Komunikaty PR

Cosentino zaangażowane w przyszłość

2021-04-23  |  09:10
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

Świętując tegoroczny Dzień Ziemi, warto zwrócić szczególną uwagę na firmy powiązane z architekturą, które poświęcają swój czas i zasoby, wykazując szczególną dbałość o zrównoważony rozwój. Dla Cosentino energooszczędne technologie produkcji, zamknięty obieg czy używanie materiałów pochodzących z recyklingu to już codzienność, pozwalająca na realne zmniejszenie negatywnego wpływu działalności zakładów produkcyjnych na środowisko. Takie podejście napawa nadzieją, że coraz więcej podmiotów wytwarzających materiały wykończeniowe będzie dążyć do zbudowania lepszej przyszłości dla nas wszystkich.  

Najlepsi w ekologicznym zarządzaniu produkcją

Media, ekolodzy i aktywiści zgodnie twierdzą, że w obliczu kryzysu klimatycznego zaangażowanie w ochronę środowiska powinno być dla branży budowlanej jednym z priorytetów. Przejście na bardziej ekologiczne zarządzanie produkcją jest jednak bardzo złożone i wymaga kompleksowego podejścia, ponieważ tego rodzaju zmiany wymagają zaangażowania na każdym etapie powstawania produktu. Dzięki zaangażowaniu w zrównoważony rozwój, Cosentino, światowy lider w produkcji i dystrybucji powierzchni dla architektury i projektowania wnętrz, może poszczycić się w tej materii najbardziej spektakularnymi wynikami pośród firm ze swojego sektora.

Nowe standardy wśród architektów

Budynki komercyjne i mieszkalne odpowiadają za prawie połowę całkowitego zużycia energii na świecie. Wytwarzają również 40% emisji gazów cieplarnianych, zużywają 25% całej wody pitnej i stanowią 20% wszystkich odpadów stałych wytwarzanych w krajach rozwiniętych. Świadomi architekci reagują na tę sytuację za pomocą zrównoważonych strategii projektowych oraz stosowania materiałów wykończeniowych minimalizujących szkody dla środowiska, takich jak spiek Dekton czy konglomerat Silestone od Cosentino.

Rewolucyjna technologia produkcji

Tylko w 2019 roku firma Cosentino przeznaczyła aż 11,8 mln USD na uruchomienie aktywów związanych z zarządzaniem środowiskowym oraz 9,1 mln USD na wydatki na ochronę środowiska. Hiszpanie zwiększyli także wskaźnik recyklingu odpadów o 30%. W większości kolekcji konglomeratu Silestone już teraz mamy do czynienia z technologią HybriQ, a wkrótce ze strony Cosentino czeka nas jeszcze większa rewolucja. W najbliższych miesiącach zaprezentowany zostanie nowy wariant technologii HybriQ+, z udziałem minimum 20 % materiałów pochodzących z recyklingu!

Efektywność wykorzystania surowców

W Cosentino wprowadzono już przełomowe rozwiązania, takie jak zamknięty obieg poprzez ciągłość wykorzystywania wody, ponowne wykorzystanie pozostałości materiałów na nowe produkty (w 2019 roku wyprodukowano aż 1,5 miliona m2 produktów przy użyciu materiałów odzyskanych lub poddanych recyklingowi), przywracanie dawnego krajobrazu poprzez rozległe nasadzenia pasów zieleni czy użycie energii elektrycznej ze 100% certyfikowanych źródeł odnawialnych. Spośród tych pionierskich i innowacyjnych projektów, na szczególną uwagę zasługuje także budowa i uruchomienie samodzielnego zakładu przetwarzania odpadów w Parku Przemysłowym firmy w Cantorii.

Zrównoważona przyszłość

Prowadzone działania utwierdzają w przekonaniu, że Cosentino traktuje ochronę środowiska jako jedno z najważniejszych zobowiązań w swej działalności. Minimalizowanie wpływu działalności generowanej przez produkcję jest kluczowe do pomiaru śladu węglowego, a także strategii jego redukcji i kompensacji. Aspekty związane z efektywnym wykorzystaniem zasobów, gospodarką odpadami, emisją do atmosfery i składowaniem uwzględniane są w całym łańcuchu produkcyjnym. Wpływa to na zrównoważone wykorzystanie zasobów naturalnych oraz ochronę bioróżnorodności i ekosystemów w środowisku, w których Cosentino prowadzi swą działalność. Zmiany w kierunku wydajnej produkcji materiałów, poprawa efektywności wykorzystania surowców, redukcja wytwarzanych odpadów i wydłużenie cyklu życia produktów, poprzez ich ponowne wykorzystanie i długoletnią trwałość, powinny być drogowskazem dla całej branży. To droga, którą naprawdę warto podążać.

 Więcej na: https://www.cosentino.com/pl-pl/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór Biuro prasowe
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie
Dom Czym stresują się Polacy? Finanse i obowiązki domowe w czołówce. Wyniki badań
2025-04-24 | 14:00

Czym stresują się Polacy? Finanse i obowiązki domowe w czołówce. Wyniki badań

Polacy są społeczeństwem zestresowanym. Ponad połowa martwi się z powodów finansowych, źródłem niepokoju są także sprawy bieżące oraz obowiązki związane
Dom Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania
2025-04-01 | 11:30

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania

Organizacja przestrzeni w garażu to wyzwanie, z którym zmaga się wielu właścicieli domów. Wąskie regały metalowe stanowią idealne rozwiązanie tego problemu,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Dom i ogród

Handel

Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.

Moda

Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z  osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.