Nowoczesne rozwiązania na podłogi, ściany i drzwi
![](/files/_uploaded/wiz_zdjeciekonf_1859200192,w_170,h_95,wo_170,ho_95,r_png,_small.png)
Hanna Gehrke - Gut
GutPR Hanna Gehrke - Gut
ul. Ludwika Rydygiera 14/14
50-249 Wrocław
gutpr|gutpr.pl| |gutpr|gutpr.pl
512078181
gutpr.pl
Po czym będziemy stąpać?
Jak się okazuje, w 2021 roku również i nasze podłogi będą zdobić rozwiązania w kolorystyce ziemi, wykonane z naturalnych materiałów. Jak mówi Aldona Mioduszewska z Galerii Wnętrz DOMAR, w najbliższym czasie będą królować rozwiązania wykonane z drewna, jednak nie w głębokim połysku tak jak w poprzednich sezonach, lecz o fakturze matowej lub chropowatej z widoczną słojowatością:
- „Modne stanie się na pewno drewno szczotkowane, nie do końca wygładzone, „surowe" choć, oczywiście, spełniające wszystkie standardy użytkowania . Ta sama tendencja będzie widoczna również w przypadku paneli, które imitować będą naturalne kolory i faktury drewna ale także przypominające kafle, beton, marmur. Popularne będzie drewno mahoniowe lub w kolorze mahoniu, tym samym nawiązujące do stylu vintage, kochającego kolorystykę czereśni, wiśni i wspomnianego mahoniu. Mówiąc o odcieniach ziemi - podłogi w 2021 roku będą także współgrać z aranżacjami w stylu eko oraz rozwiązaniami rustykalnymi, wzbogacając je kolorami brązu, mocnej kawy, czekolady i cynamonu, jednocześnie odchodząc od królujących w ostatnich sezonach szarości lub beży."
Oprócz kolorystyki, w przypadku podłóg liczyć się będzie także sposób ułożenia. Aldona Mioduszewska wskazuje, że tym razem trendy stawiają na jodełki w stylu lat 70 i 80 - „Styl vintage widoczny będzie nie tylko w samej kolorystyce. Dzięki dobrze nam znanej „jodełce", podłoga nie tylko nabierze ciekawego oraz nostalgicznego charakteru, ale także stworzy iluzję powiększenia dostępnej przestrzeni w danym wnętrzu.".
Wejście w modę
Żadna aranżacja wnętrz nie może się obyć bez dobrania odpowiednich drzwi wewnętrznych, wzbogacających pomieszczenie odpowiednią estetyką i funkcjonalnością. Jak mówi Dyrektor Marketingu w Galerii Wnętrz DOMAR, choć faworytem nieustannie są drzwi drewniane, popularne będą także drzwi laminowane imitujące drewno, te przypominające beton lub w kolorystyce złota i miedzi:
- „Aktualnie producenci drzwi specjalizują się w absolutnej synchronizacji laminatu z drewnem lub betonem. Drzwi laminowane nie tylko fotograficznie odzwierciedlają słojowatość drewna, ale są także o wiele praktyczniejsze. W tym sezonie warto zwrócić uwagę na drzwi „betonowe" w stylu loftowym. Dzięki prostemu i surowemu designowi, doskonale dopasowują się do wszelkich minimalistycznych aranżacji. Nie zapominajmy także o drzwiach w kolorze złota czy miedzi, idealnie wzbogacających, na przykład, wystrój rustykalny czy modern."
Ekspertka Galerii Wnętrz DOMAR wspomina także, że trendem w 2021 roku będą również drzwi ukryte, czyli posiadające wbudowane, niewidoczne ościeżnice: „Drzwi ukryte są totalnym hitem w aranżacjach minimalistycznych. Dzięki swej specyfice, tego typu rozwiązania nie widać, a przy tym jest doskonale dopasowane do ściany - gdzie możemy zauważyć tylko delikatne obramowanie oraz klamkę. Jest to zupełne odejście od dotychczasowych i znanych nam standardów, gdzie stawiano na modele drewniane z przeszkleniami lub całkowicie białe. Tego typu rozwiązań już nie stosujemy - chyba, że mamy mieszkanie w stylu paryskim, w którym drzwi (bez przeszkleń) stylizowane, rzeźbione i fryzowane to prawdziwy must have - wtedy mogą być one w kolorze bieli lub ecru".
Oprócz tego, w przypadku drzwi wewnętrznych w 2021 roku, modne będą także półprzezroczyste, drobne przeszklenia, które stosowane są na całej wysokości drzwi - pionowe okienka na drzwiach, bulaye czyli małe okienka okrętowe.
Skały, dżungla i Morze Egejskie
Nowoczesne rozwiązania 2021 roku dotyczące ścian można podzielić na dwie kategorie - trendy związane z farbami oraz kwestie wzornictwa i kolorystyki tapet czy murali. W przypadku tej pierwszej, ponownie najbardziej modne staną się odcienie nawiązujące do natury. Jak mówi Aldona Mioduszewska, Dyrektor Marketingu w Galerii Wnętrz DOMAR, doskonałym potwierdzeniem tego jest ustalony przez ekspertów Dulux dominujący kolor roku 2021 - „moc ziemi":
- „Nie chodzi tu o zwykłe, „mnisie" brązy, lecz ciepłe odcienie związane z ziemią, kolorem piasku, pustyni, skał lub... miejskie nawiązujące do cynamonu, czekolady lub świeżo palonej kawy. Tym brązom towarzyszyć będzie także odcień o nazwie „Głęboka Śliwka", doskonale łączący się z naturalnymi kolorami ziemi. Pamiętajmy jednak, że odcienie te są wyjątkowo mocne i ciężkie, dlatego zaleca się, aby stosować je tylko w pewnej części aranżacji."
