Komunikaty PR

CES 2021: innowacje Samsung dla lepszej codzienności

2021-02-01  |  12:00
Biuro prasowe

Samsung rozwija możliwości urządzeń domowych, wprowadzając produkty takie jak Samsung Bespoke 4-Door Flex, 110-calowy MICRO LED i JetBot 90 AI+. W ramach dalszych działań na rzecz zrównoważonego rozwoju w roku 2021 firma ogłosiła program Galaxy Upcycling at Home i rozszerzenie programu zastosowania ekoopakowań telewizorów.

Na targach CES 2021 Samsung pokazał swoją wizję przyszłości. Podczas wirtualnej konferencji prasowej firma przedstawiła nowe urządzenia, oddające innowacyjne podejście do tworzenia rozwiązań, które są inteligentnie ze sobą połączone i wykorzystują sztuczną inteligencję do zrozumienia kontekstu, aby ułatwić użytkownikom codzienne funkcjonowanie.

– Nasz świat wygląda dziś inaczej, a wielu z nas żyje w nowej rzeczywistości, w której, między innymi, dom nabrał większego znaczenia – stwierdził Sebastian Seung, President and Head of Samsung Research, zaawansowanego centrum badawczo-rozwojowego, które kieruje rozwojem technologii przyszłości dla SET (urządzeń końcowych) firmy Samsung Electronics, odnosząc się do działań firmy skupionych na poprawie możliwości oferowanych przez technologie stosowane w urządzeniach domowych. – Nasze innowacje mają na celu stworzenie bardziej spersonalizowanych i intuicyjnych doświadczeń, dostosowanych do osobowości użytkownika. Intensywnie pracujemy nad innowacjami, w ramach których sztuczna inteligencja stanowi bazę do stworzenia lepszej przyszłości.

Tworzenie bardziej spersonalizowanego środowiska użytkownika

W zeszłym roku więcej czasu spędzaliśmy w domu. Zrozumieliśmy, że potrzebujemy technologii, na której możemy polegać i która – dzięki połączeniu z internetem – ułatwia życie. Telewizory okazały się niezbędne, by zapewniać nam rozrywkę i pomóc w utrzymaniu formy w domu. Laptopy z systemem Chrome OS stały się ważnymi narzędziami do nauki w domu. Inteligentne lodówki pomagały w zdalnych zakupach i przygotowywaniu posiłków. Nikt nie wyobrażał sobie też dnia bez smartfona, który pomagał w komunikacji z najbliższymi.

Ciągłe inwestycje w innowacje, które dostosowują się do ewoluującego stylu życia, pozwalają firmie Samsung nadążać za szybkimi zmianami. Oto najważniejsze nowe rozwiązania:

  • Lodówka Samsung Bespoke 4-Door Flex: Najnowsza wersja lodówki Bespoke oferuje wymienne moduły, dostępne w różnych kolorach i wykonane z różnych materiałów. Dostępna już na wielu rynkach oryginalna wersja urządzenia, cieszy się popularnością właśnie ze względu na umożliwienie użytkownikom dostosowania zarówno jej formy, jak i funkcji. Nowy czterodrzwiowy model, który w Ameryce Północnej będzie dostępny wiosną tego roku, wyposażony jest również zupełnie nowe rozwiązanie –  Beverage Center™, który zapewnia szybki dostęp do dystrybutora wody i automatycznie napełnianego dzbanka na wodę. Lodówkę Samsung Bespoke 4-Door Flex wyposażono ponadto w podwójną automatyczną kostkarkę do lodu, która wytwarza kostki w dwóch rozmiarach, zależnie od tego, jak bardzo chcemy schłodzić napój.

 

  • MICRO LED o przekątnej 110”: Ten nowy telewizor wykorzystuje technologię samoemisyjnej diody LED, a smukła i niemal bezramkowa konstrukcja Infinity Screen idealnie wpasowuje się w otaczającą przestrzeń. Efekt? Spektakularnie wciągające wrażenia wizualne i niesamowita jakość obrazu teraz także dla użytkowników domowych. W 110-calowym ekranie z diodami MICRO LED wprowadzono również opcję „4Vue” (Quad View), umożliwiającą wygodne oglądanie treści pochodzących nawet z czterech różnych źródeł, dzięki czemu można na bieżąco śledzić kilka meczów sportowych czy grać, jednocześnie śledząc streaming przewodnika dla graczy. Ponadto użytkownicy w USA uzyskają za pośrednictwem Samsung TV Plus dostęp do ponad 160 bezpłatnych kanałów[1]. MICRO LED zostanie wprowadzony na globalny rynek wiosną tego roku[2]

 

  • Telewizory z kategorii Lifestyle: Przełomowa oferta telewizorów lifestyle’owych firmy Samsung obejmuje modele, takie jak: The Serif, The Frame, The Sero i The Terrace – niedawno wprowadzony na rynek telewizor 4K QLED przeznaczony do użytku na zewnątrz. Nowością jest również Samsung The Premiere, kinowej jakości projektor laserowy 4K.

