Komunikaty PR

Mieszkanie na Białołęce w kolorach roku 2021

2021-01-07  |  08:00
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

Nienaganny styl, funkcjonalność i pełna zgodność z najnowszymi trendami – mieszkanie na warszawskiej Białołęce pokazuje, jak bardzo przydaje się pomoc doświadczonego architekta, by przekuć marzenia i potrzeby młodego małżeństwa w zgrabne, przyjemne dla oka i wygodne wnętrze.

Właściciele mieszkania zgłosili się do pracowni Decoroom, ponieważ zależało im przede wszystkim na funkcjonalnej organizacji przestrzeni. Byli otwarci na propozycje architektów, jednak mieli też swoje jasno sprecyzowane oczekiwania, które projektanci wzięli pod uwagę. Jednym z nich było na przykład posiadanie dużego łóżka w sypialni, a w łazience wanny i prysznica walk-in, na które jak się początkowo wydawało, po prostu brakuje miejsca. Na szczęście inwestorzy nie mieli nic przeciwko zmianie przeznaczenia poszczególnych pomieszczeń oraz układu ścian działowych, a to dało architektom wystarczające pole manewru, by spełnić wszystkie życzenia właścicieli.

Lekko i efektownie

Niespełna 70-metrowe mieszkanie położone jest na parterze, dlatego jednym z ważniejszych zadań, przed którymi stanęli projektanci Decoroom było odpowiednie zaplanowanie oświetlenia. We wszystkich pomieszczeniach, poza sypialnią, na suficie rozmieszczono dyskretne reflektorki w białej oprawie, które równomiernie oświetlają przestrzeń. Ceniącym dobre wzornictwo inwestorom zależało na uniwersalnym wystroju i przyciągających wzrok detalach – jako dodatkowe oświetlenie architekci zaproponowali więc niebanalne, designerskie lampy. Na ścianie w przedpokoju uwagę zwracają kinkiety Gatsby Tresor (Market Set), nad stołem w jadalni świetnie prezentuje się miedziana lampa z kolekcji Libellule (Forestier), a w kąciku czytelniczym w salonie podłogowa lampa Tripod HM8 (&Tradition).

Zastosowana w mieszkaniu paleta barw, zdominowana przez odcienie bieli i szarości, daje wrażenie przestronności i lekkości. Dodatkowo wnętrza rozjaśniają jasne dębowe podłogi (Barlinek). Strefę dzienną tworzy salon połączony z otwartą kuchnią. Właściciele zrezygnowali z posiadania telewizora – w wolnym czasie zdecydowanie chętniej oddają się lekturze. W ich mieszkaniu nie mogło więc zabraknąć wygodnego kącika czytelniczego oraz biblioteczki. Zamiast tradycyjnego regału zdecydowali się na efektowną, niezwykle lekką zabudowę, wykonaną z malowanych na biało stalowych profili oraz fornirowanych półek. W pobliżu okna wkomponowano w nią także miejsce do pracy.

W części wypoczynkowej stanęła kanapa (Sits) w ożywiającym aranżację, modnym, musztardowym kolorze. Pośród dekoracyjnych poduszek wprawne oko dojrzy tekstylia renomowanej francuskiej marki Jules Pansu. Zestawienie szarości i żółci doskonale wpisuje się w najnowsze trendy – odcienie Ultimate Gray (uspokajająca szarość) i Illuminating (cytrynowy) zostały niedawno ogłoszone przez Instytut Pantone kolorami roku 2021. Zdaniem ekspertów ten mariaż barw niesie ze sobą siłę i nadzieję, jest także wyrazem pozytywnego myślenia i wiary w lepszy czas.

Otwarty aneks kuchenny zaplanowano w kształcie litery L. Prosta, nowoczesna zabudowa kryje lodówkę i piekarnik. Pod oknem, tak jak życzyli sobie inwestorzy, znalazł się zlew. Ponieważ właściciele mieszkania chętnie gotują i zdrowo się odżywiają, potrzebowali dużo przestrzeni roboczej. Postawili na blat z litego dębu. Z tego samego materiału wykonane są też półki na ścianie od strony salonu.

Dla Pani i dla Pana

W niewielkiej sypialni architekci wygospodarowali miejsce na podwójne łóżko z dekoracyjnym tapicerowanym zagłówkiem, toaletkę z lustrem, szafę i garderobę. Nie zabrakło tu także efektownego, nastrojowego oświetlenia. Na pokrytej tapetą ścianie naprzeciw łóżka znalazły się trzy ścienne kinkiety Oregon (Argon). Lustra umieszczone po obu stronach łóżka optycznie powiększają przestrzeń.

W mieszkaniu na Białołęce mamy dwie łazienki. Z większej częściej korzysta Pani domu, wielbicielka długich kąpieli. Obok wolno stojącej wanny ulokowano tu też wiszącą toaletę i bidet, sporą umywalkę nablatową oraz pralkę. Wykonana na wymiar zabudowa pod umywalką i na ścianie naprzeciwko mieści niezbędne kosmetyki, ręczniki i środki czystości. Dzięki stonowanej kolorystyce, patchworkowy wzór płytek z kolekcji Sfumato Patch (Tubądzin) na ścianie za wanną jest bardzo subtelny – pozwala na relaks podczas kąpieli, a jednocześnie urozmaica aranżację.

