Komunikaty PR

Nowa przestrzeń w domu. Jak uzyskać ją przy użyciu przesuwanych paneli?

2021-03-02  |  01:00
Biuro prasowe
Do pobrania jpg ( 0.09 MB )

Branża budowlana, podobnie jak cała gospodarka zaliczyła w 2020 roku spadek, spowodowany pandemią. Na tym tle dość optymistycznie wygląda sektor remontowy, dekoratorski i wykańczania wnętrz. Polacy zaszyli się w domach i postanowili zadbać o ich estetykę. Czasami przeróbki wymuszone były koniecznością wydzielenia w mieszkaniu miejsca na pracę zdalną.

Eksperci analizujący wyniki w branży budowlanej, używają nawet określenie remontowy boom na to co się działo w 2020 roku. Związek Pracodawców – Producentów Materiałów dla Budownictwa poinformował, że po wyraźnym spadku obrotu materiałami wykończeniowymi w marcu i kwietniu, w kolejnych miesiącach koniunktura rosła. Na przykład, według analityków notowania giełdowych spółek zajmujących się sprzedażą farb i kleju wzrosły o 9 - 13 proc. Firmy dekoratorskie poprawiły wyniki często nawet o 30 - 40 proc. Z raportu Homebook.pl „Jak wyglądają remonty w polskich domach?” wynika, że 47 proc. ankietowanych przeprowadziło podczas lockdownu jakiś remont. Najczęściej malowali ściany, aranżowali na nowo wnętrza, kupowali meble.

Wynikało to z faktu, że zaoszczędzone na wakacje pieniądze Polacy, mając więcej czasu, postanowili wydać na poprawę wyglądu i funkcjonalności mieszkania, szczególnie kiedy okazało się, że pandemia będzie powracać, a praca zdalna stanie się normą. Ci którzy mieli warunki zmieniali swoje mieszkania tak, by stworzyć w nich biurowy, cichy kąt lub szkolną wnękę. Producenci materiałów remontowych i mebli widząc popyt wykazali się natomiast dużą kreatywnością.

Panele zbudują homeoffice
Firma alu-frost z podbiałostockich Sowlan, której podstawowym sprzedażowym towarem są akcesoria samochodowe: nakładki na progi i zderzaki opracowała prosty i niedrogi system przesuwanych drzwi ze stali konstrukcyjnej. Panele mają około 1 mm grubości, można je wykonać w dowolnym wymiarze. Wyposażone są w zestaw szyn i każdy, średnio uzdolniony majsterkowicz jest w stanie samodzielnie zainstalować je w domu. Ich głównym atutem jest jednak wygląd. Pasują do industrialnych, loftowych wnętrz, ale sprawdzą się też w domku na wsi.

- Panele malujemy proszkowo. Gama kolorów jest więc dowolna i można ją dostosować do innych elementów wystroju domu. Poza tym na powierzchni paneli wycinamy laserem dekoracyjne, ażurowe ornamenty i tu jest ogromne pole do popisu. Dla tradycjonalistów mogą to być motywy kwiatowe, florystyczne, ale jeśli ktoś ma pomysł na bardziej oryginalny wzór, też jesteśmy go w stanie wykonać - mówi Piotr Świrko, prezes alu-frost.
Kwestia rozmiaru i wykończenie paneli decyduje o ich cenie. Przy założeniu, że dysponujemy dużym pomieszczeniem i do jego przedzielania potrzebujemy czterech paneli o wysokości przekraczającej 2,5 metra i szerokich na 1 metr, cena – z malowaniem i całym dodatkowym wyposażeniem - będzie się kształtować w przedziale od 5 tys. do 5,5 tys. zł. Przy czym pracy jest przy ich montażu niewiele i zawsze można je rozsunąć, powiększając w razie potrzeby pokój na powrót.

Firma zauważa duże zainteresowanie panelami, które utrzymuje się także w bieżącym roku. Jest to prosty i niskokosztowy sposób, aby dostosować domową przestrzeń do nowych warunków pracy i życia. Mimo utrzymującej się niepewności na rynku, wiadomo już, że zmiany wywołane pandemią potrwają dłużej.
Dekory na ściany i do ogrodu
Alu-frost w 2020 roku zauważyło też pewne przesunięcia, jeśli chodzi o popyt na swoje wyroby. Elementy dekoracyjne, które wcześniej stanowiły margines jej produkcji teraz są kupowane chętniej
- Coraz bardziej rozwija się na przykład sprzedaż dekorów na ściany. Są to metalowe obrazy, które wykonujemy wedle projektu klientów, a są nimi głównie artyści i firmy oferujące materiały do wystroju wnętrz, ale też indywidualne osoby - mówi Piotr Świrko z alu-frost.

