Komunikaty PR

Mieszkanie szyte na miarę

2021-04-27  |  12:30
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Do pobrania jpg ( 0.11 MB )

Wykończenie mieszkania to jeden z najbardziej stresujących momentów po zakupie nieruchomości. Wybór materiałów i wyposażenia, realizacja projektu i szukanie wykonawców bywa dużym wyzwaniem. Aby ułatwić sobie ten etap w drodze do wymarzonego mieszkania, wielu inwestorów decyduje się na skorzystanie z biur projektowych, oferujących wykończenie pod klucz. O tym, dlaczego warto korzystać z ich usług, opowiedział Piotr Wasilewski, dyrektor działu realizacji Decoroom.

Zarządza Pan działem realizacji. Czym dokładnie zajmuje się ta część zespołu Decoroom?

- Dział Realizacji u nas w firmie odpowiada za całość obsługi technicznej w mieszkaniu oraz nadzór nad wszystkimi wykonanymi pracami. Zaczynając od początkowego odbioru technicznego lokalu, przez zamówienia i logistykę, dobór wykonawców oraz materiałów budowlanych, weryfikację części rozwiązań technicznych, koordynację prac wszystkich ekip wykończeniowych, po obsługę lokalu w okresie gwarancji i rękojmi. Wszystkie osoby z naszego działu od lat są związane z branżą wykończenia, czasem z różnymi jej gałęziami, dzięki czemu zbudowaliśmy silny i wszechstronny zespół. Bardzo ważne jest to, że pracujemy właśnie jako zgrany zespół. Dzięki wymianie wiedzy i doświadczeń, możemy lepiej radzić sobie z trudniejszymi do zaplanowania technicznymi rozwiązaniami.

Same prace wykończeniowe w mieszkaniach łączą w sobie wiele obszarów, więc konieczne jest to, aby osoby nadzorujące wykonawców posiadały szeroką wiedzę ogólną ze wszystkich branż: od zasad murowania, technologii systemów lekkiej zabudowy, norm elektrycznych, systemów instalacji wodno-kanalizacyjnej, prac glazurniczych, wymagań dotyczących montażu deski drewnianej, czy choćby zabezpieczenia tapety w obrębie prysznica. Zakres koniecznej wiedzy naprawdę jest szeroki, czasami mierzymy się z wizualnymi nieskomplikowanie elementami projektu, a w dobranie rozwiązania technicznego zaangażowanych jest kilka osób, aby wszystko zostało wykonane poprawnie i było funkcjonalne w użytkowaniu.

Co zyskuje Inwestor, korzystając z biura projektowego i powierzając wykończenie pod klucz inwestycji właśnie jednej firmie?

- Patrząc z perspektywy finalnego efektu mieszkania klienci zyskują kompleksowość obsługi, jakość realizacji wybranego projektu oraz zapewnienie, że cały proces jest nadzorowany i zlecony odpowiednim wykonawcom. Jako firma dbamy o zaprojektowanie funkcjonalnego mieszkania, które faktycznie po zakończeniu prac będzie spełniało wymagania klienta oraz cieszyło wyglądem i jakością przez długi czas. Sam proces realizacji projektu jest również sprawniejszy, ponieważ wszystkie osoby pracujące nad mieszkaniem łatwiej się komunikują i nie angażujemy klientów w proces, jeżeli nie jest to konieczne. Nasi inwestorzy w większości nie zdają sobie sprawy, ile drobnych problemów musimy rozwiązywać codziennie, aby cały proces zakończył się na czas. Dzieląc wykończenie mieszkania pomiędzy kilka ekip musimy liczyć się z tym, że oprócz nadzoru nad jakością wykonywanych prac, do naszych zadań należy również zaplanowanie logistyki, dogranie terminów i zweryfikowanie wybranych rozwiązań, materiałów. Wybierając jedną firmę do wykonania projektu i realizacji całości prac mamy pewność, że na żadnym etapie wykończenia nie będzie problemów z finalizacją wymarzonego projektu.

