Komunikaty PR

Odczarować linoleum

2021-03-29  |  15:30
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

Materiał naturalny, ekologiczny, atrakcyjny wzorniczo, a ponadto wytrzymały i odporny na zabrudzenia. Czy takie są nasze pierwsze skojarzenia, kiedy słyszymy nazwę linoleum? Niestety nie! Aby walczyć ze stereotypem i głęboko zakorzenionym w nas obrazem tego materiału, marka Forbo zorganizowała w zeszłym roku konkurs „Linoleum od nowa” dla architektów, projektantów i wykonawców. Dziś śmiało możemy powiedzieć, że było warto – widzimy, że linoleum cieszy się zainteresowaniem projektantów wnętrz prywatnych i publicznych. Codziennie zyskuje kolejnych zwolenników, zwłaszcza że można go używać również do wykończenia mebli.

O tym, że linoleum meblowe jest materiałem chętnie używanym przez projektantów świadczyć może kilkadziesiąt zgłoszeń, które wpłynęły na konkurs „Linoleum od nowa”. – Bardzo nas cieszy coraz większe zainteresowanie tym produktem. Organizując konkurs, chcieliśmy odczarować linoleum. To przecież naturalny, przyjazny środowisku materiał, który oferuje wiele zalet zarówno użytkownikom, jak i projektantom – mówi Monika Framska, Marketing Manager Forbo Flooring. Wśród nadesłanych prac znajdowały się projekty pojedynczych mebli, jak i całych wnętrz. Jurorzy mieli twardy orzech do zgryzienia. Poza głównymi nagrodami w dwóch kategoriach (Najlepszy Projekt i Najlepsze Wykonanie) przyznali wyróżnienia trzem projektom, w których linoleum meblowe miało wpływ na estetykę i funkcjonalność.

Specjalne wyróżnienie za wysokie oceny w obydwu kategoriach zdobyło MOWO Studio, czyli Monika Elikowska-Opala i Wojciech Opala, za projekt kolekcji mebli dziecięcych Nino, wyprodukowanych przez firmę Fameg. – To nasz pierwszy projekt z użyciem linoleum meblowego Forbo. Oprócz walorów dekoracyjnych przekonało nas naturalne pochodzenie materiału oraz właściwości praktyczne. Linoleum meblowe jest bakteriostatyczne, jego powierzchnię łatwo utrzymać w czystości i zdezynfekować, co w przypadku mebli dziecięcych i przestrzeni publicznych ma duże znaczenie – mówi Monika Elikowska-Opala. – Wysoka odporność materiału to dodatkowy atut, meble dziecięce muszą być wytrzymałe. Ponadto linoleum meblowe tłumi uderzenia i hałas, co jest również bardzo istotne, biorąc pod uwagę jak dynamicznie dzieci potrafią się bawić.

Wyróżnienie w kategorii Najlepszy Projekt otrzymali Jan Strumiłło i Julia Jankowska z pracowni Jan Strumiłło Architekt, za wykorzystanie linoleum na froncie dużej zabudowy meblowej. Materiał został naklejony na powierzchnię sklejki, a następnie całą płaszczyznę poddano frezowaniu tak, że powstał wzór siatki. – Chcieliśmy mieć regularną siateczkę podziałów, trochę inspirowaną japońszczyzną. Naszym zamiarem było ukrycie podziałów szafy w regularnym rastrze, dlatego frezy są dość szerokie. Ostateczny efekt bardzo pozytywnie nas zaskoczył, nie mieliśmy pojęcia co się kryje wewnątrz płyty – opowiada Jan Strumiłło. – Gdy stolarz przywiózł gotowe fronty, bardzo się sumitował, że całość wygląda brzydko. Pamiętam, że szedłem na budowę z niepokojem, a kiedy zobaczyłem efekt, byłem zachwycony. Linoleum meblowe Forbo w cielistym odcieniu, skontrastowane z trochę organicznymi, strupowato-siniakowatymi wzorami z wnętrza sklejki. Niepokojące, fajne, oryginalne. Pozostało tylko jedno wyzwanie: wytłumaczyć stolarzowi dlaczego nam się to podoba. Chyba pomimo wysiłków nie udało mi się pana Grzegorza do końca przekonać, ale za to klientka doceniła i używa z dumą – przytacza historię z realizacji architekt. Ta anegdota doskonale pokazuje, że linoleum daje duże możliwości aranżacji i jej odbioru, a dzięki kreatywności projektantów może zamienić wydawałoby się zwykły element wnętrza w charakterystyczny akcent budzący emocje.

Kolejne wyróżnienie otrzymali inż. arch. Emilia Durka-Zielińska i inż arch. Walenty Durka, właściciele manufaktury domów modułowych DOM ARCHITEKTÓW. – Linoleum w naszych projektach używamy od 2007 roku. Wówczas zastosowaliśmy je po raz pierwszy, nie tylko do wykończenia podłóg, ale także do wykończenia mebli we własnym, pionierskim, ekologicznym budynku. Użytkujemy go zatem z zadowoleniem od wielu już lat i stosujemy w realizacjach ekologicznych budynków dla naszych klientów. Wybór padł na linoleum meblowe Forbo, gdyż jest to materiał przede wszystkim naturalny, tworzący piękne matowe wykończenie, wpisujące się w każdą stylistykę. Udowadniamy to zaprezentowaną w konkursie realizacją kuchni, w której uzyskaliśmy subtelne połączenie nowoczesności z antykami – mówi inż. arch. Emilia Durka-Zielińska.

