Komunikaty PR

Nowoczesne rozwiązania na podłogi, ściany i drzwi

2021-03-01  |  10:10
Biuro prasowe
Kontakt

Hanna Gehrke - Gut
GutPR Hanna Gehrke - Gut

ul. Ludwika Rydygiera 14/14
50-249 Wrocław
gutpr|gutpr.pl| |gutpr|gutpr.pl
512078181
gutpr.pl

Po czym będziemy stąpać?

Jak się okazuje, w 2021 roku również i nasze podłogi będą zdobić rozwiązania w kolorystyce ziemi, wykonane z naturalnych materiałów. Jak mówi Aldona Mioduszewska z Galerii Wnętrz DOMAR, w najbliższym czasie będą królować rozwiązania wykonane z drewna, jednak nie w głębokim połysku tak jak w poprzednich sezonach, lecz o fakturze matowej lub chropowatej z widoczną słojowatością:

- „Modne stanie się na pewno drewno szczotkowane, nie do końca wygładzone, „surowe" choć, oczywiście, spełniające wszystkie standardy użytkowania . Ta sama tendencja będzie widoczna również w przypadku paneli, które imitować będą naturalne kolory i faktury drewna ale także przypominające kafle, beton, marmur. Popularne będzie drewno mahoniowe lub  w kolorze mahoniu, tym samym nawiązujące do stylu vintage, kochającego kolorystykę czereśni, wiśni i wspomnianego mahoniu. Mówiąc o odcieniach ziemi - podłogi w 2021 roku będą także współgrać z  aranżacjami w stylu eko oraz rozwiązaniami rustykalnymi, wzbogacając je kolorami brązu, mocnej kawy, czekolady i cynamonu, jednocześnie odchodząc od królujących w ostatnich sezonach szarości lub beży."

Oprócz kolorystyki, w przypadku podłóg liczyć się będzie także sposób ułożenia. Aldona Mioduszewska wskazuje, że tym razem trendy stawiają na jodełki w stylu lat 70 i 80 - „Styl vintage widoczny będzie nie tylko w samej kolorystyce. Dzięki dobrze nam znanej „jodełce", podłoga nie tylko nabierze ciekawego oraz nostalgicznego charakteru, ale także stworzy iluzję powiększenia dostępnej przestrzeni w danym wnętrzu.".   

Wejście w modę

Żadna aranżacja wnętrz nie może się obyć bez dobrania odpowiednich drzwi wewnętrznych, wzbogacających pomieszczenie odpowiednią estetyką i funkcjonalnością. Jak mówi Dyrektor Marketingu w Galerii Wnętrz DOMAR, choć faworytem nieustannie są drzwi drewniane, popularne będą także drzwi laminowane imitujące drewno, te przypominające beton lub w kolorystyce złota i miedzi:

„Aktualnie producenci drzwi specjalizują się w absolutnej synchronizacji laminatu z drewnem lub betonem. Drzwi laminowane nie tylko fotograficznie odzwierciedlają słojowatość drewna, ale są także o wiele praktyczniejsze. W tym sezonie warto zwrócić uwagę na drzwi „betonowe" w stylu loftowym. Dzięki prostemu i surowemu designowi, doskonale dopasowują się do wszelkich minimalistycznych aranżacji. Nie zapominajmy także o drzwiach w kolorze złota czy miedzi, idealnie wzbogacających, na przykład, wystrój rustykalny czy modern."

Ekspertka Galerii Wnętrz DOMAR wspomina także, że trendem w 2021 roku będą również drzwi ukryte, czyli posiadające wbudowane, niewidoczne  ościeżnice: „Drzwi ukryte są totalnym hitem w aranżacjach minimalistycznych. Dzięki swej specyfice, tego typu rozwiązania nie widać, a przy tym jest doskonale dopasowane do ściany - gdzie możemy zauważyć tylko delikatne obramowanie oraz  klamkę. Jest to zupełne odejście od dotychczasowych i znanych nam standardów, gdzie stawiano na modele drewniane z przeszkleniami lub całkowicie białe. Tego typu rozwiązań już nie stosujemy - chyba, że mamy mieszkanie w stylu paryskim, w którym drzwi (bez przeszkleń) stylizowane, rzeźbione i fryzowane to prawdziwy must have - wtedy mogą być one w kolorze bieli lub ecru".

