Komunikaty PR

Architektoniczne inspiracje ze świata arch. Magdaleny Federowicz-Boule

2024-07-31  |  13:50
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

Podróże są nieodłącznym elementem zarówno życia zawodowego, jak i prywatnego architektki Magdaleny Federowicz-Boule, założycielki wielokrotnie nagradzanej pracowni Tremend i Ambasadorki Saint-Gobain Glass. W każdym zakątku świata, od eleganckiego Paryża po dynamiczny Nowy Jork, odkrywa każdorazowo nowe inspiracje. Globalne metropolie, z ich unikalnym połączeniem historii i współczesności, kształtują wrażliwość architektki, wpływając na realizowane później przez Tremend projekty na całym świecie. Fascynację różnorodnymi stylami i materiałami jej pracownia przekształca w budynki i wnętrza pełne światła, elegancji i nowoczesności.

Jak przyznaje założycielka i dyrektorka kreatywna pracowni Tremend, jej ulubione kierunki to przede wszystkim metropolie pełne historii i nowoczesności, takie jak Paryż, Nowy Jork, Berlin czy Ateny. Każde z tych miast posiada inną, niepowtarzalną architektoniczną tożsamość. Ta w swoim przekroju daje nam możliwość prześledzenia wielowiekowych procesów, momentów, które zapisały się w historii politycznej, społecznej i architektonicznej, a także zachodzących zmian – spod znaku ewolucji, a czasami wręcz rewolucji…

„Paryż zachwyca mnie swoim urokiem i elegancją. Spacerując po Avenue Montaigne, Rue de Bac czy Boulevard Saint-Germain, podziwiam zabytkowe kamienice, spektakularne katedry i imponujące mosty, które przenoszą nas w czasie. Każda wizyta w Paryżu to dla mnie odkrywanie na nowo historii architektury” – mówi Magdalena Federowicz-Boule, która na Paryż patrzy również z perspektywy architektki, która miała okazję twórczo zmierzyć się z dziedzictwem stolicy Francji we własnej praktyce zawodowej. W zeszłym roku w Paryżu pierwszych gości przyjął Alberte Hotel mieszczący się w charakterystycznej dla pejzażu miasta, XIX-wiecznej kamienicy. Za renowację zabytkowego budynku oraz projekt wnętrz odpowiadał właśnie zespół pod kierownictwem polskiej architektki. Aktualnie Tremend pracuje nad kolejnymi projektami we Francji.

Kontrapunktem dla „stolicy XIX wieku” będzie na wskroś nowoczesny Nowy Jork, symbol dynamiki, nieustannego ruchu, „miasto, które nigdy nie śpi”, z jego onieśmielającymi i sięgającymi nieba pomnikami epoki stalowych konstrukcji i szkła.

„Tak naprawdę każda podróż to nowa perspektywa, która ubogaca moje podejście do architektury. Pokazuje też, że ludzka wyobraźnia i kreatywność są nieograniczone. I że jako ludzkość zadajemy sobie wspólne pytania, a nasze odpowiedzi na nie mogą być bardzo różne. Ostatnio jeden z moich rozmówców porównał zaprojektowany przez mój zespół Dworzec Metropolitalny w Lublinie do słynnych realizacji Santiago Calatravy, które moim zdaniem w ogóle nie są do siebie podobne (śmiech). Niemniej jednak było to bardzo miłe porównanie. Myślę, że nasze projekty reprezentują podobne podejście do problematyki połączenia architektury z konstrukcją” – dodaje Magdalena Federowicz-Boule.

