Komunikaty PR

Industrialny – czyli jaki? Rozmowa z trendwatcherką Agnieszką Polkowską

2020-11-26  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

Styl industrialny jest osadzony gdzieś pomiędzy przeszłością a teraźniejszością, będąc rodzajem pomostu, pozwalającego na wplecenie historii budynku lub zastanej przestrzeni w nowoczesność. Nie odcina się od tego, co było wcześniej, kontynuując najlepsze tradycje wielkomiejskiej architektury. Jego potencjał odkryli wiele lat temu miejscowi artyści, tworząc zupełnie nowy kierunek w projektach wnętrz. Zrodzony z przymusu, obecnie stał się synonimem luksusu, niczym nieskrępowanej wolności i artyzmu. To wnioski z rozmowy z badaczką trendów Agnieszką Polkowską.

Początki stylu industrialnego sięgają początku XX wieku, kiedy to wysokie stropy, swobodny dostęp do światła i duże przestrzenie opuszczonych budynków stały się atrakcyjnym miejscem na pracownie rzeźbiarzy czy malarzy. Miejsca te już wtedy miały naturalną moc przyciągania, ale zrobiły się modne dopiero w latach 60., kiedy postindustrialne wnętrza zaczęły być adaptowane na obiekty mieszkalne, a z czasem biurowe czy komercyjne. Tak wyglądały początki, ale jak wygląda styl industrialny w obecnych czasach? Na specjalne zaproszenie firmy Cosentino, producenta wielkoformatowych materiałów do wykończenia wnętrz, próby odpowiedzi podjęła się ceniona trendwatcherka Agnieszka Polkowska.

Okazuje się, że styl industrialny ma się znakomicie i wciąż mamy do czynienia z budynkami i wnętrzami wykorzystującymi kontekst historyczny miejsca. Współczesne spojrzenie na loft to już nie tylko zniszczone budynki aranżowane na nowo, ale także powstająca od podstaw ”stylizowana” architektura kubaturowa oraz przede wszystkim przestrzenie domowe, w których fabryczny styl bywa subtelnym tłem, podkreślającym wystrój kuchni, łazienki, czy salonu. Choć wciąż widoczna jest wyraźna tendencja, idąca w stronę uwypuklania elementów konstrukcyjnych, wystrzegania się podziałów pomiędzy pomieszczeniami i użycia klasycznych fabrycznych materiałów: szkła, metalu, rozbiórkowych cegieł czy betonu – to ten ostatni zastępuje się obecnie bardziej przyjaznymi i funkcjonalnymi materiałami, np. konglomeratem kwarcowym, posiadającym wyjątkowe parametry techniczne: małą nasiąkliwość i wysoką odporność na zużywanie. Duże płyty Silestone, bez widocznego łączenia spoinowego, optycznie powiększają wnętrze oraz dają mieszkańcom poczucie harmonii. W stylu industrialnym firma Cosentino osiągnęła ten efekt wykorzystując „loftową” kolorystykę w odcieniach bieli, szarości i grafitu.

„Przestrzenie industrialne są rodzajem laboratorium, potrafiącym ujarzmić materię lokalną. W swojej książce „Projektowanie doświadczeń” Igor Gałązkiewicz wspominał o trzech ważnych komponentach, które według mnie mogą charakteryzować styl industrialny. Jednym z najbardziej prozaicznych i niemal niezauważalnym jest zwykły kurz. Łączy nas i nasze najbliższe otoczenie z przeszłością. Kaszmir z kolei jest emanacją fizycznego doświadczenia luksusu, zmysłowości i rzemieślniczego kunsztu. Ostatnia z części składowych, którą nazwałam kosmosem, to narzędzie związane z technologią, procesami produkcji, które przybliżają nas do ekologii i zrównoważonego rozwoju. Wszystkie wspomniane przeze mnie komponenty, zebrane razem tworzą DNA stylu industrialnego. Firma Cosentino „wydestylowała” je w kolekcji konglomeratów kwarcowych Silestone LOFT, tworząc w ten sposób prawdziwą tożsamość współczesnego stylu industrial. Wnętrza kuchni z blatami, wyspami i okładzinami ścian z Silestone, tworzą „laboratorium” z dużą ilością powierzchni roboczych. Wszystko znajduje się tu na jednej poziomej płaszczyźnie. Powierzchnie z naturalnych materiałów w neutralnej tonacji stają się tłem dla kolorów jedzenia- żółci, pomarańczy i zieleni. Z pomocą neutralnych odcieni konglomeratu kontekstualizujemy rytuały i projektujemy miejsca, w których można delektować się smakami” – mówiła o kolekcji Silestone LOFT Cosentino trendwatcherka Agnieszka Polkowska, właścicielka Studio Trendspot.

