Kuchenne kreacje w czerni i złocie
![](/files/_uploaded/wiz_zdjeciekonf_1106024007,w_170,h_95,wo_170,ho_95,_small.jpg)
Małgorzata Wnorowska
Forestor
ul. Postępu 14
02-676 Warszawa
m.wnorowska|forestor.pl| |m.wnorowska|forestor.pl
609192635
www.forestor.pl
Otworzyliśmy kuchnie na czerń, która pięknie prezentuje się na frontach mebli i doprawiliśmy sporą szczyptą złota. W mijającym roku te dwa kolory nadawały ton modnym aranżacjom. Wprowadzenie do kuchni czerni i złota to udany sposób na podniesienie jej prestiżu i stworzenie eleganckiej przestrzeni.
Kojąca, łagodna szarość i optymistyczna, pastelowa żółć to kolory, które będą królowały w trendach aranżacyjnych w 2021 roku. Czas pokaże, czy propozycje wiodących barw, wytypowane przez Instytut Pantone Color, zostaną przyjęte z równym entuzjazmem, z jakim spotkała się czerń. Niezaprzeczalnie 2020 rok należał do niej. Daliśmy się przekonać, że meble w kuchni nie muszą być białe, żeby zaaranżować ponadczasowe i przyjazne w odbiorze wnętrze. Polubiliśmy czerń za nowoczesny, wyrazisty charakter, nie pozbawiony jednak eleganckiego sznytu. Czerń pojawiła się na frontach mebli kuchennych, gdzie wygląda efektownie i prestiżowo, gwarantując spektakularny efekt.
- Odważną czerń najchętniej przełamujemy tonującymi dodatkami. Pięknie prezentuje się w oprawie drewna, które ją łagodzi i ociepla – mówi Sylwia Kowalska-Mikutel, projektantka Spółki Meblowej KAM. – Kompozycja tych dwóch dekorów jest atrakcyjna wizualnie, pozwala również zapewnić wyważone proporcje, dzięki którym kuchnia wygląda zjawiskowo, zachowuje jednak przytulny klimat.
Udanym połączeniem topowej czerni i nowoczesnych rozwiązań wzorniczych są fronty z mocno zarysowanym, okalającym je czarnym obrzeżem. W nowej koncepcji frontu, zaproponowanej przez firmę KAM, kontrastowe do dekoru obrzeże jest nie tylko mocno wyeksponowane, tworząc na powierzchni zabudowy meblowej atrakcyjny efekt ramki, ale zintegrowane z uchwytem krawędziowym w identycznym kolorze. To świeży pomysł na urozmaicenie bryły mebli i efektowne wprowadzenie do kuchni designerskiej czerni.
Rewolucja na kuchennym froncie
Wyrazista czerń lub inne intensywne kolory w ciemnych tonacjach rekompensują brak połysku na frontach mebli. To znacząca zmiana. Do niedawna lakierowane na wysoki połysk, obecnie urzekają głęboko matową strukturą. Mat zdecydowanie zdeklasował połysk, zajmując naczelną pozycję w kanonie modnych i eleganckich powierzchni. Efektownie prezentuje się na gładkich płaszczyznach minimalistycznych frontów bez uchwytów, jak również frontów z ozdobnymi frezowaniami.
Matowe fronty nie tylko wyglądają atrakcyjnie, ale są praktyczne. To zasługa nowoczesnych technologii wykańczania powierzchni, dzięki którym nie pozostają na nich nieestetyczne odciski palców.
W oprawie złota
- Matowe fronty doskonale komponują się z połyskującym złotem, a połączenie dwóch odmiennych powierzchni tworzy ciekawy efekt dekoracyjny – podpowiada projektantka.
Ten szlachetny kolor odgrywa coraz ważniejszą rolę w aranżowaniu kuchni ze smakiem, dodając jej blasku i stylu. Nawet akcenty w postaci uchwytów meblowych potrafią fantastycznie ożywić wnętrze, a w tym sezonie mogliśmy sobie pozwolić na większy rozmach w doborze złotych ozdobników. Gustownym i przyciągającym wzrok elementem w kolorze złota mogą być także: dekoracyjne akcesoria kuchenne, bateria przy zlewozmywaku, oprawa oświetlenia a nawet okap czy stelaż krzeseł lub hokerów ustawionych przy kuchennej wyspie.
![Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024 Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_1068143937,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024
![Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit](/files/_uploaded/glownekonf_1952727664,w_253,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit
![„ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!](/files/_uploaded/glownekonf_1305400198,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
„ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Psychologia
![](/files/1922771799/luna-alive-foto-ramka,w_274,_small.jpg)
Luna: W moim życiu jest więcej momentów zwątpienia i bezradności niż szczęścia i ekscytacji. Tylko tego nie pokazuję na Instagramie
Wokalistka chce, by jej pierwszy singiel zaprezentowany po Eurowizji był symbolem wewnętrznego odrodzenia, nowego początku i nadziei, bo choć życie pełne jest upadków, to najważniejsze jest, by z każdej porażki wyciągnąć odpowiednie wnioski, zawsze walczyć o swoje szczęście i odnaleźć w sobie siłę do działania. „Alive” to pełne emocji, intymne wyznanie Luny, ukazujące jej wewnętrzną walkę z wątpliwościami i przytłaczającymi myślami. Utwór opowiada o stanie zawieszenia między dwoma światami – rzeczywistym, pełnym wyzwań i wyimaginowanym, gdzie można znaleźć chwilowe ukojenie.
Handel
W ciągu 5–10 lat spodziewane duże wzrosty sprzedaży żywności ekologicznej. Największą barierą pozostaje niska świadomość konsumentów
![](/files/1922771799/zywnosc-ekologiczna-foto,w_133,r_png,_small.png)
Już blisko 80 proc. polskich konsumentów deklaruje kupowanie żywności ekologicznej – wynika z badania przeprowadzonego dla Polskiej Izby Żywności Ekologicznej przez Stowarzyszenie Delta Partner. Ten odsetek sukcesywnie rośnie, podobnie jak wartość rynku ekologicznej żywności, która według szacunków NIQ wynosi już ok. 2 mld zł, stanowiąc prawie 1 proc. wartości całego rynku spożywczego. Dalsze wzrosty utrudnia jednak fakt, że wielu konsumentów wciąż ma problem z rozpoznaniem produktów bio na sklepowych półkach. Według badań tylko co czwarty klient potrafi prawidłowo rozpoznać w sklepie symbol euroliścia, który gwarantuje, że produkt powstał zgodnie z restrykcyjnymi unijnymi wymogami rolnictwa ekologicznego.
Podróże
Klaudia Carlos: Nigdzie nie ma takiego piasku złocistego jak nad Bałtykiem. Mam tam swoje ulubione miejsca, ale lubię też poszukiwać nowych
![](/files/1922771799/carlos-wakacje-foto,w_133,_small.jpg)
Wokół wakacji nad polskim morzem przez lata narosło wiele stereotypów. Prezenterka zapewnia jednak, że ją samą nie zniechęcają ani stwierdzenia, że „jest za drogo”, ani że „zazwyczaj jest zła pogoda”. I choć turyści chociażby ze względu na „paragony grozy” coraz częściej omijają łukiem Morze Bałtyckie, to ona jest konsekwentna w swoich wyborach. Każdego roku stawia właśnie na Bałtyk i przekonuje, że nadmorskie miejscowości są bardziej urokliwe niż zagraniczne kurorty, a polskie piaszczyste plaże nie mają sobie równych.