Komunikaty PR

Delikatne, subtelne i spokojne. Przepis na monochromatyczne wnętrze

2021-03-24  |  14:10
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Do pobrania jpg ( 0.55 MB )

Monochromatyczny pokój - odważny, przyciągający wzrok, dobrze przemyślany  może być przeciwieństwem nieśmiałości w aranżowaniu. Ale dla tych, którzy po prostu zbaczają z polichromatycznej ścieżki, myśl o jej stworzeniu może być wręcz onieśmielająca. Od czego zatem zacząć? Które kolory i zestawienia najlepiej się sprawdzą? Co można zrobić, aby ograniczona paleta nie wydawała się zbyt monotonna?

Wnętrza monochromatyczne, czyli takie, w których decydujemy się na zastosowanie w pomieszczeniu kilku odcieni jednego głównego koloru, stały się popularnym trendem w aranżacji wnętrz nie bez powodu. Zbliżona tonacja kolorystyczna pozwala uzyskać we własnym domu wyjątkową harmonię wizualną i na szczęście jest również stosunkowo łatwa do wykonania, nawet jeśli nie jesteś profesjonalnym projektantem.

Jak zacząć?

Tworząc aranżację salonu w monochromatycznej kolorystyce, zazwyczaj używamy tego samego odcienia we wszystkich elementach – od podłogi i umieszczonego na niej dywanu, poprzez kolor farby ściennej, grafik i dekoracji, aż po meble, będące często najważniejszym elementem pomagającym w ustaleniu naszego kolorystycznego motywu przewodniego. Warto pamiętać, że nie musimy zdecydować się na wszystkie elementy wyposażenia w dokładnie tym samym odcieniu, co nasza sofa. Odcienie mogą, a nawet powinny się od siebie różnić – zaczynając np. od sofy Olbia Gala Collezione w ciemnej, morskiej tonacji i łącząc ją z kolorem ścian i dodatkami w nieco jaśniejszej barwie. Podobny ton w tym przypadku będzie wspólnym mianownikiem całego wystroju.

Tekstury i kolory

Aby dodać osobowości naszej uproszczonej palecie skupmy się na różnorodności tekstur. Dbając o detale, sprawimy, że zamiast płaskiego wnętrza, stworzymy przestrzeń, w której tony i faktury mieszają się bez wysiłku, idealnie do siebie pasując. To szczególnie ważne, jeśli zdecydujemy się na bardziej zachowawcze kolory, np. szarości, brązy lub beże. Zadbanie o różnorodność kształtów i materiałów, nada naszej przestrzeni pożądany wymiar i będzie przykuwać wzrok gości. Aranżując swój monochromatyczny salon, nie ograniczajmy się jedynie do bieli i odcieni neutralnych. Odważniejsze kolory, takie jak błękity, zielenie, a nawet czerwień, odpowiednio dozowane, sprawią, że wnętrze nabierze wyjątkowej przytulności.

Fokus na detal

Choć dekorowanie przestrzeni jednym kolorem może wydawać się monotonne, w rzeczywistości efekt końcowy może nas bardzo zaskoczyć. Aranżując salon, sypialnię czy pokój dziecka w monochromatycznej kolorystyce, tworzymy rodzaj sceny dla detali architektonicznych; unikalnych faktur, obić mebli, sztuki na ścianach i subtelnych akcentów koloru w przestrzeni, tworząc w rezultacie wnętrze o wyjątkowej klasie i elegancji. Warto pamiętać, że monochromatyczne kolory pozwalają na luksus zmiany wystroju w dowolnym momencie. Malując ściany w neutralnych kolorach i wybierając meble Gala Collezione w tych samych odcieniach, tworzymy podstawę, na której można zbudować resztę wystroju – dokładając zbliżone kolorystycznie  poduszki, koce, świece i modne dodatki, które łatwiej i taniej wymienić podczas zmieniających się pór roku, świąt lub zawsze wtedy, gdy po prostu zapragniemy czegoś nowego.

