Konkurs #OpocznoiArchitekci rozstrzygnięty!
Konkurs dla architektów i projektantów na projekt wnętrza z zastosowaniem kolekcji płytek Opoczno został rozstrzygnięty. Jury po intensywnych obradach wybrało trzy zwycięskie prace, wyróżniło też aż jedenaście projektów.
Ogłoszony w mediach społecznościowych konkurs „Codzienność dobrze zaprojektowana” był adresowany do architektów i projektantów wnętrz. Mogli wziąć w nim udział doświadczeni profesjonaliści, młodzi adepci zawodu, jak również studenci i absolwenci wydziałów projektowania i designu. - Udział w konkursie to dla początkujących projektantów możliwość zmierzenia się zarówno z innymi wkraczającymi w świat architektury wnętrz, jak i tymi, którzy mają już bogate doświadczenie. Dzięki temu, to bardzo ciekawe wyzwanie zawodowe i duża nauka na przyszłość – mówi architekt wnętrz Grzegorz Goworek, juror konkursu.
Do konkursowej rywalizacji zgłoszono ponad 100 projektów wnętrz z zastosowaniem płytek z portfolio Opoczno. - Jury nie miało łatwego zadania. Do oceny mieliśmy ponad sto świetnych prac – podkreśla Kamil Białas, redaktor naczelny magazynu White Mad i portalu WhiteMad.pl, patrona medialnego konkursu. Wśród prac konkursowych przeważały projekty łazienek, zarówno dużych salonów kąpielowych, jak i pomieszczeń o mniejszej powierzchni. Do oceny zgłoszono również koncepcje wnętrz kuchni, jadalni oraz salonów czy sypialni, pojawiły się też przestrzenie publiczne, np. kawiarnie. - Zachwyciła nas różnorodność zaprojektowanych wnętrz. Produkty Opoczno znalazły swoje miejsce na ścianach i podłogach, za każdym razem podkreślając integralność projektu – mówi Patrycja Jakuć, Design Manager Opoczno.
Jury oceniało zgłoszone prace w dwóch etapach. Punkty przyznane podczas preselekcji pozwoliły wyłonić finałową dwudziestkę. Podczas obrad stacjonarnych, 9 grudnia br., jury wybrało trzy najlepsze prace oraz wyróżniło jedenaście projektów. Dyskusja członków jury koncentrowała się na aspektach estetycznych i praktycznych finałowych projektów. Jurorzy brali pod uwagę takie elementy jak ponadczasowość i funkcjonalność, odzwierciedlenie aktualnych tendencji oraz konsekwentne stosowanie zabiegów stylistycznych. Oceniali także kreatywność i oryginalność projektów, uwzględniali również jakość wykonania wizualizacji.
Ostateczne rozstrzygnięcie poprzedziła ocena prac w kilku aspektach: zastosowania ciekawych rozwiązań projektowych, umiejętnego i nieszablonowego użycia płytek Opoczno, uwzględnienia potrzeb użytkowników wynikających ze współczesnego stylu życia. - Dobry projekt ma poprawiać jakość życia – podkreślał podczas obrad architekt wnętrz Grzegorz Goworek. Poza nagrodami pieniężnymi, zwycięzcy konkursu otrzymają możliwość szerokiej promocji. - Chcemy umożliwić architektom i projektantom biorącym udział w konkursie dotarcie do szerokiej społeczności osób zainteresowanych urządzaniem wnętrz. Opowiedzieć o ich projektach, pokazać jak różnorodnie można zaaranżować przestrzeń, w której codziennie przebywamy. Zwłaszcza teraz jest to niezwykle ważne by miejsce, w którym spędzamy tak wiele czasu było dopasowane do naszych potrzeb – zarówno estetycznie jak i funkcjonalnie. Spokój i równowaga, a może energia i niestandardowe podejście? Nie ma jednej recepty na dobrze zaprojektowane wnętrze. Architekt jest w stanie pomóc odnaleźć właściwe rozwiązanie – podsumowuje Małgorzata Matuzewicz, Brand Manager marki Opoczno.
I miejsce i nagrodę główną w konkursie zdobył projekt pracowni A2 Studio Architektury.
To projekt łazienki z użyciem kolekcji płyt gresowych Eternal, które pięknie równoważą się z rattanowymi matami zastosowanymi na ścianach. Projekt zachwyca lekkością i prostotą. To jasne, pogodne wnętrze, łączące elementy stylu boho i skandynawskiego, ale przede wszystkim pełne domowej przytulności. - Projekt urzekł mnie tym, że udało się połączyć elegancję ze stylem skandynawskim. Wprowadzono delikatne beżowe kolory, które nadały tej przestrzeni kobiecej subtelności – mówi Agnieszka Gumińska z portalu PLNDesign.pl, jurorka konkursu.
II miejsce jury przyznało pracy zgłoszonej przez studio NO Design.
W projekcie kuchni połączonej z jadalnią zastosowano płytki Santis (ściana nad blatem) oraz Color Crush i Calacatta Marble (podłoga). To luksusowe, przestronne wnętrze oferujące szereg funkcji. Płytki z rysunkiem kamienia tworzą zgraną i wysmakowaną kompozycję z drewnem oraz czernią. Projekt ujmuje przede wszystkim niezwykłą konsekwencją i ciekawym zastosowaniem produktu Opoczno. - Ten projekt bardzo nas zaskoczył, m.in. tym, że użyto płytek w bardzo nietypowy sposób na podłodze, pokazując inną niż tradycyjna możliwość ich ułożenia – wyjaśnia architektka wnętrz Iza Gemzała, jurorka konkursu.