Wszyscy laureaci konkursu zgodnie podkreślają, jak ważne jest dla nich używanie materiałów naturalnych, bezpiecznych dla środowiska. Wybierają linoleum Forbo także ze względu na wyjątkową estetykę. – Moją uwagę zwróciła świetnie dobrana gama kolorystyczna, właściwie każdy odcień mi się podoba, rezonuje z moimi osobistymi preferencjami. Myślę, że te kolory dokładnie wyznaczają granicę odrobiny szaleństwa, na które może zdobyć się osoba konserwatywna, taka jak ja – mówi Jan Strumiłło. Podobne cechy są ważne dla inż. arch. Emilii Durki-Zielińskiej – linoleum meblowe Forbo to materiał naturalny, niezwykle trwały, miły i ciepły w dotyku, tworzący piękne matowe wykończenie dowolnych powierzchni, mebli czy ścian. Bogactwo kolorystyczne i powyższe zalety stawiają go w czołówce nowoczesnych materiałów ekologicznych.

Współpraca z architektami oraz uświadamianie i edukacja, jak ważne jest wybieranie materiałów dobrej jakości, a także pokazywanie użytkownikom szerokich możliwości, jakie daje stosowanie linoleum, to jeden z priorytetów marki Forbo. – Konkurs sam w sobie wyłonił niesamowite projekty. Osobiście nie spodziewałem się takiej różnorodności form, a niekiedy i funkcji – podsumowuje Maciej Kloc, International Key Account Manager EE Industry Forbo Flooring. – Z mojej perspektywy ważne jest widoczne zainteresowanie rynku (projektantów form przemysłowych, architektów oraz szeroko pojętego przemysłu meblarskiego), które – parafrazując nazwę konkursu – z pewnością mogę nazwać „zainteresowaniem od nowa”.

https://www.forbo.com/flooring/pl-pl/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024 Biuro prasowe
2024-07-09 | 11:00

Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024

Firma Purmo znalazła się wśród laureatów w ogólnopolskim badaniu konsumenckim zdobywając Konsumencki Lider Jakości 2024 w kategorii „Grzejniki”. Badanie
Dom Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit
2024-07-08 | 16:25

Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit

Choć Europa wciąż zdominowana jest przez lata używania mało ekologicznego papieru toaletowego, z pomocą przychodzą zrywające z tradycją toalety myjące. Kiedy Geberit wprowadził na rynek
Dom „ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!
2024-07-08 | 10:50

„ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!

W przyszłym roku będziemy obchodzili 100. rocznicę słynnej Międzynarodowej Wystawy Sztuk Dekoracyjnych i Nowoczesnego Przemysłu. By uczcić to wydarzenie, Studio Prostych Form postanowiło

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Luna: W moim życiu jest więcej momentów zwątpienia i bezradności niż szczęścia i ekscytacji. Tylko tego nie pokazuję na Instagramie

Wokalistka chce, by jej pierwszy singiel zaprezentowany po Eurowizji był symbolem wewnętrznego odrodzenia, nowego początku i nadziei, bo choć życie pełne jest upadków, to najważniejsze jest, by z każdej porażki wyciągnąć odpowiednie wnioski, zawsze walczyć o swoje szczęście i odnaleźć w sobie siłę do działania. „Alive” to pełne emocji, intymne wyznanie Luny, ukazujące jej wewnętrzną walkę z wątpliwościami i przytłaczającymi myślami. Utwór opowiada o stanie zawieszenia między dwoma światami – rzeczywistym, pełnym wyzwań i wyimaginowanym, gdzie można znaleźć chwilowe ukojenie.

Handel

W ciągu 5–10 lat spodziewane duże wzrosty sprzedaży żywności ekologicznej. Największą barierą pozostaje niska świadomość konsumentów

Już blisko 80 proc. polskich konsumentów deklaruje kupowanie żywności ekologicznej – wynika z badania przeprowadzonego dla Polskiej Izby Żywności Ekologicznej przez Stowarzyszenie Delta Partner. Ten odsetek sukcesywnie rośnie, podobnie jak wartość rynku ekologicznej żywności, która według szacunków NIQ wynosi już ok. 2 mld zł, stanowiąc prawie 1 proc. wartości całego rynku spożywczego. Dalsze wzrosty utrudnia jednak fakt, że wielu konsumentów wciąż ma problem z rozpoznaniem produktów bio na sklepowych półkach. Według badań tylko co czwarty klient potrafi prawidłowo rozpoznać w sklepie symbol euroliścia, który gwarantuje, że produkt powstał zgodnie z restrykcyjnymi unijnymi wymogami rolnictwa ekologicznego.

Podróże

Klaudia Carlos: Nigdzie nie ma takiego piasku złocistego jak nad Bałtykiem. Mam tam swoje ulubione miejsca, ale lubię też poszukiwać nowych

Wokół wakacji nad polskim morzem przez lata narosło wiele stereotypów. Prezenterka zapewnia jednak, że ją samą nie zniechęcają ani stwierdzenia, że „jest za drogo”, ani że „zazwyczaj jest zła pogoda”. I choć turyści chociażby ze względu na „paragony grozy” coraz częściej omijają łukiem Morze Bałtyckie, to ona jest konsekwentna w swoich wyborach. Każdego roku stawia właśnie na Bałtyk i przekonuje, że nadmorskie miejscowości są bardziej urokliwe niż zagraniczne kurorty, a polskie piaszczyste plaże nie mają sobie równych.