Oprócz tego, w przypadku drzwi wewnętrznych w 2021 roku, modne będą także półprzezroczyste, drobne przeszklenia, które stosowane są na całej wysokości drzwi -  pionowe okienka na drzwiach, bulaye czyli małe okienka okrętowe.

Skały, dżungla i Morze Egejskie

Nowoczesne rozwiązania 2021 roku dotyczące ścian można podzielić na dwie kategorie - trendy związane z farbami oraz kwestie wzornictwa i kolorystyki tapet czy murali. W przypadku tej pierwszej, ponownie najbardziej modne staną się odcienie nawiązujące do natury. Jak mówi Aldona Mioduszewska, Dyrektor Marketingu w Galerii Wnętrz DOMAR, doskonałym potwierdzeniem tego jest ustalony przez ekspertów Dulux dominujący kolor roku 2021 - „moc ziemi": 

„Nie chodzi tu o zwykłe, „mnisie" brązy, lecz ciepłe odcienie związane z ziemią, kolorem piasku, pustyni, skał lub... miejskie nawiązujące do cynamonu, czekolady lub świeżo palonej kawy. Tym brązom towarzyszyć będzie także odcień o nazwie „Głęboka Śliwka", doskonale łączący się z naturalnymi kolorami ziemi. Pamiętajmy jednak, że odcienie te są wyjątkowo mocne i ciężkie, dlatego zaleca się, aby stosować je tylko w pewnej części aranżacji."

Ekspertka mówi także, że według Benjamina Moora, innym z kolorów, który będzie dominował we wnętrzach i za którym tak naprawdę tęsknimy jest odcień „Tafla Morza Egejskiego". Kolor delikatnie przypomina odcień „Millennial Blue", a postrzegany jest jako optymistyczny i łagodny, nawiązujący do morskich akcentów i tęsknoty za podróżą.

W przypadku motywów na ścianach, w 2021 roku stawiamy na olbrzymie wzory 1:1 czerpiące z natury, czyli różnego rodzaju liście, kwiaty oraz rodzime lasy świerkowe:

„Wielkie objętościowo motywy to ukłon w stronę fresków i malowideł, które zapełniają całą przestrzeń ściany. Co więcej, trend ten łączy się z innym popularnym rozwiązaniem, czyli muralami, zajmującymi w aranżacjach ścian ogromne powierzchnie z wielkim, dominującym motywem. Z drugiej strony, 2021 rok to także styl vintage oraz motywy „babcine" nazywane Grunny Chic - modne w krajach anglosaskich w latach 50 wzory w różyczki, girlandki i inne kwiatowe wzory. Warto wspomnieć, że tego typu rozwiązanie bardzo dobrze łączy się z obiciami żakardowymi."

Nowoczesne rozwiązania dotyczące podłóg, drzwi wejściowych i ścian, które obecne będą we wnętrzach w 2021 roku, będą ciepłe, naturalne i nostalgiczne. Inspiracje będziemy czerpać z kolorów, materiałów i kształtów, które daje nam natura. Tego typu asortyment znajdziemy we wrocławskiej Galerii Wnętrz DOMAR - jednym z największych tego typu obiektów w Polsce.  

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: GutPR Hanna Gehrke - Gut
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór Biuro prasowe
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie
Dom Czym stresują się Polacy? Finanse i obowiązki domowe w czołówce. Wyniki badań
2025-04-24 | 14:00

Czym stresują się Polacy? Finanse i obowiązki domowe w czołówce. Wyniki badań

Polacy są społeczeństwem zestresowanym. Ponad połowa martwi się z powodów finansowych, źródłem niepokoju są także sprawy bieżące oraz obowiązki związane
Dom Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania
2025-04-01 | 11:30

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania

Organizacja przestrzeni w garażu to wyzwanie, z którym zmaga się wielu właścicieli domów. Wąskie regały metalowe stanowią idealne rozwiązanie tego problemu,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Dom i ogród

Handel

Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.

Moda

Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z  osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.