Kolekcja Love You Navy marki Opoczno w finale konkursu Dobry Wzór
Kolekcja płytek Love You Navy – nowość w ofercie polskiego producenta płytek ceramicznych Opoczno – właśnie została zakwalifikowana przez Ekspertów Instytutu Wzornictwa Przemysłowego do finału konkursu Dobry Wzór 2020. Stała się też ulubieńcem projektantów wnętrz w zorganizowanym przez Opoczno konkursie.
Dobry Wzór to najbardziej prestiżowa i ceniona w Polsce nagroda za wzornictwo, a zarazem najstarszy rodzimy konkurs wzorniczy, z 27-letnią już tradycją. W tym roku do finału zakwalifikowano 115 produktów i usług będących przykładem najlepszego designu na polskim rynku. Wśród finalistów znalazła się kolekcja płytek Love You Navy marki Opoczno w najbardziej pożądanym kolorze tego roku, łącząca głębię granatu z satynową powierzchnią.
- Pomysł na tę kolekcję powstał na początku 2019 roku. Okazało się, że intuicja mnie nie zawiodła, bo gdy ogłoszono, że kolorem roku 2020 jest Classic Blue, nasza kolekcja już była w trakcie produkcji – mówi Marcelina Skupińska, Senior Product Manager Opoczno, autorka kolekcji. - Wybór koloru bazował głównie na mojej obserwacji rynku, międzynarodowych targów oraz potrzeb naszych klientów. Starałam się stworzyć coś wyjątkowego w odbiorze, a jednoczenie niezupełnie szalonego. Taka właśnie jest kolekcja Love You Navy. Przyciąga wzrok, a jednocześnie jest ponadczasowa.
Kolor, satyna i chevron
Poza wyjątkową kolorystyką, atrakcyjności kolekcji dodaje satynowa powierzchnia. - Kolor niebieski jest kluczowy w przypadku tej kolekcji. Wybrałam powierzchnię satynową, ponieważ dodaje mu głębi i szlachetności. Satyna wspaniale prezentuje się w kolekcjach ściennych, ponieważ jest subtelna i miękka w odbiorze. Płytki ceramiczne często wybieramy również poprzez dotyk, a wtedy satyna jest bezkonkurencyjna – wyjaśnia Marcelina Skupińska.
Serię tworzą płytki gładkie i strukturalne, o wzorze chevronu, które dają ciekawy efekt wizualny. Uzupełniają je dwukolorowe mozaiki na wzór specyficznej jodełki, zaprojektowane w taki sposób, aby można było tworzyć kaskadowanie wzoru na ścianach. - Mozaiki to najbardziej zaskakujące elementy kolekcji – mówi autorka kolekcji. - Możemy je układać w regularne, mieszane albo kaskadowe wzory.
Materia dla projektantów
Wybór elementów, jaki daje kolekcja Love You Navy, umożliwia tworzenie wielu oryginalnych wzorów i sprawia, że okładzina ścienna staje się dekoracją samą w sobie. - Format, kolory, rodzaj elementów oraz spójna dla wszystkich elementów powierzchnia zostały opracowane tak, aby dać projektantom jak najwięcej możliwości tworzenia różnorodnych koncepcji wnętrz. Niezależnie od tego, jakie zestawią kolory czy motywy, całość stworzy spójne, przemyślane wnętrze – podkreśla Marcelina Skupińska.
Wpisujące się w najnowsze trendy kolorystyka i wzornictwo kolekcji oraz szerokie możliwości w zakresie projektowania docenili już architekci. Płytki Love You Navy znalazły się w projekcie łazienki, który zajął I miejsce w 1. edycji konkursu #Opoczno i architekci pomagają, z pracami zgłaszanymi pod hasztagiem #OpocznoiArchitekci. - Urzekł mnie nasycony kolor płytek oraz dekor typu chevron. Świetnie prezentuje się mozaika w wersji Full, a wersja Half daje ciekawe możliwości projektowe, tworząc pewnego rodzaju przejście tonalne z bieli w drewno - mówi Aleksandra Sobiesak z pracowni Kapa Studio, autorka nagrodzonego projektu. - Kolekcja pozwala stworzyć zarówno odważne wnętrze, intensywne w barwie, jak i bardziej delikatną wersję w bieli.
Autorka innego wyróżnionego w konkursie projektu, Justyna Król z Pracowni Projektowej Czerwona Cegła, także wybrała płytki Love You Navy. - W kolekcji zachwycił nas piękny kolor granatu w połączeniu z ciepłym odcieniem drewna – mówi projektantka. - Ponadto, różne elementy, faktury oraz kolorystyka tych produktów dają szerokie możliwości projektowe.
Kolekcja Love You Navy oferowana jest w dwóch odsłonach kolorystycznych: Blue oraz White, w efektownym rozmiarze 30x90 cm. W skład kolekcji, obok gładkich satynowych, wchodzą także płytki z oryginalną strukturą oraz płytki drewnopodobne. Całość uzupełniają mozaiki w jodełkę w wersji Full oraz Half łączące kolor i drewno.
Orientacyjne ceny:
- 134,99 zł/mkw. (Love You Navy White),
- 159,99 zł/mkw. (Love You Navy Blue),
- 94,99 zł/szt. (mozaiki).
***
Więcej informacji na temat nowości znajduje się na stronie https://www.opoczno.eu/.

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Podróże

Maciej Dowbor: Mamy dom w Hiszpanii i tam odpoczywamy, ale na co dzień mieszkamy w Polsce. Tu pracujemy, płacimy podatki, a nasze córki chodzą do szkoły
Prezenter zaznacza, że co prawda wraz ze swoją żoną kupili dom w Hiszpanii, to jednak większość czasu spędzają w Polsce. Tutaj bowiem mają pracę, a ich córki chodzą do miejscowych szkół. Maciej Dowbor zdradza też, że dużo lepiej funkcjonuje mu się w naszym kraju. Tu realizuje większość swoich projektów zawodowych, natomiast możliwość wyjechania z dala od Warszawy pomaga mu się wyciszyć, odpocząć od zgiełku i nabrać do wszystkiego dystansu.
Podróże
Damian Janikowski: Po ostatniej walce muszę porządnie odpocząć i wyleczyć kontuzje. Zazwyczaj na wakacje wybieram Egipt albo Turcję

Sportowiec przyznaje, że jego ulubionymi kierunkami na wakacje są Egipt i Turcja. Lubi odpoczywać w egzotycznych kurortach i cieszy się, kiedy cała rodzina ma wreszcie czas dla siebie. Damian Janikowski zaznacza, że teraz przede wszystkim chce wyleczyć kontuzje i naładować akumulatory, a kolejne walki na ringu stoczy dopiero pod koniec tego roku lub na początku przyszłego.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.