Krakowiacy i Górale w nowej odsłonie. Drugie życie zabytkowej kamienicy
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Mokotowska to jedna z najbardziej reprezentacyjnych ulic stolicy, która skupia projektantów, marki modowe oraz luksusowe lokale usługowe oraz zapewnia łatwy dostęp do centrum miasta. Właśnie tu, w jednej z najbardziej charakterystycznych warszawskich kamienic, powstaje inwestycja, która przywróci budynkowi dawny blask.
Kamienica “Krakowiacy i Górale” powstała u progu XX stulecia dla hrabiego Rodryga Mroczkowskiego. Budynek niemal niezniszczony przetrwał wojnę i zachował swój charakter aż do dnia dzisiejszego. Obecnie zyskał drugie życie dzięki inwestycji Mesmolite Company Sp. Z o. o. W kamienicy powstały luksusowe apartamenty zaprojektowane przez pracownię Tremend, odpowiedzialną także za project management realizacji. Autorkami projektu są Magdalena Federowicz-Boule, Kama Kowacz oraz Martyna Wojtasik.
Podróż w czasie
Budynek dla hrabiego zaprojektował Zygmunt Binduchowski. Kamienica szczęśliwie przetrwała wojnę - sąsiedni budynek został zniszczony, natomiast pod numerem 57 ucierpiały jedynie oficyny. Dobrze zachowane historyczne elementy podnoszą prestiż miejsca. Wizytówką budynku są rzeźbione postacie Krakowiaków oraz Górali w strojach ludowych, podtrzymujące loggie. Narożniki bramy zdobią zaś żeliwne odboje w formie krasnali.
Genius loci
Na prestiż inwestycji wpływa nie tylko lokalizacja, ale także wysoki standard wykończenia wnętrz. Nawiązują one do historii miejsca i podkreślają to, co najlepsze.
-Bardzo cenimy sobie możliwość przywracania dawnej świetności zabytkom. To dla nas nie tylko wyzwanie, ale także podróż w czasie i źródło ogromnej satysfakcji. Cenimy ducha dawnej architektury, ale wzbogacamy go o nowoczesne rozwiązania. Podobnie było w przypadku realizacji w kamienicy Krakowiacy i Górale. Budynek po latach ponownie cieszy wszystkich, którzy go odwiedzają – opowiada o projekcie architekt Magdalena Federowicz-Boule, prezes zarządu Tremend.
Apartamenty zostały zaaranżowane klasycznie, z wykorzystaniem materiałów najwyższej jakości. Wpływ klasyki przejawia się w subtelnych sztukateriach, podłodze ułożonej w jodełkę oraz stonowanej kolorystyce. Nowoczesną nutkę wprowadzają minimalistyczne aneksy kuchenne oraz eleganckie łazienki. Niektóre lokale są już dostępne do wynajęcia.
Więcej na: http://tremend.pl

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Czym stresują się Polacy? Finanse i obowiązki domowe w czołówce. Wyniki badań

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Dom i ogród

Eliza Gwiazda: Bez chemii naprawdę można wysprzątać mieszkanie na błysk. Wiele rzeczy da się doczyścić na przykład sodą
Influencerka lubi, gdy w jej domu wszystko lśni, i ma swoje sprawdzone metody sprzątania bez używania chemii. Popularne składniki, które można znaleźć w każdej kuchni, takie jak soda, ocet czy kwasek cytrynowy, okazują się bowiem równie skuteczne i wydajne jak detergenty. Eliza Gwiazda zaznacza, że naturalne metody sprzątania i czyszczenia różnych powierzchni są przyjazne dla środowiska oraz bezpieczne dla domowników i zwierząt.
Handel
Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.
Moda
Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.