Nowa przestrzeń w domu. Jak uzyskać ją przy użyciu przesuwanych paneli?
Branża budowlana, podobnie jak cała gospodarka zaliczyła w 2020 roku spadek, spowodowany pandemią. Na tym tle dość optymistycznie wygląda sektor remontowy, dekoratorski i wykańczania wnętrz. Polacy zaszyli się w domach i postanowili zadbać o ich estetykę. Czasami przeróbki wymuszone były koniecznością wydzielenia w mieszkaniu miejsca na pracę zdalną.
Eksperci analizujący wyniki w branży budowlanej, używają nawet określenie remontowy boom na to co się działo w 2020 roku. Związek Pracodawców – Producentów Materiałów dla Budownictwa poinformował, że po wyraźnym spadku obrotu materiałami wykończeniowymi w marcu i kwietniu, w kolejnych miesiącach koniunktura rosła. Na przykład, według analityków notowania giełdowych spółek zajmujących się sprzedażą farb i kleju wzrosły o 9 - 13 proc. Firmy dekoratorskie poprawiły wyniki często nawet o 30 - 40 proc. Z raportu Homebook.pl „Jak wyglądają remonty w polskich domach?” wynika, że 47 proc. ankietowanych przeprowadziło podczas lockdownu jakiś remont. Najczęściej malowali ściany, aranżowali na nowo wnętrza, kupowali meble.
Wynikało to z faktu, że zaoszczędzone na wakacje pieniądze Polacy, mając więcej czasu, postanowili wydać na poprawę wyglądu i funkcjonalności mieszkania, szczególnie kiedy okazało się, że pandemia będzie powracać, a praca zdalna stanie się normą. Ci którzy mieli warunki zmieniali swoje mieszkania tak, by stworzyć w nich biurowy, cichy kąt lub szkolną wnękę. Producenci materiałów remontowych i mebli widząc popyt wykazali się natomiast dużą kreatywnością.
Panele zbudują homeoffice
Firma alu-frost z podbiałostockich Sowlan, której podstawowym sprzedażowym towarem są akcesoria samochodowe: nakładki na progi i zderzaki opracowała prosty i niedrogi system przesuwanych drzwi ze stali konstrukcyjnej. Panele mają około 1 mm grubości, można je wykonać w dowolnym wymiarze. Wyposażone są w zestaw szyn i każdy, średnio uzdolniony majsterkowicz jest w stanie samodzielnie zainstalować je w domu. Ich głównym atutem jest jednak wygląd. Pasują do industrialnych, loftowych wnętrz, ale sprawdzą się też w domku na wsi.
- Panele malujemy proszkowo. Gama kolorów jest więc dowolna i można ją dostosować do innych elementów wystroju domu. Poza tym na powierzchni paneli wycinamy laserem dekoracyjne, ażurowe ornamenty i tu jest ogromne pole do popisu. Dla tradycjonalistów mogą to być motywy kwiatowe, florystyczne, ale jeśli ktoś ma pomysł na bardziej oryginalny wzór, też jesteśmy go w stanie wykonać - mówi Piotr Świrko, prezes alu-frost.
Kwestia rozmiaru i wykończenie paneli decyduje o ich cenie. Przy założeniu, że dysponujemy dużym pomieszczeniem i do jego przedzielania potrzebujemy czterech paneli o wysokości przekraczającej 2,5 metra i szerokich na 1 metr, cena – z malowaniem i całym dodatkowym wyposażeniem - będzie się kształtować w przedziale od 5 tys. do 5,5 tys. zł. Przy czym pracy jest przy ich montażu niewiele i zawsze można je rozsunąć, powiększając w razie potrzeby pokój na powrót.
Firma zauważa duże zainteresowanie panelami, które utrzymuje się także w bieżącym roku. Jest to prosty i niskokosztowy sposób, aby dostosować domową przestrzeń do nowych warunków pracy i życia. Mimo utrzymującej się niepewności na rynku, wiadomo już, że zmiany wywołane pandemią potrwają dłużej.
