Komunikaty PR

Fokus na detal – wybieramy przycisk spłukujący

2021-03-19  |  15:30
Biuro prasowe
Do pobrania TECE ( 1.69 MB )

Niewielki, a wiele od niego zależy. Nie tylko w wymiarze funkcjonalnym, ale także dla estetyki pomieszczenia. Jako jedyny widoczny element spłuczki podtynkowej, przycisk ma swoją rolę w aranżacji łazienki. Podpowiadamy, jakie jego cechy warto wziąć pod uwagę, by osiągnąć efekt, o jakim marzymy.

Punkt wyjścia

Pamiętajmy, że nie każdy przycisk pasuje do każdego stelaża podtynkowego. To podstawowa i niezbędna wiedza, która już na wstępie pozwoli nam zdefiniować obszar naszych poszukiwań. Przycisk i stelaż podtynkowy powinny pochodzić od jednego producenta. Co więcej, przycisk spłukujący musi być kompatybilny z danym modelem stelaża. Dlatego już na etapie wyboru rozwiązań podtynkowych warto sprawdzić, jak szeroka jest oferta przycisków pasujących do konkretnego stelaża danej marki. Może bowiem okazać się, że do wyboru mamy tylko kilka modeli, a dostępne warianty kolorystyczne i wzornictwo nie pasują do stylu aranżacji łazienki. Sięgajmy po rozwiązania tych producentów, którzy oferują szeroką gamę przycisków kompatybilnych ze wszystkimi stelażami podtynkowymi swojej marki – radzi Aleksandra Drozdalska, ekspert marki TECE.

Rodzaj materiału

Przyciski mogą być wykonane z różnych materiałów. Do najczęściej stosowanych zalicza się stal szlachetną, szkło oraz tworzywo. Każdy z nich posiada nieco inne właściwości, np. stal jest materiałem bardziej wytrzymałym, ale szkło już bardziej higienicznym. Przy wyborze kierujmy się jakością wykonania. Bez względu na rodzaj materiału, przycisk powinien być trwały, łatwy w utrzymaniu w czystości i funkcjonalny. Istotny jest także sposób wykończenia płytki – np. stal może być dostępna w wariancie szczotkowanym lub z połyskiem. Ciekawą propozycją są powierzchnie PVD – dostępne w kolorze czerwonego, optycznego złota oraz czarnego chromu – wyjaśnia ekspert.

Sposób montażu

Warto zwrócić uwagę także na kwestie techniczne, bo i w tym zakresie mamy różne możliwości. Od tego, w jaki sposób zostanie zamontowany przycisk, zależą także względy estetyczne. Przycisk możemy zamontować w sposób tradycyjny - natynkowo lub zlicowany. Ta druga opcja pozwala na „zrównanie” powierzchni przycisku ze ścianą czy płytką ceramiczną. Taki montaż wymaga jednak dodatkowych elementów, np. w postaci specjalnych ramek. Jeżeli zależy nam dodatkowo na względach czystości i higieny, na tym etapie możemy wyposażyć także naszą spłuczkę w specjalne rozwiązanie do aplikacji kostek czyszczących. Ramkę płytki maskującej z koszem montujemy bezpośrednio w otworze rewizyjnym spłuczki – mówi Aleksandra Drozdalska.

Kolor i forma

Czarny, biały, chromowany, matowy, a może o wyrazistej barwie? Szeroka paleta przycisków dostępnych na rynku daje nam nieograniczone możliwości wyboru oraz swobodę projektowania. Kolor możemy dobierać na zasadzie kontrastu z płytką ścienną lub w tym samym odcieniu, jeżeli zależy nam na minimalistycznym efekcie. Inną opcją jest dopasowanie koloru przycisku do armatury sanitarnej.

Warto zwrócić uwagę także na kształt klawiszy. Te mogą przybierać formę bardziej obłą i owalną lub prostokątną. Tu kierujmy się gustem, jak również wykończeniem łazienki – kształtami, jakie w niej dominują.

