Komunikaty PR

Na topie, czyli na dachu – o trendach dekarskich na 2021 rok

2020-12-14  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Sylwia Makowska
Orchidea Creative Group

ul. Ruska 51B
50-079 Wrocław
s.makowska|grupaorchidea.pl| |s.makowska|grupaorchidea.pl
517 412 466
https://grupaorchidea.pl/
Do pobrania inf_pras ( 0.16 MB )

 

Koniec roku to w przypadku licznych branż czas podsumowań i kreślenia planów na nadchodzące miesiące. To także okres, w którym wiele mówi się o prognozach, nowych kierunkach rozwoju i trendach. O tych ostatnich opowiada Krzysztof Piwowar, Dyrektor Sprzedaży Krajowej marki Galeco - polskiego producenta systemów rynnowych.

Zgodnie z przewidywaniami ekspertów sektora dekarskiego na ten rok, modne miały być dachy płaskie i zielone – osadzone na minimalistycznych, kwadratowych bryłach. Klienci mieli decydować się na zakup orynnowania w kolorach ziemi, wykonanego ze stali oraz PVC. Z perspektywy blisko 12 miesięcy śmiało możemy stwierdzić, że wiele z tych prognoz okazało się być słusznych. Spróbujmy zatem odpowiedzieć sobie na pytanie – „jak w 2021 roku będzie wyglądał polski dach?”.

Jakie pokrycia dachowe będą modne w przyszłym roku?

- Wszystko wskazuje na to, że moda z tego roku nie ulegnie specjalnej zmianie. Czołowi producenci pokryć dachowych promują blachodachówki płaskie na rąbek stojący oraz dachówki płaskie – zarówno cementowe, jak i ceramiczne. Obraz dachów w przyszłym roku będzie więc zapewne wypadkową tegorocznych decyzji zakupowych inwestorów. Mówiąc zaś w nieco szerszym kontekście i biorąc pod uwagę aktualne kierunki w architekturze, nie można nie zauważyć rosnącej popularności projektów domów z dachami płaskimi „solo” lub razem z prostym pokryciem dwuspadowym. Minimalistyczna bryła budynku jest teraz najbardziej na czasie. Ma to oczywiście swoje zalety takie jak: szybkość budowy, niższe koszty czy możliwość korzystania z gotowych i powtarzalnych elementów.

Jaki materiał poszyć jest i będzie na topie?

- Blacha modułowa jest coraz bardziej popularna wśród wszystkich producentów pokryć dachowych, którzy starają się odchodzić od produkcji blach „na wymiar”. To produkt o wysokim stopniu estetyki. Blachodachówka modułowa nadaje dachom niezwykle eleganckiego charakteru. Jej minimalistyczny, a zarazem uniwersalny design sprawia, że doskonale komponuje się nie tylko z budynkami w stylu klasycznym, ale też tymi nowoczesnymi. Modułowość, czyli cecha szczególna tego rodzaju pokrycia, znacznie przyspiesza wszelkie prace montażowe. Niewielkie rozmiary arkuszy są dodatkowo łatwe w magazynowaniu i transporcie, co jest szczególnie ważne z punktu widzenia producenta. Nie sposób nie zauważyć, zresztą nie tylko w branży dekarskiej, że to właśnie gotowe materiały budowlane zyskują na popularności. Kompletne systemy, łatwe i szybkie w montażu - to przyszłość.

Czy na podstawie 2020 roku można zaobserwować wyróżniającą się tendencję w kwestii wyborów dokonywanych przez klientów?

- Trend rosnący, w zasadzie już od kilku lat, dotyczy wyboru systemów rynnowych pod kątem ich dopasowania do popularnych pokryć dachowych oraz architektury budynku. Stropodachy, o których wspominałem, są coraz bardziej popularne. W związku z tym rośnie zapotrzebowanie na dedykowane takim dachom systemy do odprowadzania wody, z odpowiednimi wpustami czy adapterami. Z kolei nowoczesna architektura, którą cechują proste, zgeometryzowane bryły, szuka podobnych rozwiązań – tu odpowiedzią są kwadratowe systemy rynnowe.

