Lakierowanie mebli drewnianych krok po kroku
Practum Consulting
Bukowińska 22/107
02-703 Warszawa
kinga.szkutnik|practum.pl| |kinga.szkutnik|practum.pl
609884480
www.practum.pl
Lakierowanie, np. Lakierem do mebli Drewnochron, to popularny sposób zabezpieczania drewnianych elementów domowego wyposażenia. Tworzy on dekoracyjną, nieżółknącą powłokę, która jest odporna na działanie środków myjących. Posiada on również wysoką odporność mechaniczną na zarysowania i uderzenia oraz jest odporny na tworzenie się plam w wyniku oddziaływania wody. Lakier nadaje przy tym meblom piękny efekt dekoracyjny, zapewniając wykończenie w połysku lub półmacie i podkreślając naturalny kolor oraz strukturę drewna.
Instrukcja lakierowania mebli
Jak lakierować meble, aby je skutecznie zabezpieczyć? Po pierwsze przed rozpoczęciem jakichkolwiek prac warto poświęcić czas na odpowiednie przygotowanie powierzchni. Przeznaczone do malowania drewno powinno być czyste i gładkie. Najlepiej przeszlifować je papierem ściernym o ziarnistości 180-220, a następnie oczyścić z pyłu. Stare powłoki, które nie nadają się do malowania lub gdy chcemy uzyskać efekt widocznego surowego drewna, trzeba całkowicie usunąć. Dopiero po tych działaniach można przystąpić do malowania.
Zawsze wskazane jest też, by zapoznać się z instrukcją stosowania konkretnego produktu, co pozwoli uniknąć ewentulanych błędów w jego aplikacji. Lakier do mebli Drewnochron nie wymaga rozcieńczania, po dokładnym wymieszaniu jest gotowy do użycia w formie, w jakiej został zakupiony. Lakierowanie najlepiej przeprowadzać w temperaturze 15-25°C. Lakier nanosi się pędzlem, co zapewnia najlepszy efekt dekoracyjny, lub wałkiem wzdłuż słojów drewna do uzyskania jednolitej powłoki. Zanim nałożymy kolejną warstwę produktu, polakierowaną powierzchnię trzeba delikatnie zmatowić papierem ściernym o ziarnistości 180-200, a następnie ją starannie odpylić. W trakcie i po zakończeniu prac dobrze jest wywietrzyć pomieszczenie.

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

W 2030 roku zetki będą stanowić jedną trzecią globalnej siły roboczej. Ich odmienne od starszej generacji oczekiwania zmienią podejście firm
Wśród kluczowych kryteriów, którymi przedstawiciele pokolenia Z kierują się przy wyborze pracodawcy, są: atrakcyjne wynagrodzenie, atmosfera w firmie i zachowanie równowagi między życiem zawodowym i prywatnym. Trzy czwarte managerów nie jest zadowolonych z młodych absolwentów szkół wyższych, wskazując na ich słabą motywację, brak profesjonalizmu i niskie umiejętności organizacyjne. Analitycy rynku pracy podnoszą, że aby przyciągnąć do siebie młode talenty i utrzymać je w strukturach firmy, pracodawcy muszą wprowadzić szereg zmian, szczególnie w zakresie kultury organizacyjnej.
Muzyka
Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.