Komunikaty PR

Cosentino prezentuje nowy wizerunek Silestone

2021-05-13  |  15:10
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

Z ponad 30-letnią historią na rynku powierzchni dla architektury i wzornictwa, Silestone®, najbardziej znana marka Grupy Cosentino, odnawia swą tożsamość, podkreślając zarówno zewnętrzną, jak i wewnętrzną transformację. Z końcem kwietnia 2021 r. marka otrzymała nową identyfikację, by wciąż inspirować poprzez innowacyjne i zrównoważone przestrzenie, zbudowane na wartościach, które wymagają charakteru, odpowiedzialności i człowieczeństwa, czyli cech, które sprawiły, że konglomerat Silestone® był i jest wyjątkowy od samego początku. 

Silestone® wykorzystuje nowy typ obrazu, pełen mocy i osobowości, zakorzeniony w przejrzystości i odpowiedzialności tkwiącej w DNA marki i samej firmy. Jego świeżość i prostota zostały wyeksponowane w kroju pisma, opracowanym przez zespół ds. Wizerunku i Marki Cosentino we współpracy z niezależną firmą doradczą Nadie, aby nadać marce znacznie bardziej emocjonalny charakter.

Projekt graficzny to powściągliwa ewolucja, gdzie zachowano strukturę izotyp +logotyp, a także zaznaczono ścisły związek z firmą Cosentino. Izotyp, który prezentuje istotę Silestone®, nadal wykorzystuje dobrze znane „S”, które ewoluuje w kierunku świeższego i uproszczonego projektu. Zmienia się w zapadającą w pamięć ikonę dającą możliwość tworzenia wielu zasobów graficznych, takich jak obrazy, filmy, tekstury lub wzory. Również po raz pierwszy izotyp ten jest dostępny w dwóch kolorach, Pantone® Warm Red C, czyli odświeżonym odcieniu czerwieni i Pantone® 629 CP, czyli jasnoniebieskim. Użycie jednego lub drugiego będzie zależeć od zastosowań materiału lub tematyki.

Logotyp, detale i elementy graficzne każdej litery dopełniają spójności i oryginalności projektu, oddając nowoczesność i prostotę. Kąt 15 stopni i szyta na miarę typografia przekazują nowy, świeższy i młodzieńczy wszechświat, przenosząc markę w nowe sfery projektowania.

Ten innowacyjny emblemat będzie teraz używany we wszystkich kampaniach marki, materiałach marketingowych i środowiskach cyfrowych, a także będzie obecny w nadchodzących premierach nowych kolekcji kolorystycznych.

To tylko wierzchołek góry lodowej gruntownej strategii rebrandingu, która podkreśli znaczenie życia w różnych obszarach domu i wygeneruje nowe kody komunikacyjne skierowane do nowego pokolenia.

Zmiana charakteru, nowa natura

Nowa identyfikacja wizualna jest też zgodna z nowym odpowiedzialnym i zrównoważonym charakterem Silestone®, na który pozwoliła pionierska i ekskluzywna technologia HybriQ®, opracowana i wprowadzona na rynek w 2020 roku przez Cosentino. HybriQ® to innowacja technologiczna, która wyznacza nowy standard na rynku powierzchni dla architektury i wzornictwa oraz zmienia paradygmat tzw. kategorii powierzchni kwarcowych.

Technologia HybriQ® wiąże się z dwiema ważnymi zmianami: nowym procesem produkcyjnym Silestone® i nowym składem produktu, które wzmacniają zaangażowanie Cosentino w sferach odpowiedzialnej produkcji, zrównoważonego rozwoju i gospodarki o obiegu zamkniętym.

Na poziomie produkcyjnym technologia HybriQ® to kamień milowy Cosentino w zakresie ochrony środowiska. Obejmuje to w 99% ponowne wykorzystanie wody z procesów produkcyjnych i korzystanie w 100% z energii odnawialnej, przy jednoczesnym wprowadzeniu nowych ulepszeń i bardziej zaawansowanych systemów w zrównoważonym zarządzaniu i gospodarce o obiegu zamkniętym w swoich fabrykach.

Pod względem składu, HybriQ® wykorzystuje nową hybrydową formułę surowców mineralnych o tych samych lub lepszych parametrach niż kwarc i materiałów pochodzących z recyklingu. Dzięki temu możliwe jest zmniejszenie użycia krzemionki krystalicznej w składzie Silestone® o 50%, osiągając redukcję nawet o 90% w przypadku niektórych kolorów. Dzięki tej nowej kompozycji Cosentino tworzy Silestone® o takich samych parametrach mechanicznych i technicznych, który zachowuje wszystkie swoje certyfikaty jakości i higieny. Zachowuje również swoje ponadczasowe piękno, zapewniając jednocześnie nowe możliwości projektowe w zakresie m.in. głębi, przezroczystości i rozmycia kolorów.

Dzięki HybriQ®, Grupa Cosentino potwierdza swoją pozycję lidera w branży i toruje drogę do większego zrównoważonego rozwoju, jednocześnie przyczyniając się znacząco do poprawy zdrowia i bezpieczeństwa w całym łańcuchu wartości firmy, ze szczególnym naciskiem na ludzi bezpośrednio zaangażowanych w proces produkcji.

Świat się zmienił, zmienił się konsument, a zrównoważony rozwój i odpowiedzialność są teraz wymogiem, zobowiązaniem i niekwestionowaną koniecznością. Po raz kolejny Cosentino wyprzedza trendy i otwiera nową erę dla Silestone®, „The Ultimate Mineral HybriQ Surface”, która od teraz definiować będzie markę.

Więcej na: www.Cosentino.com

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce Biuro prasowe
2025-06-02 | 16:00

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce

Wyobraź sobie, że urządzasz salon marzeń albo wreszcie wymieniasz kuchnię na nową, a wszystko to bez czekania na wypłatę czy wizyty w banku. Teraz to możliwe dzięki nowej metodzie
Dom Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Dom Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Teatr

Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.