Technologia dla higieny

Przyciski różnią się także sposobem uruchamiania spłuczki. Na rynku dostępne są modele obsługiwane manualnie, jak również bezdotykowo. Ciekawą propozycją są przyciski wyposażone w technologię LED podświetlającą kontury klawiszy oraz czujnik ruchu. Takie rozwiązania, dzięki bezdotykowej obsłudze, pozwolą nam zachować wyjątkową higienę w strefie WC. W sytuacji, gdy z toalety korzysta wiele osób, warto sięgnąć także po przyciski antybakteryjne – dodaje na koniec ekspert marki TECE.

Jak się okazuje, detal ma znaczenie. Nadaje ton aranżacji, wyznacza standardy funkcjonalności, podnosi komfort korzystania z pomieszczenia. Nie bez znaczenia są także względy higieny i bezpieczeństwa. Czas wyruszyć na poszukiwania modelu idealnego!

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024 Biuro prasowe
2024-07-09 | 11:00

Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024

Firma Purmo znalazła się wśród laureatów w ogólnopolskim badaniu konsumenckim zdobywając Konsumencki Lider Jakości 2024 w kategorii „Grzejniki”. Badanie
Dom Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit
2024-07-08 | 16:25

Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit

Choć Europa wciąż zdominowana jest przez lata używania mało ekologicznego papieru toaletowego, z pomocą przychodzą zrywające z tradycją toalety myjące. Kiedy Geberit wprowadził na rynek
Dom „ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!
2024-07-08 | 10:50

„ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!

W przyszłym roku będziemy obchodzili 100. rocznicę słynnej Międzynarodowej Wystawy Sztuk Dekoracyjnych i Nowoczesnego Przemysłu. By uczcić to wydarzenie, Studio Prostych Form postanowiło

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Luna: W moim życiu jest więcej momentów zwątpienia i bezradności niż szczęścia i ekscytacji. Tylko tego nie pokazuję na Instagramie

Wokalistka chce, by jej pierwszy singiel zaprezentowany po Eurowizji był symbolem wewnętrznego odrodzenia, nowego początku i nadziei, bo choć życie pełne jest upadków, to najważniejsze jest, by z każdej porażki wyciągnąć odpowiednie wnioski, zawsze walczyć o swoje szczęście i odnaleźć w sobie siłę do działania. „Alive” to pełne emocji, intymne wyznanie Luny, ukazujące jej wewnętrzną walkę z wątpliwościami i przytłaczającymi myślami. Utwór opowiada o stanie zawieszenia między dwoma światami – rzeczywistym, pełnym wyzwań i wyimaginowanym, gdzie można znaleźć chwilowe ukojenie.

Handel

W ciągu 5–10 lat spodziewane duże wzrosty sprzedaży żywności ekologicznej. Największą barierą pozostaje niska świadomość konsumentów

Już blisko 80 proc. polskich konsumentów deklaruje kupowanie żywności ekologicznej – wynika z badania przeprowadzonego dla Polskiej Izby Żywności Ekologicznej przez Stowarzyszenie Delta Partner. Ten odsetek sukcesywnie rośnie, podobnie jak wartość rynku ekologicznej żywności, która według szacunków NIQ wynosi już ok. 2 mld zł, stanowiąc prawie 1 proc. wartości całego rynku spożywczego. Dalsze wzrosty utrudnia jednak fakt, że wielu konsumentów wciąż ma problem z rozpoznaniem produktów bio na sklepowych półkach. Według badań tylko co czwarty klient potrafi prawidłowo rozpoznać w sklepie symbol euroliścia, który gwarantuje, że produkt powstał zgodnie z restrykcyjnymi unijnymi wymogami rolnictwa ekologicznego.

Podróże

Klaudia Carlos: Nigdzie nie ma takiego piasku złocistego jak nad Bałtykiem. Mam tam swoje ulubione miejsca, ale lubię też poszukiwać nowych

Wokół wakacji nad polskim morzem przez lata narosło wiele stereotypów. Prezenterka zapewnia jednak, że ją samą nie zniechęcają ani stwierdzenia, że „jest za drogo”, ani że „zazwyczaj jest zła pogoda”. I choć turyści chociażby ze względu na „paragony grozy” coraz częściej omijają łukiem Morze Bałtyckie, to ona jest konsekwentna w swoich wyborach. Każdego roku stawia właśnie na Bałtyk i przekonuje, że nadmorskie miejscowości są bardziej urokliwe niż zagraniczne kurorty, a polskie piaszczyste plaże nie mają sobie równych.