W mniejszej łazience, dzięki pracy architekta udało się spełnić wymagania Pana domu i wygospodarować przestrzeń na wygodną kabinę prysznicową typu walk-in, toaletę i umywalkę. Półki w ścianie pod natryskiem to bardzo praktyczne rozwiązanie do przechowywania akcesoriów i kosmetyków do kąpieli. Pozostałe przybory toaletowe można schować w szafce pod umywalką.

Dzięki swemu bogatemu doświadczeniu, architektom Decoroom udało się sprostać oczekiwaniom wymagających inwestorów. W przygotowanym projekcie nie tylko uwzględnili rozwiązania, na które na pierwszy rzut oka nie było miejsca, stworzyli także ciekawą, nowoczesną i przytulną przestrzeń, w której młode małżeństwo doskonale się czuje i funkcjonuje na co dzień.

Projekt wnętrza: Architekt wnętrz Katarzyna Piotrowska, Decoroom

Projekt kuchni: Architekt wnętrz Katarzyna Domańska, Decoroom

Zdjęcia i stylizacja: Marta Behling, Pion Poziom – fotografia wnętrz

Projekt i realizacja: Pracownia Architektury Wnętrz Decoroom

Więcej na: https://www.decoroom.eu/

Facebook: https://www.facebook.com/decoroom.eu/

Instagram: https://www.instagram.com/decoroom_eu/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024 Biuro prasowe
2024-07-09 | 11:00

Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024

Firma Purmo znalazła się wśród laureatów w ogólnopolskim badaniu konsumenckim zdobywając Konsumencki Lider Jakości 2024 w kategorii „Grzejniki”. Badanie
Dom Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit
2024-07-08 | 16:25

Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit

Choć Europa wciąż zdominowana jest przez lata używania mało ekologicznego papieru toaletowego, z pomocą przychodzą zrywające z tradycją toalety myjące. Kiedy Geberit wprowadził na rynek
Dom „ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!
2024-07-08 | 10:50

„ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!

W przyszłym roku będziemy obchodzili 100. rocznicę słynnej Międzynarodowej Wystawy Sztuk Dekoracyjnych i Nowoczesnego Przemysłu. By uczcić to wydarzenie, Studio Prostych Form postanowiło

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Luna: W moim życiu jest więcej momentów zwątpienia i bezradności niż szczęścia i ekscytacji. Tylko tego nie pokazuję na Instagramie

Wokalistka chce, by jej pierwszy singiel zaprezentowany po Eurowizji był symbolem wewnętrznego odrodzenia, nowego początku i nadziei, bo choć życie pełne jest upadków, to najważniejsze jest, by z każdej porażki wyciągnąć odpowiednie wnioski, zawsze walczyć o swoje szczęście i odnaleźć w sobie siłę do działania. „Alive” to pełne emocji, intymne wyznanie Luny, ukazujące jej wewnętrzną walkę z wątpliwościami i przytłaczającymi myślami. Utwór opowiada o stanie zawieszenia między dwoma światami – rzeczywistym, pełnym wyzwań i wyimaginowanym, gdzie można znaleźć chwilowe ukojenie.

Handel

W ciągu 5–10 lat spodziewane duże wzrosty sprzedaży żywności ekologicznej. Największą barierą pozostaje niska świadomość konsumentów

Już blisko 80 proc. polskich konsumentów deklaruje kupowanie żywności ekologicznej – wynika z badania przeprowadzonego dla Polskiej Izby Żywności Ekologicznej przez Stowarzyszenie Delta Partner. Ten odsetek sukcesywnie rośnie, podobnie jak wartość rynku ekologicznej żywności, która według szacunków NIQ wynosi już ok. 2 mld zł, stanowiąc prawie 1 proc. wartości całego rynku spożywczego. Dalsze wzrosty utrudnia jednak fakt, że wielu konsumentów wciąż ma problem z rozpoznaniem produktów bio na sklepowych półkach. Według badań tylko co czwarty klient potrafi prawidłowo rozpoznać w sklepie symbol euroliścia, który gwarantuje, że produkt powstał zgodnie z restrykcyjnymi unijnymi wymogami rolnictwa ekologicznego.

Podróże

Klaudia Carlos: Nigdzie nie ma takiego piasku złocistego jak nad Bałtykiem. Mam tam swoje ulubione miejsca, ale lubię też poszukiwać nowych

Wokół wakacji nad polskim morzem przez lata narosło wiele stereotypów. Prezenterka zapewnia jednak, że ją samą nie zniechęcają ani stwierdzenia, że „jest za drogo”, ani że „zazwyczaj jest zła pogoda”. I choć turyści chociażby ze względu na „paragony grozy” coraz częściej omijają łukiem Morze Bałtyckie, to ona jest konsekwentna w swoich wyborach. Każdego roku stawia właśnie na Bałtyk i przekonuje, że nadmorskie miejscowości są bardziej urokliwe niż zagraniczne kurorty, a polskie piaszczyste plaże nie mają sobie równych.