Art in Architecture Festival – znamy laureatów drugiej edycji konkursu
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
11 grudnia poznaliśmy laureatów drugiej edycji konkursu Art in Architecture Festival, promującego wykorzystanie sztuki w przestrzeni prywatnej, publicznej i w obiektach komercyjnych. Spośród licznie zgłoszonych prac, jury pod przewodnictwem arch. Witolda Dudka z pracowni APA Wojciechowski, wyłoniło zwycięzców w czterech konkursowych kategoriach.
Celem festiwalu jest zachęcenie inwestorów, architektów i architektów wnętrz do współpracy z artystami przy realizacji wystroju wnętrz prywatnych i przestrzeni publicznych. W konkursie nagradzani są zarówno autorzy projektów, jak i inwestorzy. W tym roku jury, w skład którego obok Witolda Dudka weszli: Aleksander Jankowski, Aleksander Roszkowski, Piotr Kroenke i Józef Chwedorowicz, wybrało cztery najlepsze projekty, których integralną częścią są dzieła sztuki. Zgłoszone do konkursu realizacje zostały zaprezentowane jurorom bez ujawniania danych biur architektonicznych. O ocenie prac świadczył jedynie ich poziom.
Mieszkanie / Dom
W kategorii „Mieszkanie / Dom” jurorzy nagrodzili wnętrze domu z obrazami Grzegorza Worpusa-Budziejewskiego oraz rzeźbami Willy’ego Verginera i Marcina Rząsy. Złote Statuetki z wizerunkiem Leonarda da Vinci przyznano autorce projektu arch. Katarzynie Kuo Stolarskiej z pracowni KUOO Architects oraz prywatnemu inwestorowi. Jury doceniło doskonałe zestawienie nastrojów wnętrza, w którym zachowawcza kolorystyka stanowi dobre tło dla prezentowanej rzeźby i obrazów. Sztuka jest w tej realizacji równie oszczędna, a przy tym mocna w wyrazie jak reszta wystroju. W przestrzeni hallu oraz sali kinowej architektka wyeksponowała zamówione specjalnie do tego projektu wielkoformatowe obrazy Grzegorza Worpusa-Budziejewskiego. W salonie na tle ściany pokrytej stalą stanęły dwie rzeźby Willy’ego Verginera, a w hallu na tle obrazu znakomita rzeźba Marcina Rząsy. Jak przyznaje Katarzyna Kuo Stolarska: „Sztuka jest tu kropką nad “i”, która powoduje, że dom jest spersonalizowany i bardziej „charakterny”. Cenny jest fakt, że została wymieszana sztuka polskich twórców i zagranicznych. Wszystkie elementy są ze sobą spójne, mimo tego, że pochodzą z tak odległych sobie miejsc.”
Przestrzeń publiczna
W kategorii „Przestrzeń publiczna” jury zdecydowało o przyznaniu głównej nagrody Bartoszowi Haduchowi i Łukaszowi Marjańskiemu z pracowni NarchitekTURA, a także Muzeum Narodowemu w Krakowie za aranżację wystawy monograficznej Stanisława Wyspiańskiego. Architektom udało się w niej zachować równowagę między neutralnym tłem dla eksponatów, a unikalną scenografią podkreślającą geniusz artysty.
„Możliwość konfrontacji naszych wizji projektowych z twórczością jednego z najwybitniejszych polskich artystów była dla nas wielkim zaszczytem, a zarazem wyzwaniem. W naszym projekcie staraliśmy się wykreować scenariusz przestrzeni, w której role drugoplanowe – aranżacji, oświetlenia czy etalażu, pomagają zaistnieć w pełni roli głównej – multidyscyplinarnej twórczości Stanisława Wyspiańskiego. To architektura, która pozostając w cieniu genialnego artysty, jest jednak widoczna, stymulując dialog między dziełami sztuki i ich otoczeniem a widzami” – mówi arch. Bartosz Haduch.
„To odważne, rzadko spotykane podejście do przestrzeni wystawienniczej. Tło dla prezentowanej sztuki stało się jednocześnie sztuką. Wnętrze jednak nie konkuruje z wystawą, a znakomicie ją uzupełnia. Różnorodność zastosowanych form przestrzennych, skala wnętrza, zastosowana kolorystyka i światło, stwarzają doskonały klimat do kontestowania zarówno zbiorów, jak i samego wnętrza” – uzasadnił decyzję przewodniczący jury Witold Dudek.
Biuro
W kategorii „Biuro” laureatem tegorocznej edycji konkursu Art in Architecture Festival została pracownia JEMS Architekci. Jurorzy nagrodzili wnętrza warszawskiej siedziby biura, w których wyeksponowano obrazy Tomasza Trzupka. Wykorzystując swoje zarówno architektoniczne jak i artystyczne wykształcenie, artysta stworzył własny, malarski język, w wyrazisty sposób ilustrujący charakter projektów tworzonych przez JEMS Architekci. Seria obrazów eksponowanych w siedzibie pracowni powstała dla uczczenia trzydziestolecia działalności biura, otwartego na różnorodne idee i poglądy, ale zachowującego własny, rozpoznawalny język, który charakteryzuje racjonalizm i umiarkowanie.
„Surowa przestrzeń wnętrza koresponduje z surową formą elementów wystroju architektonicznego, w co doskonale wpisują się prace graficzne. Spójna kolorystyka wnętrza i prac stwarza wrażenie jednorodności. Światło dzienne dopełnia stworzoną kompozycję poprzez ciekawą grę światłocieni” – powiedział Witold Dudek.
