Komunikaty PR

Konkurs #OpocznoiArchitekci rozstrzygnięty!

2021-01-16  |  13:00
Biuro prasowe

Konkurs dla architektów i projektantów na projekt wnętrza z zastosowaniem kolekcji płytek Opoczno został rozstrzygnięty. Jury po intensywnych obradach wybrało trzy zwycięskie prace, wyróżniło też aż jedenaście projektów.

Ogłoszony w mediach społecznościowych konkurs „Codzienność dobrze zaprojektowana” był adresowany do architektów i projektantów wnętrz. Mogli wziąć w nim udział doświadczeni profesjonaliści, młodzi adepci zawodu, jak również studenci i absolwenci wydziałów projektowania i designu. - Udział w konkursie to dla początkujących projektantów możliwość zmierzenia się zarówno z innymi wkraczającymi w świat architektury wnętrz, jak i tymi, którzy mają już bogate doświadczenie. Dzięki temu, to bardzo ciekawe wyzwanie zawodowe i duża nauka na przyszłość – mówi architekt wnętrz Grzegorz Goworek, juror konkursu.

Do konkursowej rywalizacji zgłoszono ponad 100 projektów wnętrz z zastosowaniem płytek z portfolio Opoczno. - Jury nie miało łatwego zadania. Do oceny mieliśmy ponad sto świetnych prac  podkreśla Kamil Białas, redaktor naczelny magazynu White Mad i portalu WhiteMad.pl, patrona medialnego konkursu. Wśród prac konkursowych przeważały projekty łazienek, zarówno dużych salonów kąpielowych, jak i pomieszczeń o mniejszej powierzchni. Do oceny zgłoszono również koncepcje wnętrz kuchni, jadalni oraz salonów czy sypialni, pojawiły się też przestrzenie publiczne, np. kawiarnie. - Zachwyciła nas różnorodność zaprojektowanych wnętrz. Produkty Opoczno znalazły swoje miejsce na ścianach i podłogach, za każdym razem podkreślając integralność projektu – mówi Patrycja Jakuć, Design Manager Opoczno.

Jury oceniało zgłoszone prace w dwóch etapach. Punkty przyznane podczas preselekcji pozwoliły wyłonić finałową dwudziestkę. Podczas obrad stacjonarnych, 9 grudnia br., jury wybrało trzy najlepsze prace oraz wyróżniło jedenaście projektów. Dyskusja członków jury koncentrowała się na aspektach estetycznych i praktycznych finałowych projektów. Jurorzy brali pod uwagę takie elementy jak ponadczasowość i funkcjonalność, odzwierciedlenie aktualnych tendencji oraz konsekwentne stosowanie zabiegów stylistycznych. Oceniali także kreatywność i oryginalność projektów, uwzględniali również jakość wykonania wizualizacji.

Ostateczne rozstrzygnięcie poprzedziła ocena prac w kilku aspektach: zastosowania ciekawych rozwiązań projektowych, umiejętnego i nieszablonowego użycia płytek Opoczno, uwzględnienia potrzeb użytkowników wynikających ze współczesnego stylu życia. - Dobry projekt ma poprawiać jakość życia – podkreślał podczas obrad architekt wnętrz Grzegorz Goworek. Poza nagrodami pieniężnymi, zwycięzcy konkursu otrzymają możliwość szerokiej promocji. - Chcemy umożliwić architektom i projektantom biorącym udział w konkursie dotarcie do szerokiej społeczności osób zainteresowanych urządzaniem wnętrz. Opowiedzieć o ich projektach, pokazać jak różnorodnie można zaaranżować przestrzeń, w której codziennie przebywamy. Zwłaszcza teraz jest to niezwykle ważne by miejsce, w którym spędzamy tak wiele czasu było dopasowane do naszych potrzeb – zarówno estetycznie jak i funkcjonalnie. Spokój i równowaga, a może energia i niestandardowe podejście? Nie ma jednej recepty na dobrze zaprojektowane wnętrze. Architekt jest w stanie pomóc odnaleźć właściwe rozwiązanie podsumowuje Małgorzata Matuzewicz, Brand Manager marki Opoczno.

I miejsce i nagrodę główną w konkursie zdobył projekt pracowni A2 Studio Architektury.

To projekt łazienki z użyciem kolekcji płyt gresowych Eternal, które pięknie równoważą się z rattanowymi matami zastosowanymi na ścianach. Projekt zachwyca lekkością i prostotą. To jasne, pogodne wnętrze, łączące elementy stylu boho i skandynawskiego, ale przede wszystkim pełne domowej przytulności. - Projekt urzekł mnie tym, że udało się połączyć elegancję ze stylem skandynawskim. Wprowadzono delikatne beżowe kolory, które nadały tej przestrzeni kobiecej subtelności – mówi Agnieszka Gumińska z portalu PLNDesign.pl, jurorka konkursu.

II miejsce jury przyznało pracy zgłoszonej przez studio NO Design.

W projekcie kuchni połączonej z jadalnią zastosowano płytki Santis (ściana nad blatem) oraz Color Crush i Calacatta Marble (podłoga). To luksusowe, przestronne wnętrze oferujące szereg funkcji. Płytki z rysunkiem kamienia tworzą zgraną i wysmakowaną kompozycję z drewnem oraz czernią. Projekt ujmuje przede wszystkim niezwykłą konsekwencją i ciekawym zastosowaniem produktu Opoczno. - Ten projekt bardzo nas zaskoczył, m.in. tym, że użyto płytek w bardzo nietypowy sposób na podłodze, pokazując inną niż tradycyjna możliwość ich ułożenia  wyjaśnia architektka wnętrz Iza Gemzała, jurorka konkursu.

