„Dom z Serca” pełen kolorów Dulux
To już, 26 marca, niezwykła akcja „Dom z Serca”, którą zainicjował Budimex, miała swoje szczęśliwe zakończenie. 16-osobowa rodzina z Wierzbicy, której losy śledziła cała Polska, właśnie otrzymała klucze do swojego nowego domu. AkzoNobel, producent m.in. farb Dulux, w ramach projektu zadbał, aby mieszkańcy cieszyli się wnętrzami w pięknych kolorach.
– Dom rodziny Pani Magdy jest teraz duży i pełen naturalnego światła. W takim wnętrzu pięknie prezentują się praktycznie wszystkie kolory. Zależało nam jednak, aby nadać przestrzeni jak najbardziej przytulny charakter. Sięgnęliśmy więc z architektem Budimeksu przede wszystkim po kolory jasne i ciepłe, które odpowiadały również przyszłym mieszkańcom – mówi Robert Gwara, Brand Manager AkzoNobel.
W kuchni znajduje się Najpopularniejszy szary, który doskonale komponuje się z białymi meblami i szarościami płytek ściennych oraz podłogi. Pozwala też wizualnie oddzielić tę przestrzeń od części rekreacyjnej. Do pokoi dziecięcych dobrano barwy, które z jednej strony pomogą młodym domownikom podkreślić swoją indywidualność, a z drugiej pozwolą im się wyciszyć i ułatwią koncentrację w czasie nauki. Są tam więc klasyczne beże, pastelowe róże, błękity i zielenie, ale także akcenty mocniejsze, aby ożywić te pomieszczenia. Nie zabrakło również nowoczesnej Miętowej szarości, która jest bardzo lubianym i poszukiwanym przez konsumentów kolorem. W pomieszczeniach, w których domownicy będą spędzać wspólnie czas, na ścianach dominują więc jasne i ciepłe pastele jak: Vintage beżowy czy Piaskowa moc. W ten sposób udało się optycznie powiększyć przestrzeń, a przy tym nadać jej przytulną oprawę.
– Zaplanowanie wystroju 220-metrowego domu było nie lada wyzwaniem. Z jednej strony jest to duży metraż, z drugiej chcieliśmy zaaranżować go komfortowo i jednocześnie funkcjonalnie dla całej rodziny. Dużo zagraliśmy kolorami, aby było przytulnie i radośnie – dodaje Maja Chęcińska, architekt wnętrz, Budimex
Poza walorami estetycznymi, przy wykańczaniu wnętrz tej wielodzietnej rodziny, postawiono też na praktyczny aspekt – trwałe i łatwe w czyszczeniu powierzchnie. Ściany pomalowano więc farbami z serii Dulux EasyCare, które cechują się m.in. hydrofobowością i plamoodpornością. Są przy tym odporne na ścieranie, można więc łatwo utrzymać je w czystości bez obawy o uszkodzenie powłoki. W pomieszczeniach o podniesionej wilgotności wykorzystano Dulux EasyCare Kuchnia i Łazienka, dzięki czemu zyskały dodatkową ochronę przed grzybami i pleśnią.
„Dom z Serca” to kolejna akcja na rzecz lokalnych społeczności, w którą AkzoNobel włączył się w Polsce. Producent, będący liderem zrównoważonego rozwoju, na terenie naszego kraju zrealizował już około 170 projektów, w których wzięło udział ponad 300 wolontariuszy firmy. W ostatnich dwóch latach zaangażował się w inicjatywy, takie jak: renowacja lubelskiego oddziału SOS Wioski Dziecięce i cykl praktycznych szkoleń dedykowanych jego podopiecznym, malowanie szpitali i innych placówek publicznych, pomoc potrzebującym w ramach Szlachetnej Paczki, akcje na rzecz Banku Żywności czy wsparcie Fundacji Ronalda McDonalda i Fundacji Rak’n’Roll.
– Zawsze chętnie włączamy się w działania, które mają na celu niesienie realnej pomocy. Także w tym przypadku nie wahaliśmy się ani chwili. Cieszymy się, że poprzez nasze farby pomogliśmy wnieść do nowego domu tej wspaniałej rodziny piękno i siłę barw. Mamy nadzieję, że dzięki nim codzienność jego mieszkańców będzie bardziej radosna i kolorowa – podsumowuje Katarzyna Kowalczyk, Kierownik ds. Komunikacji AkzoNobel.
Więcej informacji na temat projektu „Dom z Serca” dostępnych jest na www.domzserca.pl.

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Piotr Zelt: Pęknięcie w Polsce jest bardzo głębokie. Myślę, że strona zwycięska w tych wyborach zadba o to, żeby te podziały były coraz głębsze
Aktor nie ukrywa swojego rozgoryczenia wynikiem wyborów prezydenckich. Jego zdaniem podziały w naszym kraju są tak głębokie, że Karol Nawrocki nigdy nie będzie prezydentem wszystkich Polaków. Piotr Zelt uważa, że minimalne zwycięstwo kandydata popieranego przez PiS może mieć dalsze niekorzystne konsekwencje. Zastanawia się więc, jaka przyszłość nas czeka, a jego rokowania raczej nie są nasycone optymizmem.
Farmacja
Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie. Dzięki temu odciążone są europejskie systemy zdrowotne

Każdego roku Europejczycy leczą samodzielnie ok. 1,2 mld drobnych dolegliwości, w tym przeziębienie czy niestrawność. Zdaniem ekspertów wzmocnienie tych kompetencji społeczeństwa może być remedium na braki kadrowe w opiece zdrowotnej i jej deficyt budżetowy. Sięganie po leki bez recepty (OTC), suplementy diety i wyroby lecznicze pozwala uniknąć ok. 120 mln konsultacji lekarskich w skali roku, co odpowiada pracy nawet 36 tys. lekarzy pierwszego kontaktu. Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie – wynika z danych przedstawionych podczas 61. konferencji AESGP, która odbyła się w Warszawie.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.