Komunikaty PR

KOŁO dla niepełnosprawnych

2021-05-05  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

5 maja cała Europa obchodzi Dzień Walki z Dyskryminacją Osób Niepełnosprawnych. Święto to, zapoczątkowane we Francji w pierwszej połowie lat 90. XX wieku, co roku staje się przyczynkiem do dyskusji na temat barier, z którymi borykają się ludzie z  niepełnosprawnościami. Jakie to ograniczenia i co można zrobić, aby je zminimalizować?

Duża część społeczeństwa to osoby starsze oraz niepełnosprawne, które posiadają trudności w poruszaniu się i każdego dnia muszą mierzyć się z problemami, o których istnieniu ludzie zdrowi nie mają najczęściej pojęcia. Warto wsłuchać się w ich głos. Jak wynika z badania przeprowadzonego w 2017 roku na zlecenie Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych ponad 44% badanych osób odpowiedziało, że w związku z niepełnosprawnością posiada specjalne potrzeby.[1]

Jakie potrzeby?

Przede wszystkim są to udogodnienia umożliwiające samodzielne życie. Innymi słowy sprzęty związane m.in. z dostosowaniem przestrzeni mieszkalnej do spersonalizowanych pod niepełnosprawność wymogów. Wszystko po to, aby zapewnić maksymalnie dużą samodzielność przy wykonywaniu codziennych i często bardzo podstawowych czynności. Wiele zależy także od rodzaju niepełnosprawności, a tych jest naprawdę sporo. Inne potrzeby będzie miała osoba na wózku inwalidzkim, inne z niewielkim stopniem niepełnosprawności ruchowej, a zupełnie inne osoba  z problemami ze wzrokiem. Dobrze zaprojektowane wnętrze powinno sprawiać, by codzienne czynności były łatwiejsze do wykonania, albo w niektórych wypadkach w ogóle wykonalne. Projektowanie dla osoby niepełnosprawnej może przybrać formę niedrogiej adaptacji istniejącego wyposażenia, np. mebli lub całkowitej przebudowy lokalu, by uwzględnić np. poruszanie się na wózku inwalidzkim. Warto pamiętać, że przy niektórych rodzajach niepełnosprawności pomocne będzie wykorzystanie psychologicznych aspektów projektowania wnętrz. Mogą to być ułatwienia sensoryczne, kolorystyczne. Możliwości jest niemal tyle, ile niepełnosprawności.

Likwidacja barier

Możemy z satysfakcją zauważyć, że z każdym rokiem przestrzenie publiczne stają się coraz bardziej dostępne i przyjazne osobom z niepełnosprawnościami. W miastach coraz częściej przed drzwiami sklepów, galerii, urzędów czy restauracji pojawiają się specjalne podjazdy czy poszerzone drzwi, umożliwiające przejazd wózkiem. Także środki komunikacji zbiorowej nie pozostają obojętne na potrzeby osób mających trudności z poruszaniem się. Na ulicach coraz częściej można zauważyć autobusy niskopodłogowe z wysuwanymi klapami.

Domowe ułatwienia

Niezależnie od tego, co osobom niepełnosprawnym oferują przestrzenie publiczne, jest jedno miejsce, w którym wszelkie ułatwienia dla takich osób są absolutnie niezbędne, czyli dom. Pomieszczeniem, które szczególnie tego wymaga jest łazienka. – Od zawsze dużą wagę przykładamy do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Stąd właśnie wśród naszych produktów znaleźć można szereg tych, które pomagają w codziennych wizytach w toalecie osobom mającym trudności w poruszaniu się. Stworzyliśmy nawet całe kolekcje z myślą o ułatwianiu spotkań z wodą. – mówi Małgorzata Jarosik, Product Manager Geberit Polska.

Dobrym rozwiązaniem jest montaż specjalnie wydłużonych misek WC, które usprawniają przesiadanie się z wózka lub balkonika czy też siedzisk i deski sedesowej, których konstrukcja umożliwia korzystanie z toalety bez względu na poziom sprawności ruchowej. Tego typu produkty można znaleźć w serii Koło Nova Pro Bez Barier.

W kolekcji nie mogło zabraknąć także umywalek o wzmocnionej konstrukcji i uchwytach. Ich ergonomiczny kształt pozwala na dużo łatwiejsze podjeżdżanie na wózkach czy balkonikach oraz na prostsze mycie rąk, a wszystko dzięki ich niewielkiej głębokości. – Seria Koło Nova Pro Premium Bez Barier pozwoliła na wzniesienie tych rozwiązań dla niepełnosprawnych na nowy poziom. Nowoczesne wzornictwo miski o półkrytych mocowaniach świetnie prezentuje się w łazience, a uwspółcześniony design umywalek zapewnia jeszcze lepszy, stylowy wygląd – dodaje  Małgorzata Jarosik.

Uniwersalny system bez barier

Oczekują swobody w projektowaniu przestrzeni dla niepełnosprawnych,  szybszego postępu prac na budowie i ekonomicznych rozwiązań przy planowaniu i wykonaniu łazienki pomocny może okazać się system nośny Geberit GIS. Dzięki niemu można opracować zindywidualizowane i ekonomiczne rozwiązania na potrzeby każdego projektu budowlanego – od przebudowy zwykłej łazienki i dostosowania jej do osób z niepełnosprawnością, po tworzenie sanitariatów w nowych budynkach.

Ważne są poręcze

Marka Koło współpracując z firmą Lehnen, czołowym producentem wyrobów ze stali i aluminium używanych w budownictwie łazienkowym, uzupełniła swoją ofertę adresowaną do osób z niepełnosprawnością o istotne  poręcze, czyli uchwyty mocowane najczęściej w ścianie, stelażu czy podłodze. Ponadto, w ofercie znajdziemy siedziska prysznicowe i regulowane lustra. Wszystko to sprawia, że przestrzeń łazienkowa staje się dostępna i bezpieczna nawet dla tych, którzy mają trudności w poruszaniu się. KOŁO zawsze w dobrym stylu spełnia marzenia o łazience!

