Komunikaty PR

Najczęściej popełniane błędy podczas ocieplania styropianem

2021-04-06  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Best Brands PR
Best Brands PR

Słomińskiego
00-195 Warszawa
bestbrandspr|bestbrandspr.pl| |bestbrandspr|bestbrandspr.pl
0-22 251 66 86
www.bestbrandspr.pl

Uczymy się na błędach? Może i tak, ale nie w przypadku budowy domu. To często nasze wymarzone miejsce na ziemi, które tworzymy na lata, więc stawka jest zbyt wysoka, by później borykać się z budowlanymi niedoróbkami. Ewentualne błędy związane z termoizolacją będą miały wpływ nie tylko na komfort mieszkania, ale i wysokość rachunków. Oto jak się przed nimi ustrzec.

Ocieplenie domu powinno być zaplanowane „na wymiar“, to znaczy pod potrzeby konkretnego domu. - Wbrew pozorom domy różnią się, jeśli chodzi o to, jakiej izolacji wymagają. Znaczenie mają nawet takie aspekty, jak położenie geograficzne, czy względem stron świata – mówi Dariusz Pruszkowski, doradca techniczny w firmie Styropmin, produkującej najpopularniejszy materiał ociepleniowy – styropian. Istotne jest również to, by zróżnicować wykorzystywany styropian, bo jest to materiał, który – w zależności od parametrów – ma różne przeznaczenie. O ile np. do ocieplania ścian możemy użyć uniwersalnych płyt takich, jak Fasada PRO 40, to już w przypadku fundamentów warto sięgnąć po styropian o podwyższonej odporności na wilgoć.

Sposób wykonania izolacji cieplnej musi zatem przewidywać projekt – i to niezależnie, czy budujemy nowy dom, czy wykonujemy termomodernizację. W tym drugim przypadku projekt powinien powstać na podstawie oceny, jakie zapotrzebowanie dom ma na energię i gdzie są największe straty. Taka ocena to audyt energetyczny, do przeprowadzenia którego warto zatrudnić sprawdzonego fachowca.

Błędy w projekcie praktycznie przekreślają szansę na wykonanie maksymalnie efektywnej izolacji, choćby nawet samo wykonanie było prawidłowe.

Do pracy

Z drugiej strony właściwy projekt nie gwarantuje jeszcze właściwego wykonania. - Tu możemy mówić o dwóch newralgicznych punktach. Po pierwsze to kwestia wyboru materiałów, których będziemy używać, a po drugie – odpowiedniej ekipy budowlanej – podsumowuje Dariusz Pruszkowski.

Oszczędzanie na materiałach budowalnych może się okazać bardzo kosztowne. W przypadku termoizolacji kluczowe jest, by używać produktów, które dobrze współpracują ze sobą, tworzą system. Z jednej strony jest to zatem wybór styropianu wysokiej jakości, a z drugiej rekomendowanego do tego konkretnego styropianu kleju. Równie istotne jest także prawidłowe przechowywanie płyt styropianowych. Choć tego typu prace można wykonywać w temperaturze między +5 a +25 stopni Celsjusza, trzeba pamiętać o właściwej ochronie styropianu przed słońcem, na które jest wrażliwy.

- Styropian, którego nie używamy, powinien być przechowywany w oryginalnych, nieuszkodzonych opakowaniach. W przypadku mocnego słońca samo kładzenie izolacji powinno przebiegać pod specjalnymi osłonami. Warto też sprawnie zaplanować prace – to znaczy zadbać o to, by nie było długich przerw oraz by dom obłożony styropianem nie czekał zbyt długo na dokończenie wykończenia elewacji – wylicza doradca techniczny w firmie Styropmin.