Jakie systemy rynnowe sprzedają się najlepiej: klasyczne – półokrągłe czy nowoczesne – kwadratowe?

- Popularność dachówek płaskich, zarówno tych blaszanych, jak i cementowo-betonowych, stale rośnie. Nadal jednak pierwszym wyborem klientów są tradycyjne blachy i dachówki. To z kolei powoduje, że inwestorzy stawiają głównie na rynny o przekroju półokrągłym.

A jakie materiały wybierają klienci? Stal a może PVC?

- Niezmiennie od wielu już lat największą popularnością inwestorów cieszą się produkty stalowe. Zauważamy jednak, że klienci stopniowo przekonują się także do systemów rynnowych wykonanych z PVC. Muszą one jednak spełniać kilka warunków. Liczą się: wysoka jakość, trwałość oraz estetyka. Na szczęście nowoczesna technologia pozwala dziś tworzyć takie produkty z tworzyw sztucznych.

Czy w przypadku kolorystyki systemów rynnowych możemy mówić o zarysowującym się trendzie? Co wybierają inwestorzy?

- Trendy w branży dekarskiej dotyczą nie tylko surowców czy kształtów, ale również kolorów systemów orynnowania oraz pokryć dachowych. Analizując poprzednie miesiące, widzimy, że dominują 3 odcienie: grafitowy, czarny oraz czekoladowy. Nową, ciekawą tendencją jest wyraziste podkreślanie obróbek blacharskich. Inwestorzy decydujący się na poszycie kolorze grafitowym często wybierają do tego orynnowanie w srebrnym odcieniu. Antracyt metalic, dostępny niebawem w ofercie Galeco STAL², to właśnie nasza odpowiedź na ten zyskujący na popularności trend.

Przewidywanie trendów możliwe jest na podstawie badań i bacznej obserwacji rynku oraz zachowań klientów. Prognozy warto jednak traktować raczej w kategoriach doradztwa, wskazania kierunku, nigdy zaś przymusu. To bowiem od nas samych zależy, jak prezentować się będzie nasz dach.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Orchidea Creative Group
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących Biuro prasowe
2025-06-17 | 10:30

Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących

Własna szklarnia to marzenie wielu ogrodników, gdyż dzięki niej można cieszyć się świeżymi, naturalnymi warzywami i ziołami. Chcąc stać się jej posiadaczem, powinniśmy
Dom BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce
2025-06-02 | 16:00

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce

Wyobraź sobie, że urządzasz salon marzeń albo wreszcie wymieniasz kuchnię na nową, a wszystko to bez czekania na wypłatę czy wizyty w banku. Teraz to możliwe dzięki nowej metodzie
Dom Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Farmacja

Bankowość

Zdaniem 80 proc. Polaków ceny nieruchomości są wysokie lub bardzo wysokie. Mimo to i tak wolimy posiadać na własność, niż wynajmować

Tylko 26 proc. Polaków uważa, że mamy obecnie dobry moment na zakup nieruchomości. Dla ośmiu na 10 ankietowanych ceny nieruchomości są obecnie wysokie lub bardzo wysokie. 65 proc. ocenia też, że niewiele osób z ich otoczenia może sobie teraz pozwolić na zakup mieszkania lub domu – wynika z badania „To my. Polacy o nieruchomościach” portalu ogłoszeniowego Nieruchomosci-online.pl.

Konsument

Prawie 2/3 Polaków uważa się za osoby przedsiębiorcze. Kojarzy im się to z pracowitością i zaradnością

64 proc. Polaków uważa się za osoby przedsiębiorcze, a 78 proc. sądzi, że ludzie w naszym kraju są przedsiębiorczy – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie ING Banku Śląskiego. Na przestrzeni 30 lat postrzeganie przedsiębiorcy znacząco się zmieniło – od prywaciarza w latach 80. do startupowca i innowatora obecnie. Przedsiębiorczość dla dużej grupy badanych oznacza pracowitość i zaradność, jednak – co ciekawe – każde pokolenie ma inne skojarzenia z pojęciem „przedsiębiorca”.