Komunikaty PR

Branża mieszkań na wynajem – prognozy na 2021 rok

2021-01-29  |  15:10
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

Wynajęcie mieszkania zamiast kupna własnego „M” to dla wielu Polaków coraz ciekawsza alternatywa. Głównymi argumentami, przemawiającymi za najmem są brak zobowiązań w postaci kredytu hipotecznego oraz większa mobilność i swoboda przy zmianie miejsca zamieszkania. Jak w najbliższym czasie będzie się rozwijał sektor PRS (Private Rented Sector)? Czy pandemia zahamuje dotychczasowe tendencje?

Dla wszystkich zainteresowanych bezpiecznym ulokowaniem swoich oszczędności czy dochodem pasywnym, rynek nieruchomości na wynajem był do tej pory jednym z najbardziej interesujących. Jak na tę tendencję wpłynęła epidemia koronawirusa? Jak zapowiada się rok 2021 w branży? Oto prognozy ekspertów z pracowni Decoroom, specjalizującej się w kompleksowym projektowaniu powierzchni „pod klucz” m.in. dla instytucjonalnych najemców.

Prognozy ekspertów

Mimo trwającej pandemii, sektor mieszkań na wynajem wciąż się rozwija. W szczególności dotyczy to najmu instytucjonalnego, którego udział w całym rynku staje się coraz bardziej dostrzegalny i istotny. Z danych raportu ThinkCo, zrealizowanego we współpracy z pracownią Decoroom wynika, że zasób rynku najmu instytucjonalnego w ciągu roku wzrośnie z niecałych 4 tysięcy obiektów do 7 tysięcy, natomiast do 2025 roku ma już funkcjonować ponad 37 000 mieszkań przeznaczonych na najem instytucjonalny.

- Najemca instytucjonalny to podmiot, który zajmuje się najmem profesjonalnie. W swoim portfolio posiada wiele lokali i przeprowadza proces wynajmu w sposób zorganizowany. Po stronie najemcy instytucjonalnego leży rozliczenie mediów, podpisanie umowy z dostawcami Internetu i całe zaplecze związane z wynajmem mieszkania – wyjaśnia Jakub Bartos, Dyrektor Zarządzający w Decoroom.

Instytucjonalni najemcy zdają sobie sprawę z najczęściej wskazywanych bolączek sektora PRS w Polsce, jakimi są niski komfort lokali oraz ograniczone możliwości samodzielnego zaaranżowania wnętrza przez lokatora. Dlatego coraz częściej podejmują współpracę z pracowniami architektury wnętrz, takimi jak Decoroom. Doświadczeni architekci znają oczekiwania i potrzeby potencjalnych najemców, a także problemy, z jakimi zazwyczaj borykają się administratorzy wynajmowanych lokali. Wiedzą też, jakie rozwiązania i materiały najlepiej sprawdzą się w takich mieszkaniach, a także w jaki sposób można obniżyć koszty eksploatacji bez szkody dla komfortu użytkowników. Z punktu widzenia inwestora współpraca z projektantami wnętrz jest więc działaniem jak najbardziej ekonomicznie uzasadnionym.

Jak projektować mieszkania na wynajem?

Co biorą pod uwagę architekci tworząc mieszkania na wynajem? O atrakcyjności danej przestrzeni decydują przede wszystkim: funkcjonalność, jakość materiałów wykończeniowych, zastosowane rozwiązania technologiczne oraz estetyka i design. Architekt Magdalena Tarnowska, Dyrektor Działu Inwestycji pracowni Decoroom radzi, aby skupić się na następujących elementach:

- Najemcy zwykle zwracają uwagę przede wszystkim na łatwość użytkowania mieszkań oraz na odczuwalne metry kwadratowe – taki feedback zwykle dostajemy od naszych inwestorów. Projektując, stawiamy więc przede wszystkim na funkcjonalność, która jest niezbędna szczególnie przy bardzo popularnych ostatnio mikroapartamentach. Nawet na ograniczonych powierzchniach wyodrębniamy strefy dzienną, sypialnianą oraz strefę pracy. Dbamy także o to, by kuchnie były w pełni wyposażone oraz, aby jak najlepiej wykorzystać dostępną powierzchnię. Starannie planujemy rozmieszczenie gniazdek elektrycznych oraz źródeł światła.  Aby zwiększyć wartość rynkową mieszkania uwzględniamy również użycie rozwiązań technologicznych takich jak: zamki elektryczne do drzwi wejściowych, baterie kuchenne z wbudowanymi filtrami wody, ściemniacze, system klimatyzacji pomieszczeń czy system „domów inteligentnych” – wyjaśnia ekspertka.  

