Komunikaty PR

Czym jest moodboard?

2020-10-26  |  15:40
Biuro prasowe
Kontakt

Hanna Gehrke - Gut
GutPR Hanna Gehrke - Gut

ul. Ludwika Rydygiera 14/14
50-249 Wrocław
gutpr|gutpr.pl| |gutpr|gutpr.pl
512078181
gutpr.pl

Tablica nastroju czy tablica inspiracji? A może nastrojowe zestawienie pełne inspiracji? Choć nazw jest wiele, moodboard to doskonałe narzędzie pozwalające na wprowadzenie zmian we wnętrzu jeszcze przed zakupem wyposażenia. Będący kolażem zdjęć, rysunków, faktur, wzorników czy kolorów moodboard stanowi znakomitą poradę wzorniczą wizualizującą, jak mogłoby wyglądać nasze wnętrze po konkretnej aranżacji. Czym zatem jest moodboard? Na to pytanie odpowiada Aldona Mioduszewska, ekspert Galerii Wnętrz DOMAR, największej galerii wyposażenia wnętrz w Polsce.

Profesjonalne moodboardy od lat stanowią niezastąpione narzędzie do tworzenia koncepcji aranżacyjnych we wzornictwie oraz projektowaniu mody. Będąc swoistym „poradnikiem stylu”, moodboard nazywany jest także „tablicą inspiracji” lub „tablicą nastoju” i swoje narodziny zawdzięcza magazynom modowym wyznaczającym ich czytelnikom kolejne trendy.

„Wielu z nas może kojarzyć moodboardy jako tablice z kolorowych czasopism, na których styliści dla danego elementu odzieży układają konkretne stylizacje z jego wykorzystaniem. To samo robi się w przypadku aranżacji wnętrz. Zastanawiamy się nad jadalnią w stylu boho? A może nie wiemy, jak zaaranżować miejsce pracy? Z pomocą przychodzą moodboardy, na których w łatwy sposób przedstawimy naszą koncepcję, jak i sprawdzimy spójność poszczególnych elementów wystroju. Co ważne, aby tego typu tablice mogły w jak najbardziej precyzyjny sposób nam pomóc, warto je skonsultować lub powierzać ich wykonanie profesjonalistom. Dobrze zrobiony moodboard znakomicie sprawdzi się zarówno w home stagingu, jak i w momencie domowego planowania zmian aranżacji w naszym mieszkaniu” – wyjaśnia Aldona Mioduszewska, ekspert Galerii Wnętrz DOMAR.

Jak powstaje moodboard?

Moodboardy w katalogach wnętrzarskich są tworzone według prostego klucza: „W pierwszej kolejności wybieramy style wnętrzarskie. Następnie dobieramy meble kluczowe dla danego pomieszczenia, czyli na przykład sofę dla salonu lub stół dla jadalni. Na koniec całość danego moodboardu uzupełniamy wyposażeniem pomocniczym oraz odpowiednimi dodatkami. W ten sposób powstaje jasny i prosty poradnik, dzięki któremu gustownie urządzimy każde wnętrze.” – wyjaśnia ekspert Galerii Wnętrz DOMAR.

Moodboard jest także kolażem fotografii, rysunków, faktur, tkanin, wzorników, kolorów i wielu innych elementów, które pokazują koncepcję lub  wizję projektową, czyli to, jak mogłoby wyglądać nasze wnętrze po aranżacji. Moodboard jest niezastąpionym i niedrogim narzędziem - a gdy tworzy go profesjonalista, stanowi znakomitą poradę wzorniczą.

Wplanuj się w aranżację

Podejmując się zaaranżowania przestrzeni domu czy mieszkania, zawsze mamy wiele różnych wyobrażeń o tym, jak powinny wyglądać nasze wymarzone cztery kąty. Jednak zderzenie oczekiwań i realiów bywa czasem bolesne. Dlaczego? Ponieważ nie każdy posiada umiejętności odpowiedniego zagospodarowania metrażu, zestawiania kolorów i stylów aranżacyjnych, a także zapanowania nad gabarytami mebli. Co w takim wypadku zrobić? Jak doradza Aldona Mioduszewska, w trudach procesu aranżowania naszego lokum z pomocą przychodzi zawierający moodboardy katalog wnętrzarski DOMAR:

Od moodboardu do zakupu

„Moodboardy w nowym Katalogu Wnętrzarskim DOMAR zostały przygotowane pod kątem spójności stylistycznej przez architekt wnętrz Sylwię Gulewicz-Wysocką. Co ważne, moodboardy zostały zróżnicowane cenowo, tym samym dopasowując się do potrzeb i zasobności portfela. Oprócz tego, w katalogu znajdują się bloki tematyczne i pakiety, które dzielą się pod kątem zastosowania w danym pomieszczeniu na przykład pakiet do salonu, sypialni czy pokoju dziecięcego, ale i konkretnej stylistyki”.

