Komunikaty PR

Art in Architecture Festival – znamy laureatów drugiej edycji konkursu

2021-01-07  |  12:30
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

11 grudnia poznaliśmy laureatów drugiej edycji konkursu Art in Architecture Festival, promującego wykorzystanie sztuki w przestrzeni prywatnej, publicznej i w obiektach komercyjnych. Spośród licznie zgłoszonych prac, jury pod przewodnictwem arch. Witolda Dudka z pracowni APA Wojciechowski, wyłoniło zwycięzców w czterech konkursowych kategoriach.

Celem festiwalu jest zachęcenie inwestorów, architektów i architektów wnętrz do współpracy z artystami przy realizacji wystroju wnętrz prywatnych i przestrzeni publicznych. W konkursie nagradzani są zarówno autorzy projektów, jak i inwestorzy. W tym roku jury, w skład którego obok Witolda Dudka weszli: Aleksander Jankowski, Aleksander Roszkowski, Piotr Kroenke i Józef Chwedorowicz, wybrało cztery najlepsze projekty, których integralną częścią są dzieła sztuki. Zgłoszone do konkursu realizacje zostały zaprezentowane jurorom bez ujawniania danych biur architektonicznych. O ocenie prac świadczył jedynie ich poziom.

Mieszkanie / Dom

W kategorii „Mieszkanie / Dom” jurorzy nagrodzili wnętrze domu z obrazami Grzegorza Worpusa-Budziejewskiego oraz rzeźbami Willy’ego Verginera i Marcina Rząsy. Złote Statuetki z wizerunkiem Leonarda da Vinci przyznano autorce projektu arch. Katarzynie Kuo Stolarskiej z pracowni KUOO Architects oraz prywatnemu inwestorowi. Jury doceniło doskonałe zestawienie nastrojów wnętrza, w którym zachowawcza kolorystyka stanowi dobre tło dla prezentowanej rzeźby i obrazów. Sztuka jest w tej realizacji równie oszczędna, a przy tym mocna w wyrazie jak reszta wystroju. W przestrzeni hallu oraz sali kinowej architektka wyeksponowała zamówione specjalnie do tego projektu wielkoformatowe obrazy Grzegorza Worpusa-Budziejewskiego. W salonie na tle ściany pokrytej stalą stanęły dwie rzeźby Willy’ego Verginera, a w hallu na tle obrazu znakomita rzeźba Marcina Rząsy. Jak przyznaje Katarzyna Kuo Stolarska: „Sztuka jest tu kropką nad “i”, która powoduje, że dom jest spersonalizowany i bardziej „charakterny”. Cenny jest fakt, że została wymieszana sztuka polskich twórców i zagranicznych. Wszystkie elementy są ze sobą spójne, mimo tego, że pochodzą z tak odległych sobie miejsc.”

Przestrzeń publiczna

W kategorii „Przestrzeń publiczna” jury zdecydowało o przyznaniu głównej nagrody Bartoszowi Haduchowi i Łukaszowi Marjańskiemu z pracowni NarchitekTURA, a także Muzeum Narodowemu w Krakowie za aranżację wystawy monograficznej Stanisława Wyspiańskiego.  Architektom udało się w niej zachować równowagę między neutralnym tłem dla eksponatów, a unikalną scenografią podkreślającą geniusz artysty.

„Możliwość konfrontacji naszych wizji projektowych z twórczością jednego z najwybitniejszych polskich artystów była dla nas wielkim zaszczytem, a zarazem wyzwaniem. W naszym projekcie staraliśmy się wykreować scenariusz przestrzeni, w której role drugoplanowe – aranżacji, oświetlenia czy etalażu, pomagają zaistnieć w pełni roli głównej – multidyscyplinarnej twórczości Stanisława Wyspiańskiego. To architektura, która pozostając w cieniu genialnego artysty, jest jednak widoczna, stymulując dialog między dziełami sztuki i ich otoczeniem a widzami” – mówi arch. Bartosz Haduch.

„To odważne, rzadko spotykane podejście do przestrzeni wystawienniczej. Tło dla prezentowanej sztuki stało się jednocześnie sztuką. Wnętrze jednak nie konkuruje z wystawą, a znakomicie ją uzupełnia. Różnorodność zastosowanych form przestrzennych, skala wnętrza, zastosowana kolorystyka i światło, stwarzają doskonały klimat do kontestowania zarówno zbiorów, jak i samego wnętrza” – uzasadnił decyzję przewodniczący jury Witold Dudek.

Biuro

W kategorii „Biuro” laureatem tegorocznej edycji konkursu Art in Architecture Festival została pracownia JEMS Architekci. Jurorzy nagrodzili wnętrza warszawskiej siedziby biura, w których wyeksponowano obrazy Tomasza Trzupka. Wykorzystując swoje zarówno architektoniczne jak i artystyczne wykształcenie, artysta stworzył własny, malarski język, w wyrazisty sposób ilustrujący charakter projektów tworzonych przez JEMS Architekci. Seria obrazów eksponowanych w siedzibie pracowni powstała dla uczczenia trzydziestolecia działalności biura, otwartego na różnorodne idee i poglądy, ale zachowującego własny, rozpoznawalny język, który charakteryzuje racjonalizm i umiarkowanie.

„Surowa przestrzeń wnętrza koresponduje z surową formą elementów wystroju architektonicznego, w co doskonale wpisują się prace graficzne. Spójna kolorystyka wnętrza i prac stwarza wrażenie jednorodności. Światło dzienne dopełnia stworzoną kompozycję poprzez ciekawą grę światłocieni” – powiedział Witold Dudek.

