Komunikaty PR

Jak wykorzystać rady teściowej w aranżacji domowej przestrzeni?

2020-10-28  |  11:00
Biuro prasowe
Do pobrania Agata SA ( 0.24 MB )

Relacja synowej i teściowej może wydawać się szczególnie trudna. Wbrew stereotypom, te dwie grupy mają wiele wspólnych cech i zainteresowań, do których należy m.in. aranżacja wnętrz. O tym, jak dbać o tę relację, opowiadają: Magdalena Chorzewska – psycholog, która komentuje wyniki badania przeprowadzonego przez Salony Agata, a także Natalia Nowak – ekspert ds. aranżacji wnętrz marki.

Istotne jest, aby przez cały rok obdarowywać najbliższych miłymi słowami, spędzać czas na wspólnych rozmowach czy ulubionych aktywnościach. Warto szukać okazji do pielęgnowania i pogłębiania tych relacji. Jak wynika z badania marki Agata[i] zrealizowanego w ramach kampanii „Dla synowych i dla teściowych. Dla każdego.”, jedną z nich
w relacji synowa-teściowa może być aranżacja przestrzeni.

 

Asymetria pokoleniowa

Wbrew wielu przekonaniom, relacja pomiędzy synową a teściową może być trwała, przyjacielska i szczera. Mówi się, że kobieta, zawsze zrozumienie drugą kobietę – i tak może być również w tym przypadku. Wystarczy, że obie strony zadbają o wzajemny szacunek i zrozumienie, a także znajdą wspólny mianownik, który może być dobrym początkiem zawiązania nici porozumienia. Oczywiście występujące między tymi grupami różnice, mogą prowadzić do drobnych nieporozumień, a także do różnego postrzegania tej relacji. Synowa reprezentuje młodsze pokolenie, a więc ma inny pogląd na otoczenie. Inspiracji i wiedzy poszukuje w Internecie, co z kolei może odróżniać ją od teściowej, która bazuje głównie na doświadczeniu. Obie grupy mogą się jednak nawzajem od siebie uczyć, czerpać inspiracje. Ważne jest, aby również się doceniały – to może być klucz do zbudowania przyjacielskiej, kobiecej więzi.

- Relacja między synową i teściową jak każda inna relacja wymaga przede wszystkim poświęcenia sobie czasu, gotowości do budowania, a także otwartości i tolerancji. Istotnym aspektem relacji jest docenianie siebie nawzajem. Jak pokazuje badanie, teściowe znacznie częściej doceniają dobre strony synowych. Zwracają one szczególną uwagę na pracowitość, sympatyczne i miłe usposobienie, a także inteligencję (ponad 50% teściowych docenia te cechy u swoich synowych). Z kolei synowe doceniają najbardziej pracowitość (40%) i umiejętności kulinarne (38%). Można zatem wysnuć wniosek, że synowe dużo gorzej oceniają teściowe; być może nie patrzą na nie pod kątem „partnerek” do rozmowy, wspólnego czasu, a bardziej doceniają cechy związane z korzystaniem z pomocy teściowych w sprawach domowych – komentuje Magdalena Chorzewska, psycholog i ekspert wielu programów telewizyjnych poświęconych tematyce relacji międzyludzkich, która współpracuje z marką Agata przy okazji badania opinii Polek.

Dobre układy z teściową? To możliwie!

Jak zatem szukać kontekstów do rozmowy, aby budować zaufaną relację synowa-teściowa? Badanie marki Agata wskazuje, że obie grupy w równym stopniu przyznają, że lubią zmiany w swoim domu (34% synowych i 27% teściowych). Aranżacja wnętrz może być zatem świetnym tematem wyjściowym do pogłębienia tej relacji. Jest to bardzo dobra, aktywna forma spędzania czasu, która wiąże się z chodzeniem na wspólne zakupy czy dekorowaniem wnętrza, podczas których ta relacja może się rozwinąć. Dzięki temu, że synowe nieco częściej śledzą trendy w aranżacji wnętrz (78% synowe, 70% teściowe), teściowe przyznają, że cenią ich rady, jeśli chodzi o wybór akcesoriów i produktów, a także deklarują, że podoba im się styl, w jakim urządzony jest dom synowej. Z kolei synowe chętnie szukają rady u swoich teściowych przy wybieraniu mebli, w szczególności do kuchni (19% synowych).

- Badania uwidaczniają potrzebę nawiązania bliskich relacji teściowych z synowymi – chcą one pełnić funkcję matki, doradczyni, przyjaciółki. Chcą się czuć potrzebne, znaczyć wiele w życiu synowej, a tym samym w życiu rodzinnym swoich dzieci – dodaje psycholog Magdalena Chorzewska.

Okazuje się również, że teściowe i synowe w kwestii wyboru akcesoriów i mebli stosują bardzo podobne kryteria. Dla obu grup najważniejszymi czynnikami mającymi wpływ na wybór akcesoriów i mebli są funkcjonalność (49% synowe, 59% teściowe), atrakcyjne ceny (40% synowych i 37% teściowych), jakość wykonanych mebli (35% synowych i 38% teściowych) i dopasowanie do stylu (39% synowe, 49% teściowe). Takie postrzeganie może przyczynić się do dobrej współpracy podczas wspólnych zakupów czy urządzania wnętrz. Jak widać, cenią sobie nie tylko oszczędność finansową, ale przede wszystkim funkcjonalność, jakość i markę, co świadczy o świadomości konsumenckiej obu grup.

