Kominki są trendy.
Home Sweet Home PR
Łowicka 51 lok. 207
02-353 Warszawa
ola|hshpr.pl| |ola|hshpr.pl
880 320 909
hshpr.pl
Stonowane barwy
Nie mamy wątpliwości, że najczęściej spotykaną we wnętrzach paletą barw będą kolory ziemi. Naturalne, stonowane, ciepłe. Odcień bażanciego pióra, futerka polnej myszki, modnej trawy pampasowej, zasnutego chmurami nieba. Rezygnujemy z mocniejszych akcentów kolorystycznych. Jeśli różowy, to przybrudzony, zielony – najlepiej w odcieniu khaki lub oliwki.
Naturalne materiały
Do stonowanej palety barw dobierać będziemy naturalne materiały. Surowe drewno, rattan, wiklinę ocieplać będą słoma, len, bawełna i wełna. We wnętrzach urządzonych zgodnie z trendami znajdzie się też miejsce na naturalny kamień – beżowy trawertyn i szary lub antracytowy łupek. Ekologia, jedność
z naturą to obowiązujące kierunki aranżacji wnętrz.
We wnętrzu, którego zadaniem jest koić zmysły, kominek jest bardzo ważnym elementem wyposażenia. Bo nic tak nie uspokaja, jak tańczący żywy ogień. Nic nie daje takiego poczucia bezpieczeństwa, jak zapach palących się polan. Miejsce, w którym przechowujemy drewno do kominka, czy to będzie kosz, skrzynia, wnęka, czy też specjalny, przystosowany do tego regał sprawi, że wnętrze nabierze jeszcze bardziej przytulnego charakteru i autentyczności. Ułożone polana to piękna ozdoba salonu urządzonego w poczuciu bliskości natury.
Styliści wymieniają dwa style, w których w tym roku urządzać będziemy nasze domy. Oba wykorzystywać będą paletę kolorów ziemi oraz naturalne materiały w duchu eco designu.
Modern Country Life
Gdzie czuliśmy się najbardziej rozpieszczani, bezwarunkowo kochani? W domu dziadków - gdy byliśmy dziećmi. Dlatego do naszych współczesnych wnętrz staramy się przenieść wszystko to, co zapamiętaliśmy z tamtych sielskich dni. Życie domu organizuje się wokół ognia. W domu dziadków mógł to być piec. W naszych domu będzie to kominek. Wokół niego, na wygodnych tapicerowanych płótnem sofach usłanych mnóstwem poduszek zasiada cała, wielopokoleniowa rodzina. Do wnętrza urządzonego w stylu Modern Country Life projektanci marki Kratki polecają wkłady kominkowe
o dużym przeszklonym froncie, dzięki któremu wizja ognia będzie bardziej widoczna, a wnętrze stanie się przytulniejsze. Zwolennikom tradycyjnych, prostych rozwiązań, do rustykalnego stylu polecamy też piece żeliwne wolnostojące – popularne "kozy". Ich wybór w sklepie Kratki jest bardzo duży. Różnią się od siebie kształtem, wielkością i rodzajem ozdobnych elementów. My do stylu Modern Country Life polecamy modele "Koza K6" i "Koza K9".
Sielski trend zapatrzony w przeszłość nawiązuje wyraźnie do współczesnego nurtu eko. Znajdziemy
w nim używane meble, które dostały drugie życie oraz naturalne materiały, których niedoskonałości zbliżają je do ideału.
Japandi
Japandi to bez wątpienia wiodący trend tego sezonu. Dla wszystkich, którzy kochają japoński minimalizm, a nie potrafią wyrzec się do końca uroczej, skandynawskiej dekoracyjności
i funkcjonalności. Wnętrze w stylu japandi ma przynosić ukojenie zmysłów. Jasne, zalane naturalnym światłem, wyposażone tylko w niezbędne sprzęty pomieszczenia, sprzyjają medytacji i odnalezieniu spokoju i harmonii z otaczającym nas światem. Dużo tu naturalnego drewna, rattanu, płótna
i ceramicznych, ręcznie robionych dekoracji w postaci wazonów, dzbanów i mis. W takim wnętrzu żywy ogień będzie skupiał uwagę i dodawał domowego ciepła, do którego przywykli Europejczycy. Zgodnie
z japońską filozofią Godai, ogień symbolizuje bezpieczeństwo, motywację i otwartego ducha, czyli wszystko to, za czym dziś tęsknimy.