Potencjalny klient

Projektując apartamenty na wynajem, architekci biorą pod uwagę przede wszystkim grupę docelową. Z danych raportu Decoroom i ThinkCo wynika, że najliczniejszą grupę wśród wynajmujących stanowią osoby do 30. roku życia. Nomadyczny styl życia, umożliwiający szybkie przeprowadzki i brak zobowiązań w postaci kredytu hipotecznego, sprawiają, że ta grupa często rezygnuje z inwestycji we własne mieszkanie. W związku z tym ważne, aby aranżacja wnętrza była zgodna z obowiązującymi trendami, a także, by wyróżniała się designem. Nie należy bać się odważnych rozwiązań – wanna w strefie dziennej czy prywatny bar zamiast rozbudowanej kuchni? Architekci z Decoroom radzą, by tworzyć wnętrza, które przyciągną uwagę potencjalnych najemców i nikogo nie pozostawią obojętnym.

Więcej na: https://www.decoroom.eu/

Facebook: https://www.facebook.com/decoroom.eu/

Instagram: https://www.instagram.com/decoroom_eu/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024 Biuro prasowe
2024-07-09 | 11:00

Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024

Firma Purmo znalazła się wśród laureatów w ogólnopolskim badaniu konsumenckim zdobywając Konsumencki Lider Jakości 2024 w kategorii „Grzejniki”. Badanie
Dom Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit
2024-07-08 | 16:25

Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit

Choć Europa wciąż zdominowana jest przez lata używania mało ekologicznego papieru toaletowego, z pomocą przychodzą zrywające z tradycją toalety myjące. Kiedy Geberit wprowadził na rynek
Dom „ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!
2024-07-08 | 10:50

„ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!

W przyszłym roku będziemy obchodzili 100. rocznicę słynnej Międzynarodowej Wystawy Sztuk Dekoracyjnych i Nowoczesnego Przemysłu. By uczcić to wydarzenie, Studio Prostych Form postanowiło

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Luna: W moim życiu jest więcej momentów zwątpienia i bezradności niż szczęścia i ekscytacji. Tylko tego nie pokazuję na Instagramie

Wokalistka chce, by jej pierwszy singiel zaprezentowany po Eurowizji był symbolem wewnętrznego odrodzenia, nowego początku i nadziei, bo choć życie pełne jest upadków, to najważniejsze jest, by z każdej porażki wyciągnąć odpowiednie wnioski, zawsze walczyć o swoje szczęście i odnaleźć w sobie siłę do działania. „Alive” to pełne emocji, intymne wyznanie Luny, ukazujące jej wewnętrzną walkę z wątpliwościami i przytłaczającymi myślami. Utwór opowiada o stanie zawieszenia między dwoma światami – rzeczywistym, pełnym wyzwań i wyimaginowanym, gdzie można znaleźć chwilowe ukojenie.

Handel

W ciągu 5–10 lat spodziewane duże wzrosty sprzedaży żywności ekologicznej. Największą barierą pozostaje niska świadomość konsumentów

Już blisko 80 proc. polskich konsumentów deklaruje kupowanie żywności ekologicznej – wynika z badania przeprowadzonego dla Polskiej Izby Żywności Ekologicznej przez Stowarzyszenie Delta Partner. Ten odsetek sukcesywnie rośnie, podobnie jak wartość rynku ekologicznej żywności, która według szacunków NIQ wynosi już ok. 2 mld zł, stanowiąc prawie 1 proc. wartości całego rynku spożywczego. Dalsze wzrosty utrudnia jednak fakt, że wielu konsumentów wciąż ma problem z rozpoznaniem produktów bio na sklepowych półkach. Według badań tylko co czwarty klient potrafi prawidłowo rozpoznać w sklepie symbol euroliścia, który gwarantuje, że produkt powstał zgodnie z restrykcyjnymi unijnymi wymogami rolnictwa ekologicznego.

Podróże

Klaudia Carlos: Nigdzie nie ma takiego piasku złocistego jak nad Bałtykiem. Mam tam swoje ulubione miejsca, ale lubię też poszukiwać nowych

Wokół wakacji nad polskim morzem przez lata narosło wiele stereotypów. Prezenterka zapewnia jednak, że ją samą nie zniechęcają ani stwierdzenia, że „jest za drogo”, ani że „zazwyczaj jest zła pogoda”. I choć turyści chociażby ze względu na „paragony grozy” coraz częściej omijają łukiem Morze Bałtyckie, to ona jest konsekwentna w swoich wyborach. Każdego roku stawia właśnie na Bałtyk i przekonuje, że nadmorskie miejscowości są bardziej urokliwe niż zagraniczne kurorty, a polskie piaszczyste plaże nie mają sobie równych.