Japoński minimalizm na słodko
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro@okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Warszawska Cukiernia Lukullus słynie z dbałości o najmniejsze detale, która dotyczy nie tylko smaku i estetyki autorskich słodkości, ale też wnętrz kawiarni i sklepów, aranżacji witryn wystawowych i designu opakowań. Tradycją Lukullusa są tematyczne projekty sezonowe – najnowszy, zatytułowany „Zen o Warszawie” miał swoją premierę na początku maja.
Filozofia marki Lukullus opiera się na trzech filarach: smaku, pięknie i Warszawie. Zgodnie z zasadą „mniej znaczy więcej” produkty w menu cukierni są oparte na najprostszych połączeniach smaków oraz przyrządzane tylko z naturalnych składników oraz powstających w firmowej pracowni półproduktów, takich jak konfitury czy kremy. Każdy deser to uczta nie tylko dla podniebienia, ale też dla oczu – wyjątkowa estetyka jest znakiem rozpoznawczym Lukullusa. Nie inaczej jest w przypadku ciast i lodów, które znalazły się w menu najnowszego sezonowego projektu „Zen o Warszawie”, inspirowanego smakami i estetyką Japonii. Nazwa nawiązuje do znanego przeboju Czesława Niemena i doskonale oddaje połączenie rodzinnej, warszawskiej tradycji ze składnikami charakterystycznymi dla kraju kwitnącej wiśni, takimi jak czarny sezam, shiso (zioło o delikatnie miętowym aromacie, ma romantyczną polską nazwę: pachnotka zwyczajna), matcha (zielona herbata) i yuzu (owoc o cytrusowo-kwiatowym smaku).
W ramach sezonowego projektu „Zen o Warszawie” we wszystkich kawiarniach i sklepach Lukullus w Warszawie są dostępne cztery nowe ciastka. Pierwsze z nich – puszysty maślany biszkopt z truskawkami, kiwi, mango i bitą śmietaną z wanilią, jest inspirowane tradycyjnym japońskim deserem, czyli roladą biszkoptową z owocami. Ciastko nosi nazwę Urodziny Cesarza, nawiązującą do jednego z najważniejszych świąt narodowych w Japonii. Kolejne – Takatamatcha – składa się z masy twarogowej z zieloną herbatą matcha, kandyzowanych owoców liczi, szklistej galaretki z cytrusów i jadalnego złota. Trzecia pozycja w sezonowym menu to Magdalenki Yuzuyu, czyli połączenie tradycyjnej europejskiej formy ciastka biszkoptowego z japońskim smakiem owoców yuzu. Składniki to ciasto biszkoptowe, domowy karmel oraz lukier z sokiem owoców yuzu. Ostatnia propozycja nosi nazwę Tokio – Warszawa, składa się z ciasta kruchego baskijskiego z czarnym i białym sezamem, domowej praliny z karmelizowanego czarnego i białego sezamu, budyniu waniliowego z wanilią Bourbon z Madagaskaru, domowej konfitury i owoców czarnych porzeczek.
Dodatkowo, w lodziarni Lukullus w St. Tropez przy ul. Rozbrat są dostępne cztery nowe smaki lodów: Yuzuyu – sorbet z cytryn i owoców yuzu, Takatamatcha – mleczne lody z matchą i esencją yuzu, Sakura – sorbet wiśniowy z shiso i Siedmiu Samurajów – mleczne lody z domową praliną z karmelizowanego czarnego sezamu.
Wszystkie produkty z sezonowego projektu „Zen o Warszawie” są dostępne w opakowaniach, które zaprojektował grafik i ilustrator Kamil Rekosz, wpisujących się w nurt japońskiego minimalizmu – ich jedyną ozdobą jest kolorystyczny gradient oraz tłoczone logo Lukullus. Na wieczkach, zamiast cytatów znanych autorów, wykorzystano wiersze haiku autorstwa pięciu Klientek Lukullusa: Magdaleny Chodakowskiej, Nadii Bouacid, Grety Getler, Ewy Kamionowskiej i Emilii Waszkiewicz-Beck. Projektowi są również poświęcone nowe aranżacje witryn wystawowych, które jak zawsze stworzyła Malwa Rytych we współpracy z autorem opakowań.
Zapraszamy do kawiarni i sklepów Lukullus na pyszne i piękne słodkości z nowego sezonowego projektu „Zen o Warszawie”.
Po więcej informacji zapraszamy na stronę: https://cukiernialukullus.pl

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Trwający Festiwal Mozartowski przyciąga tłumy melomanów. To jedno z najważniejszych wydarzeń w stolicy
Artystka zaznacza, że za sprawą Warszawskiej Opery Kameralnej jeszcze przez dwa tygodnie Warszawa będzie rozbrzmiewać Mozartem. Kolejna edycja festiwalu poświęconego temu wybitnemu kompozytorowi zajmuje ważne miejsce w kulturalnym kalendarzu stolicy i przyciąga tłumy melomanów. A przed nimi jeszcze sporo atrakcji. Alicja Węgorzewska szczególnie zaprasza na dwie premiery, jedną skierowaną do młodych odbiorców, drugą – dedykowaną koneserom. Niezwykle ciekawie zapowiada się także nowy sezon artystyczny w WOK-u. Twórcy już pracują nad kolejnymi spektaklami i nagrywają nowe płyty.
Muzyka
Mietek Szcześniak: Gdybym chciał zbudować karierę, tobym ją budował. Nigdy o tym nie myślałem, zawsze po prostu chciałem muzykować

Wokalista zaznacza, że płyta „Brothers”, którą nagrał z czarnoskórym chórem, to efekt jego amerykańskiej przygody. Nie planuje robić kariery za granicą, ale z entuzjazmem przyjął propozycję współpracy z ludźmi, którzy tak jak on kochają śpiewać i muzykować. Krążek utrzymany jest w klimacie starego rhytm’n’bluesa, gospelu i soulu. Producentem jest H.B. Barnum, który przez trzy dekady był kierownikiem muzycznym Arethy Franklin i produkował albumy Franka Sinatry.
Farmacja
Konieczna większa edukacja na temat dbania o zdrowie i dostępnych leków. To kluczowe dla rozwoju samoleczenia

Osoba o niskim poziomie świadomości zdrowotnej zapłaci ostatecznie za opiekę medyczną trzy razy tyle, ile osoba, która wie na ten temat więcej – wskazuje Jonathan Workman z AESGP. Świadomość to ważny element samoleczenia, czyli samodzielnego dbania o zdrowie i zajmowania się drobnymi dolegliwościami, które pełni coraz istotniejszą funkcję w przeciążonym systemie ochrony zdrowia. Dlatego eksperci wskazują na konieczność prowadzenia szeroko zakrojonych kampanii zdrowotnych, a w działania edukacyjne powinny się włączyć zarówno firmy farmaceutyczne, personel medyczny, jak i rząd.