Komunikaty PR

Odkryj nowości w kolekcji Cielo e Terra by Dorota Koziara

2023-08-02  |  01:00
Biuro prasowe

Kolekcja wielkoformatowych płyt gresowych Cielo e Terra emanuje delikatną paletą barw, czerpiąc z charakterystycznych stonowanych, pastelowych odcieni Środkowej Europy, znanej z obfitości chłodnych miesięcy. Taka kolorystyka stała się inspiracją Doroty Koziary, autorki kolekcji, projektantki, architektwnętrz, Art dyrektor, kurator wystaw, której studio na co dzień znajduje się w Mediolanie.

 

— Przystępując parę lat temu do współpracy z Tubądzinem, tak jak w przypadku każdej mojej kooperacji, zaczęłam od przeanalizowania ówczesnych kolekcji marki. Chciałam zaproponować innowacyjne projekty, które wzbogacą gamę produktów. W tym wypadku, były to materiały spełniające normy dla budynków użyteczności publicznej i na elewacje. Tego typu płytki są zawsze wyzwaniem. Zaprojektowana przeze mnie kolekcja Cielo e Terra to płyty gresowe, barwione w masie, spełniające wspomniane kryteria techniczne. To jednak nie wszystko. Ceramikazazwyczaj jest postrzegana jako zimna w dotyku. Zależało mi na uzyskaniu przyjemnego i ciepłego efektu. Wraz z działem technologii Tubądzin zdecydowaliśmy się zastosować powierzchnie głęboko matowe, które, moim zdaniem, dają pożądany przeze mnie rezultat.— mówi o kolekcji Dorota Koziara

Cielo e Terra to kolekcja płyt wielkoformatowych, która ma swoje zastosowanie zarówno w budynkach użyteczności publicznej, przestrzeniach prywatnych, jak i na elewacjach. Jej uzupełnieniem są mozaiki, Geometry iUp Down, które powstają we wszystkich barwach bazowych kolekcji. Architekt może więc łączyć płyty wielkoformatowe z drobniejszymi formami. Teraz do gamy kolorystycznej włączony został nowy kolor – Zieleń. Cielo e Terra została również wzbogacona o płytki czarne i super białe.

— Harmonijna gama kolorystyczna to propozycja szczególnie dla architektów, którzy w swojej codziennej pracy kreatywnej mają do czynienia z wieloma materiałami. Zaprojektowałam ją w taki sposób, żeby każdy kolor z kolekcji idealnie współgrał z innymi. Dzięki temu można także wykorzystywać wszystkie dostępne kolory w jednym projekcie, a i tak będą one stanowiły spójną całość. — dodaje Dorota Koziara.

Nowością są również dekoracje na wielkoformatowych płytach, specjalnie zaprojektowane jako rozwinięcie i uzupełnienie kolekcji. Wśród nich są dekoracje, tzw. gradienty, w których na płaszczyźnie płyty delikatny kolor przechodzi do bieli lub miesza się z inną barwą. Do ich produkcji wykorzystywane są najnowsze linie technologiczne Tubądzina. 

— Do gładkich wielkoformatowych płyt chciałam dodać konceptualne rozwiązania, przejścia kolorów do bieli lub koloru w inny kolor. Podobnie jak dzieje się to patrząc na niebo, które zależnie od pogody czy pory dnia zmienia swoje barwy. Zależało mi na wprowadzeniu do architektury wnętrz odczucia powietrza i lekkości, stąd gradienty, dla których bazą są kolory z kolekcji Cielo e Terra przechodzące do bieli. Trochę jak w naturze, trochę jak na scenie w teatrze, gdzie światło miękko układa się na powierzchniach scenografii, tworząc iluzję przestrzeni i nieskończoności. W przypadku tego projektu są to płyty, które swoją konceptualną interpretacją natury uzupełniają dotychczasowe, jednolite barwione w masie wielkoformatowe płyty kolekcji. Przechodząca z jednego w drugi delikatna gra kolorem, jest też dla mnie intrygującym zabiegiem optycznym. Płyty na elewacjach budynków, w zależności od światła wtapiają bryłę w pejzaż lub wydobywają ją z tła. Pozostałe nowości to płyty z kolekcji Cielo e Terra o dekoracjach liniowych, na których głównie stosujemy złoto i platynę. Te zdobienia przemyślane są taki sposób, że mogą być aplikowane na wszystkich kolorach płyt z kolekcji, zapewniając tym samym pełną harmonię. Jednocześnie są dodatkowym elementem łączącym gamę kolorystyczną kolekcji w całość. — podkreśla Dorota Koziara.

