Hotelowa rzeczywistość post-COVID – czego oczekujemy dziś od łazienek?
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Po kilku tygodniach przymusowego lockdownu, z początkiem lata Polacy ruszyli odkrywać uroki własnego kraju. Turystyczne miejscowości nie narzekają na brak gości, tegoroczne wakacje niewątpliwie będą jednak inne niż wszystkie poprzednie. Oczekujemy dziś nie tylko wypoczynku w komfortowych warunkach, ale także bezpieczeństwa sanitarnego. W jaki sposób właściciele hoteli, restauracji i innych obiektów publicznych mogą odpowiedzieć na te wymagania?
Tegoroczny sezon turystyczny postawił przed branżą hotelarską szereg zupełnie nowych wyzwań. Według Agnieszki Dąbrowskiej, prezes spółki operatorskiej PI Apartamenty&Hotele, największym z nich jest zapewnienie gościom bezpieczeństwa sanitarnego. Korzystanie ze wspólnych urządzeń sanitarnych, takich jak spłuczki czy baterie umywalkowe w łazienkach ogólnodostępnych może wzbudzać niepokój. Jak zapewnić higienę powierzchniom, których każdego dnia dotyka wiele osób? Regularna dezynfekcja jest tu niezbędna, lecz z punktu widzenia właściciela hotelu czy restauracji niesie ze sobą ogromne koszty, związane z zakupem środków czystości oraz wynagrodzeniem pracowników. Dlatego, zdaniem Agnieszki Dąbrowskiej skutkiem ubocznym pandemii koronawirusa będzie zmiana podejścia inwestorów do wyposażenia hotelowych pokoi i łazienek. Systemy bezdotykowe: baterie, dozowniki i przyciski spłukujące to w nowych inwestycjach absolutny „must have”, jeśli chodzi o przestrzenie ogólnodostępne – uważa prezes spółki PI Apartamenty&Hotele.
Bezdotykowy „must have”
Systemy bezdotykowe w łazienkach pozwalają w prosty sposób zachować podwyższone standardy higieny, ponieważ nie wymagają ingerencji ze strony użytkownika czy ekipy sprzątającej. Co więcej, bezdotykowe baterie czy spłuczki mogą przynieść wymierne korzyści związane z mniejszym zużyciem wody. Do upowszechnienia technologii bezdotykowej w łazienkach publicznych zachęca marka Geberit, oferująca szereg tego rodzaju urządzeń.
W ofercie Geberit znajdziemy m.in. elektroniczne baterie umywalkowe Brenta i Piave. Obie serie dostępne są w wersji ściennej lub stojącej. Prosta, ponadczasowa i elegancka forma baterii oraz dwie długości wylewki modeli ściennych (170 mm i 220 mm), sprawiają, że pasują one do umywalek w niemal każdym stylu. Uruchamiane czujnikiem podczerwieni baterie umywalkowe Geberit Piave i Brenta dostępne są w wersji z zasilaniem sieciowym, bateryjnym oraz niezależnym zasilaniem generatorowym. Do wyboru mamy modele z mieszaczem lub bez mieszacza. Przemyślany, modułowy system Geberit Piave i Brenta pozwolił wyeliminować problemy montażowe towarzyszące dotąd instalacji ściennych baterii umywalkowych. Czujnik podczerwieni i wszystkie pozostałe części elektroniczne są zabezpieczone przed wilgocią w oddzielnej skrzynce funkcyjnej. Skrzynkę instaluje się pod umywalką w ścianie, co otwiera zupełnie nowe możliwości w zakresie projektowania baterii sanitarnych. Kolejnym wyróżnikiem systemów baterii Geberit Brenta i Piave jest to, że woda płynie przez wzmocniony wąż z tworzywa sztucznego, prowadzący od jednostki funkcjonalnej w skrzynce funkcyjnej do regulatora strumienia na wylewce baterii. Takie rozwiązanie gwarantuje jakość wody pitnej.
Nabierz nawyku bez dotyku
Niezawodne technologie bezdotykowe Geberit sprawdzą się również w systemach spłukiwania misek ustępowych oraz pisuarów. Nowoczesne, elektroniczne przyciski uruchamiające do WC Geberit Sigma10 i Sigma80 podniosą komfort i bezpieczeństwo każdej toalety. Ich dodatkowym atutem jest atrakcyjne wzornictwo. Przycisk uruchamiający Sigma10 wykonano ze stali nierdzewnej, zaś Sigma80 – ze szkła w kolorze czarnym lub w wykończeniu lustrzanym.
W ofercie Geberit dostępne są też systemy pisuarowe z podtynkowym zaworem spłukującym uruchamianym na podczerwień. Idealne wkomponowanie systemu sterowania w wystrój łazienki umożliwia bogaty wybór różnych przycisków spłukujących.
Bezdotykowo uruchamiane spłuczki to znakomity sposób nie tylko na podniesienie poziomu higieny, ale także estetyki ogólnodostępnych toalet. Ogromną zaletą elektronicznych systemów sterowania do WC i pisuarów Geberit jest ich spójność wzornicza. Uniwersalna, elegancka forma przycisków doskonale pasuje do nowoczesnych, jak i bardziej klasycznych łazienek.
Bezprecedensowa sytuacja związana z pandemią koronawirusa wymusiła na nas wszystkich zmianę starych przyzwyczajeń i konieczność nabrania nowych nawyków. Niektóre z nich, np. częste i dokładne mycie rąk oraz dbałość o higienę z pewnością zostaną z nami na dłużej. I dlatego przyszłość hotelowych łazienek należy do systemów bezdotykowych!
Więcej informacji na www.geberit.pl
Grupa Geberit to europejski lider w produkcji zaawansowanej technologii sanitarnej. Od momentu jej powstania w roku 1874 jest pionierem w tym sektorze, nieprzerwanie ustanawiając nowe trendy swoimi wszechstronnymi rozwiązaniami. Geberit posiada swoje przedstawicielstwa w blisko 50 krajach w Europie i na świecie, skupia w swoich zasobach 30 zakładów produkcyjnych. Największe zakłady znajdują się w Szwajcarii, Niemczech i Austrii. Siedziba główna znajduje się w Rapperswil-Jona w Szwajcarii, a sama firma jest notowana na Szwajcarskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w Zurychu od 1999 r. Grupa Geberit wygenerowała sprzedaż w wysokości 2,9 mld franków szwajcarskich w 2019 roku zatrudniając około 12.000 pracowników. Zakres produktów obejmuje linię systemów sanitarnych (systemy instalacyjne, spłuczki, baterie umywalkowe, systemy spłukiwania, syfony, toalety myjące), wyposażenie łazienek (ceramikę sanitarną, meble łazienkowe, kabiny i wanny) oraz systemy rurowe (systemy wodociągowe i systemy kanalizacyjne).
Luksus, który nie przytłacza
Klienci zaakceptowali naszą wizję architektoniczną
Pure Concept Natura i struktura w nowej kolekcji płytek ceramicznych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Problemy społeczne
Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.