 

  • Gotowanie ze SmartThings: Nowa usługa Samsung SmartThings ma umożliwić odnoszenie kulinarnych sukcesów. Automatyczne planowanie posiłków wspomagane sztuczną inteligencją oprogramowania Whisk, rekomenduje dania na cały tydzień, tworzy listy zakupów z potrzebnymi składnikami, a także łączy się ze sklepami spożywczymi, dokonując zakupów bezpośrednio z lodówki Family Hub™ lub z ekranu telefonu komórkowego. Aby przygotowywanie potraw było jeszcze łatwiejsze, przepisy można przesyłać bezpośrednio na zsynchronizowane urządzenia AGD firmy Samsung[3].

 

  • Samsung Health Smart Trainer na tegorocznych telewizorach Samsung: Samsung Health płynnie przekształca dom w osobistą siłownię, a nowa funkcja Smart Trainer[4] śledzi i analizuje postawę ćwiczącego w czasie rzeczywistym, tak jak to robi trener personalny. Podczas treningu i po jego zakończeniu Smart Trainer dostarcza informacji zwrotnych na temat formy, pomaga liczyć powtórzenia ćwiczeń i szacuje liczbę spalonych kalorii. Dzięki wideo i treningom, których interaktywność zapewnia sterowanie głosowe Bixby, Samsung Health Smart Trainer podnosi jakość domowych ćwiczeń i pozwala je personalizować.

 

Wprowadzanie sztucznej inteligencji i robotów do życia codziennego, w tym do prac domowych

Firma Samsung od dawna jest liderem innowacji w dziedzinie sztucznej inteligencji i robotyki. Nowe technologie opracowuje w swoich siedmiu ośrodkach badawczych AI rozmieszczonych na całym świecie. Używając sztucznej inteligencji w swoich urządzeniach, Samsung oferuje nowe domowe doświadczenia – od pralek, które optymalizują zużycie wody, detergentu i cykli prania, po telewizory z procesorem Quantum AI, który potrafi zwiększyć rozdzielczość treści HD do perfekcyjnej jakości 8K.

 

Najważniejsze technologie zaprezentowane podczas konferencji prasowej Samsung:

  • JetBot 90 AI+: Nowy odkurzacz, który pojawi się w USA w pierwszej połowie 2021 r., wykorzystuje technologię rozpoznawania, by identyfikować i klasyfikować obiekty w celu wytyczenia najlepszej trasy sprzątania. Za sprawą czujników LiDAR i 3D omija kable i małe przedmioty, jednocześnie sprzątając trudno dostępne zakamarki domu. Odkurzacz jest wyposażony w kamerę i zintegrowany z aplikacją SmartThings, co ułatwia monitorowanie domu.

 

  • Samsung Bot™ Care[5]: To najnowsze osiągnięcie w coraz bogatszej ofercie robotów firmy Samsung korzysta ze sztucznej inteligencji do rozpoznawania działań użytkownika i reagowania na nie. Sprawdzi się nie tylko w roli asystenta, ale i towarzysza codziennego życia, który pomoże nawet w drobnych czynnościach.  Z łatwością przyswoi  harmonogram i nawyki użytkownika oraz wyśle przypomnienia pomocne w wypełnieniu codziennych obowiązków.

 

  • Samsung Bot™ Handy[6]: Oto koleje urządzenie będące w fazie prac rozwojowych. Za pomocą sztucznej inteligencji rozpoznaje i podnosi przedmioty o różnych rozmiarach, kształtach i wadze, wyręczając użytkownika i stając się domowym pomocnikiem. Samsung Bot™ Handy będzie w stanie odróżnić skład materiałowy przedmiotów, by stosować odpowiednią siłę przy chwytaniu i przemieszczaniu różnych znajdujących się w domu obiektów. Stanie się dzięki temu zaufanym pomocnikiem podczas prac domowych, takich jak porządkowanie pokoi czy sprzątanie naczyń po posiłku.

