Komunikaty PR

Krakowiacy i Górale w nowej odsłonie. Drugie życie zabytkowej kamienicy

2021-03-23  |  10:50
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

Mokotowska to jedna z najbardziej reprezentacyjnych ulic stolicy, która skupia projektantów, marki modowe oraz luksusowe lokale usługowe oraz zapewnia łatwy dostęp do centrum miasta. Właśnie tu, w jednej z najbardziej charakterystycznych warszawskich kamienic, powstaje inwestycja, która przywróci budynkowi dawny blask.

Kamienica “Krakowiacy i Górale” powstała u progu XX stulecia dla hrabiego Rodryga Mroczkowskiego. Budynek niemal niezniszczony przetrwał wojnę i zachował swój charakter aż do dnia dzisiejszego. Obecnie zyskał drugie życie dzięki inwestycji Mesmolite Company Sp. Z o. o. W kamienicy powstały luksusowe apartamenty zaprojektowane przez pracownię Tremend, odpowiedzialną także za project management realizacji. Autorkami projektu są Magdalena Federowicz-Boule, Kama Kowacz oraz Martyna Wojtasik.

Podróż w czasie

Budynek dla hrabiego zaprojektował Zygmunt Binduchowski. Kamienica szczęśliwie przetrwała wojnę - sąsiedni budynek został zniszczony, natomiast pod numerem 57 ucierpiały jedynie oficyny. Dobrze zachowane historyczne elementy podnoszą prestiż miejsca. Wizytówką budynku są rzeźbione postacie Krakowiaków oraz Górali w strojach ludowych, podtrzymujące loggie. Narożniki bramy zdobią zaś żeliwne odboje w formie krasnali.

Genius loci

Na prestiż inwestycji wpływa nie tylko lokalizacja, ale także wysoki standard wykończenia wnętrz. Nawiązują one do historii miejsca i podkreślają to, co najlepsze.

-Bardzo cenimy sobie możliwość przywracania dawnej świetności zabytkom. To dla nas nie tylko wyzwanie, ale także podróż w czasie i źródło ogromnej satysfakcji. Cenimy ducha dawnej architektury, ale wzbogacamy go o nowoczesne rozwiązania. Podobnie było w przypadku realizacji w kamienicy Krakowiacy i Górale. Budynek po latach ponownie cieszy wszystkich, którzy go odwiedzają – opowiada o projekcie architekt Magdalena Federowicz-Boule, prezes zarządu Tremend.

Apartamenty zostały zaaranżowane klasycznie, z wykorzystaniem materiałów najwyższej jakości. Wpływ klasyki przejawia się w subtelnych sztukateriach, podłodze ułożonej w jodełkę oraz stonowanej kolorystyce. Nowoczesną nutkę wprowadzają minimalistyczne aneksy kuchenne oraz eleganckie łazienki. Niektóre lokale są już dostępne do wynajęcia.

Więcej na: http://tremend.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024 Biuro prasowe
2024-07-09 | 11:00

Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024

Firma Purmo znalazła się wśród laureatów w ogólnopolskim badaniu konsumenckim zdobywając Konsumencki Lider Jakości 2024 w kategorii „Grzejniki”. Badanie
Dom Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit
2024-07-08 | 16:25

Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit

Choć Europa wciąż zdominowana jest przez lata używania mało ekologicznego papieru toaletowego, z pomocą przychodzą zrywające z tradycją toalety myjące. Kiedy Geberit wprowadził na rynek
Dom „ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!
2024-07-08 | 10:50

„ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!

W przyszłym roku będziemy obchodzili 100. rocznicę słynnej Międzynarodowej Wystawy Sztuk Dekoracyjnych i Nowoczesnego Przemysłu. By uczcić to wydarzenie, Studio Prostych Form postanowiło

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Luna: W moim życiu jest więcej momentów zwątpienia i bezradności niż szczęścia i ekscytacji. Tylko tego nie pokazuję na Instagramie

Wokalistka chce, by jej pierwszy singiel zaprezentowany po Eurowizji był symbolem wewnętrznego odrodzenia, nowego początku i nadziei, bo choć życie pełne jest upadków, to najważniejsze jest, by z każdej porażki wyciągnąć odpowiednie wnioski, zawsze walczyć o swoje szczęście i odnaleźć w sobie siłę do działania. „Alive” to pełne emocji, intymne wyznanie Luny, ukazujące jej wewnętrzną walkę z wątpliwościami i przytłaczającymi myślami. Utwór opowiada o stanie zawieszenia między dwoma światami – rzeczywistym, pełnym wyzwań i wyimaginowanym, gdzie można znaleźć chwilowe ukojenie.

Handel

W ciągu 5–10 lat spodziewane duże wzrosty sprzedaży żywności ekologicznej. Największą barierą pozostaje niska świadomość konsumentów

Już blisko 80 proc. polskich konsumentów deklaruje kupowanie żywności ekologicznej – wynika z badania przeprowadzonego dla Polskiej Izby Żywności Ekologicznej przez Stowarzyszenie Delta Partner. Ten odsetek sukcesywnie rośnie, podobnie jak wartość rynku ekologicznej żywności, która według szacunków NIQ wynosi już ok. 2 mld zł, stanowiąc prawie 1 proc. wartości całego rynku spożywczego. Dalsze wzrosty utrudnia jednak fakt, że wielu konsumentów wciąż ma problem z rozpoznaniem produktów bio na sklepowych półkach. Według badań tylko co czwarty klient potrafi prawidłowo rozpoznać w sklepie symbol euroliścia, który gwarantuje, że produkt powstał zgodnie z restrykcyjnymi unijnymi wymogami rolnictwa ekologicznego.

Podróże

Klaudia Carlos: Nigdzie nie ma takiego piasku złocistego jak nad Bałtykiem. Mam tam swoje ulubione miejsca, ale lubię też poszukiwać nowych

Wokół wakacji nad polskim morzem przez lata narosło wiele stereotypów. Prezenterka zapewnia jednak, że ją samą nie zniechęcają ani stwierdzenia, że „jest za drogo”, ani że „zazwyczaj jest zła pogoda”. I choć turyści chociażby ze względu na „paragony grozy” coraz częściej omijają łukiem Morze Bałtyckie, to ona jest konsekwentna w swoich wyborach. Każdego roku stawia właśnie na Bałtyk i przekonuje, że nadmorskie miejscowości są bardziej urokliwe niż zagraniczne kurorty, a polskie piaszczyste plaże nie mają sobie równych.