„I choose myself”: Interprint na Łódź Design Festival 2021
Interprint już po raz czternasty bierze udział w Łódź Design Festival. Tradycyjnie też jest fundatorem jednej z nagród w plebiscycie make me!. Wystawa towarzysząca konkursowi i prezentująca najciekawsze projekty twórców z całego świata będzie zorganizowana w przeszklonych pawilonach na terenie kompleksu OFF Piotrkowska. I właśnie tuż obok zaplanowana jest autorska instalacja artystyczna Interprint, która kreatywnie rozwija motyw główny festiwalu – hasło LEPIEJ. Inspirująca prezentacja oferty firmy pod nazwą „I choose myself” zwraca uwagę na połączenie osobistego komfortu z odpowiedzialnym, świadomym korzystaniem z zasobów. Koncepcja instalacji powstała we współpracy z Mają Palczewską, projektantką wzornictwa przemysłowego i architektką wnętrz.
„I choose myself” kieruje uwagę na to, co autentyczne, stałe i co szybko się nie nudzi. Bierze też pod lupę nadmierny konsumpcjonizm, któremu towarzyszy pogoń za trendami. To zaś często prowadzi do otaczania się przedmiotami tanimi, niskiej jakości – takimi, które można szybko i bez żalu wyrzucić. Interprint proponuje rozwiązanie alternatywne, czyli model poprzedzony namysłem i oparty na głębokim zanurzeniu się w sobie. Warto zatem przede wszystkim odkryć swoje rzeczywiste preferencje i potrzeby, poszukać własnego stylu i dobrać wyrażające go oraz zharmonizowane z nim wzornictwo. Gdy uda nam się to określić, możemy z pełną świadomością otoczyć się przedmiotami, kolorami, kształtami, które współgrają z nami – a nie tylko z aktualnymi trendami. Wtedy możemy poczuć, że słuszną drogę stanowi inwestycja w przemyślany projekt, piękny mebel, wyjątkowe materiały. Słowem: rzeczy, z którymi będziemy chcieli się zaprzyjaźnić na dłuższy czas, które mają swoją historię i wartość – tę zaś możemy wspólnie z nimi dalej tworzyć. Instalacja „I choose myself” łączy więc indywidualizm i poszukiwanie autentyczności z dużą dozą odpowiedzialności, troską o zasoby oraz dobrostan planety. Pomaga wybrać dobry kierunek, dostarczając inspiracji dla różnorodnych domowych wnętrz, a przy tym otwierając pole do ich kreatywnego rozwijania.

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Czym stresują się Polacy? Finanse i obowiązki domowe w czołówce. Wyniki badań

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Dom i ogród

Eliza Gwiazda: Bez chemii naprawdę można wysprzątać mieszkanie na błysk. Wiele rzeczy da się doczyścić na przykład sodą
Influencerka lubi, gdy w jej domu wszystko lśni, i ma swoje sprawdzone metody sprzątania bez używania chemii. Popularne składniki, które można znaleźć w każdej kuchni, takie jak soda, ocet czy kwasek cytrynowy, okazują się bowiem równie skuteczne i wydajne jak detergenty. Eliza Gwiazda zaznacza, że naturalne metody sprzątania i czyszczenia różnych powierzchni są przyjazne dla środowiska oraz bezpieczne dla domowników i zwierząt.
Handel
Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.
Moda
Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.