- Do wnętrza urządzonego z japońską powściągliwością i skandynawską funkcjonalnością pasować będą tradycyjne wkłady kominkowe w minimalistycznej zabudowie, jak również kominki gazowe Leo
z panoramiczną wizją ognia, dyskretną ramką fasady i minimalną ilością elementów zewnętrznych – mówi Grażyna Wojtasik, dyrektor działu projektowego firmy Kratki. We wschodnią stylistykę wnętrz wpisze się też bardzo dekoracyjny, a jednocześnie niezwykle prosty biokominek wolnostojący
w kształcie misy. "Biomisa" wykonana została ze stali malowanej proszkowo na czarno, a opalana jest ekologicznym biopaliwem. Można ją postawić na niskim stole, podłodze lub na tarasie.
Nie tylko w tym sezonie
Niewątpliwie rok 2021 upłynie nam pod hasłami eco designu i powrotu do natury. Dla marki Kratki nie
są to jedynie puste słowa. W czasach, gdy odpowiedzialne i proekologiczne postępowanie stało się koniecznością, produkty polskiego producenta kominków, marki Kratki spełniają wszystkie normy prawa unijnego i krajowego w zakresie bezpieczeństwa i ekologii. Szacunek dla Planety jest bowiem dla Kratek sprawą nadrzędną i priorytetową. A to trend, który obowiązywać będzie nie tylko w 2021 roku, lecz dużo dłużej, właściwie już zawsze.
![Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024 Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_1068143937,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024
![Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit](/files/_uploaded/glownekonf_1952727664,w_253,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit
![„ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!](/files/_uploaded/glownekonf_1305400198,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
„ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Psychologia
![](/files/1922771799/luna-alive-foto-ramka,w_274,_small.jpg)
Luna: W moim życiu jest więcej momentów zwątpienia i bezradności niż szczęścia i ekscytacji. Tylko tego nie pokazuję na Instagramie
Wokalistka chce, by jej pierwszy singiel zaprezentowany po Eurowizji był symbolem wewnętrznego odrodzenia, nowego początku i nadziei, bo choć życie pełne jest upadków, to najważniejsze jest, by z każdej porażki wyciągnąć odpowiednie wnioski, zawsze walczyć o swoje szczęście i odnaleźć w sobie siłę do działania. „Alive” to pełne emocji, intymne wyznanie Luny, ukazujące jej wewnętrzną walkę z wątpliwościami i przytłaczającymi myślami. Utwór opowiada o stanie zawieszenia między dwoma światami – rzeczywistym, pełnym wyzwań i wyimaginowanym, gdzie można znaleźć chwilowe ukojenie.
Handel
W ciągu 5–10 lat spodziewane duże wzrosty sprzedaży żywności ekologicznej. Największą barierą pozostaje niska świadomość konsumentów
![](/files/1922771799/zywnosc-ekologiczna-foto,w_133,r_png,_small.png)
Już blisko 80 proc. polskich konsumentów deklaruje kupowanie żywności ekologicznej – wynika z badania przeprowadzonego dla Polskiej Izby Żywności Ekologicznej przez Stowarzyszenie Delta Partner. Ten odsetek sukcesywnie rośnie, podobnie jak wartość rynku ekologicznej żywności, która według szacunków NIQ wynosi już ok. 2 mld zł, stanowiąc prawie 1 proc. wartości całego rynku spożywczego. Dalsze wzrosty utrudnia jednak fakt, że wielu konsumentów wciąż ma problem z rozpoznaniem produktów bio na sklepowych półkach. Według badań tylko co czwarty klient potrafi prawidłowo rozpoznać w sklepie symbol euroliścia, który gwarantuje, że produkt powstał zgodnie z restrykcyjnymi unijnymi wymogami rolnictwa ekologicznego.
Podróże
Klaudia Carlos: Nigdzie nie ma takiego piasku złocistego jak nad Bałtykiem. Mam tam swoje ulubione miejsca, ale lubię też poszukiwać nowych
![](/files/1922771799/carlos-wakacje-foto,w_133,_small.jpg)
Wokół wakacji nad polskim morzem przez lata narosło wiele stereotypów. Prezenterka zapewnia jednak, że ją samą nie zniechęcają ani stwierdzenia, że „jest za drogo”, ani że „zazwyczaj jest zła pogoda”. I choć turyści chociażby ze względu na „paragony grozy” coraz częściej omijają łukiem Morze Bałtyckie, to ona jest konsekwentna w swoich wyborach. Każdego roku stawia właśnie na Bałtyk i przekonuje, że nadmorskie miejscowości są bardziej urokliwe niż zagraniczne kurorty, a polskie piaszczyste plaże nie mają sobie równych.