Komunikaty PR

Japoński minimalizm na słodko

2023-06-12  |  22:10
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

Warszawska Cukiernia Lukullus słynie z dbałości o najmniejsze detale, która dotyczy nie tylko smaku i estetyki autorskich słodkości, ale też wnętrz kawiarni i sklepów, aranżacji witryn wystawowych i designu opakowań. Tradycją Lukullusa są tematyczne projekty sezonowe – najnowszy, zatytułowany „Zen o Warszawie” miał swoją premierę na początku maja.

Filozofia marki Lukullus opiera się na trzech filarach: smaku, pięknie i Warszawie. Zgodnie z zasadą „mniej znaczy więcej” produkty w menu cukierni są oparte na najprostszych połączeniach smaków oraz przyrządzane tylko z naturalnych składników oraz powstających w firmowej pracowni półproduktów, takich jak konfitury czy kremy. Każdy deser to uczta nie tylko dla podniebienia, ale też dla oczu – wyjątkowa estetyka jest znakiem rozpoznawczym Lukullusa. Nie inaczej jest w przypadku ciast i lodów, które znalazły się w menu najnowszego sezonowego projektu „Zen o Warszawie”, inspirowanego smakami i estetyką Japonii. Nazwa nawiązuje do znanego przeboju Czesława Niemena i doskonale oddaje połączenie rodzinnej, warszawskiej tradycji ze składnikami charakterystycznymi dla kraju kwitnącej wiśni, takimi jak czarny sezam, shiso (zioło o delikatnie miętowym aromacie, ma romantyczną polską nazwę: pachnotka zwyczajna), matcha (zielona herbata) i yuzu (owoc o cytrusowo-kwiatowym smaku).

W ramach sezonowego projektu „Zen o Warszawie” we wszystkich kawiarniach i sklepach Lukullus w Warszawie są dostępne cztery nowe ciastka. Pierwsze z nich – puszysty maślany biszkopt z truskawkami, kiwi, mango i bitą śmietaną z wanilią, jest inspirowane tradycyjnym japońskim deserem, czyli roladą biszkoptową z owocami. Ciastko nosi nazwę Urodziny Cesarza, nawiązującą do jednego z najważniejszych świąt narodowych w Japonii. Kolejne – Takatamatcha – składa się z masy twarogowej z zieloną herbatą matcha, kandyzowanych owoców liczi, szklistej galaretki z cytrusów i jadalnego złota. Trzecia pozycja w sezonowym menu to Magdalenki Yuzuyu, czyli połączenie tradycyjnej europejskiej formy ciastka biszkoptowego z japońskim smakiem owoców yuzu. Składniki to ciasto biszkoptowe, domowy karmel oraz lukier z sokiem owoców yuzu. Ostatnia propozycja nosi nazwę Tokio – Warszawa, składa się z ciasta kruchego baskijskiego z czarnym i białym sezamem, domowej praliny z karmelizowanego czarnego i białego sezamu, budyniu waniliowego z wanilią Bourbon z Madagaskaru, domowej konfitury i owoców czarnych porzeczek.

Dodatkowo, w lodziarni Lukullus w St. Tropez przy ul. Rozbrat są dostępne cztery nowe smaki lodów: Yuzuyu – sorbet z cytryn i owoców yuzu, Takatamatcha – mleczne lody z matchą i esencją yuzu, Sakura – sorbet wiśniowy z shiso i Siedmiu Samurajów – mleczne lody z domową praliną z karmelizowanego czarnego sezamu.

Wszystkie produkty z sezonowego projektu „Zen o Warszawie” są dostępne w opakowaniach, które zaprojektował grafik i ilustrator Kamil Rekosz, wpisujących się w nurt japońskiego minimalizmu – ich jedyną ozdobą jest kolorystyczny gradient oraz tłoczone logo Lukullus. Na wieczkach, zamiast cytatów znanych autorów, wykorzystano wiersze haiku autorstwa pięciu Klientek Lukullusa: Magdaleny Chodakowskiej, Nadii Bouacid, Grety Getler, Ewy Kamionowskiej i Emilii Waszkiewicz-Beck. Projektowi są również poświęcone nowe aranżacje witryn wystawowych, które jak zawsze stworzyła Malwa Rytych we współpracy z autorem opakowań.

Zapraszamy do kawiarni i sklepów Lukullus na pyszne i piękne słodkości z nowego sezonowego projektu „Zen o Warszawie”.

Po więcej informacji zapraszamy na stronę:  https://cukiernialukullus.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek Biuro prasowe
2025-07-23 | 13:15

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Łotewski producent wysokiej klasy domów prefabrykowanych MyCabin rozszerza sieć oddziałów i dostaw na Polskę. To odpowiedź na rosnący popyt mieszkaniowy w Europie.
Dom Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje
2025-06-18 | 06:00

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

W życiu każdego z nas pojawiają się sytuacje, w których nagromadzone przez lata przedmioty muszą na jakiś czas opuścić nasze mieszkania i domy. Niezależnie od
Dom Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących
2025-06-17 | 10:30

Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących

Własna szklarnia to marzenie wielu ogrodników, gdyż dzięki niej można cieszyć się świeżymi, naturalnymi warzywami i ziołami. Chcąc stać się jej posiadaczem, powinniśmy

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.

Media i PR

Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.

Moda

Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.