Dekory na ściany i do ogrodu
Alu-frost w 2020 roku zauważyło też pewne przesunięcia, jeśli chodzi o popyt na swoje wyroby. Elementy dekoracyjne, które wcześniej stanowiły margines jej produkcji teraz są kupowane chętniej
- Coraz bardziej rozwija się na przykład sprzedaż dekorów na ściany. Są to metalowe obrazy, które wykonujemy wedle projektu klientów, a są nimi głównie artyści i firmy oferujące materiały do wystroju wnętrz, ale też indywidualne osoby - mówi Piotr Świrko z alu-frost.
Kupowane są one zarówno do domów jak i do firm. Ich forma, wielkość i design zależy w zasadzie tylko od fantazji zamawiającego. Duże wzięcie mają obrazy z wzorami orientalnymi i nawiązujące do natury.
Coraz większą popularnością cieszą się też dekory do ogrodów. Przy odpowiednim zabezpieczeniu są one bardzo trwałe i odporne na warunki atmosferyczne. Poza tym, że stanowią oryginalną dekorację mogą też spełniać funkcję przepierzenia, oddzielać poszczególne części ogrodu od siebie, albo osłaniać przed wścibskim wzrokiem.
![Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024 Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_1068143937,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024
![Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit](/files/_uploaded/glownekonf_1952727664,w_253,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit
![„ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!](/files/_uploaded/glownekonf_1305400198,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
„ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Psychologia
![](/files/1922771799/luna-alive-foto-ramka,w_274,_small.jpg)
Luna: W moim życiu jest więcej momentów zwątpienia i bezradności niż szczęścia i ekscytacji. Tylko tego nie pokazuję na Instagramie
Wokalistka chce, by jej pierwszy singiel zaprezentowany po Eurowizji był symbolem wewnętrznego odrodzenia, nowego początku i nadziei, bo choć życie pełne jest upadków, to najważniejsze jest, by z każdej porażki wyciągnąć odpowiednie wnioski, zawsze walczyć o swoje szczęście i odnaleźć w sobie siłę do działania. „Alive” to pełne emocji, intymne wyznanie Luny, ukazujące jej wewnętrzną walkę z wątpliwościami i przytłaczającymi myślami. Utwór opowiada o stanie zawieszenia między dwoma światami – rzeczywistym, pełnym wyzwań i wyimaginowanym, gdzie można znaleźć chwilowe ukojenie.
Handel
W ciągu 5–10 lat spodziewane duże wzrosty sprzedaży żywności ekologicznej. Największą barierą pozostaje niska świadomość konsumentów
![](/files/1922771799/zywnosc-ekologiczna-foto,w_133,r_png,_small.png)
Już blisko 80 proc. polskich konsumentów deklaruje kupowanie żywności ekologicznej – wynika z badania przeprowadzonego dla Polskiej Izby Żywności Ekologicznej przez Stowarzyszenie Delta Partner. Ten odsetek sukcesywnie rośnie, podobnie jak wartość rynku ekologicznej żywności, która według szacunków NIQ wynosi już ok. 2 mld zł, stanowiąc prawie 1 proc. wartości całego rynku spożywczego. Dalsze wzrosty utrudnia jednak fakt, że wielu konsumentów wciąż ma problem z rozpoznaniem produktów bio na sklepowych półkach. Według badań tylko co czwarty klient potrafi prawidłowo rozpoznać w sklepie symbol euroliścia, który gwarantuje, że produkt powstał zgodnie z restrykcyjnymi unijnymi wymogami rolnictwa ekologicznego.
Podróże
Klaudia Carlos: Nigdzie nie ma takiego piasku złocistego jak nad Bałtykiem. Mam tam swoje ulubione miejsca, ale lubię też poszukiwać nowych
![](/files/1922771799/carlos-wakacje-foto,w_133,_small.jpg)
Wokół wakacji nad polskim morzem przez lata narosło wiele stereotypów. Prezenterka zapewnia jednak, że ją samą nie zniechęcają ani stwierdzenia, że „jest za drogo”, ani że „zazwyczaj jest zła pogoda”. I choć turyści chociażby ze względu na „paragony grozy” coraz częściej omijają łukiem Morze Bałtyckie, to ona jest konsekwentna w swoich wyborach. Każdego roku stawia właśnie na Bałtyk i przekonuje, że nadmorskie miejscowości są bardziej urokliwe niż zagraniczne kurorty, a polskie piaszczyste plaże nie mają sobie równych.