 

Samsung opracowuje także inne zastosowania technologii, które korzystają ze sztucznej inteligencji, by ułatwić codzienne funkcjonowanie. Kontynuuje na przykład prace nad Samsung Bot™ Retail, który pomoże użytkownikom przy zakupach w sklepach, oraz nad GEMS, egzoszkieletem ułatwiającym poruszanie się i utrzymanie kondycji. Te innowacje umożliwią robotom i urządzeniom robotycznym współistnienie z ludźmi, by podnieść jakość ich funkcjonowania, dostosowując się do różnych stylów życia i warunków.

 

Technologia dla lepszej przyszłości

 

Samsung zakończył konferencję prasową na CES 2021, przybliżając wizję marki dotyczącą tego, jak technologia wpływa na postęp i pozwala tworzyć lepszą przyszłość dla wszystkich. Firma uważa, że nie ma jednego, kompleksowego rozwiązania, które zapewniłoby nam lepsze jutro, ponieważ zrównoważona przyszłość wymaga wielu różnych inwestycji. Dlatego też jej działania skupiają się wokół trzech głównych obszarów, w których korzyści z innowacji technologicznych mogą być największe. Są to: zrównoważony rozwój, edukacja i dostępność.

– W Samsung zawsze szukamy sposobów na stworzenie lepszej, bardziej zrównoważonej przyszłości – powiedziała Sandeep Rana, Senior Manager, Environmental Sustainability Specialist w firmie Samsung, która na konferencji prasowej przekazała przesłanie Samsung dotyczące zrównoważonego rozwoju. – Koncentrując się na środowisku, ludziach i społeczeństwie, będziemy nadal dostarczać użytkownikom narzędzia i technologie pozwalające sprostać wyzwaniom teraźniejszości i zapewnić wszystkim lepsze jutro.

W ramach działań na rzecz gospodarki o obiegu zamkniętym Samsung opracowuje programy i opakowania, które wspomagają zrównoważony cykl życia urządzenia:

  • Galaxy Upcycling at Home: Na targach Samsung ogłosił aktualizację swojego programu Galaxy Upcycling. Nowy program, zwany teraz Galaxy Upcycling at Home, zmienia spojrzenie na cykl życia starszych telefonów Galaxy i umożliwia użytkownikom zmianę przeznaczenia urządzenia, tak by stworzyć szereg wygodnych narzędzi IoT.

 

  • Ekologiczne opakowanie telewizorów: Ponadto Samsung ogłosił, że w 2021 roku rozszerzy stosowanie ekoopakowania na telewizory QLED i UHD, a także monitory i urządzenia audio. W ramach działań na rzecz zwiększenia świadomości proekologicznej firma tworzy urządzenia i rozwiązania zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Na przykład nowy zasilany energią słoneczną pilot – częściowo wykonany z plastiku pochodzącego z recyklingu – można ładować za pomocą światła naturalnego lub sztucznego, co zmniejsza ilość odpadów w postaci zużytych baterii.

 

Żywiąc przekonanie, że kolejne pokolenia odegrają zasadniczą rolę w budowaniu zrównoważonej przyszłości, Samsung nadał priorytetowe znaczenie edukacji technologicznej. Za sprawą Samsung Solve for Tomorrow zachęca młodych ludzi do twórczego wykorzystywania technologii w celu rozwiązywania wyzwań społecznych. Z kolei poprzez Samsung Innovation Campus pomaga uczniom w rozwijaniu umiejętności technicznych i osobistych przydatnych w zawodach przyszłości.

Podczas targów firma Samsung przedstawiła również, w jaki sposób sprawia, że jej urządzenia stają się jeszcze bardziej inkluzywne i dostępne. Aplikacja SeeColors została stworzona, aby pomóc osobom dotkniętym zaburzeniem rozpoznawania barw dostosować ustawienia tegorocznych telewizorów QLED tak, by mogły cieszyć się lepszymi wrażeniami z oglądania. Z kolei dostępna w odbiornikach funkcja Sign Language Zoom zapewnia, że każdy, niezależnie od stopnia sprawności, może z łatwością korzystać z najnowocześniejszej technologii.

Na koniec firma, która zdaje sobie sprawę, jak trudne może być utrzymanie równowagi pomiędzy życiem cyfrowym a analogowym, zaprezentowała funkcję Digital Wellbeing. Służy ona kontrolowaniu czasu spędzanego w rzeczywistości cyfrowej i zarządzaniu nim, abyśmy korzystali z technologii przede wszystkim do poprawy jakości naszego życia.

 

Więcej informacji, zdjęć i filmów dotyczących urządzeń Samsung przedstawionych podczas CES 2021 znaleźć można na: www.samsungmobilepress.com.

