekawe, oba hasła odnotowują gwałtowny „peak” w styczniu – analogicznie 6 600 zapytań i 1 600 zapytań – wzrost liczby wyszukania fraz może wiązać się z próbą oszacowania budżetu na nowy rok. Szczegółowe planowanie wydatków związanych z remontem kuchni i łazienki w pierwszym miesiącu roku, może się wiązać z faktem, że oba pomieszczenia wymagają największego nakładu finansowego ze względu na zakup sprzętów AGD. Na podstawie wyników wyszukań w Google, w okresie jesienno-zimowym zauważamy nowy, rosnący trend wśród użytkowników internetu. Polacy stawiają na jakość i chcą podążać za produktami „na czasie”. Coraz częściej wyszukują hasła, takie jak „aranżacja łazienki”, „kuchnia w zabudowie” czy „kuchnia na wymiar” (średnio 40 500 zapytań w miesiącu). Można pokusić się o wniosek, że Polacy coraz mniej interesują się klasycznymi, ogólnodostępnymi towarami. Co więcej, designerskie produkty i nowatorskie rozwiązania są bardziej dostępne dzięki zakupom online. 

Jak pokazują wyniki Google Trends, w trakcie pandemii, mimo trudnej sytuacji finansowej wielu z nas, stawiamy na produkty lepszej jakości, które wpisują się w najnowsze trendy. W poszukiwaniu inspiracji najczęściej korzystamy z internetu, dlatego remonty warto zaplanować w oparciu o nowości pojawiające się w wyszukiwarce Google. Dokonując researchu online, mamy gwarancję bycia na bieżąco. Aby pozostać widocznym, firmy powinny stale aktualizować asortyment sklepów i uzupełniać go o popularne na rynku produkty – wskazuje Karolina Kawulka - SEM Specialist w DevaGroup

 

„Pilnie zlecę remont”

Mimo że w trakcie pandemii wielu Polaków podejmuje się realizacji drobnych prac remontowych samemu, wciąż wielu z nas stawia na zaufaną ekipę z dobrymi opiniami. Wyraźny wzrost zapytań związanych z poszukiwaniem grupy remontowej odnotowano w lutym i marcu tego roku. W marcu szczególnie zwiększyła się liczba zapytań o firmy remontowo-budowlane (2 400 wyszukań) i usługi remontowe (1 900 wyszukań). Zależy nam na czasie i chcemy, by prace rozpoczęły się w trybie ekspresowym - frazy „pilnie zlecę remont”, „ekipa remontowa” czy „zlecę remont” pojawiały się w internecie średnio 590 razy w miesiącu, w okresie październik – marzec 2021. 

Praca z domu i częstsze użytkowanie pomieszczeń pozwoliły nam dostrzec wiele mankamentów codziennej przestrzeni. Chcąc jak najszybciej ulepszyć naszą przestrzeń, przeorganizować ją pod kątem domowego biura czy przeprowadzić gruntowny remont łazienki lub kuchni – poszukujemy ekip remontowych, które pojawią się w naszych domach „od zaraz”. Jednak nawet, gdy usługodawca będzie dysponować czasem, warto pamiętać o obecnych ograniczeniach, które dotyczą sklepów budowalnych. Obecnie jedyną formą zakupu produktów niezbędnych do przeprowadzenia remontu jest internet. Wiele sieci handlowych usprawniło swoje strony i rozwinęło system płatności. W gorszej sytuacji są mniejsze sklepy, dla których wydatki związane z wprowadzeniem rozwiązań płatniczych, mniejsza liczba produktów czy słaba rozpoznawalność stanowią duże wyzwanie. Takie firmy mogą wspomóc się dostępnymi rozwiązaniami: darmowymi dostawami, promocjami dla stałych klientów oraz kodami promocyjnymi dla subskrybentów newslettera  – podkreśla Karolina Kawulka - SEM Specialist w DevaGroup

 

Coraz częściej sami projektujemy nasze domy

Jak pokazuje analiza DevaGroup, coraz więcej Polaków chce mieć realny wpływ na wygląd swojego mieszkania i domu. Fraza „projektowanie wnętrz” pojawiała się w okresie październik-marzec 2021 średnio 12 100 razy w miesiącu. Projekty salonu, mieszkań czy wnętrz, to najczęściej wyszukiwane hasła w internecie. Tworzymy wizualizacje swoich pomysłów i sprawdzamy, jak wyglądają w rzeczywistości. Frazy „projekt salonu” (9 900 zapytań), „projekty mieszkań” (5 400 zapytań) oraz „projekty wnętrz” (5 400 zapytań), odnotowały największe zainteresowanie w styczniu tego roku. 

