Branża podłogowa w pandemii, czyli podsumowanie 2020 roku
Adventure Media
Batorego 7
47-400 Racibórz
magdalena.matusik|adventure.media.pl| |magdalena.matusik|adventure.media.pl
604231738
www.adventure.media.pl
Miniony rok bez wątpienia na długo zapadanie w pamięci - całkowity lockdown w obliczu COVID-19 był zaskakujący i nieprzewidywalny. Jednak to także rok przyspieszonej transformacji cyfrowej, nowych wyzwań i szybkości działania. I choć wiele branż, w tym turystyka czy gastronomia, notowało ogromne straty, budownictwo oraz dziedziny pokrewne wyszły z tej sytuacji dość obronną ręką.
Trudny rok...
W trakcie narodowej kwarantanny wiele osób miało czas na zaplanowanie małych zmian we wnętrzach, remontów a nawet budowy domu. Poza tym planowane inwestycje były realizowane. - Miniony rok był trudny, pełen niepokoju. Duża część sprzedaży odbywała się zdalnie, za pomocą internetu, rozmów telefonicznych, telekonferencji, dosyłaniu próbek etc. Rok 2020 pokazał, że nasza branża ma możliwości istnieć i rozwijać się w takim systemie pracy. Inwestycje prywatne pomimo obostrzeń były realizowane zgodnie z założeniami inwestorów. Były co prawda nieco opóźnione w czasie, ale finalnie zostały zrealizowane. Natomiast spadek zanotowaliśmy w sektorze inwestycji komercyjnych takich jak biurowce, hotele, pensjonaty, restauracje - ten sektor zatrzymał się praktycznie całkowicie, a był to dla naszej firmy dość spory udział w sprzedaży rocznej. Z kolei zaplanowane rewitalizacje obiektów sakralnych czy muzealnych były z powodzeniem realizowane w 2020 roku. - komentuje Sebastian Kos, ekspert marki Chapel Parket.
Najpopularniejsze produkty
Firma Chapel Parket Polska od lat uchodzi za synonim stylizowanych podłóg i systematycznie ugruntowuje swoją pozycję w sprzedaży podłóg z serii premium. Dębowe podłogi dostępne zarówno w formie litej jak i warstwowej od lat cieszą się dużą popularnością. Bogata paleta barw, różne sposoby wykończenia czy dostępne selekcje drewna umożliwiają wybór podłogi „skrojonej na miarę”. - Jodła klasyczna - Harringbone - to materiał, który cieszy się u nas bardzo dużym powodzeniem. Od kilku lat zauważamy trend powrotu do klepek. Aczkolwiek deski w dalszym ciągu stanowią chętnie wybierany materiał. - dodaje Sebastian Kos. Warto podkreślić, że najczęściej wybieraną opcją są podłogi w materiale inżynieryjnym, które z powodzeniem można montować na ogrzewaniu podłogowym.
Plany na najbliższy rok
Rok 2021 rozpoczął się niepewnie, jednak z nadzieją na choć częściowy powrót do normalności. Eksperci marki bardzo ostrożnie wypowiadają się na temat planów na najbliższy czas - Chcemy w dalszym ciągu, pomimo trudnej sytuacji, wzmacniać pozycję marki na rynku krajowym. Ponadto zamierzamy kontynuować działania marketingowe i sprzedażowe oparte na modelu online. - dopowiada S. Kos. Zaplanowane realizacje i systematyczna sprzedaż to z priorytetowe kwestie.
Pandemia koronawirusa sprawiła, że rok 2020 był inny niż wszystkie. Najważniejsze stało się zdrowie, poczucie bezpieczeństwa i stabilizacja. Ten zaskakujący i trudny czas nauczył wielu szukania nowych rozwiązań i stawiania nowych wyzwań. Nowo rozpoczęty 2021 rok jest, jak żaden wcześniejszy, pełen niepewności.
Schody, które wyglądają na lekkie jak piórko!
Zwycięzcy konkursu Paradyż Designers na 62. edycji Salone del Mobile Milano
Z nutką vintage
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Film
Julia Kamińska: Najnowszy singiel pokazuje moje drugie, wulgarne oblicze. Nie chcę się już bać, tylko móc wreszcie wyrażać siebie nawet w bardzo odważnych tekstach
Wokalistka podkreśla, że poprzez utwór „Dobrze się mamy MSNR” chciała zaprezentować odbiorcom nieco inne oblicze niż to, które znają z jej dotychczasowych projektów zawodowych. Niektórych jej nowa odsłona zaskoczyła, a nawet zbulwersowała. Julia Kamińska nie boi się jednak krytyki i również w swojej twórczości chce podejmować tematy trudne i kontrowersyjne. A już w maju ukaże się jej debiutancka płyta. Jesienią natomiast artystka zamierza wyruszyć w trasę koncertową właśnie z piosenkami z tego albumu.
Gwiazdy
Joanna Jędrzejczyk: Przygotowuję się do udziału w stand-upach. Będę miała 30 występów i spróbuję rozśmieszyć gości swoimi historiami
Na pewien czas zawodniczka MMA zamienia ring na scenę i dołącza do stand-upowego teamu. Czeka ją 30 występów, do których musi się solidnie przygotować, by zaciekawić widzów i porwać ich do wspólnej zabawy. Joanna Jędrzejczyk ma nadzieję, że sprawdzi się w roli stand-uperki, a jeśli nawet zdarzą się jej jakieś potknięcia, to nie zamierza się poddawać, bo przecież to dopiero jej pierwszy taki projekt, a trening czyni mistrza, zarówno w sporcie, jak i w aktorstwie.
Konsument
Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie
Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.