 

[1] 160 bezpłatnych kanałów w ramach Samsung TV Plus dostępnych będzie wyłącznie dla użytkowników w Stanach Zjednoczonych. Dostępność usługi może różnić się w zależności od regionu i urządzenia.

[2] Dostępność telewizorów MICRO LED może się różnić w zależności od regionu.

[3] Funkcja dostępna dla urządzeń z systemem Android i iOS. Wymagane połączenie z siecią Wi-Fi i konto Samsung.

[4] Dostępność określonych funkcji może się różnić w zależności od regionu i urządzenia.

[5] Samsung Bot™ Care nie jest obecnie dostępny w sprzedaży. Opisane funkcje i możliwości techniczne zostały wykazane w warunkach testowych.

[6] Samsung Bot™ Handy nie jest obecnie dostępny w sprzedaży. Opisane funkcje i możliwości techniczne zostały wykazane w warunkach testowych.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024 Biuro prasowe
2024-07-09 | 11:00

Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024

Firma Purmo znalazła się wśród laureatów w ogólnopolskim badaniu konsumenckim zdobywając Konsumencki Lider Jakości 2024 w kategorii „Grzejniki”. Badanie
Dom Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit
2024-07-08 | 16:25

Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit

Choć Europa wciąż zdominowana jest przez lata używania mało ekologicznego papieru toaletowego, z pomocą przychodzą zrywające z tradycją toalety myjące. Kiedy Geberit wprowadził na rynek
Dom „ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!
2024-07-08 | 10:50

„ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!

W przyszłym roku będziemy obchodzili 100. rocznicę słynnej Międzynarodowej Wystawy Sztuk Dekoracyjnych i Nowoczesnego Przemysłu. By uczcić to wydarzenie, Studio Prostych Form postanowiło

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Luna: W moim życiu jest więcej momentów zwątpienia i bezradności niż szczęścia i ekscytacji. Tylko tego nie pokazuję na Instagramie

Wokalistka chce, by jej pierwszy singiel zaprezentowany po Eurowizji był symbolem wewnętrznego odrodzenia, nowego początku i nadziei, bo choć życie pełne jest upadków, to najważniejsze jest, by z każdej porażki wyciągnąć odpowiednie wnioski, zawsze walczyć o swoje szczęście i odnaleźć w sobie siłę do działania. „Alive” to pełne emocji, intymne wyznanie Luny, ukazujące jej wewnętrzną walkę z wątpliwościami i przytłaczającymi myślami. Utwór opowiada o stanie zawieszenia między dwoma światami – rzeczywistym, pełnym wyzwań i wyimaginowanym, gdzie można znaleźć chwilowe ukojenie.

Handel

W ciągu 5–10 lat spodziewane duże wzrosty sprzedaży żywności ekologicznej. Największą barierą pozostaje niska świadomość konsumentów

Już blisko 80 proc. polskich konsumentów deklaruje kupowanie żywności ekologicznej – wynika z badania przeprowadzonego dla Polskiej Izby Żywności Ekologicznej przez Stowarzyszenie Delta Partner. Ten odsetek sukcesywnie rośnie, podobnie jak wartość rynku ekologicznej żywności, która według szacunków NIQ wynosi już ok. 2 mld zł, stanowiąc prawie 1 proc. wartości całego rynku spożywczego. Dalsze wzrosty utrudnia jednak fakt, że wielu konsumentów wciąż ma problem z rozpoznaniem produktów bio na sklepowych półkach. Według badań tylko co czwarty klient potrafi prawidłowo rozpoznać w sklepie symbol euroliścia, który gwarantuje, że produkt powstał zgodnie z restrykcyjnymi unijnymi wymogami rolnictwa ekologicznego.

Podróże

Klaudia Carlos: Nigdzie nie ma takiego piasku złocistego jak nad Bałtykiem. Mam tam swoje ulubione miejsca, ale lubię też poszukiwać nowych

Wokół wakacji nad polskim morzem przez lata narosło wiele stereotypów. Prezenterka zapewnia jednak, że ją samą nie zniechęcają ani stwierdzenia, że „jest za drogo”, ani że „zazwyczaj jest zła pogoda”. I choć turyści chociażby ze względu na „paragony grozy” coraz częściej omijają łukiem Morze Bałtyckie, to ona jest konsekwentna w swoich wyborach. Każdego roku stawia właśnie na Bałtyk i przekonuje, że nadmorskie miejscowości są bardziej urokliwe niż zagraniczne kurorty, a polskie piaszczyste plaże nie mają sobie równych.