Hotel
Za najlepszą realizację w kategorii „Hotel” jurorzy uznali wnętrza Hotelu Nobu w Warszawie z pracami m.in. Anny Bimer, Piotra Uklańskiego. Złotą Statuetkę przyznano architektom Przemo Łukasikowi i Łukaszowi Zagale z pracowni Medusa Group oraz inwestorowi – Tacit Investment Polska S.A. W uzasadnieniu werdyktu jury zwróciło uwagę na wyrafinowaną kompozycję architektury i sztuki zamkniętej w eleganckiej przestrzeni. Surowy beton i szkło w zestawieniu z miękkim drewnem stwarza doskonałe tło – przestrzeń dla delikatnych w wyrazie prac malarskich.
“Sztuka, wypełniająca wnętrza Nobu Hotel, jest łącznikiem pomiędzy japońskim DNA hotelu a polskim kontekstem miejsca. Do pokoi wybrane zostały eleganckie, niemal biżuteryjne prace Anny Bimer, przywołujące skojarzenia z japońskimi drzeworytami. Prace Piotra Uklańskiego, jednego z najbardziej rozpoznawalnych polskich artystów, użytymi elementami odnoszą się do ważnych w kulturze Japonii materiałów, jakimi są ceramika i tkanina. Naturalne techniki prac oraz ich organiczność ocieplają delikatnie surowe wnętrza hotelu” – powiedziała Katarzyna Wąs, odpowiedzialna na zlecenie inwestora i w porozumieniu z architektami za dobór dzieł sztuki do nowej części hotelu.
Ze względu na ograniczenia spowodowane pandemią, wszystkie statuetki z wizerunkiem Leonarda da Vinci trafią do laureatów z początkiem roku.
Organizatorem konkursu Art in Architecture Festival jest Fundacja Innowacji Społeczno-Kulturalnych przy wsparciu Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Patronat medialny nad wydarzeniem objęli: Elle Decoration, Stowarzyszenie Architektów Wnętrz, Dobre Wnętrze, Czas na Wnętrze, Artinfo.pl, Exspace.pl, Designteka.pl, Magazif.com, WhiteMAD, Foorni.pl, Law Business Quality, Architektura & Biznes, Hotelarz, OKK! PR.
![Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024 Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_1068143937,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024
![Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit](/files/_uploaded/glownekonf_1952727664,w_253,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit
![„ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!](/files/_uploaded/glownekonf_1305400198,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
„ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Psychologia
![](/files/1922771799/luna-alive-foto-ramka,w_274,_small.jpg)
Luna: W moim życiu jest więcej momentów zwątpienia i bezradności niż szczęścia i ekscytacji. Tylko tego nie pokazuję na Instagramie
Wokalistka chce, by jej pierwszy singiel zaprezentowany po Eurowizji był symbolem wewnętrznego odrodzenia, nowego początku i nadziei, bo choć życie pełne jest upadków, to najważniejsze jest, by z każdej porażki wyciągnąć odpowiednie wnioski, zawsze walczyć o swoje szczęście i odnaleźć w sobie siłę do działania. „Alive” to pełne emocji, intymne wyznanie Luny, ukazujące jej wewnętrzną walkę z wątpliwościami i przytłaczającymi myślami. Utwór opowiada o stanie zawieszenia między dwoma światami – rzeczywistym, pełnym wyzwań i wyimaginowanym, gdzie można znaleźć chwilowe ukojenie.
Handel
W ciągu 5–10 lat spodziewane duże wzrosty sprzedaży żywności ekologicznej. Największą barierą pozostaje niska świadomość konsumentów
![](/files/1922771799/zywnosc-ekologiczna-foto,w_133,r_png,_small.png)
Już blisko 80 proc. polskich konsumentów deklaruje kupowanie żywności ekologicznej – wynika z badania przeprowadzonego dla Polskiej Izby Żywności Ekologicznej przez Stowarzyszenie Delta Partner. Ten odsetek sukcesywnie rośnie, podobnie jak wartość rynku ekologicznej żywności, która według szacunków NIQ wynosi już ok. 2 mld zł, stanowiąc prawie 1 proc. wartości całego rynku spożywczego. Dalsze wzrosty utrudnia jednak fakt, że wielu konsumentów wciąż ma problem z rozpoznaniem produktów bio na sklepowych półkach. Według badań tylko co czwarty klient potrafi prawidłowo rozpoznać w sklepie symbol euroliścia, który gwarantuje, że produkt powstał zgodnie z restrykcyjnymi unijnymi wymogami rolnictwa ekologicznego.
Podróże
Klaudia Carlos: Nigdzie nie ma takiego piasku złocistego jak nad Bałtykiem. Mam tam swoje ulubione miejsca, ale lubię też poszukiwać nowych
![](/files/1922771799/carlos-wakacje-foto,w_133,_small.jpg)
Wokół wakacji nad polskim morzem przez lata narosło wiele stereotypów. Prezenterka zapewnia jednak, że ją samą nie zniechęcają ani stwierdzenia, że „jest za drogo”, ani że „zazwyczaj jest zła pogoda”. I choć turyści chociażby ze względu na „paragony grozy” coraz częściej omijają łukiem Morze Bałtyckie, to ona jest konsekwentna w swoich wyborach. Każdego roku stawia właśnie na Bałtyk i przekonuje, że nadmorskie miejscowości są bardziej urokliwe niż zagraniczne kurorty, a polskie piaszczyste plaże nie mają sobie równych.