Komunikaty PR

Nowoczesne rozwiązania na podłogi, ściany i drzwi

2021-03-01  |  10:10
Biuro prasowe
Kontakt

Hanna Gehrke - Gut
GutPR Hanna Gehrke - Gut

ul. Ludwika Rydygiera 14/14
50-249 Wrocław
gutpr|gutpr.pl| |gutpr|gutpr.pl
512078181
gutpr.pl

Po czym będziemy stąpać?

Jak się okazuje, w 2021 roku również i nasze podłogi będą zdobić rozwiązania w kolorystyce ziemi, wykonane z naturalnych materiałów. Jak mówi Aldona Mioduszewska z Galerii Wnętrz DOMAR, w najbliższym czasie będą królować rozwiązania wykonane z drewna, jednak nie w głębokim połysku tak jak w poprzednich sezonach, lecz o fakturze matowej lub chropowatej z widoczną słojowatością:

- „Modne stanie się na pewno drewno szczotkowane, nie do końca wygładzone, „surowe" choć, oczywiście, spełniające wszystkie standardy użytkowania . Ta sama tendencja będzie widoczna również w przypadku paneli, które imitować będą naturalne kolory i faktury drewna ale także przypominające kafle, beton, marmur. Popularne będzie drewno mahoniowe lub  w kolorze mahoniu, tym samym nawiązujące do stylu vintage, kochającego kolorystykę czereśni, wiśni i wspomnianego mahoniu. Mówiąc o odcieniach ziemi - podłogi w 2021 roku będą także współgrać z  aranżacjami w stylu eko oraz rozwiązaniami rustykalnymi, wzbogacając je kolorami brązu, mocnej kawy, czekolady i cynamonu, jednocześnie odchodząc od królujących w ostatnich sezonach szarości lub beży."

Oprócz kolorystyki, w przypadku podłóg liczyć się będzie także sposób ułożenia. Aldona Mioduszewska wskazuje, że tym razem trendy stawiają na jodełki w stylu lat 70 i 80 - „Styl vintage widoczny będzie nie tylko w samej kolorystyce. Dzięki dobrze nam znanej „jodełce", podłoga nie tylko nabierze ciekawego oraz nostalgicznego charakteru, ale także stworzy iluzję powiększenia dostępnej przestrzeni w danym wnętrzu.".   

Wejście w modę

Żadna aranżacja wnętrz nie może się obyć bez dobrania odpowiednich drzwi wewnętrznych, wzbogacających pomieszczenie odpowiednią estetyką i funkcjonalnością. Jak mówi Dyrektor Marketingu w Galerii Wnętrz DOMAR, choć faworytem nieustannie są drzwi drewniane, popularne będą także drzwi laminowane imitujące drewno, te przypominające beton lub w kolorystyce złota i miedzi:

„Aktualnie producenci drzwi specjalizują się w absolutnej synchronizacji laminatu z drewnem lub betonem. Drzwi laminowane nie tylko fotograficznie odzwierciedlają słojowatość drewna, ale są także o wiele praktyczniejsze. W tym sezonie warto zwrócić uwagę na drzwi „betonowe" w stylu loftowym. Dzięki prostemu i surowemu designowi, doskonale dopasowują się do wszelkich minimalistycznych aranżacji. Nie zapominajmy także o drzwiach w kolorze złota czy miedzi, idealnie wzbogacających, na przykład, wystrój rustykalny czy modern."

Ekspertka Galerii Wnętrz DOMAR wspomina także, że trendem w 2021 roku będą również drzwi ukryte, czyli posiadające wbudowane, niewidoczne  ościeżnice: „Drzwi ukryte są totalnym hitem w aranżacjach minimalistycznych. Dzięki swej specyfice, tego typu rozwiązania nie widać, a przy tym jest doskonale dopasowane do ściany - gdzie możemy zauważyć tylko delikatne obramowanie oraz  klamkę. Jest to zupełne odejście od dotychczasowych i znanych nam standardów, gdzie stawiano na modele drewniane z przeszkleniami lub całkowicie białe. Tego typu rozwiązań już nie stosujemy - chyba, że mamy mieszkanie w stylu paryskim, w którym drzwi (bez przeszkleń) stylizowane, rzeźbione i fryzowane to prawdziwy must have - wtedy mogą być one w kolorze bieli lub ecru".

Oprócz tego, w przypadku drzwi wewnętrznych w 2021 roku, modne będą także półprzezroczyste, drobne przeszklenia, które stosowane są na całej wysokości drzwi -  pionowe okienka na drzwiach, bulaye czyli małe okienka okrętowe.

Skały, dżungla i Morze Egejskie

Nowoczesne rozwiązania 2021 roku dotyczące ścian można podzielić na dwie kategorie - trendy związane z farbami oraz kwestie wzornictwa i kolorystyki tapet czy murali. W przypadku tej pierwszej, ponownie najbardziej modne staną się odcienie nawiązujące do natury. Jak mówi Aldona Mioduszewska, Dyrektor Marketingu w Galerii Wnętrz DOMAR, doskonałym potwierdzeniem tego jest ustalony przez ekspertów Dulux dominujący kolor roku 2021 - „moc ziemi": 

„Nie chodzi tu o zwykłe, „mnisie" brązy, lecz ciepłe odcienie związane z ziemią, kolorem piasku, pustyni, skał lub... miejskie nawiązujące do cynamonu, czekolady lub świeżo palonej kawy. Tym brązom towarzyszyć będzie także odcień o nazwie „Głęboka Śliwka", doskonale łączący się z naturalnymi kolorami ziemi. Pamiętajmy jednak, że odcienie te są wyjątkowo mocne i ciężkie, dlatego zaleca się, aby stosować je tylko w pewnej części aranżacji."

