Krakowiacy i Górale w nowej odsłonie. Drugie życie zabytkowej kamienicy
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Mokotowska to jedna z najbardziej reprezentacyjnych ulic stolicy, która skupia projektantów, marki modowe oraz luksusowe lokale usługowe oraz zapewnia łatwy dostęp do centrum miasta. Właśnie tu, w jednej z najbardziej charakterystycznych warszawskich kamienic, powstaje inwestycja, która przywróci budynkowi dawny blask.
Kamienica “Krakowiacy i Górale” powstała u progu XX stulecia dla hrabiego Rodryga Mroczkowskiego. Budynek niemal niezniszczony przetrwał wojnę i zachował swój charakter aż do dnia dzisiejszego. Obecnie zyskał drugie życie dzięki inwestycji Mesmolite Company Sp. Z o. o. W kamienicy powstały luksusowe apartamenty zaprojektowane przez pracownię Tremend, odpowiedzialną także za project management realizacji. Autorkami projektu są Magdalena Federowicz-Boule, Kama Kowacz oraz Martyna Wojtasik.
Podróż w czasie
Budynek dla hrabiego zaprojektował Zygmunt Binduchowski. Kamienica szczęśliwie przetrwała wojnę - sąsiedni budynek został zniszczony, natomiast pod numerem 57 ucierpiały jedynie oficyny. Dobrze zachowane historyczne elementy podnoszą prestiż miejsca. Wizytówką budynku są rzeźbione postacie Krakowiaków oraz Górali w strojach ludowych, podtrzymujące loggie. Narożniki bramy zdobią zaś żeliwne odboje w formie krasnali.
Genius loci
Na prestiż inwestycji wpływa nie tylko lokalizacja, ale także wysoki standard wykończenia wnętrz. Nawiązują one do historii miejsca i podkreślają to, co najlepsze.
-Bardzo cenimy sobie możliwość przywracania dawnej świetności zabytkom. To dla nas nie tylko wyzwanie, ale także podróż w czasie i źródło ogromnej satysfakcji. Cenimy ducha dawnej architektury, ale wzbogacamy go o nowoczesne rozwiązania. Podobnie było w przypadku realizacji w kamienicy Krakowiacy i Górale. Budynek po latach ponownie cieszy wszystkich, którzy go odwiedzają – opowiada o projekcie architekt Magdalena Federowicz-Boule, prezes zarządu Tremend.
Apartamenty zostały zaaranżowane klasycznie, z wykorzystaniem materiałów najwyższej jakości. Wpływ klasyki przejawia się w subtelnych sztukateriach, podłodze ułożonej w jodełkę oraz stonowanej kolorystyce. Nowoczesną nutkę wprowadzają minimalistyczne aneksy kuchenne oraz eleganckie łazienki. Niektóre lokale są już dostępne do wynajęcia.
Więcej na: http://tremend.pl
![Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024 Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_1068143937,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024
![Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit](/files/_uploaded/glownekonf_1952727664,w_253,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit
![„ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!](/files/_uploaded/glownekonf_1305400198,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
„ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Psychologia
![](/files/1922771799/luna-alive-foto-ramka,w_274,_small.jpg)
Luna: W moim życiu jest więcej momentów zwątpienia i bezradności niż szczęścia i ekscytacji. Tylko tego nie pokazuję na Instagramie
Wokalistka chce, by jej pierwszy singiel zaprezentowany po Eurowizji był symbolem wewnętrznego odrodzenia, nowego początku i nadziei, bo choć życie pełne jest upadków, to najważniejsze jest, by z każdej porażki wyciągnąć odpowiednie wnioski, zawsze walczyć o swoje szczęście i odnaleźć w sobie siłę do działania. „Alive” to pełne emocji, intymne wyznanie Luny, ukazujące jej wewnętrzną walkę z wątpliwościami i przytłaczającymi myślami. Utwór opowiada o stanie zawieszenia między dwoma światami – rzeczywistym, pełnym wyzwań i wyimaginowanym, gdzie można znaleźć chwilowe ukojenie.
Handel
W ciągu 5–10 lat spodziewane duże wzrosty sprzedaży żywności ekologicznej. Największą barierą pozostaje niska świadomość konsumentów
![](/files/1922771799/zywnosc-ekologiczna-foto,w_133,r_png,_small.png)
Już blisko 80 proc. polskich konsumentów deklaruje kupowanie żywności ekologicznej – wynika z badania przeprowadzonego dla Polskiej Izby Żywności Ekologicznej przez Stowarzyszenie Delta Partner. Ten odsetek sukcesywnie rośnie, podobnie jak wartość rynku ekologicznej żywności, która według szacunków NIQ wynosi już ok. 2 mld zł, stanowiąc prawie 1 proc. wartości całego rynku spożywczego. Dalsze wzrosty utrudnia jednak fakt, że wielu konsumentów wciąż ma problem z rozpoznaniem produktów bio na sklepowych półkach. Według badań tylko co czwarty klient potrafi prawidłowo rozpoznać w sklepie symbol euroliścia, który gwarantuje, że produkt powstał zgodnie z restrykcyjnymi unijnymi wymogami rolnictwa ekologicznego.
Podróże
Klaudia Carlos: Nigdzie nie ma takiego piasku złocistego jak nad Bałtykiem. Mam tam swoje ulubione miejsca, ale lubię też poszukiwać nowych
![](/files/1922771799/carlos-wakacje-foto,w_133,_small.jpg)
Wokół wakacji nad polskim morzem przez lata narosło wiele stereotypów. Prezenterka zapewnia jednak, że ją samą nie zniechęcają ani stwierdzenia, że „jest za drogo”, ani że „zazwyczaj jest zła pogoda”. I choć turyści chociażby ze względu na „paragony grozy” coraz częściej omijają łukiem Morze Bałtyckie, to ona jest konsekwentna w swoich wyborach. Każdego roku stawia właśnie na Bałtyk i przekonuje, że nadmorskie miejscowości są bardziej urokliwe niż zagraniczne kurorty, a polskie piaszczyste plaże nie mają sobie równych.