Komunikaty PR

Mieszkanie z wodospadem? Zobacz niezwykły projekt!

2021-04-07  |  09:10
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

Zapierające dech w piersiach 22-metrowe kaskady wody spadają ze ścian budynku mieszkalnego Waterfall w Australii. Ta spektakularna fasada to wynik współpracy projektantów z Cosentino, producentem wielkoformatowych spieków, w ramach realizacji luksusowego osiedla. Główną częścią składową największego wodospadu miejskiego na południowej półkuli jest fasada ze spieku kwarcowego Dekton. Za projekt odpowiedzialny jest znany architekt Koichi Tikada.

Jako uznany lider w dziedzinie innowacji projektowych, Cosentino to jeden z pierwszych wyborów biur architektonicznych tworzących budynki z luksusowymi elewacjami i fasadami. Firma Waterforms, świadcząca usługi w zakresie projektów związanych z wodą, odpowiedzialna za powstanie fasady, przez lata zyskała solidną reputację, dzięki cennej wiedzy technicznej. Wraz z hiszpańską firmą Cosentino, posiadającą już dwa centra dystrybucji w Polsce, międzynarodowi projektanci rzucili wyzwanie normom projektowym, zmieniając granice tego, co jest możliwe.

„Tylko dlatego, że coś nie zostało jeszcze zrobione wcześniej, nie oznacza, że nie może się wydarzyć - taka była zawsze filozofia Cosentino” - mówi Kate Deakin-Bell, kierownik ds. Marketingu w Cosentino Oceania. „Ten projekt ekscytował nas na wielu płaszczyznach - wodospad jest bowiem nie tylko oszałamiająco piękny, wyróżniający się swoją skalą, ale odgrywa także ważną rolę w rewolucji w zakresie zazieleniania miast w Australii”.

Zainspirowany bujnymi tropikalnymi krajobrazami Indonezji, jedyny w swoim rodzaju wodospad znajduje się na fasadzie budynku, pośród bujnego pionowego ogrodu z ponad pięcioma tysiącami roślin tropikalnych. Instalacja ma na celu umożliwienie mieszkańcom miasta możliwości kontaktu z naturą i spokojem, jak oferuje przebywanie w pobliżu wody.

Od granitu po Dekton

Początkowo wodospad miał być wykonany z granitu, ale ograniczenia konstrukcyjne tradycyjnego materiału szybko stały się oczywiste - był zbyt ciężki, wymagał konserwacji, a wszystkie połączenia byłyby widoczne. Ultrakompaktowy spiek Dekton Cosentino w kolorze Kelya stanowił więc doskonałą alternatywę.

„Jedną z największych zalet Dektonu jest duży rozmiar płyt, co w praktyce oznacza mniej widocznych połączeń” - mówi Dirk Slotboom, dyrektor zarządzający Waterforms International. „Jest również lekki, nie wymaga konserwacji, jest nieprzepuszczalny dla wody i ma dokładnie taką teksturę, jakiej tutaj potrzebowaliśmy. To naprawdę doskonały produkt i  użyjemy go ponownie w projektach fasad”

Warto wiedzieć, że Dekton jest także materiałem neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla. Wytwarza się go w sposób zrównoważony, a jego właściwości techniczne sprawiają, że jest idealny do projektów, gdzie istotna jest energooszczędność, połączona z estetyką. W ofercie Cosentino znajdziemy kilkadziesiąt spektakularnych wzorów spieku Dekton, które sprawdzą się jako elewacja domu jednorodzinnego, butiku, hotelu i każdego miejsca, w którym reprezentacyjnym wygląd elewacji odgrywa jedną z głównych ról.

Więcej na: https://www.cosentino.com/pl-pl/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024 Biuro prasowe
2024-07-09 | 11:00

Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024

Firma Purmo znalazła się wśród laureatów w ogólnopolskim badaniu konsumenckim zdobywając Konsumencki Lider Jakości 2024 w kategorii „Grzejniki”. Badanie
Dom Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit
2024-07-08 | 16:25

Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit

Choć Europa wciąż zdominowana jest przez lata używania mało ekologicznego papieru toaletowego, z pomocą przychodzą zrywające z tradycją toalety myjące. Kiedy Geberit wprowadził na rynek
Dom „ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!
2024-07-08 | 10:50

„ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!

W przyszłym roku będziemy obchodzili 100. rocznicę słynnej Międzynarodowej Wystawy Sztuk Dekoracyjnych i Nowoczesnego Przemysłu. By uczcić to wydarzenie, Studio Prostych Form postanowiło

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Luna: W moim życiu jest więcej momentów zwątpienia i bezradności niż szczęścia i ekscytacji. Tylko tego nie pokazuję na Instagramie

Wokalistka chce, by jej pierwszy singiel zaprezentowany po Eurowizji był symbolem wewnętrznego odrodzenia, nowego początku i nadziei, bo choć życie pełne jest upadków, to najważniejsze jest, by z każdej porażki wyciągnąć odpowiednie wnioski, zawsze walczyć o swoje szczęście i odnaleźć w sobie siłę do działania. „Alive” to pełne emocji, intymne wyznanie Luny, ukazujące jej wewnętrzną walkę z wątpliwościami i przytłaczającymi myślami. Utwór opowiada o stanie zawieszenia między dwoma światami – rzeczywistym, pełnym wyzwań i wyimaginowanym, gdzie można znaleźć chwilowe ukojenie.

Handel

W ciągu 5–10 lat spodziewane duże wzrosty sprzedaży żywności ekologicznej. Największą barierą pozostaje niska świadomość konsumentów

Już blisko 80 proc. polskich konsumentów deklaruje kupowanie żywności ekologicznej – wynika z badania przeprowadzonego dla Polskiej Izby Żywności Ekologicznej przez Stowarzyszenie Delta Partner. Ten odsetek sukcesywnie rośnie, podobnie jak wartość rynku ekologicznej żywności, która według szacunków NIQ wynosi już ok. 2 mld zł, stanowiąc prawie 1 proc. wartości całego rynku spożywczego. Dalsze wzrosty utrudnia jednak fakt, że wielu konsumentów wciąż ma problem z rozpoznaniem produktów bio na sklepowych półkach. Według badań tylko co czwarty klient potrafi prawidłowo rozpoznać w sklepie symbol euroliścia, który gwarantuje, że produkt powstał zgodnie z restrykcyjnymi unijnymi wymogami rolnictwa ekologicznego.

Podróże

Klaudia Carlos: Nigdzie nie ma takiego piasku złocistego jak nad Bałtykiem. Mam tam swoje ulubione miejsca, ale lubię też poszukiwać nowych

Wokół wakacji nad polskim morzem przez lata narosło wiele stereotypów. Prezenterka zapewnia jednak, że ją samą nie zniechęcają ani stwierdzenia, że „jest za drogo”, ani że „zazwyczaj jest zła pogoda”. I choć turyści chociażby ze względu na „paragony grozy” coraz częściej omijają łukiem Morze Bałtyckie, to ona jest konsekwentna w swoich wyborach. Każdego roku stawia właśnie na Bałtyk i przekonuje, że nadmorskie miejscowości są bardziej urokliwe niż zagraniczne kurorty, a polskie piaszczyste plaże nie mają sobie równych.