Temat stylu industrialnego i nawiązujących do niego odcieni nowych konglomeratów LOFT towarzyszył także rozmowie Cosentino z przedstawicielami Stowarzyszenia Architektów Wnętrz- Robertem Majkutem (Robert Majkut Design), Pawłem Sokołem ( BajerSokół Team) i Aleksandrem Jankowskim (Jankowski & Opyrchał Pracownia Projektowa). Poza kwestiami estetycznymi materiału, zwrócono uwagę na ochronę środowiska, rozwój gospodarki o obiegu zamkniętym i zrównoważone zarządzanie. Dzięki innowacyjnej technologii Hybriq+, w produkcji Silestone wykorzystywane są bowiem odzyskane surowce, takie jak np. szkło z recyklingu. 

Więcej na: www.cosentino.com

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024 Biuro prasowe
2024-07-09 | 11:00

Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024

Firma Purmo znalazła się wśród laureatów w ogólnopolskim badaniu konsumenckim zdobywając Konsumencki Lider Jakości 2024 w kategorii „Grzejniki”. Badanie
Dom Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit
2024-07-08 | 16:25

Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit

Choć Europa wciąż zdominowana jest przez lata używania mało ekologicznego papieru toaletowego, z pomocą przychodzą zrywające z tradycją toalety myjące. Kiedy Geberit wprowadził na rynek
Dom „ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!
2024-07-08 | 10:50

„ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!

W przyszłym roku będziemy obchodzili 100. rocznicę słynnej Międzynarodowej Wystawy Sztuk Dekoracyjnych i Nowoczesnego Przemysłu. By uczcić to wydarzenie, Studio Prostych Form postanowiło

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Katarzyna Pakosińska: Cieszę się, że miałam odwagę podjąć decyzję o rozstaniu z Kabaretem Moralnego Niepokoju. Rwało mnie już wtedy gdzie indziej

Kabareciarka przyznaje, że kiedy zaczęły się psuć relacje między nią a pozostałymi członkami Kabaretu Moralnego Niepokoju, to wtedy pojawiła się myśl, by opuścić grupę i zacząć się spełniać na innej płaszczyźnie zawodowej. Przekonuje też, że już wówczas miała w zanadrzu kilka ciekawych pomysłów na rozwój swojej kariery, a to tylko przyspieszyło decyzję o zerwaniu współpracy. I choć na początku trudno jej było się odnaleźć w nowej rzeczywistości, to z perspektywy czasu nie żałuje tamtego kroku. Z zapałem angażuje się w realizację nowych projektów, ale nie wyklucza, że jeszcze kiedyś znów zabłyśnie w kabarecie.

Media i PR

Wydawcy polskich mediów liczą na zmiany w przyjętej przez Sejm nowelizacji prawa autorskiego. Ruszają kolejne rozmowy z rządem

Polskie media apelują do polityków o zmiany w treści przyjętej przez Sejm nowelizacji ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Nowe przepisy, które po trzech latach opóźnienia wdrażają unijną dyrektywę Digital Single Market, dają teoretycznie wydawcom i dziennikarzom prawo do uzyskiwania wynagrodzeń od tzw. big techów za korzystanie z ich utworów. W praktyce może być to jednak trudne do wyegzekwowania. Dlatego media domagają się wzmocnienia pozycji wydawców.  Tym bardziej że obie strony muszą same wynegocjować te wynagrodzenia. – Chcemy mechanizmu, który gwarantuje nam, że w przypadku przedłużania się negocjacji z big techami, wkroczy organ rządowy – tłumaczy Marek Frąckowiak, prezes Izby Wydawców Prasy. Wydawcy liczą, że niezbędne poprawki pojawią się na etapie prac w Senacie.

Psychologia

Luna: W moim życiu jest więcej momentów zwątpienia i bezradności niż szczęścia i ekscytacji. Tylko tego nie pokazuję na Instagramie

Wokalistka chce, by jej pierwszy singiel zaprezentowany po Eurowizji był symbolem wewnętrznego odrodzenia, nowego początku i nadziei, bo choć życie pełne jest upadków, to najważniejsze jest, by z każdej porażki wyciągnąć odpowiednie wnioski, zawsze walczyć o swoje szczęście i odnaleźć w sobie siłę do działania. „Alive” to pełne emocji, intymne wyznanie Luny, ukazujące jej wewnętrzną walkę z wątpliwościami i przytłaczającymi myślami. Utwór opowiada o stanie zawieszenia między dwoma światami – rzeczywistym, pełnym wyzwań i wyimaginowanym, gdzie można znaleźć chwilowe ukojenie.