Kupowane są one zarówno do domów jak i do firm. Ich forma, wielkość i design zależy w zasadzie tylko od fantazji zamawiającego. Duże wzięcie mają obrazy z wzorami orientalnymi i nawiązujące do natury.
Coraz większą popularnością cieszą się też dekory do ogrodów. Przy odpowiednim zabezpieczeniu są one bardzo trwałe i odporne na warunki atmosferyczne. Poza tym, że stanowią oryginalną dekorację mogą też spełniać funkcję przepierzenia, oddzielać poszczególne części ogrodu od siebie, albo osłaniać przed wścibskim wzrokiem.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024 Biuro prasowe
2024-07-09 | 11:00

Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024

Firma Purmo znalazła się wśród laureatów w ogólnopolskim badaniu konsumenckim zdobywając Konsumencki Lider Jakości 2024 w kategorii „Grzejniki”. Badanie
Dom Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit
2024-07-08 | 16:25

Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit

Choć Europa wciąż zdominowana jest przez lata używania mało ekologicznego papieru toaletowego, z pomocą przychodzą zrywające z tradycją toalety myjące. Kiedy Geberit wprowadził na rynek
Dom „ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!
2024-07-08 | 10:50

„ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!

W przyszłym roku będziemy obchodzili 100. rocznicę słynnej Międzynarodowej Wystawy Sztuk Dekoracyjnych i Nowoczesnego Przemysłu. By uczcić to wydarzenie, Studio Prostych Form postanowiło

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Luna: W moim życiu jest więcej momentów zwątpienia i bezradności niż szczęścia i ekscytacji. Tylko tego nie pokazuję na Instagramie

Wokalistka chce, by jej pierwszy singiel zaprezentowany po Eurowizji był symbolem wewnętrznego odrodzenia, nowego początku i nadziei, bo choć życie pełne jest upadków, to najważniejsze jest, by z każdej porażki wyciągnąć odpowiednie wnioski, zawsze walczyć o swoje szczęście i odnaleźć w sobie siłę do działania. „Alive” to pełne emocji, intymne wyznanie Luny, ukazujące jej wewnętrzną walkę z wątpliwościami i przytłaczającymi myślami. Utwór opowiada o stanie zawieszenia między dwoma światami – rzeczywistym, pełnym wyzwań i wyimaginowanym, gdzie można znaleźć chwilowe ukojenie.

Handel

W ciągu 5–10 lat spodziewane duże wzrosty sprzedaży żywności ekologicznej. Największą barierą pozostaje niska świadomość konsumentów

Już blisko 80 proc. polskich konsumentów deklaruje kupowanie żywności ekologicznej – wynika z badania przeprowadzonego dla Polskiej Izby Żywności Ekologicznej przez Stowarzyszenie Delta Partner. Ten odsetek sukcesywnie rośnie, podobnie jak wartość rynku ekologicznej żywności, która według szacunków NIQ wynosi już ok. 2 mld zł, stanowiąc prawie 1 proc. wartości całego rynku spożywczego. Dalsze wzrosty utrudnia jednak fakt, że wielu konsumentów wciąż ma problem z rozpoznaniem produktów bio na sklepowych półkach. Według badań tylko co czwarty klient potrafi prawidłowo rozpoznać w sklepie symbol euroliścia, który gwarantuje, że produkt powstał zgodnie z restrykcyjnymi unijnymi wymogami rolnictwa ekologicznego.

Podróże

Klaudia Carlos: Nigdzie nie ma takiego piasku złocistego jak nad Bałtykiem. Mam tam swoje ulubione miejsca, ale lubię też poszukiwać nowych

Wokół wakacji nad polskim morzem przez lata narosło wiele stereotypów. Prezenterka zapewnia jednak, że ją samą nie zniechęcają ani stwierdzenia, że „jest za drogo”, ani że „zazwyczaj jest zła pogoda”. I choć turyści chociażby ze względu na „paragony grozy” coraz częściej omijają łukiem Morze Bałtyckie, to ona jest konsekwentna w swoich wyborach. Każdego roku stawia właśnie na Bałtyk i przekonuje, że nadmorskie miejscowości są bardziej urokliwe niż zagraniczne kurorty, a polskie piaszczyste plaże nie mają sobie równych.