Komunikaty PR

Cosentino prezentuje nowy wizerunek Silestone

2021-05-13  |  15:10
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

Z ponad 30-letnią historią na rynku powierzchni dla architektury i wzornictwa, Silestone®, najbardziej znana marka Grupy Cosentino, odnawia swą tożsamość, podkreślając zarówno zewnętrzną, jak i wewnętrzną transformację. Z końcem kwietnia 2021 r. marka otrzymała nową identyfikację, by wciąż inspirować poprzez innowacyjne i zrównoważone przestrzenie, zbudowane na wartościach, które wymagają charakteru, odpowiedzialności i człowieczeństwa, czyli cech, które sprawiły, że konglomerat Silestone® był i jest wyjątkowy od samego początku. 

Silestone® wykorzystuje nowy typ obrazu, pełen mocy i osobowości, zakorzeniony w przejrzystości i odpowiedzialności tkwiącej w DNA marki i samej firmy. Jego świeżość i prostota zostały wyeksponowane w kroju pisma, opracowanym przez zespół ds. Wizerunku i Marki Cosentino we współpracy z niezależną firmą doradczą Nadie, aby nadać marce znacznie bardziej emocjonalny charakter.

Projekt graficzny to powściągliwa ewolucja, gdzie zachowano strukturę izotyp +logotyp, a także zaznaczono ścisły związek z firmą Cosentino. Izotyp, który prezentuje istotę Silestone®, nadal wykorzystuje dobrze znane „S”, które ewoluuje w kierunku świeższego i uproszczonego projektu. Zmienia się w zapadającą w pamięć ikonę dającą możliwość tworzenia wielu zasobów graficznych, takich jak obrazy, filmy, tekstury lub wzory. Również po raz pierwszy izotyp ten jest dostępny w dwóch kolorach, Pantone® Warm Red C, czyli odświeżonym odcieniu czerwieni i Pantone® 629 CP, czyli jasnoniebieskim. Użycie jednego lub drugiego będzie zależeć od zastosowań materiału lub tematyki.

Logotyp, detale i elementy graficzne każdej litery dopełniają spójności i oryginalności projektu, oddając nowoczesność i prostotę. Kąt 15 stopni i szyta na miarę typografia przekazują nowy, świeższy i młodzieńczy wszechświat, przenosząc markę w nowe sfery projektowania.

Ten innowacyjny emblemat będzie teraz używany we wszystkich kampaniach marki, materiałach marketingowych i środowiskach cyfrowych, a także będzie obecny w nadchodzących premierach nowych kolekcji kolorystycznych.

To tylko wierzchołek góry lodowej gruntownej strategii rebrandingu, która podkreśli znaczenie życia w różnych obszarach domu i wygeneruje nowe kody komunikacyjne skierowane do nowego pokolenia.

Zmiana charakteru, nowa natura

Nowa identyfikacja wizualna jest też zgodna z nowym odpowiedzialnym i zrównoważonym charakterem Silestone®, na który pozwoliła pionierska i ekskluzywna technologia HybriQ®, opracowana i wprowadzona na rynek w 2020 roku przez Cosentino. HybriQ® to innowacja technologiczna, która wyznacza nowy standard na rynku powierzchni dla architektury i wzornictwa oraz zmienia paradygmat tzw. kategorii powierzchni kwarcowych.

Technologia HybriQ® wiąże się z dwiema ważnymi zmianami: nowym procesem produkcyjnym Silestone® i nowym składem produktu, które wzmacniają zaangażowanie Cosentino w sferach odpowiedzialnej produkcji, zrównoważonego rozwoju i gospodarki o obiegu zamkniętym.

Na poziomie produkcyjnym technologia HybriQ® to kamień milowy Cosentino w zakresie ochrony środowiska. Obejmuje to w 99% ponowne wykorzystanie wody z procesów produkcyjnych i korzystanie w 100% z energii odnawialnej, przy jednoczesnym wprowadzeniu nowych ulepszeń i bardziej zaawansowanych systemów w zrównoważonym zarządzaniu i gospodarce o obiegu zamkniętym w swoich fabrykach.

Pod względem składu, HybriQ® wykorzystuje nową hybrydową formułę surowców mineralnych o tych samych lub lepszych parametrach niż kwarc i materiałów pochodzących z recyklingu. Dzięki temu możliwe jest zmniejszenie użycia krzemionki krystalicznej w składzie Silestone® o 50%, osiągając redukcję nawet o 90% w przypadku niektórych kolorów. Dzięki tej nowej kompozycji Cosentino tworzy Silestone® o takich samych parametrach mechanicznych i technicznych, który zachowuje wszystkie swoje certyfikaty jakości i higieny. Zachowuje również swoje ponadczasowe piękno, zapewniając jednocześnie nowe możliwości projektowe w zakresie m.in. głębi, przezroczystości i rozmycia kolorów.

