Komunikaty PR

Nigdy nie wstydzę się za produkty Geberit

2021-03-22  |  08:00
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

Polski oddział Geberit obchodzi właśnie 25-lecie swojej działalności. To doskonały pretekst do rozmowy z Adamem Pillichem, osobą, związaną z firmą niemalże od początku jej istnienia w Polsce. Dyrektor ds. produktów opowiedział nam m.in. o tym, jak wyglądały początki szwajcarskiego koncernu na polskim rynku, jakie relacje panują między pracownikami oraz za co najbardziej ceni swoje miejsce pracy.

Jak rozpoczęła się Twoja kariera w Geberit?

AP: Spółka Geberit została zarejestrowana w Polsce w listopadzie 1995 roku. Ja dołączyłem do firmy 4 miesiące później za sprawą Andrzej Dobruta, ówczesnego szefa polskiego oddziału, który zaproponował mi posadę. Proces rekrutacyjny pod okiem Witolda Kołodzieja i przedstawiciela koncernu ze Szwajcarii przebiegł pomyślnie, jednak moja decyzja o dołączeniu do zespołu nie była taka oczywista. Byłem wówczas współwłaścicielem sporej firmy, którą zdecydowałem się sprzedać. I tak 1 marca 1996 roku rozpocząłem trwającą do dziś karierę w Geberit.

Z jakimi problemami musieliście się mierzyć kiedy Geberit pojawił się na polskim rynku? Jak staraliście się przekonać klientów do swoich produktów?

AP: W pierwszych latach naszej działalności sprzedawaliśmy głównie stelaże do zabudowy masywnej. Dla polskich użytkowników był to zupełnie nowy, nieznany wcześniej produkt. Pytaniem, które najczęściej padało z ich strony było: „czy to się nie urwie?” Rocznie sprzedawaliśmy mniej więcej 1500 sztuk, dzisiaj sprzedajemy ich 100 razy więcej. W ówczesnych czasach zdobycie zaufania konsumentów nie było rzeczą prostą, ale udało się! Nasze rozwiązania posiadają wymagane atesty, poświadczone testami na obciążenie statyczne do 400 kg. Co więcej, Geberit daje aż 25 lat gwarancji dostępności części zamiennych. Bezpieczeństwo to niewątpliwie synonim tej marki, nie tylko w kontekście stelaży, ale w każdym segmencie naszej działalności. Daje pewność zarówno sprzedawcy, jak też wykonawcy, architektowi, a wreszcie użytkownikowi, który przez lata może bezproblemowo korzystać z naszych produktów.

Który produkt z portfolio Geberit najbardziej ewoluował przez te lata?

AP: Nasza firma przeznacza ogromne środki na rozwój. W podciśnieniowym systemie odwodnienia dachów Pluvia rury są wciąż takie same, ale wpusty dachowe znacznie się  różnią od tych sprzed 25 lat, stosujemy tu również zupełnie inny sposób montażu. Z biegiem czasu powstały także nowe produkty, np. moduł sanitarny Monolith, czy toaleta myjąca AquaClean, która przez lata rozwinęła się w sposób nieprawdopodobny, zyskując nowe funkcje. Również w naszym asortymencie do toalet publicznych masywne baterie umywalkowe zostały zastąpione przez nowoczesne eleganckie rozwiązania Brenta i Piave. Czego byśmy nie dotknęli, jest teraz inne niż kiedyś. Od 25 lat nie wstydzę się za produkty Geberit. Mam komfort pracy w bardzo profesjonalnej firmie, która sprzedaje najlepsze produkty w swojej branży. Nie ukrywam, że to wielki powód do satysfakcji.

Dla większości Polaków stelaż podtynkowy funkcjonuje właśnie pod nazwą Geberit. Ten produkt stał się flagowym produktem firmy. Jaka jest jego historia?

AP: Wszystko zaczęło się w 1963 roku, kiedy Geberit wyprodukował pierwszą spłuczkę podtynkową. Tego rodzaju rozwiązanie było sprzedawane na rynku przez kolejne 20 lat. Nie było wtedy stelaży, ponieważ nie było czego na nich wieszać - w tamtym okresie producenci ceramiki nie opanowali jeszcze produkcji misek podwieszanych. Kiedy już pojawiła się taka technologia, Geberit opracował i wyprodukował pierwszy stelaż. Nazywał się Kombifix i był przeznaczony do zabudowy masywnej. Sukcesywnie pojawiały się kolejne modele Kombistar, a potem Duofix, który zresztą sprzedajemy do dzisiaj. Jego formuła również uległa zmianie przez ten czas, ale konstrukcja wciąż pozostaje osadzona w niebieskiej ramie. To nadal najchętniej kupowany stelaż na całym świecie.

Kiedy analizujesz te 25 lat, jak firma wspierała Cię w rozwijaniu różnych kompetencji zawodowych?