Ekspertka mówi także, że według Benjamina Moora, innym z kolorów, który będzie dominował we wnętrzach i za którym tak naprawdę tęsknimy jest odcień „Tafla Morza Egejskiego". Kolor delikatnie przypomina odcień „Millennial Blue", a postrzegany jest jako optymistyczny i łagodny, nawiązujący do morskich akcentów i tęsknoty za podróżą.

W przypadku motywów na ścianach, w 2021 roku stawiamy na olbrzymie wzory 1:1 czerpiące z natury, czyli różnego rodzaju liście, kwiaty oraz rodzime lasy świerkowe:

„Wielkie objętościowo motywy to ukłon w stronę fresków i malowideł, które zapełniają całą przestrzeń ściany. Co więcej, trend ten łączy się z innym popularnym rozwiązaniem, czyli muralami, zajmującymi w aranżacjach ścian ogromne powierzchnie z wielkim, dominującym motywem. Z drugiej strony, 2021 rok to także styl vintage oraz motywy „babcine" nazywane Grunny Chic - modne w krajach anglosaskich w latach 50 wzory w różyczki, girlandki i inne kwiatowe wzory. Warto wspomnieć, że tego typu rozwiązanie bardzo dobrze łączy się z obiciami żakardowymi."

Nowoczesne rozwiązania dotyczące podłóg, drzwi wejściowych i ścian, które obecne będą we wnętrzach w 2021 roku, będą ciepłe, naturalne i nostalgiczne. Inspiracje będziemy czerpać z kolorów, materiałów i kształtów, które daje nam natura. Tego typu asortyment znajdziemy we wrocławskiej Galerii Wnętrz DOMAR - jednym z największych tego typu obiektów w Polsce.  

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: GutPR Hanna Gehrke - Gut
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024 Biuro prasowe
2024-07-09 | 11:00

Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024

Firma Purmo znalazła się wśród laureatów w ogólnopolskim badaniu konsumenckim zdobywając Konsumencki Lider Jakości 2024 w kategorii „Grzejniki”. Badanie
Dom Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit
2024-07-08 | 16:25

Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit

Choć Europa wciąż zdominowana jest przez lata używania mało ekologicznego papieru toaletowego, z pomocą przychodzą zrywające z tradycją toalety myjące. Kiedy Geberit wprowadził na rynek
Dom „ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!
2024-07-08 | 10:50

„ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!

W przyszłym roku będziemy obchodzili 100. rocznicę słynnej Międzynarodowej Wystawy Sztuk Dekoracyjnych i Nowoczesnego Przemysłu. By uczcić to wydarzenie, Studio Prostych Form postanowiło

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Luna: W moim życiu jest więcej momentów zwątpienia i bezradności niż szczęścia i ekscytacji. Tylko tego nie pokazuję na Instagramie

Wokalistka chce, by jej pierwszy singiel zaprezentowany po Eurowizji był symbolem wewnętrznego odrodzenia, nowego początku i nadziei, bo choć życie pełne jest upadków, to najważniejsze jest, by z każdej porażki wyciągnąć odpowiednie wnioski, zawsze walczyć o swoje szczęście i odnaleźć w sobie siłę do działania. „Alive” to pełne emocji, intymne wyznanie Luny, ukazujące jej wewnętrzną walkę z wątpliwościami i przytłaczającymi myślami. Utwór opowiada o stanie zawieszenia między dwoma światami – rzeczywistym, pełnym wyzwań i wyimaginowanym, gdzie można znaleźć chwilowe ukojenie.

Handel

W ciągu 5–10 lat spodziewane duże wzrosty sprzedaży żywności ekologicznej. Największą barierą pozostaje niska świadomość konsumentów

Już blisko 80 proc. polskich konsumentów deklaruje kupowanie żywności ekologicznej – wynika z badania przeprowadzonego dla Polskiej Izby Żywności Ekologicznej przez Stowarzyszenie Delta Partner. Ten odsetek sukcesywnie rośnie, podobnie jak wartość rynku ekologicznej żywności, która według szacunków NIQ wynosi już ok. 2 mld zł, stanowiąc prawie 1 proc. wartości całego rynku spożywczego. Dalsze wzrosty utrudnia jednak fakt, że wielu konsumentów wciąż ma problem z rozpoznaniem produktów bio na sklepowych półkach. Według badań tylko co czwarty klient potrafi prawidłowo rozpoznać w sklepie symbol euroliścia, który gwarantuje, że produkt powstał zgodnie z restrykcyjnymi unijnymi wymogami rolnictwa ekologicznego.

Podróże

Klaudia Carlos: Nigdzie nie ma takiego piasku złocistego jak nad Bałtykiem. Mam tam swoje ulubione miejsca, ale lubię też poszukiwać nowych

Wokół wakacji nad polskim morzem przez lata narosło wiele stereotypów. Prezenterka zapewnia jednak, że ją samą nie zniechęcają ani stwierdzenia, że „jest za drogo”, ani że „zazwyczaj jest zła pogoda”. I choć turyści chociażby ze względu na „paragony grozy” coraz częściej omijają łukiem Morze Bałtyckie, to ona jest konsekwentna w swoich wyborach. Każdego roku stawia właśnie na Bałtyk i przekonuje, że nadmorskie miejscowości są bardziej urokliwe niż zagraniczne kurorty, a polskie piaszczyste plaże nie mają sobie równych.