W jaki sposób nadzorujecie i weryfikujecie ekipy wykończeniowe, z którymi zaczynacie współpracę?

- W ciągu dwunastu lat naszej działalności zebraliśmy wiele ekip, z którymi współpracujemy długofalowo. Część z nich pracuje z nami na wyłączność, dzięki czemu możemy planować prace budowlane bez ryzyka o jakość wykonania. Oczywiście wraz z rozwojem mamy zapotrzebowania na dodatkowych specjalistów. Proces weryfikacji i sprawdzenia zajmuje wiele czasu, więc dobranie dodatkowych ekip planujemy zwykle z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem. Większość nowych ekip trafia do nas z polecenia przez osoby z którymi współpracujemy. Oglądamy prace przez nich wykonane, czasem kontaktujemy się ze zleceniodawcami, uzgadniamy warunki oraz zasady współpracy. Przy pierwszych zleceniach wszystkie prace są sprawdzane codziennie, weryfikujemy ich jakość oraz przebieg prac. Myślę, że osoba spoza branży, niemogąca sobie pozwolić na codzienną kontrolę w losowych godzinach mogłaby nie dostrzec wczesnych elementów nieodpowiadających standardom wykonawczych i niestety wpłynęłoby to na jakość dalszych prac.

Ważne jest, aby wybrana ekipa sprostała wymaganiom projektu oraz materiału. Niestety nieprawidłowo oszlifowane i ułożone szkliwione heksagony na nierównych ścianach będą nadawały się tylko do skucia, więc ważna jest dokładność każdego etapu prac. Pracując stale z zaufanymi wykonawcami wiemy, jak zaplanować podział obowiązków i komu możemy powierzyć dane prace.

Jak przebiega współpraca między ekipami?

- Jeżeli chodzi o ekipy branżowe to koordynator prac dba o harmonogram i zaplanowanie punktów styku prac, aby każdy mógł sprawnie wykonać swoje zadania. Należy wiedzieć, kiedy zaplanować wykonanie wylewek, aby przy pracach parkieciarskich wilgotność podłoża była odpowiednia dla drewna, jak przygotować ścianę pod dany rodzaj tapety oraz jaka szczelina będzie potrzebna do zamontowanie szyby walk-in wpuszczonej w glazurę. Bez takiej organizacji pracy współpraca nie byłaby możliwa.

Jak wygląda proces odbioru po zakończonych pracach wykończeniowych?

- Po zakończeniu wszystkich działań, jak również poszczególnych etapów branżowych prace sprawdzane są przez koordynatora pod względem jakości wykonania, zgodności z projektem oraz wymiarów nowych elementów. Weryfikacja wymiarowa w czasie realizacji jest bardzo ważna, aby później nie było konieczności wykonywania przeróbek, co jest kosztowne i czasochłonne.

Po zakończeniu realizacji całości zlecanych prac, mieszkanie jest finalne sprawdzane przez koordynatora oraz sprzątane. Sam odbiór jest zależny od wymagań klienta, większość odbiorów realizowanych jest osobiście przez właścicieli mieszkań.

Na czym polega 2-letnia gwarancja, którą oferujecie swoim klientom?

- Gwarantujemy jako firma poprawność wykonania wszystkich działań w lokalu. Obejmuje to całość zleconych prac oraz doboru materiałów, więc klient ma pewność, że gwarancja zostanie przez nas zrealizowana w przypadku takiej konieczności. Każde zgłoszenie, które do nas wpływa jest weryfikowane, umawiane są oględziny i jeżeli jest taka potrzeba umawiamy termin i sposób naprawy w taki sposób, aby był jak najmniej angażujący dla klienta.

Czy pandemia wpłynęła na wzrost cen materiałów na rynku?

