Komunikaty PR

Japoński minimalizm na słodko

2023-06-12  |  22:10
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

Warszawska Cukiernia Lukullus słynie z dbałości o najmniejsze detale, która dotyczy nie tylko smaku i estetyki autorskich słodkości, ale też wnętrz kawiarni i sklepów, aranżacji witryn wystawowych i designu opakowań. Tradycją Lukullusa są tematyczne projekty sezonowe – najnowszy, zatytułowany „Zen o Warszawie” miał swoją premierę na początku maja.

Filozofia marki Lukullus opiera się na trzech filarach: smaku, pięknie i Warszawie. Zgodnie z zasadą „mniej znaczy więcej” produkty w menu cukierni są oparte na najprostszych połączeniach smaków oraz przyrządzane tylko z naturalnych składników oraz powstających w firmowej pracowni półproduktów, takich jak konfitury czy kremy. Każdy deser to uczta nie tylko dla podniebienia, ale też dla oczu – wyjątkowa estetyka jest znakiem rozpoznawczym Lukullusa. Nie inaczej jest w przypadku ciast i lodów, które znalazły się w menu najnowszego sezonowego projektu „Zen o Warszawie”, inspirowanego smakami i estetyką Japonii. Nazwa nawiązuje do znanego przeboju Czesława Niemena i doskonale oddaje połączenie rodzinnej, warszawskiej tradycji ze składnikami charakterystycznymi dla kraju kwitnącej wiśni, takimi jak czarny sezam, shiso (zioło o delikatnie miętowym aromacie, ma romantyczną polską nazwę: pachnotka zwyczajna), matcha (zielona herbata) i yuzu (owoc o cytrusowo-kwiatowym smaku).

W ramach sezonowego projektu „Zen o Warszawie” we wszystkich kawiarniach i sklepach Lukullus w Warszawie są dostępne cztery nowe ciastka. Pierwsze z nich – puszysty maślany biszkopt z truskawkami, kiwi, mango i bitą śmietaną z wanilią, jest inspirowane tradycyjnym japońskim deserem, czyli roladą biszkoptową z owocami. Ciastko nosi nazwę Urodziny Cesarza, nawiązującą do jednego z najważniejszych świąt narodowych w Japonii. Kolejne – Takatamatcha – składa się z masy twarogowej z zieloną herbatą matcha, kandyzowanych owoców liczi, szklistej galaretki z cytrusów i jadalnego złota. Trzecia pozycja w sezonowym menu to Magdalenki Yuzuyu, czyli połączenie tradycyjnej europejskiej formy ciastka biszkoptowego z japońskim smakiem owoców yuzu. Składniki to ciasto biszkoptowe, domowy karmel oraz lukier z sokiem owoców yuzu. Ostatnia propozycja nosi nazwę Tokio – Warszawa, składa się z ciasta kruchego baskijskiego z czarnym i białym sezamem, domowej praliny z karmelizowanego czarnego i białego sezamu, budyniu waniliowego z wanilią Bourbon z Madagaskaru, domowej konfitury i owoców czarnych porzeczek.

Dodatkowo, w lodziarni Lukullus w St. Tropez przy ul. Rozbrat są dostępne cztery nowe smaki lodów: Yuzuyu – sorbet z cytryn i owoców yuzu, Takatamatcha – mleczne lody z matchą i esencją yuzu, Sakura – sorbet wiśniowy z shiso i Siedmiu Samurajów – mleczne lody z domową praliną z karmelizowanego czarnego sezamu.

Wszystkie produkty z sezonowego projektu „Zen o Warszawie” są dostępne w opakowaniach, które zaprojektował grafik i ilustrator Kamil Rekosz, wpisujących się w nurt japońskiego minimalizmu – ich jedyną ozdobą jest kolorystyczny gradient oraz tłoczone logo Lukullus. Na wieczkach, zamiast cytatów znanych autorów, wykorzystano wiersze haiku autorstwa pięciu Klientek Lukullusa: Magdaleny Chodakowskiej, Nadii Bouacid, Grety Getler, Ewy Kamionowskiej i Emilii Waszkiewicz-Beck. Projektowi są również poświęcone nowe aranżacje witryn wystawowych, które jak zawsze stworzyła Malwa Rytych we współpracy z autorem opakowań.

Zapraszamy do kawiarni i sklepów Lukullus na pyszne i piękne słodkości z nowego sezonowego projektu „Zen o Warszawie”.

Po więcej informacji zapraszamy na stronę:  https://cukiernialukullus.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór Biuro prasowe
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie
Dom Czym stresują się Polacy? Finanse i obowiązki domowe w czołówce. Wyniki badań
2025-04-24 | 14:00

Czym stresują się Polacy? Finanse i obowiązki domowe w czołówce. Wyniki badań

Polacy są społeczeństwem zestresowanym. Ponad połowa martwi się z powodów finansowych, źródłem niepokoju są także sprawy bieżące oraz obowiązki związane
Dom Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania
2025-04-01 | 11:30

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania

Organizacja przestrzeni w garażu to wyzwanie, z którym zmaga się wielu właścicieli domów. Wąskie regały metalowe stanowią idealne rozwiązanie tego problemu,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Dom i ogród

Handel

Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.

Moda

Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z  osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.