MAGIA NATURY POD STOPAMI
Adventure Media
Batorego 7
47-400 Racibórz
magdalena.matusik|adventure.media.pl| |magdalena.matusik|adventure.media.pl
604231738
www.adventure.media.pl
Takie elementy wyposażenia tworzą niepowtarzalny klimat, a także sprawdzają się na lata. Jednym słowem są ponadczasowe, podobnie jak drewniane podłogi, szczególnie zaś te, które DO złudzenia przypominają materiał poddany działaniom żywiołów.
Pragnienie odcięcia się choć na chwilę od współczesnego świata i zanurzenie w naturze, to marzenie wielu ludzi. Nie inaczej przedstawiają się trendy wnętrzarskie 2021 roku. Elementy naturalne wystroju wnętrz to „must have” tego sezonu. Najbardziej efektowne są z pewnością podłogi z naturalnego drewna, które dodadzą charakteru każdemu pomieszczeniu. Dodatkowo świetnie współgrają z otoczeniem i dodatkami w różnych odcieniach.
Matki Natury nie da się skopiować
Deszcz i słońce, wiatr i śnieg – pogoda w kwietniu może być nieprzewidywalna. Warto więc uczynić z tego atut, o czym doskonale wiedzą przedstawiciele marki Chapel Parket. - Naturalne drewno doskonale sprawdza się w praktycznie każdych przestrzeniach, nie tylko mieszkalnych. Obserwując obecne trendy wnętrzarskie doskonale widzimy jak mocny jest ostatnimi czasy powrót do natury, do czegoś ponadczasowego. Takie właśnie są podłogi Chapel Parket, gdzie inspiracją do powstania jednej z serii stał się wpływ warunków atmosferycznych na surowe drewno – wyjaśnia ekspert marki Chapel Parket, Paweł Bekas.
Podłogi, które do złudzenia przypominają materiał poddany działaniom żywiołów robią spore wrażenie. Matki Natury nie da się skopiować. Jednak doświadczeni rzemieślnicy, w kilka tygodni potrafią „wyczarować” podłogi, które odzwierciedlają długotrwały wpływ żywiołów na surowe drewno. - Aby uzyskać taki efekt potrzeba naprawdę nie małego nakładu pracy, m.in. 17 różnych czynności. Wiele z nich wykonać należy ręcznie, jednak rezultaty warte są każdej minuty, bowiem powstają podłogi o niezwykłej fakturze oraz barwie, która zaintryguje niejednego inwestora – informuje Paweł Bekas.
Naturalny rysunek drewna
Podłogi Chapel Minster, bo o nich mowa to seria podłóg Chapel Parket obejmująca dębowe deski i klepki (układane w klasyczną jodełkę lub jodłę francuską) w 11 wybarwieniach. W palecie dostępne są m.in. odcienie czerwieni, ciepłe brązy ze słonecznymi refleksami, a także szarości, czyli barwy dość nietypowe jak na dębowe drewno. - Sekretem uzyskiwania takich wybarwień jest odpowiednia obróbka surowca. Co to znaczy? Otóż, powierzchnia podłóg Chapel Minster, jaki i wszystkich elementów sygnowanych marką Chapel Parket jest heblowana, a w procesie ich wytwarzania nie stosuje się papieru ściernego. Dzięki czemu uzyskujemy, a raczej pozwalamy na zachowanie naturalnego rysunku drewna – mówi P. Bekas dodając jednocześnie, że oferta podłóg marki Chapel Parket obejmuje ponad 50 odcieni, pośród których są takie odcienie naturalnego drewna, jak i te w ciemniejszych tonacjach. Inwestor sam zadecyduje, które wybarwienie spełni jego oczekiwania.
Warto zaznaczyć na koniec, że wnętrza 2021 roku będą przede wszystkim azylem, osobistą, przytulną przestrzenią – uspokajającą lub stymulującą do działania. Kolory ziemi, świeżo rozkwitłych kwiatów, wody będą wiodły prym w designie wnętrzarskim tego roku. Dzięki takim zabiegom klasyczne aranżacje staną się bardziej szykowne, a nawet w dość minimalistycznych wnętrzach będzie można poczuć przytulną i bezpieczną atmosferę. Efekt ten stanie się jednak szczególnie kojący jeżeli nasze stopy będą mogły stąpać po dębowej podłodze.
***
Tekst: Adventure Media
Zdjecia: Chapel Parket Polska
* * *
Chapel Parket – podłogi z własną historią
www.chapelparket.pl
www.facebook.com/ChapelParketPolska
Instagram: chapel_parket_polska
Przy produkcji podłóg Chapel Parket stosowany jest olej Floor Service Hardwax Oil, który ma dużą odporność na ścieranie, działanie wody, wina, piwa, coli, kawy, herbaty, soków owocowych i mleka. Substancja jest zgodna z normą DIN 68861 1A. Odporność na działanie śliny i potu jest zgodna z normą DIN 53160. Olej jest ponadto zgodny z europejską normą EN71 dotyczącą zabawek z drewna.
* * *
KONTAKT:
Chapel Parket Polska Sp. z o.o.
www.chapelparket.pl
Kontakt dla mediów:
Magdalena Matusik
specjalista ds. public relations
magdalena.matusik@adventure.media.pl
Adventure Media s.c. Agencja Public Relations
www.adventure.media.pl
tel. 690 449 064

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Czym stresują się Polacy? Finanse i obowiązki domowe w czołówce. Wyniki badań

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Dom i ogród

Eliza Gwiazda: Bez chemii naprawdę można wysprzątać mieszkanie na błysk. Wiele rzeczy da się doczyścić na przykład sodą
Influencerka lubi, gdy w jej domu wszystko lśni, i ma swoje sprawdzone metody sprzątania bez używania chemii. Popularne składniki, które można znaleźć w każdej kuchni, takie jak soda, ocet czy kwasek cytrynowy, okazują się bowiem równie skuteczne i wydajne jak detergenty. Eliza Gwiazda zaznacza, że naturalne metody sprzątania i czyszczenia różnych powierzchni są przyjazne dla środowiska oraz bezpieczne dla domowników i zwierząt.
Handel
Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.
Moda
Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.