- Niestety pandemia spowodowała najwyższy skok cen w branży wykończeniowej od kilu lat. Koszty materiałów podstawowych znacznie wzrosły, co przełożyło się na ceny finalnych produktów. Na przykład wzrost cen stali podniósł koszty systemów zabudowy GK, wzrost cen płyt drewnopochodnych i drewna wpłynął na cenę stolarki oraz podłóg drewnianych. Dodatkowo większość fabryk pracowała ze zmniejszoną wydajnością, w konsekwencji wprowadzenia obostrzeń, co przełożyło się na wydłużenie terminów produkcji i problemy z dostępnością niektórych materiałów.

Więcej na: https://www.decoroom.eu/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom „ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli! Biuro prasowe
2024-07-08 | 10:50

„ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!

W przyszłym roku będziemy obchodzili 100. rocznicę słynnej Międzynarodowej Wystawy Sztuk Dekoracyjnych i Nowoczesnego Przemysłu. By uczcić to wydarzenie, Studio Prostych Form postanowiło
Dom Wanny prostokątne: najczęściej wybierane do łazienki
2024-07-08 | 09:00

Wanny prostokątne: najczęściej wybierane do łazienki

Wanna to nie tylko jeden z niezbędnych elementów wyposażenia łazienki, ale także miejsce codziennego relaksu i wyciszenia. W świecie współczesnego designu, prostokątne wanny
Dom Prace ociepleniowe latem. Co trzeba wiedzieć
2024-07-06 | 11:00

Prace ociepleniowe latem. Co trzeba wiedzieć

Przeprowadzenie termomodernizacji latem jak planowanie rejsu wymaga sprawdzenia prognozy pogody. Przy coraz łagodniejszych zimach i wydłużonych ciepłych miesiącach w praktyce sezon budowlany

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Podróże

Klaudia Carlos: Nigdzie nie ma takiego piasku złocistego jak nad Bałtykiem. Mam tam swoje ulubione miejsca, ale lubię też poszukiwać nowych

Wokół wakacji nad polskim morzem przez lata narosło wiele stereotypów. Prezenterka zapewnia jednak, że ją samą nie zniechęcają ani stwierdzenia, że „jest za drogo”, ani że „zazwyczaj jest zła pogoda”. I choć turyści chociażby ze względu na „paragony grozy” coraz częściej omijają łukiem Morze Bałtyckie, to ona jest konsekwentna w swoich wyborach. Każdego roku stawia właśnie na Bałtyk i przekonuje, że nadmorskie miejscowości są bardziej urokliwe niż zagraniczne kurorty, a polskie piaszczyste plaże nie mają sobie równych.

Handel

Oliwa z oliwek i produkty z grzybami wśród najczęściej kwestionowanych przez IJHARS. Jakość pozostawia wiele do życzenia

Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych co roku przeprowadza kilkadziesiąt tysięcy czynności kontrolnych. W ubiegłym roku 16 proc. skontrolowanych artykułów rolno-spożywczych na etapie detalu miało parametry fizykochemiczne niezgodne z przepisami, a co czwarta partia była nieprawidłowo oznaczona. Do najczęściej kwestionowanych produktów należały oliwa z oliwek i przetwory grzybowe. – Konsument, jako najsłabsze ogniwo w łańcuchu, musi być właściwie poinformowany o składzie danego produktu – podkreśla Dorota Balińska-Hajduk z GIJHARS.

Prawo

Polskie prawo nie zakazuje trzymania psów na uwięzi. Nowy projekt ustawy proponuje bardziej restrykcyjne przepisy

Kara aresztu do lat trzech i grzywny do tysiąca złotych grożą właścicielom, którzy trzymają psy na łańcuchu. Zgodnie z prawem pies nie może być przywiązany dłużej niż przez 12 godzin, na uwięzi krótszej niż 3 metry. W rzeczywistości jednak ciężko udowodnić naruszenie tego przepisu. – Nadszedł czas, żeby powiedzieć stop utrzymywaniu psów na uwięzi. Pies to nie jest tani system alarmowy – podkreśla Michał Dąbrowski, dyrektor Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami w Polsce. Szansą na zmianę może być obywatelski projekt ustawy, przygotowany przez kilka organizacji działających na rzecz ochrony zwierząt, który trafił niedawno do Sejmu.