Design For The People z nagrodą Red Dot
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
W ostatnich latach duński producent oświetlenia Nordlux, stojący za świetnie przyjętą przez architektów marką Design For The People, pokazał nam duże spektrum innowacyjnego oświetlenia, które swym wzornictwem uwiodło mieszkańców całej Europy. Strategia ta została właśnie nagrodzona kolejną nagrodą Red Dot w kategorii Product Design dla lampy Glossy projektu Marii Berntsen. Nie oznacza to oczywiście, że firma, która w tym roku obchodzi swoje 45-lecie, spocznie na laurach. Ambicje projektowe Design For The People, za którego dystrybucję w Polsce odpowiada Ardant, są ogromne.
Nagrody Red Dot Award to jedne z najbardziej prestiżowych osiągnieć w dziedzinie wzornictwa. W zeszłym roku „oscara designu” dla Design For The People zdobyła minimalistyczna kolekcja kinkietów i lamp stołowych Stay. W 2019 nagroda przypadła przypominającej rzeźbę lampie Space B, a we wcześniejszych edycjach triumfowały m.in. przypominająca japoński dzbanek do herbaty lampa Belly, stylowa Artist, szklana Dee Glass, Strap na skórzanym pasku, czy outdooorowy kinkiet Front. Tegoroczna zwyciężczyni, lampa Glossy, stanowi uosobienie gustownego i wyrafinowanego wzornictwa. Jej autorka, duńska projektantka Maria Berntsen, stworzyła lampę stołową emanującą nordyckim minimalizmem, w której połączenie ekskluzywnych materiałów: marmuru, mosiądzu i opalowego białego szkła, tworzy niezwykle elegancką otoczkę dla światła. Nazwa Glossy pochodzi od błyszczącej powierzchni białego szkła, które przepuszcza miękkie i przyjemne światło.
„Przyznanie kolejnej nagrody dla Design For The People napawa mnie ogromną dumą, bo firma ta od zawsze podążała z duchem czasu. Odpowiedzialna za projekt nagrodzonej lampy Maria Berntsen projektuje odważnie, dbając nie tylko o funkcjonalność, ale także wyjątkową formę. W naszym sklepie z oświetleniem stawiamy wyłącznie na marki o ugruntowanej pozycji w branży oświetleniowej, a Nordlux przez lata przyzwyczaił nas do fantastycznych lamp, zarówno do wnętrz, jak i ogrodów, opierając się o współpracę z najlepszymi duńskimi i międzynarodowymi projektantami, których doświadczenie zaowocowało wieloma nagradzanymi kolekcjami, w tym właśnie dla marki Design For the People” – mówi Monika Sumorek z Ardant.pl.
„Rozpoczynając nowy projekt, szukam pomysłu, który będzie miał swoją niepowtarzalną tożsamość. Modelując i wizualizując, testuję pomysł i sposób jego wykorzystania. Dobry projekt zawsze nawiązuje dialog z odbiorcą. Design to nie tylko funkcjonalność - to także emocjonalna więź i wpływ, jaki produkt ma na odbiorców. Dla mnie sukces polega na tym, że mój projekt przynosi radość w codziennym życiu ludzi ” – dodaje projektantka lampy Glossy, Maria Berntsen. Oświetlenie Design For The People dostępne jest na stronie Ardant.pl.
Więcej informacji: www.Ardant.pl
![Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_1952727664,w_253,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit
![„ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!](/files/_uploaded/glownekonf_1305400198,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
„ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!
![Wanny prostokątne: najczęściej wybierane do łazienki](/files/_uploaded/glownekonf_1310737854,w_177,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Wanny prostokątne: najczęściej wybierane do łazienki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Psychologia
![](/files/1922771799/luna-alive-foto-ramka,w_274,_small.jpg)
Luna: W moim życiu jest więcej momentów zwątpienia i bezradności niż szczęścia i ekscytacji. Tylko tego nie pokazuję na Instagramie
Wokalistka chce, by jej pierwszy singiel zaprezentowany po Eurowizji był symbolem wewnętrznego odrodzenia, nowego początku i nadziei, bo choć życie pełne jest upadków, to najważniejsze jest, by z każdej porażki wyciągnąć odpowiednie wnioski, zawsze walczyć o swoje szczęście i odnaleźć w sobie siłę do działania. „Alive” to pełne emocji, intymne wyznanie Luny, ukazujące jej wewnętrzną walkę z wątpliwościami i przytłaczającymi myślami. Utwór opowiada o stanie zawieszenia między dwoma światami – rzeczywistym, pełnym wyzwań i wyimaginowanym, gdzie można znaleźć chwilowe ukojenie.
Handel
W ciągu 5–10 lat spodziewane duże wzrosty sprzedaży żywności ekologicznej. Największą barierą pozostaje niska świadomość konsumentów
![](/files/1922771799/zywnosc-ekologiczna-foto,w_133,r_png,_small.png)
Już blisko 80 proc. polskich konsumentów deklaruje kupowanie żywności ekologicznej – wynika z badania przeprowadzonego dla Polskiej Izby Żywności Ekologicznej przez Stowarzyszenie Delta Partner. Ten odsetek sukcesywnie rośnie, podobnie jak wartość rynku ekologicznej żywności, która według szacunków NIQ wynosi już ok. 2 mld zł, stanowiąc prawie 1 proc. wartości całego rynku spożywczego. Dalsze wzrosty utrudnia jednak fakt, że wielu konsumentów wciąż ma problem z rozpoznaniem produktów bio na sklepowych półkach. Według badań tylko co czwarty klient potrafi prawidłowo rozpoznać w sklepie symbol euroliścia, który gwarantuje, że produkt powstał zgodnie z restrykcyjnymi unijnymi wymogami rolnictwa ekologicznego.
Podróże
Klaudia Carlos: Nigdzie nie ma takiego piasku złocistego jak nad Bałtykiem. Mam tam swoje ulubione miejsca, ale lubię też poszukiwać nowych
![](/files/1922771799/carlos-wakacje-foto,w_133,_small.jpg)
Wokół wakacji nad polskim morzem przez lata narosło wiele stereotypów. Prezenterka zapewnia jednak, że ją samą nie zniechęcają ani stwierdzenia, że „jest za drogo”, ani że „zazwyczaj jest zła pogoda”. I choć turyści chociażby ze względu na „paragony grozy” coraz częściej omijają łukiem Morze Bałtyckie, to ona jest konsekwentna w swoich wyborach. Każdego roku stawia właśnie na Bałtyk i przekonuje, że nadmorskie miejscowości są bardziej urokliwe niż zagraniczne kurorty, a polskie piaszczyste plaże nie mają sobie równych.