Nawet z pełną wiedzą o termoizolacji ostatecznie musimy zaufać ekipie budowalnej. Najlepiej jest zatrudnić fachowców z rekomendacji. Ale nie zawsze będziemy mieli do kogo zwrócić się o taką rekomendację czy radę. Wtedy warto sprawdzić, czy firma dba o swoją reputację – np. jasno i sprawnie odpowiada na nasze pytania, przedstawia klarowne informacje o kosztach, jest gotowa podpisać umowę itd. Możemy wówczas założyć, że równie solidnie podejdzie do wykonania zleconych jej prac.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Best Brands PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024 Biuro prasowe
2024-07-09 | 11:00

Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024

Firma Purmo znalazła się wśród laureatów w ogólnopolskim badaniu konsumenckim zdobywając Konsumencki Lider Jakości 2024 w kategorii „Grzejniki”. Badanie
Dom Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit
2024-07-08 | 16:25

Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit

Choć Europa wciąż zdominowana jest przez lata używania mało ekologicznego papieru toaletowego, z pomocą przychodzą zrywające z tradycją toalety myjące. Kiedy Geberit wprowadził na rynek
Dom „ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!
2024-07-08 | 10:50

„ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!

W przyszłym roku będziemy obchodzili 100. rocznicę słynnej Międzynarodowej Wystawy Sztuk Dekoracyjnych i Nowoczesnego Przemysłu. By uczcić to wydarzenie, Studio Prostych Form postanowiło

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Luna: W moim życiu jest więcej momentów zwątpienia i bezradności niż szczęścia i ekscytacji. Tylko tego nie pokazuję na Instagramie

Wokalistka chce, by jej pierwszy singiel zaprezentowany po Eurowizji był symbolem wewnętrznego odrodzenia, nowego początku i nadziei, bo choć życie pełne jest upadków, to najważniejsze jest, by z każdej porażki wyciągnąć odpowiednie wnioski, zawsze walczyć o swoje szczęście i odnaleźć w sobie siłę do działania. „Alive” to pełne emocji, intymne wyznanie Luny, ukazujące jej wewnętrzną walkę z wątpliwościami i przytłaczającymi myślami. Utwór opowiada o stanie zawieszenia między dwoma światami – rzeczywistym, pełnym wyzwań i wyimaginowanym, gdzie można znaleźć chwilowe ukojenie.

Handel

W ciągu 5–10 lat spodziewane duże wzrosty sprzedaży żywności ekologicznej. Największą barierą pozostaje niska świadomość konsumentów

Już blisko 80 proc. polskich konsumentów deklaruje kupowanie żywności ekologicznej – wynika z badania przeprowadzonego dla Polskiej Izby Żywności Ekologicznej przez Stowarzyszenie Delta Partner. Ten odsetek sukcesywnie rośnie, podobnie jak wartość rynku ekologicznej żywności, która według szacunków NIQ wynosi już ok. 2 mld zł, stanowiąc prawie 1 proc. wartości całego rynku spożywczego. Dalsze wzrosty utrudnia jednak fakt, że wielu konsumentów wciąż ma problem z rozpoznaniem produktów bio na sklepowych półkach. Według badań tylko co czwarty klient potrafi prawidłowo rozpoznać w sklepie symbol euroliścia, który gwarantuje, że produkt powstał zgodnie z restrykcyjnymi unijnymi wymogami rolnictwa ekologicznego.

Podróże

Klaudia Carlos: Nigdzie nie ma takiego piasku złocistego jak nad Bałtykiem. Mam tam swoje ulubione miejsca, ale lubię też poszukiwać nowych

Wokół wakacji nad polskim morzem przez lata narosło wiele stereotypów. Prezenterka zapewnia jednak, że ją samą nie zniechęcają ani stwierdzenia, że „jest za drogo”, ani że „zazwyczaj jest zła pogoda”. I choć turyści chociażby ze względu na „paragony grozy” coraz częściej omijają łukiem Morze Bałtyckie, to ona jest konsekwentna w swoich wyborach. Każdego roku stawia właśnie na Bałtyk i przekonuje, że nadmorskie miejscowości są bardziej urokliwe niż zagraniczne kurorty, a polskie piaszczyste plaże nie mają sobie równych.