AP: Przede wszystkim zyskałem bardzo cenną wiedzę w obszarze nowych technologii. Opanowałem sztukę prezentacji i wystąpień publicznych. Ta umiejętność przydaje mi się szczególnie teraz, kiedy uruchomiliśmy webinaria, przygotowujemy szkolenia online i występujemy przed kamerą. Rozwinąłem również swoje kompetencje lingwistyczne, swobodnie mówię po angielsku i niemiecku. Przez te 25 lat brałem udział w licznych szkoleniach, których celem był rozwój umiejętności zarządzania i pracy w różnych warunkach. Pamiętam swoje początki, śmiałem się wtedy, że nie znam bardziej socjalistycznej firmy niż Geberit, ponieważ kwestie socjalne i dbałość o pracownika postawiono tu na bardzo wysokim poziomie. Zresztą taka kultura organizacyjna utrzymuje się do dzisiaj i będzie trwała jeszcze długo.

A jakie relacje między pracownikami panują w firmie?

AP: Geberit tworzą ludzie i to na nich opiera się ten biznes. Zespół, który rozpoczynał tutaj pracę 25 lat temu, pracuje  w dużej części do dzisiaj i to chyba najlepszy dowód na to, jakie relacje panują między pracownikami. Dla mnie ludzie pracujący w tej firmie od początku byli rodziną. Kiedy zaczynałem pracę, wszyscy zwracali się do siebie na Ty. Taka niepisana reguła obowiązywała również w relacji z Prezesem, czy kolegami ze Szwajcarii. Do Szefa Zarządu Koncernu zwracamy się po imieniu - Christian. W pamięci utkwiła mi również pewna historia, kiedy pierwszy raz pojechałem do Szwajcarii i zobaczyłem, że w kantynie przy jednym stole siedział szef zarządu koncernu i pracownicy linii produkcyjnej. To była rzecz dla mnie niespotykana, nawet w czasach socjalistycznej Polski.

Czego życzyłbyś firmie Geberit z okazji jubileuszu?

AP: Życzę Geberitowi, żeby dalej podążał w obranym kierunku. Dobrych ludzi, dobrych produktów i trzymania poziomu, który wypracował sobie przez ćwierć wieku. Za 4 lata będziemy obchodzić 150-lecie firmy – chciałbym, aby kolejne pokolenia dożyły również 150-lecia Geberit w Polsce.

Więcej informacji na www.geberit.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek Biuro prasowe
2025-07-23 | 13:15

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Łotewski producent wysokiej klasy domów prefabrykowanych MyCabin rozszerza sieć oddziałów i dostaw na Polskę. To odpowiedź na rosnący popyt mieszkaniowy w Europie.
Dom Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje
2025-06-18 | 06:00

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

W życiu każdego z nas pojawiają się sytuacje, w których nagromadzone przez lata przedmioty muszą na jakiś czas opuścić nasze mieszkania i domy. Niezależnie od
Dom Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących
2025-06-17 | 10:30

Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących

Własna szklarnia to marzenie wielu ogrodników, gdyż dzięki niej można cieszyć się świeżymi, naturalnymi warzywami i ziołami. Chcąc stać się jej posiadaczem, powinniśmy

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Anna Dec: Często zapominamy, że poza ekranami telefonów jest prawdziwe życie i wartościowi ludzie. Bądźmy blisko nich i komunikujmy się najprościej, jak tylko się da

Prezenterka przyznaje, że w naszym społeczeństwie można zauważyć coraz większe bariery komunikacyjne, dlatego stoimy przed niezwykle trudnym wyzwaniem zachowania równowagi między korzystaniem z nowoczesnych mediów a pielęgnowaniem relacji osobistych. Aby jednak zobaczyć drugiego człowieka, czegoś się od niego nauczyć czy zainspirować jego życiem, przede wszystkim trzeba wyjrzeć zza szklanych ekranów swoich telefonów. Anna Dec zauważa też, że w dzisiejszych czasach coraz rzadziej rozmawiamy ze sobą w realnym świecie, a zbyt często poprzez różnego rodzaju komunikatory.

Prawo

70 proc. Polaków planuje wyjazd na urlop w sezonie letnim 2025. Do łask wracają wakacje last minute

Ponad 70 proc. Polaków planuje wyjechać na urlop w sezonie letnim, czyli między końcem czerwca a końcem września – wynika z badania Polskiej Organizacji Turystycznej. 35 proc. zamierza wyjechać tylko raz, a 30 proc. – co najmniej dwa razy. Z grupy wyjeżdżających jedna trzecia wybierze się na wyjazd zagraniczny. Jak wskazuje Katarzyna Turosieńska z Polskiej Izby Turystyki, po kilku latach ponownie do łask wracają oferty last minute, a zagraniczne kierunki pozostają niezmienne – prym wiodą m.in. Grecja, Tunezja, Egipt czy Hiszpania.

Prawo

Adaptacje poddaszy bez odpowiednich zabezpieczeń to realne zagrożenie pożarowe. Eksperci apelują o lepsze egzekwowanie przepisów

Z danych Państwowej Straży Pożarnej wynika, że w okresie od 1 stycznia do 13 lipca 2025 roku doszło do blisko 77 tys. pożarów. Ponad 17 tys. wybuchło w budynkach mieszkalnych, co jest nieco wyższym wynikiem niż rok temu. Ogień zbyt łatwo rozprzestrzenia się przez nieodpowiednio zabezpieczone kanały wentylacyjne i trasy kablowe. Źródłem problemów są także zaadaptowane poddasza bez zabezpieczeń przeciwpożarowych czy dachy z instalacjami fotowoltaicznymi.