Łazienka rodzinna – jak ją zaprojektować, aby zadowalała wszystkich domowników?
Jeśli nie mieszkasz sam, na pewno spotkałeś się już z problemami natury technicznej podczas współdzielenia łazienki. Kilku domowników i jedno pomieszczenie – czy da się ją zaprojektować tak, aby odpowiadała na potrzeby każdego? Co musi zawierać i jak ją zaaranżować?
Łazienka rodzinna to sztuka kompromisów
Zaprojektowanie łazienki dla kilku osób to nie lada zadanie. To przecież prywatna przestrzeń użytkowa dla domowników o różnych potrzebach, przyzwyczajeniach i gustach. Dlatego tak ważne jest dobranie wszystkich elementów, aby zadowolić wszystkich, a jednocześnie aby całe pomieszczenie prezentowało się spójnie. Jeśli tylko powierzchniowo możemy sobie na to pozwolić, warto przemyśleć zainstalowanie zarówno wanny jak i kabiny prysznicowej. Ułatwi to nie tylko korzystanie z łazienki na co dzień, ale może znacząco poprawić komfort, np. u osób starszych lub chorych, które mogą mieć utrudnione wchodzenie do wanny. SANPLAST SA w swojej ofercie ma zarówno wanny o różnych kształtach i rozmiarach, jak i kabiny z niskimi i wysokimi brodzikami, przesuwanym szkłem, duże i małe. Kolejnym ułatwieniem może być montaż dwóch umywalek – jest to praktyczne z tego względu, że kilka osób może użytkować wspólnie łazienkę w tym samym czasie – jedna przeprowadza poranną pielęgnację, druga się maluje. Taki podział może ułatwić również kolejny ważny aspekt, którym jest przechowywanie. Szczególnie, gdy kilka osób korzysta z łazienki odpowiednia liczba miejsca do przechowywania jest kluczowa.
Wspólne, nie znaczy bez charakteru
Mimo że gusta bywają różne, a domownikom mogą podobać się zupełnie odległe od siebie style i aranżacje, na pewno da się znaleźć wspólne cechy, których w łazience szuka każdy. Musi być ona funkcjonalna i stanowić oazę spokoju – każdy w niej bowiem wykonuje mniej więcej te same czynności. Mogłoby się wydawać więc, że kompromis jest w tej materii niemożliwy. Nic bardziej mylnego! Zarówno funkcjonalne jak i wytrzymałe, odporne na czas, zabrudzenia czy zarysowania jest wyposażenie łazienkowe SANPLAST, które powstało właśnie z myślą o ich intensywnym użytkowaniu. „Wiemy, że różni ludzie to różne potrzeby i gusta. Często wyposażenie łazienki jest determinowane jej metrażem, dlatego zarówno wanny jak i kabiny oraz brodziki są tworzone w różnych wariantach wymiarowych, aby każdy znalazł odpowiedni do swojej łazienki. Dlatego też, w ofercie SANPLAST znajdziemy produkty, które pozwolą na stworzenie wyjątkowego miejsca łazienkowego, które sprosta wymaganiom wszystkich mieszkańców.”- podkreśla Małgorzata Hulisz Kierownik Działu Marketingu Sanplast SA
Korzystanie w kilka osób z jednej przestrzeni łazienkowej może wydawać się sporym wyzwaniem jednak kluczem do sukcesu jest kompromis i dopasowanie tej przestrzeni pod indywidualne wymagania domowników. W każdej realizacji pomysłu na aranżację łazienki pomoże SANPLAST.

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Czym stresują się Polacy? Finanse i obowiązki domowe w czołówce. Wyniki badań

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Dom i ogród

Eliza Gwiazda: Bez chemii naprawdę można wysprzątać mieszkanie na błysk. Wiele rzeczy da się doczyścić na przykład sodą
Influencerka lubi, gdy w jej domu wszystko lśni, i ma swoje sprawdzone metody sprzątania bez używania chemii. Popularne składniki, które można znaleźć w każdej kuchni, takie jak soda, ocet czy kwasek cytrynowy, okazują się bowiem równie skuteczne i wydajne jak detergenty. Eliza Gwiazda zaznacza, że naturalne metody sprzątania i czyszczenia różnych powierzchni są przyjazne dla środowiska oraz bezpieczne dla domowników i zwierząt.
Handel
Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.
Moda
Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.