Komunikaty PR

Kominki są trendy.

2021-03-02  |  13:09
Biuro prasowe
Kontakt
Aleksandra Stachulska
Home Sweet Home PR

Łowicka 51 lok. 207
02-353 Warszawa
ola|hshpr.pl| |ola|hshpr.pl
880 320 909
hshpr.pl

Stonowane barwy

Nie mamy wątpliwości, że najczęściej spotykaną we wnętrzach paletą barw będą kolory ziemi. Naturalne, stonowane, ciepłe. Odcień bażanciego pióra, futerka polnej myszki, modnej trawy pampasowej, zasnutego chmurami nieba. Rezygnujemy z mocniejszych akcentów kolorystycznych. Jeśli różowy, to przybrudzony, zielony – najlepiej w odcieniu khaki lub oliwki.

 

Naturalne materiały

Do stonowanej palety barw dobierać będziemy naturalne materiały. Surowe drewno, rattan, wiklinę ocieplać będą słoma, len, bawełna i wełna. We wnętrzach urządzonych zgodnie z trendami znajdzie się też miejsce na naturalny kamień – beżowy trawertyn i szary lub antracytowy łupek. Ekologia, jedność
z naturą to obowiązujące kierunki aranżacji wnętrz.

 

We wnętrzu, którego zadaniem jest koić zmysły, kominek jest bardzo ważnym elementem wyposażenia. Bo nic tak nie uspokaja, jak tańczący żywy ogień. Nic nie daje takiego poczucia bezpieczeństwa, jak zapach palących się polan. Miejsce, w którym przechowujemy drewno do kominka, czy to będzie kosz, skrzynia, wnęka, czy też specjalny, przystosowany do tego regał sprawi, że wnętrze nabierze jeszcze bardziej przytulnego charakteru i autentyczności. Ułożone polana to piękna ozdoba salonu urządzonego w poczuciu bliskości natury.

 

Styliści wymieniają dwa style, w których w tym roku urządzać będziemy nasze domy. Oba wykorzystywać będą paletę kolorów ziemi oraz naturalne materiały w duchu eco designu.

 

Modern Country Life

Gdzie czuliśmy się najbardziej rozpieszczani, bezwarunkowo kochani? W domu dziadków - gdy byliśmy dziećmi. Dlatego do naszych współczesnych wnętrz staramy się przenieść wszystko to, co zapamiętaliśmy z tamtych sielskich dni. Życie domu organizuje się wokół ognia. W domu dziadków mógł to być piec. W naszych domu będzie to kominek. Wokół niego, na wygodnych tapicerowanych płótnem sofach usłanych mnóstwem poduszek zasiada cała, wielopokoleniowa rodzina. Do wnętrza urządzonego w stylu Modern Country Life projektanci marki Kratki polecają wkłady kominkowe
o dużym przeszklonym froncie, dzięki któremu wizja ognia będzie bardziej widoczna, a wnętrze stanie się przytulniejsze. Zwolennikom tradycyjnych, prostych rozwiązań, do rustykalnego stylu polecamy też piece żeliwne wolnostojące – popularne "kozy". Ich wybór w sklepie Kratki jest bardzo duży. Różnią się od siebie kształtem, wielkością i rodzajem ozdobnych elementów. My do stylu Modern Country Life polecamy modele "Koza K6" i "Koza K9".

 

Sielski trend zapatrzony w przeszłość nawiązuje wyraźnie do współczesnego nurtu eko. Znajdziemy
w nim używane meble, które dostały drugie życie oraz naturalne materiały, których niedoskonałości zbliżają je do ideału.

 

Japandi

Japandi to bez wątpienia wiodący trend tego sezonu. Dla wszystkich, którzy kochają japoński minimalizm, a nie potrafią wyrzec się do końca uroczej, skandynawskiej dekoracyjności
i funkcjonalności. Wnętrze w stylu japandi ma przynosić ukojenie zmysłów. Jasne, zalane naturalnym światłem, wyposażone tylko w niezbędne sprzęty pomieszczenia, sprzyjają medytacji i odnalezieniu spokoju i harmonii z otaczającym nas światem. Dużo tu naturalnego drewna, rattanu, płótna
i ceramicznych, ręcznie robionych dekoracji w postaci wazonów, dzbanów i mis. W takim wnętrzu żywy ogień będzie skupiał uwagę i dodawał domowego ciepła, do którego przywykli Europejczycy. Zgodnie
z japońską filozofią Godai, ogień symbolizuje bezpieczeństwo, motywację i otwartego ducha, czyli wszystko to, za czym dziś tęsknimy.

