Komunikaty PR

Na topie, czyli na dachu – o trendach dekarskich na 2021 rok

2020-12-14  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Sylwia Makowska
Orchidea Creative Group

ul. Ruska 51B
50-079 Wrocław
s.makowska|grupaorchidea.pl| |s.makowska|grupaorchidea.pl
517 412 466
https://grupaorchidea.pl/
Do pobrania inf_pras ( 0.16 MB )

 

Koniec roku to w przypadku licznych branż czas podsumowań i kreślenia planów na nadchodzące miesiące. To także okres, w którym wiele mówi się o prognozach, nowych kierunkach rozwoju i trendach. O tych ostatnich opowiada Krzysztof Piwowar, Dyrektor Sprzedaży Krajowej marki Galeco - polskiego producenta systemów rynnowych.

Zgodnie z przewidywaniami ekspertów sektora dekarskiego na ten rok, modne miały być dachy płaskie i zielone – osadzone na minimalistycznych, kwadratowych bryłach. Klienci mieli decydować się na zakup orynnowania w kolorach ziemi, wykonanego ze stali oraz PVC. Z perspektywy blisko 12 miesięcy śmiało możemy stwierdzić, że wiele z tych prognoz okazało się być słusznych. Spróbujmy zatem odpowiedzieć sobie na pytanie – „jak w 2021 roku będzie wyglądał polski dach?”.

Jakie pokrycia dachowe będą modne w przyszłym roku?

- Wszystko wskazuje na to, że moda z tego roku nie ulegnie specjalnej zmianie. Czołowi producenci pokryć dachowych promują blachodachówki płaskie na rąbek stojący oraz dachówki płaskie – zarówno cementowe, jak i ceramiczne. Obraz dachów w przyszłym roku będzie więc zapewne wypadkową tegorocznych decyzji zakupowych inwestorów. Mówiąc zaś w nieco szerszym kontekście i biorąc pod uwagę aktualne kierunki w architekturze, nie można nie zauważyć rosnącej popularności projektów domów z dachami płaskimi „solo” lub razem z prostym pokryciem dwuspadowym. Minimalistyczna bryła budynku jest teraz najbardziej na czasie. Ma to oczywiście swoje zalety takie jak: szybkość budowy, niższe koszty czy możliwość korzystania z gotowych i powtarzalnych elementów.

Jaki materiał poszyć jest i będzie na topie?

- Blacha modułowa jest coraz bardziej popularna wśród wszystkich producentów pokryć dachowych, którzy starają się odchodzić od produkcji blach „na wymiar”. To produkt o wysokim stopniu estetyki. Blachodachówka modułowa nadaje dachom niezwykle eleganckiego charakteru. Jej minimalistyczny, a zarazem uniwersalny design sprawia, że doskonale komponuje się nie tylko z budynkami w stylu klasycznym, ale też tymi nowoczesnymi. Modułowość, czyli cecha szczególna tego rodzaju pokrycia, znacznie przyspiesza wszelkie prace montażowe. Niewielkie rozmiary arkuszy są dodatkowo łatwe w magazynowaniu i transporcie, co jest szczególnie ważne z punktu widzenia producenta. Nie sposób nie zauważyć, zresztą nie tylko w branży dekarskiej, że to właśnie gotowe materiały budowlane zyskują na popularności. Kompletne systemy, łatwe i szybkie w montażu - to przyszłość.

Czy na podstawie 2020 roku można zaobserwować wyróżniającą się tendencję w kwestii wyborów dokonywanych przez klientów?

- Trend rosnący, w zasadzie już od kilku lat, dotyczy wyboru systemów rynnowych pod kątem ich dopasowania do popularnych pokryć dachowych oraz architektury budynku. Stropodachy, o których wspominałem, są coraz bardziej popularne. W związku z tym rośnie zapotrzebowanie na dedykowane takim dachom systemy do odprowadzania wody, z odpowiednimi wpustami czy adapterami. Z kolei nowoczesna architektura, którą cechują proste, zgeometryzowane bryły, szuka podobnych rozwiązań – tu odpowiedzią są kwadratowe systemy rynnowe.

Jakie systemy rynnowe sprzedają się najlepiej: klasyczne – półokrągłe czy nowoczesne – kwadratowe?

- Popularność dachówek płaskich, zarówno tych blaszanych, jak i cementowo-betonowych, stale rośnie. Nadal jednak pierwszym wyborem klientów są tradycyjne blachy i dachówki. To z kolei powoduje, że inwestorzy stawiają głównie na rynny o przekroju półokrągłym.

A jakie materiały wybierają klienci? Stal a może PVC?

- Niezmiennie od wielu już lat największą popularnością inwestorów cieszą się produkty stalowe. Zauważamy jednak, że klienci stopniowo przekonują się także do systemów rynnowych wykonanych z PVC. Muszą one jednak spełniać kilka warunków. Liczą się: wysoka jakość, trwałość oraz estetyka. Na szczęście nowoczesna technologia pozwala dziś tworzyć takie produkty z tworzyw sztucznych.