Architektka przyznaje, że od kiedy została Ambasadorką marki Saint-Gobain Glass, jeszcze bardziej wzrosła jej fascynacja szkłem jako materiałem w architekturze i to różnorodność form jego zastosowania jest dla niej ogromnym polem inspiracji:

„To inspirujące, kiedy pomyślę sobie, że produkowane w hucie szkła w Saint-Gobain materiały zostały użyte zarówno w słynnej, XVIII-wiecznej Sali Lustrzanej w Wersalu, jak i nowej filii Luwru w Abu Zabi zaprojektowanej przez Jeana Nouvela. Każdy z tych obiektów należy przecież do całkowicie innej epoki. Sala Lustrzana zrobiła na mnie niesamowite wrażenie spektaklem światła rozgrywanym przez wielkoformatowe lustra, który przepełnia wnętrze. Nadaje to całości spektakularnego majestatu. Z kolei w realizacji w Abu Zabi szkło ornamentowe stało się dopełnieniem bardzo nowatorskiej formy architektonicznej z charakterystyczną, ażurową kopułą” – mówi autorka Dworca w Lublinie. I dodaje:

„Każde z tych miejsc inspiruje mnie do wykorzystywania szkła w naszych projektach. Bliższe i te nieco dalsze podróże pozwalają mi nie tylko podziwiać te realizacje, ale również uczyć się. Nowoczesna architektura wymaga, aby budynki były nie tylko piękne, ale także funkcjonalne, zrównoważone i dostosowane do zmieniających się potrzeb społecznych. Szkło jako materiał budowlany daje nam ogromne możliwości w kreowaniu takich przestrzeni. Pozwala na maksymalne wykorzystanie naturalnego światła, co ma pozytywny wpływ na samopoczucie użytkowników, a także na efektywność energetyczną budynków. Podróże uczą mnie również, jak ważne jest dostosowywanie projektów do kontekstu lokalnego. Każde miejsce ma swoją unikalną kulturę, historię i warunki klimatyczne, które wpływają na architekturę. Dzięki takiemu podejściu, tworzymy w Tremend projekty, które są nie tylko globalnie nowoczesne, ale także głęboko zakorzenione w lokalnej tradycji i tożsamości”.

Magdalena Federowicz-Boule

Architektka, założycielka pracowni Tremend, aktualnie Prezeska Zarządu oraz Dyrektorka kreatywna pracowni. Dyplom uzyskała na Wydziale Architektury Politechniki Warszawskiej, a także brała udział w wymianie naukowej na University of Detroit Mercy w Stanach Zjednoczonych. Doświadczenie zdobyła pracując dla polskich oraz francuskich biur architektonicznych. W 2010 r. założyła autorską pracownię Tremend.

Magdalena Federowicz-Boule specjalizuje się w projektach kubaturowych oraz projektach wnętrz, zarówno komercyjnych jak i przestrzeni użyteczności publicznej. Wielokrotnie nominowana i nagradzana w polskich i międzynarodowych konkursach architektonicznych. Jest autorką m.in. Dworca Metropolitalnego w Lublinie oraz licznych realizacji wnętrz hotelowych (Novotel Wrocław Centrum, Ibis Styles Grudziąz, Ibis Styles Budapest City, Royal Tulip Warsaw Apartments). W 2024 r. została Ambasadorką Saint-Gobain Glass.

Należąca do Grupy SAINT-GOBAIN spółka SAINT-GOBAIN GLASS POLSKA to wiodący dostawca najwyższej jakości szkła i rozwiązań szklanych, oferowanych w odpowiedzi na wysokie oczekiwania klientów w zakresie komfortu życia, piękna architektury i ochrony środowiska. Oferta SAINT-GOBAIN GLASS obejmuje szeroki asortyment szkła bazowego do wszelkiego typu zastosowań oraz nowoczesne produkty i rozwiązania szklane do fasad, okien i wnętrz. Warto wyróżnić szkło niskoemisyjne ECLAZ®, wysokoselektywne szkło przeciwsłoneczne z rodziny COOL-LITE®, szeroki wachlarz nowoczesnych produktów do wnętrz, takich jak szkło ekstra białe DIAMANT®, szkło do kabin prysznicowych TIMELESS®, szkło ornamentowe, lakierowane, gamę luster srebrnych, w tym lustro bezpieczne MIRALITE® EASYSAFE, oraz szkło z efektem lustrzanym MIRASTAR® i MIRASTAR® REFLECT. Wśród produktów specjalnych na uwagę zasługuje linia szkła laminowanego STADIP®, szkło przyjazne ptakom 4BIRD® oraz szkło bazowe o zredukowanym śladzie węglowym ORAE®.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele? Biuro prasowe
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Dom Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Dom Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.