Odczarować linoleum
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Materiał naturalny, ekologiczny, atrakcyjny wzorniczo, a ponadto wytrzymały i odporny na zabrudzenia. Czy takie są nasze pierwsze skojarzenia, kiedy słyszymy nazwę linoleum? Niestety nie! Aby walczyć ze stereotypem i głęboko zakorzenionym w nas obrazem tego materiału, marka Forbo zorganizowała w zeszłym roku konkurs „Linoleum od nowa” dla architektów, projektantów i wykonawców. Dziś śmiało możemy powiedzieć, że było warto – widzimy, że linoleum cieszy się zainteresowaniem projektantów wnętrz prywatnych i publicznych. Codziennie zyskuje kolejnych zwolenników, zwłaszcza że można go używać również do wykończenia mebli.
O tym, że linoleum meblowe jest materiałem chętnie używanym przez projektantów świadczyć może kilkadziesiąt zgłoszeń, które wpłynęły na konkurs „Linoleum od nowa”. – Bardzo nas cieszy coraz większe zainteresowanie tym produktem. Organizując konkurs, chcieliśmy odczarować linoleum. To przecież naturalny, przyjazny środowisku materiał, który oferuje wiele zalet zarówno użytkownikom, jak i projektantom – mówi Monika Framska, Marketing Manager Forbo Flooring. Wśród nadesłanych prac znajdowały się projekty pojedynczych mebli, jak i całych wnętrz. Jurorzy mieli twardy orzech do zgryzienia. Poza głównymi nagrodami w dwóch kategoriach (Najlepszy Projekt i Najlepsze Wykonanie) przyznali wyróżnienia trzem projektom, w których linoleum meblowe miało wpływ na estetykę i funkcjonalność.
Specjalne wyróżnienie za wysokie oceny w obydwu kategoriach zdobyło MOWO Studio, czyli Monika Elikowska-Opala i Wojciech Opala, za projekt kolekcji mebli dziecięcych Nino, wyprodukowanych przez firmę Fameg. – To nasz pierwszy projekt z użyciem linoleum meblowego Forbo. Oprócz walorów dekoracyjnych przekonało nas naturalne pochodzenie materiału oraz właściwości praktyczne. Linoleum meblowe jest bakteriostatyczne, jego powierzchnię łatwo utrzymać w czystości i zdezynfekować, co w przypadku mebli dziecięcych i przestrzeni publicznych ma duże znaczenie – mówi Monika Elikowska-Opala. – Wysoka odporność materiału to dodatkowy atut, meble dziecięce muszą być wytrzymałe. Ponadto linoleum meblowe tłumi uderzenia i hałas, co jest również bardzo istotne, biorąc pod uwagę jak dynamicznie dzieci potrafią się bawić.
Wyróżnienie w kategorii Najlepszy Projekt otrzymali Jan Strumiłło i Julia Jankowska z pracowni Jan Strumiłło Architekt, za wykorzystanie linoleum na froncie dużej zabudowy meblowej. Materiał został naklejony na powierzchnię sklejki, a następnie całą płaszczyznę poddano frezowaniu tak, że powstał wzór siatki. – Chcieliśmy mieć regularną siateczkę podziałów, trochę inspirowaną japońszczyzną. Naszym zamiarem było ukrycie podziałów szafy w regularnym rastrze, dlatego frezy są dość szerokie. Ostateczny efekt bardzo pozytywnie nas zaskoczył, nie mieliśmy pojęcia co się kryje wewnątrz płyty – opowiada Jan Strumiłło. – Gdy stolarz przywiózł gotowe fronty, bardzo się sumitował, że całość wygląda brzydko. Pamiętam, że szedłem na budowę z niepokojem, a kiedy zobaczyłem efekt, byłem zachwycony. Linoleum meblowe Forbo w cielistym odcieniu, skontrastowane z trochę organicznymi, strupowato-siniakowatymi wzorami z wnętrza sklejki. Niepokojące, fajne, oryginalne. Pozostało tylko jedno wyzwanie: wytłumaczyć stolarzowi dlaczego nam się to podoba. Chyba pomimo wysiłków nie udało mi się pana Grzegorza do końca przekonać, ale za to klientka doceniła i używa z dumą – przytacza historię z realizacji architekt. Ta anegdota doskonale pokazuje, że linoleum daje duże możliwości aranżacji i jej odbioru, a dzięki kreatywności projektantów może zamienić wydawałoby się zwykły element wnętrza w charakterystyczny akcent budzący emocje.
Kolejne wyróżnienie otrzymali inż. arch. Emilia Durka-Zielińska i inż arch. Walenty Durka, właściciele manufaktury domów modułowych DOM ARCHITEKTÓW. – Linoleum w naszych projektach używamy od 2007 roku. Wówczas zastosowaliśmy je po raz pierwszy, nie tylko do wykończenia podłóg, ale także do wykończenia mebli we własnym, pionierskim, ekologicznym budynku. Użytkujemy go zatem z zadowoleniem od wielu już lat i stosujemy w realizacjach ekologicznych budynków dla naszych klientów. Wybór padł na linoleum meblowe Forbo, gdyż jest to materiał przede wszystkim naturalny, tworzący piękne matowe wykończenie, wpisujące się w każdą stylistykę. Udowadniamy to zaprezentowaną w konkursie realizacją kuchni, w której uzyskaliśmy subtelne połączenie nowoczesności z antykami – mówi inż. arch. Emilia Durka-Zielińska.