Kropla kontrastu

Nie jesteście jeszcze gotowi, aby iść na całość w pokoju skąpanym błękitem lub  szarością? Dodaj  do aranżacji salonu jeden element w kontrastującym kolorze, będącym energetyzującym elementem zaskoczenia. Zielona sofa i fotel z kolekcji Monday Gala Collezione, połączone z niebieskim dywanem i pomarańczową pufą stworzyły poprzez dodanie nowego koloru ciekawy akcent w przestrzeni. Uzyskany w ten sposób wystrój jest z pewnością mniej formalny. W końcu nasz dom i salon nie musi być monochromatycznie doskonały.

Więcej na:  www.GalaMeble.com

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024 Biuro prasowe
2024-07-09 | 11:00

Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024

Firma Purmo znalazła się wśród laureatów w ogólnopolskim badaniu konsumenckim zdobywając Konsumencki Lider Jakości 2024 w kategorii „Grzejniki”. Badanie
Dom Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit
2024-07-08 | 16:25

Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit

Choć Europa wciąż zdominowana jest przez lata używania mało ekologicznego papieru toaletowego, z pomocą przychodzą zrywające z tradycją toalety myjące. Kiedy Geberit wprowadził na rynek
Dom „ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!
2024-07-08 | 10:50

„ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!

W przyszłym roku będziemy obchodzili 100. rocznicę słynnej Międzynarodowej Wystawy Sztuk Dekoracyjnych i Nowoczesnego Przemysłu. By uczcić to wydarzenie, Studio Prostych Form postanowiło

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Luna: W moim życiu jest więcej momentów zwątpienia i bezradności niż szczęścia i ekscytacji. Tylko tego nie pokazuję na Instagramie

Wokalistka chce, by jej pierwszy singiel zaprezentowany po Eurowizji był symbolem wewnętrznego odrodzenia, nowego początku i nadziei, bo choć życie pełne jest upadków, to najważniejsze jest, by z każdej porażki wyciągnąć odpowiednie wnioski, zawsze walczyć o swoje szczęście i odnaleźć w sobie siłę do działania. „Alive” to pełne emocji, intymne wyznanie Luny, ukazujące jej wewnętrzną walkę z wątpliwościami i przytłaczającymi myślami. Utwór opowiada o stanie zawieszenia między dwoma światami – rzeczywistym, pełnym wyzwań i wyimaginowanym, gdzie można znaleźć chwilowe ukojenie.

Handel

W ciągu 5–10 lat spodziewane duże wzrosty sprzedaży żywności ekologicznej. Największą barierą pozostaje niska świadomość konsumentów

Już blisko 80 proc. polskich konsumentów deklaruje kupowanie żywności ekologicznej – wynika z badania przeprowadzonego dla Polskiej Izby Żywności Ekologicznej przez Stowarzyszenie Delta Partner. Ten odsetek sukcesywnie rośnie, podobnie jak wartość rynku ekologicznej żywności, która według szacunków NIQ wynosi już ok. 2 mld zł, stanowiąc prawie 1 proc. wartości całego rynku spożywczego. Dalsze wzrosty utrudnia jednak fakt, że wielu konsumentów wciąż ma problem z rozpoznaniem produktów bio na sklepowych półkach. Według badań tylko co czwarty klient potrafi prawidłowo rozpoznać w sklepie symbol euroliścia, który gwarantuje, że produkt powstał zgodnie z restrykcyjnymi unijnymi wymogami rolnictwa ekologicznego.

Podróże

Klaudia Carlos: Nigdzie nie ma takiego piasku złocistego jak nad Bałtykiem. Mam tam swoje ulubione miejsca, ale lubię też poszukiwać nowych

Wokół wakacji nad polskim morzem przez lata narosło wiele stereotypów. Prezenterka zapewnia jednak, że ją samą nie zniechęcają ani stwierdzenia, że „jest za drogo”, ani że „zazwyczaj jest zła pogoda”. I choć turyści chociażby ze względu na „paragony grozy” coraz częściej omijają łukiem Morze Bałtyckie, to ona jest konsekwentna w swoich wyborach. Każdego roku stawia właśnie na Bałtyk i przekonuje, że nadmorskie miejscowości są bardziej urokliwe niż zagraniczne kurorty, a polskie piaszczyste plaże nie mają sobie równych.