Łazienka na żółto i na… szaro, czyli w kolorach roku od Pantone
![](/files/_uploaded/wiz_zdjeciekonf_1166971042,w_170,h_95,wo_170,ho_95,_small.jpg)
Aleksandra Kaczorowska
Beyond Public Relations
ul. Franciszka Klimczaka 1
02-797 Warszawa
a.kaczorowska|bepr.pl| |a.kaczorowska|bepr.pl
504 907 388
www.bepr.pl
Pantone Color Institute co roku ogłasza kolor roku. Tym razem jednostka badawcza wyłoniła aż dwa kolory – Ultimate Gray oraz Illuminating Yellow. Obie barwy sprawdzą się doskonale we wnętrzach, również łazienek. Warto jednak pamiętać o ich odpowiednich proporcjach.
System kolorów stworzony przez Instytut Koloru Pantone znany jest na całym świecie. Firma, każdego roku wybiera kolor, który symbolicznie wyznacza trendy na najbliższe 12 miesięcy. Tym razem z palety zostały wyłonione dwie barwy: Ulitimate Gray oraz Illuminating Yellow, czyli odcienie szarego oraz żółtego. Na werdykt wpływ miała sytuacja pandemiczna i aktualne nastroje w społeczeństwie. Jak uzasadnia instytut, połączenie tych dwóch kontrastujących ze sobą kolorów ma nieść za sobą siłę i nadzieję na lepsze jutro. Warto więc wykorzystać je w swoim otoczeniu – również w łazience. Jak to zrobić?
Pantone definiuje Illuminating jako jasny, wesoły, rozgrzewający i nasycony energią słoneczną. Wprowadzając go do swojego wnętrza, możemy mieć pewność, że poprawi nam humor i doda energii. Należy jednak pamiętać, że w nadmiarze może przynieść efekt odwrotny do oczekiwanego. Dlatego najbezpieczniej stosować go w dodatkach. W przypadku łazienki może to być miękki dywanik, obraz lub akcesoria takie jak mydelniczka czy kubek na szczoteczki.
Szary Ultimate Gray należy z kolei do neutralnych barw i jest idealnym tłem do intensywnych kolorystycznie dodatków. Użycie tylko tej jednej barwy może przytłoczyć wnętrze, dlatego, by była lekka w odbiorze i pomocna w relaksacji, dobrym wyborem będzie połączenie jej z Illuminating Yellow. Zestawienie tych dwóch kolorów to doskonała kompozycja, dzięki której poczujemy się radośnie i bezpiecznie.
- Te dwa bardzo różniące się od siebie kolory tworzą dość awangardową parę, która jest jednocześnie ciekawą inspiracją dla wystroju wnętrz. W naszym przekonaniu obie barwy współgrają ze sobą tworząc czystą harmonię, a w łazience dają poczucie odprężenia i spokoju z energetycznym zastrzykiem na cały dzień – mówi Hanna Błaszak, ekspert firmy Radaway.
![Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024 Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_1068143937,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024
![Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit](/files/_uploaded/glownekonf_1952727664,w_253,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit
![„ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!](/files/_uploaded/glownekonf_1305400198,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
„ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Psychologia
![](/files/1922771799/luna-alive-foto-ramka,w_274,_small.jpg)
Luna: W moim życiu jest więcej momentów zwątpienia i bezradności niż szczęścia i ekscytacji. Tylko tego nie pokazuję na Instagramie
Wokalistka chce, by jej pierwszy singiel zaprezentowany po Eurowizji był symbolem wewnętrznego odrodzenia, nowego początku i nadziei, bo choć życie pełne jest upadków, to najważniejsze jest, by z każdej porażki wyciągnąć odpowiednie wnioski, zawsze walczyć o swoje szczęście i odnaleźć w sobie siłę do działania. „Alive” to pełne emocji, intymne wyznanie Luny, ukazujące jej wewnętrzną walkę z wątpliwościami i przytłaczającymi myślami. Utwór opowiada o stanie zawieszenia między dwoma światami – rzeczywistym, pełnym wyzwań i wyimaginowanym, gdzie można znaleźć chwilowe ukojenie.
Handel
W ciągu 5–10 lat spodziewane duże wzrosty sprzedaży żywności ekologicznej. Największą barierą pozostaje niska świadomość konsumentów
![](/files/1922771799/zywnosc-ekologiczna-foto,w_133,r_png,_small.png)
Już blisko 80 proc. polskich konsumentów deklaruje kupowanie żywności ekologicznej – wynika z badania przeprowadzonego dla Polskiej Izby Żywności Ekologicznej przez Stowarzyszenie Delta Partner. Ten odsetek sukcesywnie rośnie, podobnie jak wartość rynku ekologicznej żywności, która według szacunków NIQ wynosi już ok. 2 mld zł, stanowiąc prawie 1 proc. wartości całego rynku spożywczego. Dalsze wzrosty utrudnia jednak fakt, że wielu konsumentów wciąż ma problem z rozpoznaniem produktów bio na sklepowych półkach. Według badań tylko co czwarty klient potrafi prawidłowo rozpoznać w sklepie symbol euroliścia, który gwarantuje, że produkt powstał zgodnie z restrykcyjnymi unijnymi wymogami rolnictwa ekologicznego.
Podróże
Klaudia Carlos: Nigdzie nie ma takiego piasku złocistego jak nad Bałtykiem. Mam tam swoje ulubione miejsca, ale lubię też poszukiwać nowych
![](/files/1922771799/carlos-wakacje-foto,w_133,_small.jpg)
Wokół wakacji nad polskim morzem przez lata narosło wiele stereotypów. Prezenterka zapewnia jednak, że ją samą nie zniechęcają ani stwierdzenia, że „jest za drogo”, ani że „zazwyczaj jest zła pogoda”. I choć turyści chociażby ze względu na „paragony grozy” coraz częściej omijają łukiem Morze Bałtyckie, to ona jest konsekwentna w swoich wyborach. Każdego roku stawia właśnie na Bałtyk i przekonuje, że nadmorskie miejscowości są bardziej urokliwe niż zagraniczne kurorty, a polskie piaszczyste plaże nie mają sobie równych.