Podobnie jak przy przestudiowaniu kolekcji kolorów bazy do Cielo e Terra inspirowanych naturą, również dekoracje uzupełniające tę kolekcję mają razem budować harmonijną całość zarówno we wnętrzach, jak i na elewacjach.

   Zależało mi na tym, żeby te produkty były uniwersalne i znakomicie nadawały się do zastosowania w różnych częściach świata, współgrając z różnorodnym pejzażem, niezależnie czy są wykorzystane we wnętrzach, na fasadach, w przestrzeni publicznej czy prywatnej. Harmonia jest podstawą naszej spokojnej egzystencji. W otoczeniu pięknym i harmonijnym łatwiej jest nam dobrze funkcjonować. — podsumowuje Dorota Koziara.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Proste przyjemności na zimowe wieczory Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:40

Proste przyjemności na zimowe wieczory

Zima to idealna pora na spędzanie długich wieczorów w domu w „przytulny” sposób. Wygodne ubranie, pyszny rozgrzewający napój, nieskomplikowana rozrywka - to
Dom Sylwester poza domem? Sprawdź, czy twój dom jest przygotowany na włamanie
2024-12-27 | 01:00

Sylwester poza domem? Sprawdź, czy twój dom jest przygotowany na włamanie

Zbliża się Sylwester – czas zabawy, podróży i odpoczynku. Jednak podczas naszej nieobecności dom i posesja mogą stać się łatwym celem dla złodziei. Jak skutecznie
Dom Łazienka inspirowana kolorem roku 2025 – jak ją urządzić?
2024-12-24 | 00:21

Łazienka inspirowana kolorem roku 2025 – jak ją urządzić?

Czy łazienka może być modna i ponadczasowa jednocześnie? Kluczem do takiego efektu jest odpowiednia paleta barw, która łączy w sobie harmonię, elegancję i przytulność - element

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

NEWSERIA POLECA

Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku

Wady refrakcji, takie jak krótkowzroczność, astygmatyzm czy starczowzroczność, można skutecznie i trwale usunąć. Kwestii bezpieczeństwa zabiegów korekcji wad wzroku dotyczy najwięcej obaw pacjentów, którzy myślą o takim kroku. Tutaj z pomocą przychodzą certyfikaty spełnianych norm jakości, akredytacje poszczególnych placówek oraz potwierdzenie kwalifikacji lekarzy chirurgów.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dawid Kwiatkowski: Padłem ofiarą oszustów, którzy na mnie nieuczciwie zarabiali. Teraz jestem też swoim księgowym, liczę pieniądze i sprawdzam umowy

Artysta przyznaje, że w branży muzycznej są ludzie, którzy zamiast wspierać młodych wykonawców w budowaniu kariery, po prostu chcą tylko zarobić na swoich „podopiecznych”. Dawid Kwiatkowski przestrzega więc wszystkich, którzy stają na scenie „Must Be the Music” i innych talent show, by nie ufali każdemu, kto się do nich odezwie po programie i zaproponuję współpracę, bo bardzo możliwe, że będzie mu zależało tylko na tym, by wykorzystać ich „pięć minut” dla własnych korzyści. On sam również padł ofiarą takich oszustów i musiał walczyć z nimi w sądzie.

Prawo

Tak zwana sztuczna twórczość coraz popularniejsza. Wyzwaniem pozostają kwestie praw autorskich

Rosnąca popularność narzędzi AI spowodowała, że powstaje coraz więcej „dzieł sztuki”, będących wytworem działania algorytmów, które potrafią m.in. tworzyć muzykę dopasowaną do preferencji i nastroju, malować obrazy, a nawet pisać poezję czy scenariusze filmowe. To rodzi szereg wyzwań dotyczących praw autorskich. Są także wątpliwości dotyczące ochrony dzieł, z których AI się uczy. Narzucanie prawnych zakazów i obostrzeń może jednak nie przynieść efektów.

Podróże

Radosław Majdan: W Grecji zaginęła mi walizka. To jest kraj lekkoduchów, wszystko odkładają na jutro, a pracę traktują drugorzędnie

Były piłkarz przyznaje, że z perspektywy uczestników program „Mistrzowskie pojedynki. Eternal Glory” to bardzo wymagające przedsięwzięcie. Dla niego ten format okazał się nie tylko testem fizycznym, ale także emocjonalnym, bo trzeba było stawić czoła zarówno rywalom, jak i własnym słabościom. Radosław Majdan zdradza też, że emocji nie brakowało już na lotnisku. Tuż po przylocie do Grecji okazało się bowiem, że jego walizka zaginęła. Na szczęście miał przy sobie kilka zapasowych ubrań.