Dzięki HybriQ®, Grupa Cosentino potwierdza swoją pozycję lidera w branży i toruje drogę do większego zrównoważonego rozwoju, jednocześnie przyczyniając się znacząco do poprawy zdrowia i bezpieczeństwa w całym łańcuchu wartości firmy, ze szczególnym naciskiem na ludzi bezpośrednio zaangażowanych w proces produkcji.

Świat się zmienił, zmienił się konsument, a zrównoważony rozwój i odpowiedzialność są teraz wymogiem, zobowiązaniem i niekwestionowaną koniecznością. Po raz kolejny Cosentino wyprzedza trendy i otwiera nową erę dla Silestone®, „The Ultimate Mineral HybriQ Surface”, która od teraz definiować będzie markę.

Więcej na: www.Cosentino.com

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Natura w nowym świetle – jak podkreślić żywą architekturę ogrodu Biuro prasowe
2021-06-11 | 15:00

Natura w nowym świetle – jak podkreślić żywą architekturę ogrodu

Wraz z nastaniem pierwszych ciepłych dni przyroda budzi się do życia. Zaskakuje swoim poczuciem czasu. Zachwyca pełną paletą odcieni i eksplozją barw. Gdy zapada zmrok, prezentuje swoje
Dom Jak dbać o letnie sukienki? Postaw na odświeżanie parowe z Samsung AirDresser
2021-06-11 | 01:00

Jak dbać o letnie sukienki? Postaw na odświeżanie parowe z Samsung AirDresser

Lekkie, zwiewne sukienki z delikatnych naturalnych tkanin – często ozdobione falbankami, marszczeniami, plisami czy aplikacjami - to dla wielu kobiet jedna z ulubionych pozycji w szafie w
Dom Red Dot dla Ideal Standard
2021-06-10 | 22:17

Red Dot dla Ideal Standard

Red Dot Award oraz iF Design Award to prestiżowe tytuły, które są wyrazem dla najwyższych standardów wzornictwa, jakości, innowacji i funkcjonalności produktów. W

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Paula Tumala: Moje córeczki karmiłam piersią tylko przez trzy miesiące. Niestety mój organizm nie nadążał produkować pokarmu dla dwóch dziewczynek

Modelka podkreśla, że zależało jej na tym, by móc jak najdłużej karmić piersią swoje córeczki. Niestety jej organizm nie nadążał z produkcją pokarmu dla bliźniczek, które miały spory apetyt. Tumala zachęca jednak inne kobiety do tego, żeby, jeśli mają takie możliwości, nie rezygnowały zbyt szybko z karmienia tylko dlatego, że ktoś je krytykuje lub wyśmiewa. Podkreśla też, że mleko matki to prawdziwa „bomba witaminowa" dla dziecka i żaden zamiennik nie jest w stanie zaoferować mu tylu składników odżywczych.

Muzyka

Piotr Lato: Nie uda mi się pojechać w żadną trasę. Planuję jeden duży koncert

Wokalista zyskał rozpoznawalność dzięki udziałowi w pierwszej edycji programu „Big Brother”. Po 20 latach od premiery kontrowersyjnego show Lato wydał swój debiutancki album pod tytułem „Dust Bowl Desert Night Fantasies”. Cieszy się, że dzięki zmniejszeniu obostrzeń pandemicznych będzie mógł zaprezentować nowy materiał podczas koncertów. Tłumaczy jednak, że nie zamierza ruszyć w tradycyjną trasę, ponieważ jego podejście do koncertowania w trakcie ostatnich miesięcy znacznie się zmieniło.

Finanse

Nieruchomości premium zyskały dzięki pandemii. Nabywcy szukają atrakcyjnych lokalizacji, większych metraży i dostępu do tarasu lub ogródka

Dobrze zlokalizowane nieruchomości o wysokim standardzie okazały się szczególnie odporne na rynkowe wahania spowodowane pandemią. Zainteresowanie wykazywali nie tylko inwestorzy, którzy ten segment traktują jako dobrą lokatę kapitału, lecz także klienci, którzy dla siebie szukają większych metraży. Pandemia wyraźnie zmieniła preferencje nabywców: ważniejszy stał się dostęp do zieleni i naturalnego światła, a także własny balkon lub taras. Odporność rynku premium pokazują m.in. dane KPMG na temat segmentu luksusowych nieruchomości. Rekord padł w Stanach Zjednoczonych, gdzie w III kwartale ub.r. sprzedaż nieruchomości premium wzrosła aż o ponad 60 proc. r/r.