Kotły gazowe i panele PV lub PVT– zalety instalacji hybrydowych
Termet S.A.
ul. Długa 13
58-160 Świebodzice
termet|termet.com.pl| |termet|termet.com.pl
+48 74 85 60 801
https://www.termet.com.pl/
Gdy mowa o nowoczesnych systemach grzewczych, najczęściej wymieniane są instalacje łączące pompy ciepła z panelami PV. Mniej oczywistym, lecz również korzystnym rozwiązaniem, jest połączenie fotowoltaiki z kondensacyjnym kotłem gazowym. Tego typu hybryda pozwala na redukcję emisji oraz kosztów eksploatacji, a wymaga mniejszych nakładów inwestycyjnych niż pompa ciepła.
Dodatkowym atutem takiego rozwiązania jest coraz szerszy dostęp do sieci gazowej, co umożliwia łatwą adaptację istniejących instalacji opartych na kotłach gazowych do współpracy z fotowoltaiką. W takim systemie kluczową rolę odgrywa zasobnik na ciepłą wodę użytkową (c.w.u.) z dodatkową grzałką elektryczną, co pozwala na optymalizację kosztów.
W załączonej informacji prasowej o korzyściach płynących ze współpracy gazowego kotła kondensacyjnego i paneli fotowoltaicznych mówi dr. hab. inż. Michał Marzantowicz.
Poruszane zagadnienia:
- Kocioł kondensacyjny + fotowoltaika = tańsza c.w.u.
- Energia słoneczna – dostępna i coraz tańsza
- Hybrydowe instalacje grzewcze – czym są i jakie mają zalety
- Rola zasobnika c.w.u. w instalacji hybrydowej
- Zalety współpracy fotowoltaiki z kotłem kondensacyjnym
- Panele PVT – jeszcze więcej energii ze słońca
Termet jest producentem, który oferuje pełną ofertę urządzeń – kotły gazowe, pompy ciepła, fotowoltaikę, a wkrótce także panele PVT. To daje klientom możliwość kupna kompletnego, dostosowanego do ich potrzeb systemu grzewczego od jednego producenta, co daje gwarancję kompatybilności i wysokiej sprawności układu.

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

W 2030 roku zetki będą stanowić jedną trzecią globalnej siły roboczej. Ich odmienne od starszej generacji oczekiwania zmienią podejście firm
Wśród kluczowych kryteriów, którymi przedstawiciele pokolenia Z kierują się przy wyborze pracodawcy, są: atrakcyjne wynagrodzenie, atmosfera w firmie i zachowanie równowagi między życiem zawodowym i prywatnym. Trzy czwarte managerów nie jest zadowolonych z młodych absolwentów szkół wyższych, wskazując na ich słabą motywację, brak profesjonalizmu i niskie umiejętności organizacyjne. Analitycy rynku pracy podnoszą, że aby przyciągnąć do siebie młode talenty i utrzymać je w strukturach firmy, pracodawcy muszą wprowadzić szereg zmian, szczególnie w zakresie kultury organizacyjnej.
Muzyka
Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.