Łazienka rodzinna – jak ją zaprojektować, aby zadowalała wszystkich domowników?
Jeśli nie mieszkasz sam, na pewno spotkałeś się już z problemami natury technicznej podczas współdzielenia łazienki. Kilku domowników i jedno pomieszczenie – czy da się ją zaprojektować tak, aby odpowiadała na potrzeby każdego? Co musi zawierać i jak ją zaaranżować?
Łazienka rodzinna to sztuka kompromisów
Zaprojektowanie łazienki dla kilku osób to nie lada zadanie. To przecież prywatna przestrzeń użytkowa dla domowników o różnych potrzebach, przyzwyczajeniach i gustach. Dlatego tak ważne jest dobranie wszystkich elementów, aby zadowolić wszystkich, a jednocześnie aby całe pomieszczenie prezentowało się spójnie. Jeśli tylko powierzchniowo możemy sobie na to pozwolić, warto przemyśleć zainstalowanie zarówno wanny jak i kabiny prysznicowej. Ułatwi to nie tylko korzystanie z łazienki na co dzień, ale może znacząco poprawić komfort, np. u osób starszych lub chorych, które mogą mieć utrudnione wchodzenie do wanny. SANPLAST SA w swojej ofercie ma zarówno wanny o różnych kształtach i rozmiarach, jak i kabiny z niskimi i wysokimi brodzikami, przesuwanym szkłem, duże i małe. Kolejnym ułatwieniem może być montaż dwóch umywalek – jest to praktyczne z tego względu, że kilka osób może użytkować wspólnie łazienkę w tym samym czasie – jedna przeprowadza poranną pielęgnację, druga się maluje. Taki podział może ułatwić również kolejny ważny aspekt, którym jest przechowywanie. Szczególnie, gdy kilka osób korzysta z łazienki odpowiednia liczba miejsca do przechowywania jest kluczowa.
Wspólne, nie znaczy bez charakteru
Mimo że gusta bywają różne, a domownikom mogą podobać się zupełnie odległe od siebie style i aranżacje, na pewno da się znaleźć wspólne cechy, których w łazience szuka każdy. Musi być ona funkcjonalna i stanowić oazę spokoju – każdy w niej bowiem wykonuje mniej więcej te same czynności. Mogłoby się wydawać więc, że kompromis jest w tej materii niemożliwy. Nic bardziej mylnego! Zarówno funkcjonalne jak i wytrzymałe, odporne na czas, zabrudzenia czy zarysowania jest wyposażenie łazienkowe SANPLAST, które powstało właśnie z myślą o ich intensywnym użytkowaniu. „Wiemy, że różni ludzie to różne potrzeby i gusta. Często wyposażenie łazienki jest determinowane jej metrażem, dlatego zarówno wanny jak i kabiny oraz brodziki są tworzone w różnych wariantach wymiarowych, aby każdy znalazł odpowiedni do swojej łazienki. Dlatego też, w ofercie SANPLAST znajdziemy produkty, które pozwolą na stworzenie wyjątkowego miejsca łazienkowego, które sprosta wymaganiom wszystkich mieszkańców.”- podkreśla Małgorzata Hulisz Kierownik Działu Marketingu Sanplast SA
Korzystanie w kilka osób z jednej przestrzeni łazienkowej może wydawać się sporym wyzwaniem jednak kluczem do sukcesu jest kompromis i dopasowanie tej przestrzeni pod indywidualne wymagania domowników. W każdej realizacji pomysłu na aranżację łazienki pomoże SANPLAST.

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.