Ekspertka mówi także, że według Benjamina Moora, innym z kolorów, który będzie dominował we wnętrzach i za którym tak naprawdę tęsknimy jest odcień „Tafla Morza Egejskiego". Kolor delikatnie przypomina odcień „Millennial Blue", a postrzegany jest jako optymistyczny i łagodny, nawiązujący do morskich akcentów i tęsknoty za podróżą.
W przypadku motywów na ścianach, w 2021 roku stawiamy na olbrzymie wzory 1:1 czerpiące z natury, czyli różnego rodzaju liście, kwiaty oraz rodzime lasy świerkowe:
- „Wielkie objętościowo motywy to ukłon w stronę fresków i malowideł, które zapełniają całą przestrzeń ściany. Co więcej, trend ten łączy się z innym popularnym rozwiązaniem, czyli muralami, zajmującymi w aranżacjach ścian ogromne powierzchnie z wielkim, dominującym motywem. Z drugiej strony, 2021 rok to także styl vintage oraz motywy „babcine" nazywane Grunny Chic - modne w krajach anglosaskich w latach 50 wzory w różyczki, girlandki i inne kwiatowe wzory. Warto wspomnieć, że tego typu rozwiązanie bardzo dobrze łączy się z obiciami żakardowymi."
Nowoczesne rozwiązania dotyczące podłóg, drzwi wejściowych i ścian, które obecne będą we wnętrzach w 2021 roku, będą ciepłe, naturalne i nostalgiczne. Inspiracje będziemy czerpać z kolorów, materiałów i kształtów, które daje nam natura. Tego typu asortyment znajdziemy we wrocławskiej Galerii Wnętrz DOMAR - jednym z największych tego typu obiektów w Polsce.
![Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024 Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_1068143937,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024
![Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit](/files/_uploaded/glownekonf_1952727664,w_253,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit
![„ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!](/files/_uploaded/glownekonf_1305400198,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
„ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Psychologia
![](/files/1922771799/luna-alive-foto-ramka,w_274,_small.jpg)
Luna: W moim życiu jest więcej momentów zwątpienia i bezradności niż szczęścia i ekscytacji. Tylko tego nie pokazuję na Instagramie
Wokalistka chce, by jej pierwszy singiel zaprezentowany po Eurowizji był symbolem wewnętrznego odrodzenia, nowego początku i nadziei, bo choć życie pełne jest upadków, to najważniejsze jest, by z każdej porażki wyciągnąć odpowiednie wnioski, zawsze walczyć o swoje szczęście i odnaleźć w sobie siłę do działania. „Alive” to pełne emocji, intymne wyznanie Luny, ukazujące jej wewnętrzną walkę z wątpliwościami i przytłaczającymi myślami. Utwór opowiada o stanie zawieszenia między dwoma światami – rzeczywistym, pełnym wyzwań i wyimaginowanym, gdzie można znaleźć chwilowe ukojenie.
Handel
W ciągu 5–10 lat spodziewane duże wzrosty sprzedaży żywności ekologicznej. Największą barierą pozostaje niska świadomość konsumentów
![](/files/1922771799/zywnosc-ekologiczna-foto,w_133,r_png,_small.png)
Już blisko 80 proc. polskich konsumentów deklaruje kupowanie żywności ekologicznej – wynika z badania przeprowadzonego dla Polskiej Izby Żywności Ekologicznej przez Stowarzyszenie Delta Partner. Ten odsetek sukcesywnie rośnie, podobnie jak wartość rynku ekologicznej żywności, która według szacunków NIQ wynosi już ok. 2 mld zł, stanowiąc prawie 1 proc. wartości całego rynku spożywczego. Dalsze wzrosty utrudnia jednak fakt, że wielu konsumentów wciąż ma problem z rozpoznaniem produktów bio na sklepowych półkach. Według badań tylko co czwarty klient potrafi prawidłowo rozpoznać w sklepie symbol euroliścia, który gwarantuje, że produkt powstał zgodnie z restrykcyjnymi unijnymi wymogami rolnictwa ekologicznego.
Podróże
Klaudia Carlos: Nigdzie nie ma takiego piasku złocistego jak nad Bałtykiem. Mam tam swoje ulubione miejsca, ale lubię też poszukiwać nowych
![](/files/1922771799/carlos-wakacje-foto,w_133,_small.jpg)
Wokół wakacji nad polskim morzem przez lata narosło wiele stereotypów. Prezenterka zapewnia jednak, że ją samą nie zniechęcają ani stwierdzenia, że „jest za drogo”, ani że „zazwyczaj jest zła pogoda”. I choć turyści chociażby ze względu na „paragony grozy” coraz częściej omijają łukiem Morze Bałtyckie, to ona jest konsekwentna w swoich wyborach. Każdego roku stawia właśnie na Bałtyk i przekonuje, że nadmorskie miejscowości są bardziej urokliwe niż zagraniczne kurorty, a polskie piaszczyste plaże nie mają sobie równych.