Hotel

Za najlepszą realizację w kategorii „Hotel” jurorzy uznali wnętrza Hotelu Nobu w Warszawie z pracami m.in. Anny Bimer, Piotra Uklańskiego. Złotą Statuetkę przyznano architektom Przemo Łukasikowi i Łukaszowi Zagale z pracowni Medusa Group oraz inwestorowi – Tacit Investment Polska S.A. W uzasadnieniu werdyktu jury zwróciło uwagę na wyrafinowaną kompozycję architektury i sztuki zamkniętej w eleganckiej przestrzeni. Surowy beton i szkło w zestawieniu z miękkim drewnem stwarza doskonałe tło – przestrzeń dla  delikatnych w wyrazie prac malarskich.

“Sztuka, wypełniająca wnętrza Nobu Hotel, jest łącznikiem pomiędzy japońskim DNA hotelu a polskim kontekstem miejsca. Do pokoi wybrane zostały eleganckie, niemal biżuteryjne prace Anny Bimer, przywołujące skojarzenia z japońskimi drzeworytami. Prace Piotra Uklańskiego, jednego z najbardziej rozpoznawalnych polskich artystów, użytymi elementami odnoszą się do ważnych w kulturze Japonii materiałów, jakimi są ceramika i tkanina. Naturalne techniki prac oraz ich organiczność ocieplają delikatnie surowe wnętrza hotelu” – powiedziała Katarzyna Wąs, odpowiedzialna na zlecenie inwestora i w porozumieniu z architektami za dobór dzieł sztuki do nowej części hotelu.

Ze względu na ograniczenia spowodowane pandemią, wszystkie statuetki z wizerunkiem Leonarda da Vinci trafią do laureatów z początkiem roku.

Organizatorem konkursu Art in Architecture Festival jest Fundacja Innowacji Społeczno-Kulturalnych przy wsparciu Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Patronat medialny nad wydarzeniem objęli: Elle Decoration, Stowarzyszenie Architektów Wnętrz, Dobre Wnętrze, Czas na Wnętrze, Artinfo.pl, Exspace.pl, Designteka.pl, Magazif.com, WhiteMAD, Foorni.pl, Law Business Quality, Architektura & Biznes, Hotelarz, OKK! PR.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024 Biuro prasowe
2024-07-09 | 11:00

Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024

Firma Purmo znalazła się wśród laureatów w ogólnopolskim badaniu konsumenckim zdobywając Konsumencki Lider Jakości 2024 w kategorii „Grzejniki”. Badanie
Dom Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit
2024-07-08 | 16:25

Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit

Choć Europa wciąż zdominowana jest przez lata używania mało ekologicznego papieru toaletowego, z pomocą przychodzą zrywające z tradycją toalety myjące. Kiedy Geberit wprowadził na rynek
Dom „ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!
2024-07-08 | 10:50

„ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!

W przyszłym roku będziemy obchodzili 100. rocznicę słynnej Międzynarodowej Wystawy Sztuk Dekoracyjnych i Nowoczesnego Przemysłu. By uczcić to wydarzenie, Studio Prostych Form postanowiło

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Luna: W moim życiu jest więcej momentów zwątpienia i bezradności niż szczęścia i ekscytacji. Tylko tego nie pokazuję na Instagramie

Wokalistka chce, by jej pierwszy singiel zaprezentowany po Eurowizji był symbolem wewnętrznego odrodzenia, nowego początku i nadziei, bo choć życie pełne jest upadków, to najważniejsze jest, by z każdej porażki wyciągnąć odpowiednie wnioski, zawsze walczyć o swoje szczęście i odnaleźć w sobie siłę do działania. „Alive” to pełne emocji, intymne wyznanie Luny, ukazujące jej wewnętrzną walkę z wątpliwościami i przytłaczającymi myślami. Utwór opowiada o stanie zawieszenia między dwoma światami – rzeczywistym, pełnym wyzwań i wyimaginowanym, gdzie można znaleźć chwilowe ukojenie.

Handel

W ciągu 5–10 lat spodziewane duże wzrosty sprzedaży żywności ekologicznej. Największą barierą pozostaje niska świadomość konsumentów

Już blisko 80 proc. polskich konsumentów deklaruje kupowanie żywności ekologicznej – wynika z badania przeprowadzonego dla Polskiej Izby Żywności Ekologicznej przez Stowarzyszenie Delta Partner. Ten odsetek sukcesywnie rośnie, podobnie jak wartość rynku ekologicznej żywności, która według szacunków NIQ wynosi już ok. 2 mld zł, stanowiąc prawie 1 proc. wartości całego rynku spożywczego. Dalsze wzrosty utrudnia jednak fakt, że wielu konsumentów wciąż ma problem z rozpoznaniem produktów bio na sklepowych półkach. Według badań tylko co czwarty klient potrafi prawidłowo rozpoznać w sklepie symbol euroliścia, który gwarantuje, że produkt powstał zgodnie z restrykcyjnymi unijnymi wymogami rolnictwa ekologicznego.

Podróże

Klaudia Carlos: Nigdzie nie ma takiego piasku złocistego jak nad Bałtykiem. Mam tam swoje ulubione miejsca, ale lubię też poszukiwać nowych

Wokół wakacji nad polskim morzem przez lata narosło wiele stereotypów. Prezenterka zapewnia jednak, że ją samą nie zniechęcają ani stwierdzenia, że „jest za drogo”, ani że „zazwyczaj jest zła pogoda”. I choć turyści chociażby ze względu na „paragony grozy” coraz częściej omijają łukiem Morze Bałtyckie, to ona jest konsekwentna w swoich wyborach. Każdego roku stawia właśnie na Bałtyk i przekonuje, że nadmorskie miejscowości są bardziej urokliwe niż zagraniczne kurorty, a polskie piaszczyste plaże nie mają sobie równych.