AKSAMITNY BEŻ
Total look to trend naszych czasów. Stylowy i efektowny, blisko spokrewniony z eleganckim stylem quiet luxury czy hamptons, niezmiennie robi furorę na wybiegach mody oraz na czerwonych dywanach wielkich imprez. Zdobywa również wnętrza, które w jego wydaniu nabierają niezwykłego, ponadczasowego smaku i nieszablonowego szlifu. Sprawdza się również w niedużych mieszkaniach, które wręcz potrzebują stonowanych stylizacji z wyważonym, nieprzytłaczającym wizualnie zdobnictwem.
Przykładem jest realizacja pracowni KODO – 45-metrowe warszawskie mieszkanie urządzone na potrzeby pary z małym dzieckiem. Na jego oryginalną aranżację złożyły się zarówno wprowadzone zmiany w układzie pomieszczeń oraz ich funkcjonalności, jak i doskonale dobrane materiały wykończeniowe i dodatki. Pierwotną kuchnię przeniesiono – i w postaci aneksu połączono z salonem, a w jej miejscu wygospodarowano mały pokój. Powstał układ, w którym znalazło się miejsce nie tylko na stół jadalny w strefie dziennej, lecz również – zamkniętą garderobę w dużym holu, wizualnie stanowiącą przedłużenie kuchni. Spora przestrzeń do gotowania, salon z narożnikiem, funkcjonalna sypialnia oraz praktycznie zorganizowany przedpokój to elementy, które dają efekt mieszkania większego niż jest w rzeczywistości.
Kluczową rolę odgrywa tu także stylistyka. Wnętrze miało być przede wszystkim jasne i eleganckie – do jego aranżacji wybrano więc spójną i stonowaną kolorystykę, która tworzy uniwersalną, ponadczasową bazę. Trio kolorystyczne, złożone z bieli, chłodnych odcieni beżu oraz szczotkowanego złota buduje pomieszczenia w różnych konfiguracjach, w żadnej nie popadając w banalność. Wrażenie robią przede wszystkim wariacje na temat beżu, zamknięte w niestandardowych elementach wykończenia – frontach kuchni na wysoki połysk, tapicerowanych welurem meblach, mięsistej tkaninie wezgłowia łóżka czy zasłon, ryflowanych drzwiach szafek sypialni czy łazienki. Kremowe kreacje zdobi unikatowa biżuteria tego wnętrza – utrzymane w barwie matowego złota elementy, które konsekwentnie goszczą w designerskich oprawach oświetleniowych, uchwytach zabudowy, armaturze, klamkach czy częściach konstrukcyjnych mebli.
Są również dekoracje, które skrupulatnie dopasowano do stylistyki wnętrza. Sztukaterie naścienne i przysufitowe, pionowe linie materiałowych paneli ściennych, lamelowa tafla frontów i okapu, strategicznie rozmieszczone lustra – to elementy, które nie tylko zdobią, lecz również optycznie powiększają pomieszczenia. Całość dopełniają drobiazgi – szkło oraz ceramika w nietypowych wydaniach, kompozycje kwiatowe oraz subtelne tekstylia, które z łatwością budują nienachalną przytulność miejsca. To aranżacja, która przetrwa próbę czasu – stylistycznie wysmakowana daje również ogromny potencjał do uzupełnień i metamorfoz.
Metryczka:
Lokalizacja: Warszawa
Powierzchnia mieszkania: 45 m²
Poziom: parter
Pomieszczenia: salon z aneksem kuchennym, hol, sypialnia master, łazienka, pokój dla dziecka
Przeznaczenie: dla pary z niemowlakiem
Wyzwania:
Dewelopersko było to mieszkanie dwupokojowe. Na etapie projektu zaplanowano znaczną przebudowę. Kuchnia została przeniesiona, a w jej pierwotnej lokalizacji został wydzielony mały pokój. W dużym holu wydzielono zamkniętą garderobę, która wizualnie jest przedłużeniem kuchni. Wnętrza miały być jasne i eleganckie.
Interesujące rozwiązania:
Klasyczny z elementami hamptons. Spójna i stonowana kolorystyka, która tworzy ponadczasową bazę. Użyto trzech kolorów: biel, złoto szczotkowane i chłodne odcienie beżu. Drewniana podłoga, beżowe meble, zasłony i firany z widocznym naturalnym splotem. Złote dodatki - elementy lamp, nóżki krzeseł i sof, uchwyty, armatura, dekoracyjny okap. Dekoracje w postaci sztukaterii ściennych i przysufitowych. Dekoracyjne detale w zabudowach stolarskich - ryflowania, frezowania, kuchnia wykonana z błyszczącego MDF. Konglomerat na blacie i ścianie. Tapicerowania na wymiar w holu i sypialni. Duże lustra powiększające optycznie przestrzeń

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny
Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Moda
Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.