Oferta wyposażenia wnętrz na rynku jest bardzo bogata, a zapoznanie się z nią wymaga sporo czasu. W takiej sytuacji z pomocą przychodzą nam moodboardy, stanowiące profesjonalny przewodnik po najnowocześniejszych trendach, technologiach i rozwiązaniach. Te dostępne w nowym Katalogu Galerii Wnętrz DOMAR to nie tylko kompendium wiedzy o najmodniejszych i najróżniejszych stylach wnętrzarskich, ale również ogromna dawka inspirujących pomysłów na łatwe zagospodarowanie naszej wymarzonej przestrzeni.

_________________________________________

O Galerii Wnętrz DOMAR:

Wrocławska Galeria Wnętrz DOMAR to największa galeria wyposażenia wnętrz w Polsce. Na 24 000 m² swoje stoiska ma ponad 100 najemców, którzy mają w swojej ofercie produkty wyposażenia wnętrz i materiałów wykończeniowych - począwszy od mebli, poprzez dekoracje, wyposażenie kuchni, podłogi, dywany, firany, zasłony, tapety, oświetlenie, kominki, drzwi, schody czy okna a nawet systemy do inteligentnych domów. Ponadto w Galerii Wnętrz DOMAR znajdują się: market Biedronka i drogeria Rossmann a także restauracja, klub fitness, szkoła tańca, bank i apteka.

www.DOMAR.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: GutPR Hanna Gehrke - Gut
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024 Biuro prasowe
2024-07-09 | 11:00

Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024

Firma Purmo znalazła się wśród laureatów w ogólnopolskim badaniu konsumenckim zdobywając Konsumencki Lider Jakości 2024 w kategorii „Grzejniki”. Badanie
Dom Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit
2024-07-08 | 16:25

Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit

Choć Europa wciąż zdominowana jest przez lata używania mało ekologicznego papieru toaletowego, z pomocą przychodzą zrywające z tradycją toalety myjące. Kiedy Geberit wprowadził na rynek
Dom „ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!
2024-07-08 | 10:50

„ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!

W przyszłym roku będziemy obchodzili 100. rocznicę słynnej Międzynarodowej Wystawy Sztuk Dekoracyjnych i Nowoczesnego Przemysłu. By uczcić to wydarzenie, Studio Prostych Form postanowiło

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Katarzyna Pakosińska: Cieszę się, że miałam odwagę podjąć decyzję o rozstaniu z Kabaretem Moralnego Niepokoju. Rwało mnie już wtedy gdzie indziej

Kabareciarka przyznaje, że kiedy zaczęły się psuć relacje między nią a pozostałymi członkami Kabaretu Moralnego Niepokoju, to wtedy pojawiła się myśl, by opuścić grupę i zacząć się spełniać na innej płaszczyźnie zawodowej. Przekonuje też, że już wówczas miała w zanadrzu kilka ciekawych pomysłów na rozwój swojej kariery, a to tylko przyspieszyło decyzję o zerwaniu współpracy. I choć na początku trudno jej było się odnaleźć w nowej rzeczywistości, to z perspektywy czasu nie żałuje tamtego kroku. Z zapałem angażuje się w realizację nowych projektów, ale nie wyklucza, że jeszcze kiedyś znów zabłyśnie w kabarecie.

Media i PR

Wydawcy polskich mediów liczą na zmiany w przyjętej przez Sejm nowelizacji prawa autorskiego. Ruszają kolejne rozmowy z rządem

Polskie media apelują do polityków o zmiany w treści przyjętej przez Sejm nowelizacji ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Nowe przepisy, które po trzech latach opóźnienia wdrażają unijną dyrektywę Digital Single Market, dają teoretycznie wydawcom i dziennikarzom prawo do uzyskiwania wynagrodzeń od tzw. big techów za korzystanie z ich utworów. W praktyce może być to jednak trudne do wyegzekwowania. Dlatego media domagają się wzmocnienia pozycji wydawców.  Tym bardziej że obie strony muszą same wynegocjować te wynagrodzenia. – Chcemy mechanizmu, który gwarantuje nam, że w przypadku przedłużania się negocjacji z big techami, wkroczy organ rządowy – tłumaczy Marek Frąckowiak, prezes Izby Wydawców Prasy. Wydawcy liczą, że niezbędne poprawki pojawią się na etapie prac w Senacie.

Psychologia

Luna: W moim życiu jest więcej momentów zwątpienia i bezradności niż szczęścia i ekscytacji. Tylko tego nie pokazuję na Instagramie

Wokalistka chce, by jej pierwszy singiel zaprezentowany po Eurowizji był symbolem wewnętrznego odrodzenia, nowego początku i nadziei, bo choć życie pełne jest upadków, to najważniejsze jest, by z każdej porażki wyciągnąć odpowiednie wnioski, zawsze walczyć o swoje szczęście i odnaleźć w sobie siłę do działania. „Alive” to pełne emocji, intymne wyznanie Luny, ukazujące jej wewnętrzną walkę z wątpliwościami i przytłaczającymi myślami. Utwór opowiada o stanie zawieszenia między dwoma światami – rzeczywistym, pełnym wyzwań i wyimaginowanym, gdzie można znaleźć chwilowe ukojenie.