Czy w przypadku kolorystyki systemów rynnowych możemy mówić o zarysowującym się trendzie? Co wybierają inwestorzy?

- Trendy w branży dekarskiej dotyczą nie tylko surowców czy kształtów, ale również kolorów systemów orynnowania oraz pokryć dachowych. Analizując poprzednie miesiące, widzimy, że dominują 3 odcienie: grafitowy, czarny oraz czekoladowy. Nową, ciekawą tendencją jest wyraziste podkreślanie obróbek blacharskich. Inwestorzy decydujący się na poszycie kolorze grafitowym często wybierają do tego orynnowanie w srebrnym odcieniu. Antracyt metalic, dostępny niebawem w ofercie Galeco STAL², to właśnie nasza odpowiedź na ten zyskujący na popularności trend.

Przewidywanie trendów możliwe jest na podstawie badań i bacznej obserwacji rynku oraz zachowań klientów. Prognozy warto jednak traktować raczej w kategoriach doradztwa, wskazania kierunku, nigdy zaś przymusu. To bowiem od nas samych zależy, jak prezentować się będzie nasz dach.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Orchidea Creative Group
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024 Biuro prasowe
2024-07-09 | 11:00

Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024

Firma Purmo znalazła się wśród laureatów w ogólnopolskim badaniu konsumenckim zdobywając Konsumencki Lider Jakości 2024 w kategorii „Grzejniki”. Badanie
Dom Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit
2024-07-08 | 16:25

Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit

Choć Europa wciąż zdominowana jest przez lata używania mało ekologicznego papieru toaletowego, z pomocą przychodzą zrywające z tradycją toalety myjące. Kiedy Geberit wprowadził na rynek
Dom „ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!
2024-07-08 | 10:50

„ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!

W przyszłym roku będziemy obchodzili 100. rocznicę słynnej Międzynarodowej Wystawy Sztuk Dekoracyjnych i Nowoczesnego Przemysłu. By uczcić to wydarzenie, Studio Prostych Form postanowiło

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Katarzyna Pakosińska: Cieszę się, że miałam odwagę podjąć decyzję o rozstaniu z Kabaretem Moralnego Niepokoju. Rwało mnie już wtedy gdzie indziej

Kabareciarka przyznaje, że kiedy zaczęły się psuć relacje między nią a pozostałymi członkami Kabaretu Moralnego Niepokoju, to wtedy pojawiła się myśl, by opuścić grupę i zacząć się spełniać na innej płaszczyźnie zawodowej. Przekonuje też, że już wówczas miała w zanadrzu kilka ciekawych pomysłów na rozwój swojej kariery, a to tylko przyspieszyło decyzję o zerwaniu współpracy. I choć na początku trudno jej było się odnaleźć w nowej rzeczywistości, to z perspektywy czasu nie żałuje tamtego kroku. Z zapałem angażuje się w realizację nowych projektów, ale nie wyklucza, że jeszcze kiedyś znów zabłyśnie w kabarecie.

Media i PR

Wydawcy polskich mediów liczą na zmiany w przyjętej przez Sejm nowelizacji prawa autorskiego. Ruszają kolejne rozmowy z rządem

Polskie media apelują do polityków o zmiany w treści przyjętej przez Sejm nowelizacji ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Nowe przepisy, które po trzech latach opóźnienia wdrażają unijną dyrektywę Digital Single Market, dają teoretycznie wydawcom i dziennikarzom prawo do uzyskiwania wynagrodzeń od tzw. big techów za korzystanie z ich utworów. W praktyce może być to jednak trudne do wyegzekwowania. Dlatego media domagają się wzmocnienia pozycji wydawców.  Tym bardziej że obie strony muszą same wynegocjować te wynagrodzenia. – Chcemy mechanizmu, który gwarantuje nam, że w przypadku przedłużania się negocjacji z big techami, wkroczy organ rządowy – tłumaczy Marek Frąckowiak, prezes Izby Wydawców Prasy. Wydawcy liczą, że niezbędne poprawki pojawią się na etapie prac w Senacie.

Psychologia

Luna: W moim życiu jest więcej momentów zwątpienia i bezradności niż szczęścia i ekscytacji. Tylko tego nie pokazuję na Instagramie

Wokalistka chce, by jej pierwszy singiel zaprezentowany po Eurowizji był symbolem wewnętrznego odrodzenia, nowego początku i nadziei, bo choć życie pełne jest upadków, to najważniejsze jest, by z każdej porażki wyciągnąć odpowiednie wnioski, zawsze walczyć o swoje szczęście i odnaleźć w sobie siłę do działania. „Alive” to pełne emocji, intymne wyznanie Luny, ukazujące jej wewnętrzną walkę z wątpliwościami i przytłaczającymi myślami. Utwór opowiada o stanie zawieszenia między dwoma światami – rzeczywistym, pełnym wyzwań i wyimaginowanym, gdzie można znaleźć chwilowe ukojenie.