III miejsce zajął projekt pracowni 010 Architekci.

Nowoczesna łazienka w szarościach z użyciem płytek Noisy Grey oraz Calacatta Marble White przekonała jurorów prostotą, spójnością i ponadczasowością. To minimalistyczne wnętrze, w którym rządzą minimalizm i oszczędność form, a element dekoracyjny stanowi wzór kamienia na płytkach. - Projekt jest minimalistyczny i ponadczasowy. Tak zaprojektowana łazienka, z wykorzystaniem zaproponowanych produktów, będzie dobrze wyglądać także za wiele lat – ocenia Kamil Białas, juror konkursu.

Wśród jedenastu wyróżnionych prac znalazły się projekty, które jurorzy docenili za oryginalność, ciekawe rozwiązania i kreatywne podejście do zastosowania produktu Opoczno. W tym gronie znalazły się projekty reprezentujące atrakcyjne, lubiane przez urządzających style wnętrzarskie oraz stanowiące przykład umiejętnego operowania kolorem. Wyróżnienia oraz nagrody dodatkowe otrzymują: AW interior design, Pro Sketch, Campanille, Sow Archi Design, Kucia Studio Architektura Wnętrz, Audiovizulana, Paweł Maszewski, KABO Pracownia Projektowa, Iza Piotrowska, The Colors Interior, Projekt Synteza.

W przyszłym roku marka Opoczno i architekci ponownie połączą siły, aby zaoferować ciekawe rozwiązania dla urządzających swoją życiową przestrzeń. Dlatego już dziś zapraszamy do kolejnej edycji konkursu #OpocznoiArchiteci!

***

Jak przebiegały obrady jury można zobaczyć na stronie: https://www.opoczno.eu/trendy/obrady-jury-projekt-konkurs-opocznoiarchitekci,255.html

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024 Biuro prasowe
2024-07-09 | 11:00

Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024

Firma Purmo znalazła się wśród laureatów w ogólnopolskim badaniu konsumenckim zdobywając Konsumencki Lider Jakości 2024 w kategorii „Grzejniki”. Badanie
Dom Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit
2024-07-08 | 16:25

Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit

Choć Europa wciąż zdominowana jest przez lata używania mało ekologicznego papieru toaletowego, z pomocą przychodzą zrywające z tradycją toalety myjące. Kiedy Geberit wprowadził na rynek
Dom „ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!
2024-07-08 | 10:50

„ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!

W przyszłym roku będziemy obchodzili 100. rocznicę słynnej Międzynarodowej Wystawy Sztuk Dekoracyjnych i Nowoczesnego Przemysłu. By uczcić to wydarzenie, Studio Prostych Form postanowiło

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Luna: W moim życiu jest więcej momentów zwątpienia i bezradności niż szczęścia i ekscytacji. Tylko tego nie pokazuję na Instagramie

Wokalistka chce, by jej pierwszy singiel zaprezentowany po Eurowizji był symbolem wewnętrznego odrodzenia, nowego początku i nadziei, bo choć życie pełne jest upadków, to najważniejsze jest, by z każdej porażki wyciągnąć odpowiednie wnioski, zawsze walczyć o swoje szczęście i odnaleźć w sobie siłę do działania. „Alive” to pełne emocji, intymne wyznanie Luny, ukazujące jej wewnętrzną walkę z wątpliwościami i przytłaczającymi myślami. Utwór opowiada o stanie zawieszenia między dwoma światami – rzeczywistym, pełnym wyzwań i wyimaginowanym, gdzie można znaleźć chwilowe ukojenie.

Handel

W ciągu 5–10 lat spodziewane duże wzrosty sprzedaży żywności ekologicznej. Największą barierą pozostaje niska świadomość konsumentów

Już blisko 80 proc. polskich konsumentów deklaruje kupowanie żywności ekologicznej – wynika z badania przeprowadzonego dla Polskiej Izby Żywności Ekologicznej przez Stowarzyszenie Delta Partner. Ten odsetek sukcesywnie rośnie, podobnie jak wartość rynku ekologicznej żywności, która według szacunków NIQ wynosi już ok. 2 mld zł, stanowiąc prawie 1 proc. wartości całego rynku spożywczego. Dalsze wzrosty utrudnia jednak fakt, że wielu konsumentów wciąż ma problem z rozpoznaniem produktów bio na sklepowych półkach. Według badań tylko co czwarty klient potrafi prawidłowo rozpoznać w sklepie symbol euroliścia, który gwarantuje, że produkt powstał zgodnie z restrykcyjnymi unijnymi wymogami rolnictwa ekologicznego.

Podróże

Klaudia Carlos: Nigdzie nie ma takiego piasku złocistego jak nad Bałtykiem. Mam tam swoje ulubione miejsca, ale lubię też poszukiwać nowych

Wokół wakacji nad polskim morzem przez lata narosło wiele stereotypów. Prezenterka zapewnia jednak, że ją samą nie zniechęcają ani stwierdzenia, że „jest za drogo”, ani że „zazwyczaj jest zła pogoda”. I choć turyści chociażby ze względu na „paragony grozy” coraz częściej omijają łukiem Morze Bałtyckie, to ona jest konsekwentna w swoich wyborach. Każdego roku stawia właśnie na Bałtyk i przekonuje, że nadmorskie miejscowości są bardziej urokliwe niż zagraniczne kurorty, a polskie piaszczyste plaże nie mają sobie równych.