Japoński minimalizm na słodko
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Warszawska Cukiernia Lukullus słynie z dbałości o najmniejsze detale, która dotyczy nie tylko smaku i estetyki autorskich słodkości, ale też wnętrz kawiarni i sklepów, aranżacji witryn wystawowych i designu opakowań. Tradycją Lukullusa są tematyczne projekty sezonowe – najnowszy, zatytułowany „Zen o Warszawie” miał swoją premierę na początku maja.
Filozofia marki Lukullus opiera się na trzech filarach: smaku, pięknie i Warszawie. Zgodnie z zasadą „mniej znaczy więcej” produkty w menu cukierni są oparte na najprostszych połączeniach smaków oraz przyrządzane tylko z naturalnych składników oraz powstających w firmowej pracowni półproduktów, takich jak konfitury czy kremy. Każdy deser to uczta nie tylko dla podniebienia, ale też dla oczu – wyjątkowa estetyka jest znakiem rozpoznawczym Lukullusa. Nie inaczej jest w przypadku ciast i lodów, które znalazły się w menu najnowszego sezonowego projektu „Zen o Warszawie”, inspirowanego smakami i estetyką Japonii. Nazwa nawiązuje do znanego przeboju Czesława Niemena i doskonale oddaje połączenie rodzinnej, warszawskiej tradycji ze składnikami charakterystycznymi dla kraju kwitnącej wiśni, takimi jak czarny sezam, shiso (zioło o delikatnie miętowym aromacie, ma romantyczną polską nazwę: pachnotka zwyczajna), matcha (zielona herbata) i yuzu (owoc o cytrusowo-kwiatowym smaku).
W ramach sezonowego projektu „Zen o Warszawie” we wszystkich kawiarniach i sklepach Lukullus w Warszawie są dostępne cztery nowe ciastka. Pierwsze z nich – puszysty maślany biszkopt z truskawkami, kiwi, mango i bitą śmietaną z wanilią, jest inspirowane tradycyjnym japońskim deserem, czyli roladą biszkoptową z owocami. Ciastko nosi nazwę Urodziny Cesarza, nawiązującą do jednego z najważniejszych świąt narodowych w Japonii. Kolejne – Takatamatcha – składa się z masy twarogowej z zieloną herbatą matcha, kandyzowanych owoców liczi, szklistej galaretki z cytrusów i jadalnego złota. Trzecia pozycja w sezonowym menu to Magdalenki Yuzuyu, czyli połączenie tradycyjnej europejskiej formy ciastka biszkoptowego z japońskim smakiem owoców yuzu. Składniki to ciasto biszkoptowe, domowy karmel oraz lukier z sokiem owoców yuzu. Ostatnia propozycja nosi nazwę Tokio – Warszawa, składa się z ciasta kruchego baskijskiego z czarnym i białym sezamem, domowej praliny z karmelizowanego czarnego i białego sezamu, budyniu waniliowego z wanilią Bourbon z Madagaskaru, domowej konfitury i owoców czarnych porzeczek.
Dodatkowo, w lodziarni Lukullus w St. Tropez przy ul. Rozbrat są dostępne cztery nowe smaki lodów: Yuzuyu – sorbet z cytryn i owoców yuzu, Takatamatcha – mleczne lody z matchą i esencją yuzu, Sakura – sorbet wiśniowy z shiso i Siedmiu Samurajów – mleczne lody z domową praliną z karmelizowanego czarnego sezamu.
Wszystkie produkty z sezonowego projektu „Zen o Warszawie” są dostępne w opakowaniach, które zaprojektował grafik i ilustrator Kamil Rekosz, wpisujących się w nurt japońskiego minimalizmu – ich jedyną ozdobą jest kolorystyczny gradient oraz tłoczone logo Lukullus. Na wieczkach, zamiast cytatów znanych autorów, wykorzystano wiersze haiku autorstwa pięciu Klientek Lukullusa: Magdaleny Chodakowskiej, Nadii Bouacid, Grety Getler, Ewy Kamionowskiej i Emilii Waszkiewicz-Beck. Projektowi są również poświęcone nowe aranżacje witryn wystawowych, które jak zawsze stworzyła Malwa Rytych we współpracy z autorem opakowań.
Zapraszamy do kawiarni i sklepów Lukullus na pyszne i piękne słodkości z nowego sezonowego projektu „Zen o Warszawie”.
Po więcej informacji zapraszamy na stronę: https://cukiernialukullus.pl

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.