III miejsce zajął projekt pracowni 010 Architekci.
Nowoczesna łazienka w szarościach z użyciem płytek Noisy Grey oraz Calacatta Marble White przekonała jurorów prostotą, spójnością i ponadczasowością. To minimalistyczne wnętrze, w którym rządzą minimalizm i oszczędność form, a element dekoracyjny stanowi wzór kamienia na płytkach. - Projekt jest minimalistyczny i ponadczasowy. Tak zaprojektowana łazienka, z wykorzystaniem zaproponowanych produktów, będzie dobrze wyglądać także za wiele lat – ocenia Kamil Białas, juror konkursu.
Wśród jedenastu wyróżnionych prac znalazły się projekty, które jurorzy docenili za oryginalność, ciekawe rozwiązania i kreatywne podejście do zastosowania produktu Opoczno. W tym gronie znalazły się projekty reprezentujące atrakcyjne, lubiane przez urządzających style wnętrzarskie oraz stanowiące przykład umiejętnego operowania kolorem. Wyróżnienia oraz nagrody dodatkowe otrzymują: AW interior design, Pro Sketch, Campanille, Sow Archi Design, Kucia Studio Architektura Wnętrz, Audiovizulana, Paweł Maszewski, KABO Pracownia Projektowa, Iza Piotrowska, The Colors Interior, Projekt Synteza.
W przyszłym roku marka Opoczno i architekci ponownie połączą siły, aby zaoferować ciekawe rozwiązania dla urządzających swoją życiową przestrzeń. Dlatego już dziś zapraszamy do kolejnej edycji konkursu #OpocznoiArchiteci!
***
Jak przebiegały obrady jury można zobaczyć na stronie: https://www.opoczno.eu/trendy/obrady-jury-projekt-konkurs-opocznoiarchitekci,255.html
![Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024 Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_1068143937,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024
![Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit](/files/_uploaded/glownekonf_1952727664,w_253,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit
![„ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!](/files/_uploaded/glownekonf_1305400198,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
„ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Psychologia
![](/files/1922771799/luna-alive-foto-ramka,w_274,_small.jpg)
Luna: W moim życiu jest więcej momentów zwątpienia i bezradności niż szczęścia i ekscytacji. Tylko tego nie pokazuję na Instagramie
Wokalistka chce, by jej pierwszy singiel zaprezentowany po Eurowizji był symbolem wewnętrznego odrodzenia, nowego początku i nadziei, bo choć życie pełne jest upadków, to najważniejsze jest, by z każdej porażki wyciągnąć odpowiednie wnioski, zawsze walczyć o swoje szczęście i odnaleźć w sobie siłę do działania. „Alive” to pełne emocji, intymne wyznanie Luny, ukazujące jej wewnętrzną walkę z wątpliwościami i przytłaczającymi myślami. Utwór opowiada o stanie zawieszenia między dwoma światami – rzeczywistym, pełnym wyzwań i wyimaginowanym, gdzie można znaleźć chwilowe ukojenie.
Handel
W ciągu 5–10 lat spodziewane duże wzrosty sprzedaży żywności ekologicznej. Największą barierą pozostaje niska świadomość konsumentów
![](/files/1922771799/zywnosc-ekologiczna-foto,w_133,r_png,_small.png)
Już blisko 80 proc. polskich konsumentów deklaruje kupowanie żywności ekologicznej – wynika z badania przeprowadzonego dla Polskiej Izby Żywności Ekologicznej przez Stowarzyszenie Delta Partner. Ten odsetek sukcesywnie rośnie, podobnie jak wartość rynku ekologicznej żywności, która według szacunków NIQ wynosi już ok. 2 mld zł, stanowiąc prawie 1 proc. wartości całego rynku spożywczego. Dalsze wzrosty utrudnia jednak fakt, że wielu konsumentów wciąż ma problem z rozpoznaniem produktów bio na sklepowych półkach. Według badań tylko co czwarty klient potrafi prawidłowo rozpoznać w sklepie symbol euroliścia, który gwarantuje, że produkt powstał zgodnie z restrykcyjnymi unijnymi wymogami rolnictwa ekologicznego.
Podróże
Klaudia Carlos: Nigdzie nie ma takiego piasku złocistego jak nad Bałtykiem. Mam tam swoje ulubione miejsca, ale lubię też poszukiwać nowych
![](/files/1922771799/carlos-wakacje-foto,w_133,_small.jpg)
Wokół wakacji nad polskim morzem przez lata narosło wiele stereotypów. Prezenterka zapewnia jednak, że ją samą nie zniechęcają ani stwierdzenia, że „jest za drogo”, ani że „zazwyczaj jest zła pogoda”. I choć turyści chociażby ze względu na „paragony grozy” coraz częściej omijają łukiem Morze Bałtyckie, to ona jest konsekwentna w swoich wyborach. Każdego roku stawia właśnie na Bałtyk i przekonuje, że nadmorskie miejscowości są bardziej urokliwe niż zagraniczne kurorty, a polskie piaszczyste plaże nie mają sobie równych.