Więcej informacji na www.kolo.com.pl

Informacje o marce KOŁO

Od ponad 50 lat KOŁO jest wiodącym na rynku producentem i dystrybutorem wyrobów wyposażenia łazienek w Polsce. W 2015 roku marka stała się częścią Grupy Geberit – europejskiego lidera technologii sanitarnych. Zakres produktów Grupy Geberit obejmuje linię systemów sanitarnych (systemy instalacyjne, spłuczki, baterie umywalkowe, systemy spłukiwania, syfony, toalety myjące), wyposażenie łazienek (ceramikę sanitarną, meble łazienkowe, kabiny i wanny) oraz systemy rurowe (systemy wodociągowe i systemy kanalizacyjne). Pod marką KOŁO dostępne są ceramika i meble łazienkowe, wanny i brodziki akrylowe, kabiny prysznicowe oraz systemy instalacyjne. Pod marką KOŁO podejmowanych jest również szereg działań prospołecznych i proekologicznych. Od ponad 20 lat organizuje konkurs dla młodych architektów i studentów „Projekt Łazienki”, którego celem jest zwrócenie uwagi na problem deficytu toalet publicznych w polskich miastach. W ramach tej cieszącej się uznaniem społecznym inicjatywy powstały m.in. Pawilon Plażowy w Warszawie, toaleta w Kazimierzu Dolnym oraz toaleta przy Rondzie Mogilskim w Krakowie. Marka KOŁO pełni także funkcję mecenasa wielu przedsięwzięć kulturalnych. Nowoczesne salony firmowe Geberit i KOŁO w Warszawie i Krakowie to nie tylko miejsca, w których można zapoznać się z ofertą produktową firmy. Odbywają się w nich interesujące wystawy i spotkania poświęcone tematyce designu i architektury, a także szkolenia dla dystrybutorów, instalatorów i projektantów.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024 Biuro prasowe
2024-07-09 | 11:00

Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024

Firma Purmo znalazła się wśród laureatów w ogólnopolskim badaniu konsumenckim zdobywając Konsumencki Lider Jakości 2024 w kategorii „Grzejniki”. Badanie
Dom Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit
2024-07-08 | 16:25

Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit

Choć Europa wciąż zdominowana jest przez lata używania mało ekologicznego papieru toaletowego, z pomocą przychodzą zrywające z tradycją toalety myjące. Kiedy Geberit wprowadził na rynek
Dom „ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!
2024-07-08 | 10:50

„ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!

W przyszłym roku będziemy obchodzili 100. rocznicę słynnej Międzynarodowej Wystawy Sztuk Dekoracyjnych i Nowoczesnego Przemysłu. By uczcić to wydarzenie, Studio Prostych Form postanowiło

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Luna: W moim życiu jest więcej momentów zwątpienia i bezradności niż szczęścia i ekscytacji. Tylko tego nie pokazuję na Instagramie

Wokalistka chce, by jej pierwszy singiel zaprezentowany po Eurowizji był symbolem wewnętrznego odrodzenia, nowego początku i nadziei, bo choć życie pełne jest upadków, to najważniejsze jest, by z każdej porażki wyciągnąć odpowiednie wnioski, zawsze walczyć o swoje szczęście i odnaleźć w sobie siłę do działania. „Alive” to pełne emocji, intymne wyznanie Luny, ukazujące jej wewnętrzną walkę z wątpliwościami i przytłaczającymi myślami. Utwór opowiada o stanie zawieszenia między dwoma światami – rzeczywistym, pełnym wyzwań i wyimaginowanym, gdzie można znaleźć chwilowe ukojenie.

Handel

W ciągu 5–10 lat spodziewane duże wzrosty sprzedaży żywności ekologicznej. Największą barierą pozostaje niska świadomość konsumentów

Już blisko 80 proc. polskich konsumentów deklaruje kupowanie żywności ekologicznej – wynika z badania przeprowadzonego dla Polskiej Izby Żywności Ekologicznej przez Stowarzyszenie Delta Partner. Ten odsetek sukcesywnie rośnie, podobnie jak wartość rynku ekologicznej żywności, która według szacunków NIQ wynosi już ok. 2 mld zł, stanowiąc prawie 1 proc. wartości całego rynku spożywczego. Dalsze wzrosty utrudnia jednak fakt, że wielu konsumentów wciąż ma problem z rozpoznaniem produktów bio na sklepowych półkach. Według badań tylko co czwarty klient potrafi prawidłowo rozpoznać w sklepie symbol euroliścia, który gwarantuje, że produkt powstał zgodnie z restrykcyjnymi unijnymi wymogami rolnictwa ekologicznego.

Podróże

Klaudia Carlos: Nigdzie nie ma takiego piasku złocistego jak nad Bałtykiem. Mam tam swoje ulubione miejsca, ale lubię też poszukiwać nowych

Wokół wakacji nad polskim morzem przez lata narosło wiele stereotypów. Prezenterka zapewnia jednak, że ją samą nie zniechęcają ani stwierdzenia, że „jest za drogo”, ani że „zazwyczaj jest zła pogoda”. I choć turyści chociażby ze względu na „paragony grozy” coraz częściej omijają łukiem Morze Bałtyckie, to ona jest konsekwentna w swoich wyborach. Każdego roku stawia właśnie na Bałtyk i przekonuje, że nadmorskie miejscowości są bardziej urokliwe niż zagraniczne kurorty, a polskie piaszczyste plaże nie mają sobie równych.