Komunikaty PR

Naturalnie pod stopami – jak powstaje ekologiczne Marmoleum

2021-02-09  |  14:20
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Do pobrania Fot ( 0.09 MB )

Rzemiosło tworzenia linoleum ewoluowało na przestrzeni 150 lat – siłą napędową była chęć wyprodukowania ekologicznego, bezpiecznego dla środowiska, a jednocześnie trwałego i estetycznego materiału, który sprawdzi się zarówno we wnętrzach prywatnych, jak i przestrzeniach użyteczności publicznej. Doprowadziło to do powstania Marmoleum – jego tworzenie jest sztuką, której nie można nauczyć się w szkole. Obecnie tyko garstka ludzi wie, jak je wyprodukować.

Dobieranie właściwych ilości składników, znajomość poszczególnych etapów, określanie odpowiedniego czasu wiązania surowców czy dbałość o konieczną temperaturę – to wiedza, umiejętności i doświadczenie, jakie posiadają eksperci Marmoleum. To flagowy produkt marki Forbo, nad którego produkcją czuwają inżynierowie dbający o to, aby każdy metr okładziny miał doskonałą jakość i spełniał wszelkie standardy w pełni ekologicznego, zrównoważonego produktu.

Zobacz jak wygląda proces produkcyjny Marmoleum w fabryce Forbo w Assendelft w Holandii (wersja polska) >>> https://www.youtube.com/watch?v=kmDje4zYi4Q&t=138s

Z czego składa się Marmoleum?

Głównym składnikiem Marmoleum jest olej lniany wytwarzany przez tłoczenie nasion lnu. Len jest gatunkiem łatwym w uprawie, dostarczającym coroczne plony nasion oraz włókna do przemysłu tekstylnego. Ma doskonałe właściwości – pochłania z atmosfery CO2, jest pierwotnym surowcem szybkoodnawialnym, a jego produkcja nie generuje praktycznie żadnych odpadów. Kolejnym składnikiem jest mączka drzewna pozyskiwana z odpadów z przemysłu drzewnego – jest więc surowcem odnawialnym, pochodzącym z recyklingu. Drewno korzeni i gałęzi jest drobno mielone i używane do produkcji linoleum. Forbo wykorzystuje tylko mączkę drzewną z lasów posiadających certyfikat PEFC. Nie używa tropikalnego drewna liściastego. Do produkcji Marmoleum wykorzystuje się także naturalną sosnową żywicę. Po zmieszaniu w odpowiedniej temperaturze z olejem roślinnym wytwarzanym z nasion lnu powstaje tzw. cement linoleum. Sosny, z których pozyskuje się żywicę, pochodzą z kontrolowanych obszarów leśnych na całym świecie.

Spód Marmoleum jest wykonany z plecionej juty o złotawej barwie. To naturalne i ekologiczne włókno roślinne produkowane z łodyg. Występuje w dużych ilościach i jest wysoce odnawialne, a jego produkcja nie generuje odpadów. Następnym składnikiem jest wapień, czyli jeden z najobfitszych zasobów świata – po piasku to najbardziej dostępny, naturalny materiał na świecie.

Wykładzina Marmoleum swoje zabarwienie uzyskuje dzięki wielobarwnym pigmentom. Forbo wykorzystuje wyłącznie pigmenty przyjazne środowisku, takie jak biel tytanowa, na bazie tlenku żelaza, bardzo trwała, oraz inne pigmenty organiczne.

Zachęcamy do obejrzenia krótkiego filmu o naturalnym Marmoleum Forbo:

https://www.youtube.com/watch?v=vxrHV1-SVcs&list=PL7ABv09snJm4nslIOUHkU-kCnsv5yKhyZ&index=1

Teraz możesz lepiej poznać Marmoleum! Kliknij i zamów bezpłatny katalog lub próbkę materiału:
https://www.forbo.com/flooring/pl-pl/produkty/marmoleum-live-forward/darmowe-probki/pa26px

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024 Biuro prasowe
2024-07-09 | 11:00

Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024

Firma Purmo znalazła się wśród laureatów w ogólnopolskim badaniu konsumenckim zdobywając Konsumencki Lider Jakości 2024 w kategorii „Grzejniki”. Badanie
Dom Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit
2024-07-08 | 16:25

Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit

Choć Europa wciąż zdominowana jest przez lata używania mało ekologicznego papieru toaletowego, z pomocą przychodzą zrywające z tradycją toalety myjące. Kiedy Geberit wprowadził na rynek
Dom „ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!
2024-07-08 | 10:50

„ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!

W przyszłym roku będziemy obchodzili 100. rocznicę słynnej Międzynarodowej Wystawy Sztuk Dekoracyjnych i Nowoczesnego Przemysłu. By uczcić to wydarzenie, Studio Prostych Form postanowiło

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Luna: W moim życiu jest więcej momentów zwątpienia i bezradności niż szczęścia i ekscytacji. Tylko tego nie pokazuję na Instagramie

Wokalistka chce, by jej pierwszy singiel zaprezentowany po Eurowizji był symbolem wewnętrznego odrodzenia, nowego początku i nadziei, bo choć życie pełne jest upadków, to najważniejsze jest, by z każdej porażki wyciągnąć odpowiednie wnioski, zawsze walczyć o swoje szczęście i odnaleźć w sobie siłę do działania. „Alive” to pełne emocji, intymne wyznanie Luny, ukazujące jej wewnętrzną walkę z wątpliwościami i przytłaczającymi myślami. Utwór opowiada o stanie zawieszenia między dwoma światami – rzeczywistym, pełnym wyzwań i wyimaginowanym, gdzie można znaleźć chwilowe ukojenie.

Handel

W ciągu 5–10 lat spodziewane duże wzrosty sprzedaży żywności ekologicznej. Największą barierą pozostaje niska świadomość konsumentów

Już blisko 80 proc. polskich konsumentów deklaruje kupowanie żywności ekologicznej – wynika z badania przeprowadzonego dla Polskiej Izby Żywności Ekologicznej przez Stowarzyszenie Delta Partner. Ten odsetek sukcesywnie rośnie, podobnie jak wartość rynku ekologicznej żywności, która według szacunków NIQ wynosi już ok. 2 mld zł, stanowiąc prawie 1 proc. wartości całego rynku spożywczego. Dalsze wzrosty utrudnia jednak fakt, że wielu konsumentów wciąż ma problem z rozpoznaniem produktów bio na sklepowych półkach. Według badań tylko co czwarty klient potrafi prawidłowo rozpoznać w sklepie symbol euroliścia, który gwarantuje, że produkt powstał zgodnie z restrykcyjnymi unijnymi wymogami rolnictwa ekologicznego.

Podróże

Klaudia Carlos: Nigdzie nie ma takiego piasku złocistego jak nad Bałtykiem. Mam tam swoje ulubione miejsca, ale lubię też poszukiwać nowych

Wokół wakacji nad polskim morzem przez lata narosło wiele stereotypów. Prezenterka zapewnia jednak, że ją samą nie zniechęcają ani stwierdzenia, że „jest za drogo”, ani że „zazwyczaj jest zła pogoda”. I choć turyści chociażby ze względu na „paragony grozy” coraz częściej omijają łukiem Morze Bałtyckie, to ona jest konsekwentna w swoich wyborach. Każdego roku stawia właśnie na Bałtyk i przekonuje, że nadmorskie miejscowości są bardziej urokliwe niż zagraniczne kurorty, a polskie piaszczyste plaże nie mają sobie równych.