Komunikaty PR

Ciepło w zimę, chłodno w lecie

2020-12-31  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Best Brands PR
Best Brands PR

Słomińskiego
00-195 Warszawa
bestbrandspr|bestbrandspr.pl| |bestbrandspr|bestbrandspr.pl
0-22 251 66 86
www.bestbrandspr.pl

Właściwa termoizolacja to podstawa ciepłego i przytulnego domu. Element ten, czasami bagatelizowany na etapie planowania, może w znacznym stopniu przyczynić się do zmniejszenia rachunków za ogrzewanie. Ocieplenie domu ma jednak znaczenie nie tylko zimą. Odgrywa ono ważną rolę także podczas letnich upałów, kiedy zapobiega nadmiernemu nagrzewaniu się budynku.

„Tak jak do każdej stopy należy dobrać buty w odpowiednim rozmiarze, tak do każdego elementu domu powinno się dopasować odpowiedni, dedykowany styropian. Dzięki temu będzie można w pełni skorzystać z potencjału danego materiału.” – mówi Dariusz Pruszkowski, doradca techniczny w firmie Styropmin. Dobrym rozwiązaniem do ocieplenia ścian zewnętrznych, podłóg na legarach, dachu oraz wielu innych części budynku są styropiany pasywne z serii Passive λ Pro, produkowane przez firmę Styropmin. Ich współczynnik przewodzenia ciepła osiąga jedne z najniższych wartości spośród płyt styropianowych dostępnych na rynku, a w tym wypadku im niższa wartość, tym lepiej.

Zimno, zimniej…

Odpowiednia termoizolacja odgrywa w domach niezwykle ważną rolę zimą. Bez niej ogrzewanie staje się bardzo dużym i rosnącym wydatkiem, ponieważ ciepło szybko wydostaje się na zewnątrz budynku. Dlatego przy ocieplaniu domu szczególną uwagę powinno się zwrócić na tzw. mostki termiczne, czyli miejsca, przez które następuje wzmożona ucieczka ciepła. Kluczem do jak największego ograniczenia ich liczby jest właściwe zaprojektowanie termoizolacji oraz odpowiedni jej montaż. To właśnie błędy popełnianie podczas projektowania i instalacji przyczyniają się najczęściej do przerwania ciągłości termoizolacji, a tym samym – powstawania mostków termicznych. Nie bez znaczenia jest także materiał, którego użyjemy. Wyjątkowo dobre właściwości termoizolacyjne mają tzw. styropiany pasywne – na przykład z serii Passive λ Pro firmy Styropmin. Ich współczynnik przewodzenia ciepła osiąga wartości od (λD) ≤ 0,030 [W/(m•K)] do (λD) ≤ 0,033 [W/(m•K)], czyli jedne z najniższych na rynku. Łatwo poznać je po charakterystycznym szarym kolorze, który zawdzięczają dodatkowi grafitu, poprawiającemu ich właściwości termoizolacyjne.

Po co nam termoizolacja latem?

Mówienie o „ociepleniu” budynku może być mylące, bo po co ocieplać dom na lato, kiedy i tak jest gorąco? W takim przypadku bardziej trafne będzie określenie „termoizolacja”, ponieważ ma ona ogromne znaczenie dla właściwej wymiany ciepła i utrzymania odpowiedniej temperatury we wnętrzu. Podczas upałów, dzięki odpowiedniej izolacji, nasze domy nie nagrzewają się tak bardzo, a my nie zużywamy dużych ilości prądu na nieustannie włączoną klimatyzację czy wiatraki. „Dobrze wiemy, że w przypadku każdej choroby lepiej jest zapobiegać niż leczyć. Tak samo jest, gdy mówimy o termoizolacji. Zamiast starać się obniżyć wysoką temperaturę spowodowaną źle wykonaną termoizolacją lub ogrzać dom, z którego i tak uciekają duże ilości ciepła, lepiej jest zacząć od podstaw i zadbać o dobrej jakości materiał izolacyjny oraz fachowy montaż. Błędy popełnione na etapie planowania i montażu bardzo trudno jest naprawić, wiąże się to także z niezwykle wysokimi kosztami. Właśnie dlatego warto poświęcić na to odpowiednio dużo uwagi jeszcze przed rozpoczęciem budowy domu.” – podsumowuje Dariusz Pruszkowski.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Best Brands PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024 Biuro prasowe
2024-07-09 | 11:00

Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024

Firma Purmo znalazła się wśród laureatów w ogólnopolskim badaniu konsumenckim zdobywając Konsumencki Lider Jakości 2024 w kategorii „Grzejniki”. Badanie
Dom Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit
2024-07-08 | 16:25

Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit

Choć Europa wciąż zdominowana jest przez lata używania mało ekologicznego papieru toaletowego, z pomocą przychodzą zrywające z tradycją toalety myjące. Kiedy Geberit wprowadził na rynek
Dom „ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!
2024-07-08 | 10:50

„ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!

W przyszłym roku będziemy obchodzili 100. rocznicę słynnej Międzynarodowej Wystawy Sztuk Dekoracyjnych i Nowoczesnego Przemysłu. By uczcić to wydarzenie, Studio Prostych Form postanowiło

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Luna: W moim życiu jest więcej momentów zwątpienia i bezradności niż szczęścia i ekscytacji. Tylko tego nie pokazuję na Instagramie

Wokalistka chce, by jej pierwszy singiel zaprezentowany po Eurowizji był symbolem wewnętrznego odrodzenia, nowego początku i nadziei, bo choć życie pełne jest upadków, to najważniejsze jest, by z każdej porażki wyciągnąć odpowiednie wnioski, zawsze walczyć o swoje szczęście i odnaleźć w sobie siłę do działania. „Alive” to pełne emocji, intymne wyznanie Luny, ukazujące jej wewnętrzną walkę z wątpliwościami i przytłaczającymi myślami. Utwór opowiada o stanie zawieszenia między dwoma światami – rzeczywistym, pełnym wyzwań i wyimaginowanym, gdzie można znaleźć chwilowe ukojenie.

Handel

W ciągu 5–10 lat spodziewane duże wzrosty sprzedaży żywności ekologicznej. Największą barierą pozostaje niska świadomość konsumentów

Już blisko 80 proc. polskich konsumentów deklaruje kupowanie żywności ekologicznej – wynika z badania przeprowadzonego dla Polskiej Izby Żywności Ekologicznej przez Stowarzyszenie Delta Partner. Ten odsetek sukcesywnie rośnie, podobnie jak wartość rynku ekologicznej żywności, która według szacunków NIQ wynosi już ok. 2 mld zł, stanowiąc prawie 1 proc. wartości całego rynku spożywczego. Dalsze wzrosty utrudnia jednak fakt, że wielu konsumentów wciąż ma problem z rozpoznaniem produktów bio na sklepowych półkach. Według badań tylko co czwarty klient potrafi prawidłowo rozpoznać w sklepie symbol euroliścia, który gwarantuje, że produkt powstał zgodnie z restrykcyjnymi unijnymi wymogami rolnictwa ekologicznego.

Podróże

Klaudia Carlos: Nigdzie nie ma takiego piasku złocistego jak nad Bałtykiem. Mam tam swoje ulubione miejsca, ale lubię też poszukiwać nowych

Wokół wakacji nad polskim morzem przez lata narosło wiele stereotypów. Prezenterka zapewnia jednak, że ją samą nie zniechęcają ani stwierdzenia, że „jest za drogo”, ani że „zazwyczaj jest zła pogoda”. I choć turyści chociażby ze względu na „paragony grozy” coraz częściej omijają łukiem Morze Bałtyckie, to ona jest konsekwentna w swoich wyborach. Każdego roku stawia właśnie na Bałtyk i przekonuje, że nadmorskie miejscowości są bardziej urokliwe niż zagraniczne kurorty, a polskie piaszczyste plaże nie mają sobie równych.