- Do wnętrza urządzonego z japońską powściągliwością i skandynawską funkcjonalnością pasować będą tradycyjne wkłady kominkowe w minimalistycznej zabudowie, jak również kominki gazowe Leo
z panoramiczną wizją ognia, dyskretną ramką fasady i minimalną ilością elementów zewnętrznych – mówi Grażyna Wojtasik, dyrektor działu projektowego firmy Kratki. We wschodnią stylistykę wnętrz wpisze się też bardzo dekoracyjny, a jednocześnie niezwykle prosty biokominek wolnostojący
w kształcie misy. "Biomisa" wykonana została ze stali malowanej proszkowo na czarno, a opalana jest ekologicznym biopaliwem. Można ją postawić na niskim stole, podłodze lub na tarasie.

 

Nie tylko w tym sezonie

Niewątpliwie rok 2021 upłynie nam pod hasłami eco designu i powrotu do natury. Dla marki Kratki nie
są to jedynie puste słowa. W czasach, gdy odpowiedzialne i proekologiczne postępowanie stało się koniecznością, produkty polskiego producenta kominków, marki Kratki spełniają wszystkie normy prawa unijnego i krajowego w zakresie bezpieczeństwa i ekologii. Szacunek dla Planety jest bowiem dla Kratek sprawą nadrzędną i priorytetową. A to trend, który obowiązywać będzie nie tylko w 2021 roku, lecz dużo dłużej, właściwie już zawsze.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Home Sweet Home PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024 Biuro prasowe
2024-07-09 | 11:00

Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024

Firma Purmo znalazła się wśród laureatów w ogólnopolskim badaniu konsumenckim zdobywając Konsumencki Lider Jakości 2024 w kategorii „Grzejniki”. Badanie
Dom Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit
2024-07-08 | 16:25

Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit

Choć Europa wciąż zdominowana jest przez lata używania mało ekologicznego papieru toaletowego, z pomocą przychodzą zrywające z tradycją toalety myjące. Kiedy Geberit wprowadził na rynek
Dom „ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!
2024-07-08 | 10:50

„ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!

W przyszłym roku będziemy obchodzili 100. rocznicę słynnej Międzynarodowej Wystawy Sztuk Dekoracyjnych i Nowoczesnego Przemysłu. By uczcić to wydarzenie, Studio Prostych Form postanowiło

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Luna: W moim życiu jest więcej momentów zwątpienia i bezradności niż szczęścia i ekscytacji. Tylko tego nie pokazuję na Instagramie

Wokalistka chce, by jej pierwszy singiel zaprezentowany po Eurowizji był symbolem wewnętrznego odrodzenia, nowego początku i nadziei, bo choć życie pełne jest upadków, to najważniejsze jest, by z każdej porażki wyciągnąć odpowiednie wnioski, zawsze walczyć o swoje szczęście i odnaleźć w sobie siłę do działania. „Alive” to pełne emocji, intymne wyznanie Luny, ukazujące jej wewnętrzną walkę z wątpliwościami i przytłaczającymi myślami. Utwór opowiada o stanie zawieszenia między dwoma światami – rzeczywistym, pełnym wyzwań i wyimaginowanym, gdzie można znaleźć chwilowe ukojenie.

Handel

W ciągu 5–10 lat spodziewane duże wzrosty sprzedaży żywności ekologicznej. Największą barierą pozostaje niska świadomość konsumentów

Już blisko 80 proc. polskich konsumentów deklaruje kupowanie żywności ekologicznej – wynika z badania przeprowadzonego dla Polskiej Izby Żywności Ekologicznej przez Stowarzyszenie Delta Partner. Ten odsetek sukcesywnie rośnie, podobnie jak wartość rynku ekologicznej żywności, która według szacunków NIQ wynosi już ok. 2 mld zł, stanowiąc prawie 1 proc. wartości całego rynku spożywczego. Dalsze wzrosty utrudnia jednak fakt, że wielu konsumentów wciąż ma problem z rozpoznaniem produktów bio na sklepowych półkach. Według badań tylko co czwarty klient potrafi prawidłowo rozpoznać w sklepie symbol euroliścia, który gwarantuje, że produkt powstał zgodnie z restrykcyjnymi unijnymi wymogami rolnictwa ekologicznego.

Podróże

Klaudia Carlos: Nigdzie nie ma takiego piasku złocistego jak nad Bałtykiem. Mam tam swoje ulubione miejsca, ale lubię też poszukiwać nowych

Wokół wakacji nad polskim morzem przez lata narosło wiele stereotypów. Prezenterka zapewnia jednak, że ją samą nie zniechęcają ani stwierdzenia, że „jest za drogo”, ani że „zazwyczaj jest zła pogoda”. I choć turyści chociażby ze względu na „paragony grozy” coraz częściej omijają łukiem Morze Bałtyckie, to ona jest konsekwentna w swoich wyborach. Każdego roku stawia właśnie na Bałtyk i przekonuje, że nadmorskie miejscowości są bardziej urokliwe niż zagraniczne kurorty, a polskie piaszczyste plaże nie mają sobie równych.