Wzrost liczby zapytań frazy “projektowanie wnętrz” w styczniu, może wiązać się z obawą przed zamknięciem sklepów budowlanych i meblowych. Widmo trzeciej fali pandemii tylko przyspieszyło nasze plany dotyczące remontów. Dodatkowo, wielu z nas nie dysponuje budżetem, który może przeznaczyć na usługi profesjonalnej firmy architektonicznej. Obserwując, jak ceny materiałów i ekip remontowych poszybowały w górę, decydujemy się sami zaprojektować swoje domy. „Projektowanie” i „projektant wnętrz” to dwie najczęściej wyszukiwane frazy na przestrzeni ostatnich 6-ciu miesięcy. Są to sformułowania ogólne, które mogą sugerować początkową drogę zakupową klienta, który dopiero poszukuje inspiracji lub podwykonawcy. Warto ją wykorzystać w działaniach PPC i SEO, by już na początkowym etapie zainteresować odbiorcę swoim produktem czy usługą i nakierować go na konkretne działania – mówi Ewelina Ibek - Marketing Specialist w DevaGroup

 

Cena nadal odgrywa ważną rolę

Decydując się na produkty lepszej jakości, pragniemy podreperować domowy budżet niższą ceną usług remontowych. Liczba wyszukań fraz zawierających hasło "koszt remontu" odnotowuje gwałtowny spadek w okresie październik-grudzień 2020. Wynika to z faktu, że z realizacją  remontu najczęściej czekamy do wiosny. Wzrost zapytań w styczniu o "remont łazienki koszt" (1 900 zapytań) czy "remont kuchni koszt" (720 zapytań) może wiązać się z promocjami asortymentów sklepów, które wraz z początkiem roku wyprzedają najmniej popularne produkty. Remontujący powinni brać pod uwagę, że pandemia wymusiła wiele zmian w branży budowlanej. Brak dostępności produktów „od ręki”, zwiększone koszty usług ekipy remontowej i wyższe ceny materiałów, to wyzwania, z którymi przyszło nam się zmierzyć w nowej rzeczywistości.

 

--

Przedstawione dane pochodzą z analizy, przeprowadzonej przez DevaGroup, wyników wyszukiwania słów kluczowych związanych z remontami w Google za okres październik 2020 – marzec 2021, a także danych z Google Trends.

 

--

DevaGroup – należy do elitarnego grona najstarszych i najlepszych agencji SEM w Polsce. W branży od 2005 roku, posiada setki zadowolonych Klientów, doskonałe referencje oraz liczne nagrody i wyróżnienia. Specjalizuje się w marketingu w wyszukiwarkach (SEM): pozycjonowaniu (SEO) i Google Ads, a także w zaawansowanym mierzeniu wyników kampanii internetowych za pomocą Google Analytics. DevaGroup organizuje stałe szkolenia z marketingu internetowego, aby przekazywać wszechstronną wiedzę i umiejętności praktyczne. Ponadto od 2016 roku jest organizatorem semKRK, czyli wyjątkowej, krakowskiej konferencji dla specjalistów SEO i SEM, agencji marketingu internetowego, branży e-commerce oraz właścicieli biznesów. DevaGroup posiada prestiżowy status Google Premier Partner.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PR Calling
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce Biuro prasowe
2025-06-02 | 16:00

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce

Wyobraź sobie, że urządzasz salon marzeń albo wreszcie wymieniasz kuchnię na nową, a wszystko to bez czekania na wypłatę czy wizyty w banku. Teraz to możliwe dzięki nowej metodzie
Dom Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Dom Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Teatr

Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.