Wszyscy laureaci konkursu zgodnie podkreślają, jak ważne jest dla nich używanie materiałów naturalnych, bezpiecznych dla środowiska. Wybierają linoleum Forbo także ze względu na wyjątkową estetykę. – Moją uwagę zwróciła świetnie dobrana gama kolorystyczna, właściwie każdy odcień mi się podoba, rezonuje z moimi osobistymi preferencjami. Myślę, że te kolory dokładnie wyznaczają granicę odrobiny szaleństwa, na które może zdobyć się osoba konserwatywna, taka jak ja – mówi Jan Strumiłło. Podobne cechy są ważne dla inż. arch. Emilii Durki-Zielińskiej – linoleum meblowe Forbo to materiał naturalny, niezwykle trwały, miły i ciepły w dotyku, tworzący piękne matowe wykończenie dowolnych powierzchni, mebli czy ścian. Bogactwo kolorystyczne i powyższe zalety stawiają go w czołówce nowoczesnych materiałów ekologicznych.
Współpraca z architektami oraz uświadamianie i edukacja, jak ważne jest wybieranie materiałów dobrej jakości, a także pokazywanie użytkownikom szerokich możliwości, jakie daje stosowanie linoleum, to jeden z priorytetów marki Forbo. – Konkurs sam w sobie wyłonił niesamowite projekty. Osobiście nie spodziewałem się takiej różnorodności form, a niekiedy i funkcji – podsumowuje Maciej Kloc, International Key Account Manager EE Industry Forbo Flooring. – Z mojej perspektywy ważne jest widoczne zainteresowanie rynku (projektantów form przemysłowych, architektów oraz szeroko pojętego przemysłu meblarskiego), które – parafrazując nazwę konkursu – z pewnością mogę nazwać „zainteresowaniem od nowa”.
https://www.forbo.com/flooring/pl-pl/
![Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024 Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_1068143937,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024
![Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit](/files/_uploaded/glownekonf_1952727664,w_253,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit
![„ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!](/files/_uploaded/glownekonf_1305400198,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
„ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Psychologia
![](/files/1922771799/luna-alive-foto-ramka,w_274,_small.jpg)
Luna: W moim życiu jest więcej momentów zwątpienia i bezradności niż szczęścia i ekscytacji. Tylko tego nie pokazuję na Instagramie
Wokalistka chce, by jej pierwszy singiel zaprezentowany po Eurowizji był symbolem wewnętrznego odrodzenia, nowego początku i nadziei, bo choć życie pełne jest upadków, to najważniejsze jest, by z każdej porażki wyciągnąć odpowiednie wnioski, zawsze walczyć o swoje szczęście i odnaleźć w sobie siłę do działania. „Alive” to pełne emocji, intymne wyznanie Luny, ukazujące jej wewnętrzną walkę z wątpliwościami i przytłaczającymi myślami. Utwór opowiada o stanie zawieszenia między dwoma światami – rzeczywistym, pełnym wyzwań i wyimaginowanym, gdzie można znaleźć chwilowe ukojenie.
Handel
W ciągu 5–10 lat spodziewane duże wzrosty sprzedaży żywności ekologicznej. Największą barierą pozostaje niska świadomość konsumentów
![](/files/1922771799/zywnosc-ekologiczna-foto,w_133,r_png,_small.png)
Już blisko 80 proc. polskich konsumentów deklaruje kupowanie żywności ekologicznej – wynika z badania przeprowadzonego dla Polskiej Izby Żywności Ekologicznej przez Stowarzyszenie Delta Partner. Ten odsetek sukcesywnie rośnie, podobnie jak wartość rynku ekologicznej żywności, która według szacunków NIQ wynosi już ok. 2 mld zł, stanowiąc prawie 1 proc. wartości całego rynku spożywczego. Dalsze wzrosty utrudnia jednak fakt, że wielu konsumentów wciąż ma problem z rozpoznaniem produktów bio na sklepowych półkach. Według badań tylko co czwarty klient potrafi prawidłowo rozpoznać w sklepie symbol euroliścia, który gwarantuje, że produkt powstał zgodnie z restrykcyjnymi unijnymi wymogami rolnictwa ekologicznego.
Podróże
Klaudia Carlos: Nigdzie nie ma takiego piasku złocistego jak nad Bałtykiem. Mam tam swoje ulubione miejsca, ale lubię też poszukiwać nowych
![](/files/1922771799/carlos-wakacje-foto,w_133,_small.jpg)
Wokół wakacji nad polskim morzem przez lata narosło wiele stereotypów. Prezenterka zapewnia jednak, że ją samą nie zniechęcają ani stwierdzenia, że „jest za drogo”, ani że „zazwyczaj jest zła pogoda”. I choć turyści chociażby ze względu na „paragony grozy” coraz częściej omijają łukiem Morze Bałtyckie, to ona jest konsekwentna w swoich wyborach. Każdego roku stawia właśnie na Bałtyk i przekonuje, że nadmorskie miejscowości są bardziej urokliwe niż zagraniczne kurorty, a polskie piaszczyste plaże nie mają sobie równych.