Komunikaty PR

Linoleum od nowa – czego oczekują jurorzy konkursu Forbo Flooring

2020-07-31  |  13:30
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

Niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, że linoleum jest w pełni naturalnym i biodegradowalnym materiałem. Do jego wytwarzania wykorzystuje się olej lniany, mączkę drzewną, kredę oraz żywicę z odżywiczanych drzew. Produkcja jest neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla do atmosfery, a samo linoleum jest bezpieczne dla środowiska. Naturalne pochodzenie to nie jedyny atut tego materiału – linoleum meblowe Forbo jest trwałe, giętkie, wodoodporne, bakteriostatyczne i łatwo utrzymać je w czystości, w związku z czym sprawdza się na wielu powierzchniach, takich jak blaty biurek czy stołów, fronty szaf i komód czy siedziska i oparcia krzeseł.

W lutym tego roku marka Forbo Flooring Polska ogłosiła pierwszy w Polsce konkurs, którego głównym bohaterem jest właśnie linoleum meblowe. Akcja, skierowana do architektów, projektantów wnętrz, designerów, studentów ASP i wykonawców – stolarzy i producentów mebli, ma na celu wyłonienie najlepszej realizacji wykonanej z użyciem Forbo Furniture Linoleum. Jury, w którym zasiadają znani przedstawiciele świata designu i architektury, przyzna nagrodę w dwóch kategoriach: Najlepszy Projekt i Najlepsze Wykonanie.
Na zwycięzców w każdej kategorii czeka nagroda główna: 5 tys. złotych, a także wsparcie medialne i publikacje w prasie. – Polska jest w czołówce producentów mebli w Europie. Mamy wielu doświadczonych projektantów form przemysłowych i architektów wnętrz, którzy znają się doskonale na projektowaniu mebli. Jestem przekonany, że nadesłane prace zaskoczą innowacyjnością i pięknem form – mówi przewodniczący jury, arch. Jacek Tryc.

Na co będzie zwracało uwagę jury? – Ważna będzie współczesna reinterpretacja materiału. Linoleum jest znane, ale kojarzone z meblami powstałymi w ubiegłych dziesięcioleciach. Trzeba je trochę odczarować, tak jak to miało miejsce w przypadku lastryko, które wróciło po latach do łask projektantów. Nie chodzi o nowe zastosowanie, ale o nowy pomysł na łączenie z drewnem, ze stalą i innymi materiałami – mówi Jan Sikora, architekt wnętrz i profesor ASP w Gdańsku.

– Mamy nadzieję na duży odzew i interesujące realizacje, ponieważ linoleum jest bardzo wdzięcznym materiałem – dodają Marta Niemywska-Grynasz i Dawid Grynasz (Grynasz Studio). – Liczymy na świeże podejście do tematu. Przy ocenie prac konkursowych ważny będzie dla nas szerszy kontekst prezentowanego projektu, np. czy dany obiekt ma dodatkowe funkcje, jak odpowiada na obecne potrzeby i problemy użytkowników, w jaki sposób wykorzystuje surowce naturalne, w jakim stopniu nadaje się do recyklingu.

Szymon Hanczar, projektant, wykładowca na wrocławskiej ASP oczekuje, że zobaczy propozycje świadomego użycia linoleum z uwzględnieniem jego zalet. – Liczę, że osoby biorące udział w konkursie przeanalizują, czym jest ten materiał, jakie ma właściwości i jakie dodatkowe wartości może wnieść w projekcie mebla. Jestem przekonany, że pod wieloma względami jest materiałem wyróżniającym się i być może nawet jedynym w swoim rodzaju, który ciężko zastąpić innym. Życzę więc każdemu uczestnikowi, by pochylił się nad właściwościami linoleum i wykorzystał je jako element wyróżniający projekt.

Dominika Zielińska ze studia architektonicznego Workplace będzie bacznie przyglądać się całym koncepcjom. – Interesuje mnie to, czy projekt jest przemyślany nie tylko pod kątem tego jak wygląda, do czego służy, jak funkcjonuje. Interesuje mnie produkt zaprojektowany razem z całym cyklem jego życia, tak aby mógł być w ciągłym obiegu zamkniętym, również jako materiał. Circular design i systems thinking nie powinny być trendem czy wyjątkiem, benefitem lub wartością dodaną, lecz stać się jedynym akceptowalnym w projektowaniu kierunkiem. Jakkolwiek brutalnie czy radykalnie to brzmi – koncepcje produktów bez możliwości „życia” w obiegu zamkniętym nie powinny zwyczajnie powstawać. Wszystkiego mamy już wystarczającą ilość na planecie, nie potrzebujemy więcej. Natomiast potrzebujemy zagospodarować istniejące surowce i użyć ich tak, aby nie stały się już nigdy odpadami, tylko zaczęły funkcjonować w obiegu zamkniętym.

Jurorzy zgodnie podkreślają, że ważnym kryterium oceny będzie zaskoczenie. – Przeważnie stosujemy materiały w standardowy sposób opisany przez producenta. Dlatego jestem ciekawy kreatywności autorów zgłoszonych projektów, zwłaszcza studentów, którzy potrafią wychodzić poza schematy. Chcę zobaczyć linoleum w nowej odsłonie, szczególnie w kategorii Najlepszy Projekt. Natomiast w przypadku realizacji chciałbym zobaczyć prace, które zaprezentują doskonały, rzemieślniczy kunszt – mówi Tomasz Augustyniak. Na to samo liczy Tomasz Pydo ze studia Kabo & Pydo – Chciałbym zobaczyć takie zastosowanie linoleum, jakiego jeszcze nie było. To materiał, który daje nowe możliwości, jestem ciekawy, jak autorzy projektów wykorzystają jego właściwości: grubość, kolory, wodoodporność, wytrzymałość. Mam nadzieję, że projektanci puszczą wodze fantazji i będziemy mieli trudny wybór.

Zasiadający w jury architekci i projektanci będą także zwracać uwagę na dobre przygotowanie zgłoszenia. – Wysoka jakość estetyczna prezentacji, wizualizacje zgodne z trendami wnętrzarskimi oraz krótkie i rzeczowe opisy wpływają na odbiór całego projektu. Oczywiście nie są ważniejsze od pomysłu, jednak umiejętność zwięzłego i konkretnego przedstawienia idei jest istotna – mówi Katarzyna Borkowska ze studia Kabo & Pydo.

Zgłoszenia do konkursu można przesyłać do 30. września 2020 roku. Organizatorem Linoleum od nowa jest Forbo Flooring Polska. Konkurs wspiera firma Laminart – importer i generalny przedstawiciel uznanych światowych producentów materiałów do produkcji mebli oraz zabudowy wnętrz.

Patronat medialny: Elle Decoration, Dobre Wnętrze, Czas na Wnętrze, Design alive, Architektura, Foorni.pl, Archinea.pl, designteka.pl, MAGAZIF, Archimania.pl, Point od design, Homebook.pl, Domni.pl, Wnętrzadomów.pl, urządzamy.pl

Więcej informacji o konkursie: www.forbo-flooring.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce Biuro prasowe
2025-06-02 | 16:00

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce

Wyobraź sobie, że urządzasz salon marzeń albo wreszcie wymieniasz kuchnię na nową, a wszystko to bez czekania na wypłatę czy wizyty w banku. Teraz to możliwe dzięki nowej metodzie
Dom Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Dom Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Teatr

Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.