Badanie wskazuje również kolejny temat do rozmowy między synową a teściową. Obie grupy wskazały, że preferują we wnętrzu te same style – nowoczesny (41% synowe, 40% teściowe) oraz loftowy (21% synowe, i 18% teściowe). Ten kontekst to doskonała okazja do dyskusji i wymiany spostrzeżeń nt. trendów we wnętrzach. Z pewnością obie grupy będą w tym przypadku chętnie odnosić się do swoich doświadczeń i czerpać wzajemnie inspiracje.

- Ulubione style mogą być neutralnym i przyjemnym tematem, dającym początek wspólnym zakupom, rozmowom czy planowaniu urządzania domu. Zwrócenie uwagi na podobne style może otworzyć obie grupy na dialog, nie tylko w kwestii wykończenia wnętrz i zakupu mebli – komentuje Natalia Nowak, ekspert ds. aranżacji wnętrz Salonów Agata.

Kluczem do owocnej relacji między synową i teściową jest zaakceptowanie różnic pokoleniowych, a także otwarta komunikacja. Istotne jest, aby obie grupy okazywały sobie szacunek i zrozumienie, a także starały się dbać o tę relację. Zaproszenie do wspólnych zakupów, czy dekorowanie wnętrza? Wybierz aktywność, która pozwoli Ci przez cały rok budować partnerską relację ze swoją synową lub teściową.

 


[i] Badanie pt. „Synowe i Teściowe – o relacji dwóch światów i ich preferencjach w urządzaniu wnętrz” zrealizowane zostało na zlecenie marki Agata na Ogólnopolskim Panelu Badawczym „Ariadna” w lipcu 2020 r. Grupa ponad 1000 osób odpowiedziała na pytania dotyczące relacji pomiędzy dwoma grupami Synowych i Teściowych, odnosząc się do wielu popularnych stereotypów na temat tej relacji, a także podejścia do urządzania wnętrz. Badanie przeprowadzone zostało w związku z nową kampanią marki z udziałem dwóch Ambasadorek – Małgorzaty Sochy i Ewy Kasprzyk, które w reklamach Salonów Agata wcielają się w role synowej i teściowej.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024 Biuro prasowe
2024-07-09 | 11:00

Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024

Firma Purmo znalazła się wśród laureatów w ogólnopolskim badaniu konsumenckim zdobywając Konsumencki Lider Jakości 2024 w kategorii „Grzejniki”. Badanie
Dom Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit
2024-07-08 | 16:25

Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit

Choć Europa wciąż zdominowana jest przez lata używania mało ekologicznego papieru toaletowego, z pomocą przychodzą zrywające z tradycją toalety myjące. Kiedy Geberit wprowadził na rynek
Dom „ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!
2024-07-08 | 10:50

„ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!

W przyszłym roku będziemy obchodzili 100. rocznicę słynnej Międzynarodowej Wystawy Sztuk Dekoracyjnych i Nowoczesnego Przemysłu. By uczcić to wydarzenie, Studio Prostych Form postanowiło

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Katarzyna Pakosińska: Cieszę się, że miałam odwagę podjąć decyzję o rozstaniu z Kabaretem Moralnego Niepokoju. Rwało mnie już wtedy gdzie indziej

Kabareciarka przyznaje, że kiedy zaczęły się psuć relacje między nią a pozostałymi członkami Kabaretu Moralnego Niepokoju, to wtedy pojawiła się myśl, by opuścić grupę i zacząć się spełniać na innej płaszczyźnie zawodowej. Przekonuje też, że już wówczas miała w zanadrzu kilka ciekawych pomysłów na rozwój swojej kariery, a to tylko przyspieszyło decyzję o zerwaniu współpracy. I choć na początku trudno jej było się odnaleźć w nowej rzeczywistości, to z perspektywy czasu nie żałuje tamtego kroku. Z zapałem angażuje się w realizację nowych projektów, ale nie wyklucza, że jeszcze kiedyś znów zabłyśnie w kabarecie.

Media i PR

Wydawcy polskich mediów liczą na zmiany w przyjętej przez Sejm nowelizacji prawa autorskiego. Ruszają kolejne rozmowy z rządem

Polskie media apelują do polityków o zmiany w treści przyjętej przez Sejm nowelizacji ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Nowe przepisy, które po trzech latach opóźnienia wdrażają unijną dyrektywę Digital Single Market, dają teoretycznie wydawcom i dziennikarzom prawo do uzyskiwania wynagrodzeń od tzw. big techów za korzystanie z ich utworów. W praktyce może być to jednak trudne do wyegzekwowania. Dlatego media domagają się wzmocnienia pozycji wydawców.  Tym bardziej że obie strony muszą same wynegocjować te wynagrodzenia. – Chcemy mechanizmu, który gwarantuje nam, że w przypadku przedłużania się negocjacji z big techami, wkroczy organ rządowy – tłumaczy Marek Frąckowiak, prezes Izby Wydawców Prasy. Wydawcy liczą, że niezbędne poprawki pojawią się na etapie prac w Senacie.

Psychologia

Luna: W moim życiu jest więcej momentów zwątpienia i bezradności niż szczęścia i ekscytacji. Tylko tego nie pokazuję na Instagramie

Wokalistka chce, by jej pierwszy singiel zaprezentowany po Eurowizji był symbolem wewnętrznego odrodzenia, nowego początku i nadziei, bo choć życie pełne jest upadków, to najważniejsze jest, by z każdej porażki wyciągnąć odpowiednie wnioski, zawsze walczyć o swoje szczęście i odnaleźć w sobie siłę do działania. „Alive” to pełne emocji, intymne wyznanie Luny, ukazujące jej wewnętrzną walkę z wątpliwościami i przytłaczającymi myślami. Utwór opowiada o stanie zawieszenia między dwoma światami – rzeczywistym, pełnym wyzwań i wyimaginowanym, gdzie można znaleźć chwilowe ukojenie.