Komunikaty PR

Odpowiedzialny design i ponadczasowe wnętrza - premiera albumu Homebook Design

2020-11-15  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Ewelina Saja
Homebook.pl

ul. Jaworska 11-13
53-612 Wrocław
ewelina.saja|homebook.pl | |ewelina.saja|homebook.pl
720 804 066
www.homebook.pl

To już siódme wydanie książki, w której znalazły się najpiękniejsze wnętrza autorstwa wybranych polskich pracowni współpracujących z portalem Homebook.pl. Nowy album liczy aż 30 projektów i 255 stron - na każdej z nich czytelnicy odnajdą nie tylko inspirujące rozwiązania, ale i zachętę, by mieszkać bardziej świadomie i odpowiedzialnie.

Siódma edycja albumu Homebook Design jest ukłonem w stronę ponadczasowego projektowania. Każdy z przedstawionych w książce projektów przenosi czytelnika do świata, w którym najlepszy design wyznaczają nie dominujące trendy, lecz przede wszystkim –  świadomość i innowacyjność zastosowanych rozwiązań oraz odwaga w podejmowaniu nieszablonowych decyzji.

Design to moc mądrej kreacji

Rosnąca dyskusja nad less waste i odpowiedzialnością za generowane dobra oraz sposoby zagospodarowania przestrzeni, przez długi okres wykluczała ze sfery swoich zainteresowań świat designu. Zyskujące na znaczeniu w ostatnich latach idea circular economy i rezygnacja z tymczasowych trendów na rzecz ponadczasowości, zapoczątkowały zwrot ku odpowiedzialnemu projektowaniu. Właśnie to hasło stało się inspiracją dla twórców albumu i motywem przewodnim publikacji.

- Jak co roku, zależało nam na zgromadzeniu w jednym miejscu projektów o różnorodnych stylach, metrażach i rozwiązaniach. Każdy z nich inspiruje i udowadnia, że połączenie funkcji i estetyki z rozwiązaniami less waste jest możliwe, a korzystanie z udogodnień współczesności i poszanowanie dla surowców i materiałów mogą iść w parze  - mówi Anna Poprawska, redaktor naczelna albumu Homebook Design vol. 7.

Mnogość rozwiązań i stylów

Projekty w duchu biophilia design, czerpanie pełnymi garściami ze stylu vintage, zauroczenie naturalnymi materiałami i akcentami przeszłości – to wszystko czytelnicy odnajdą w kolejnej, siódmej już publikacji, której wydawcą jest platforma Homebook.pl. Na kartach albumu znalazło się 30 projektów domów, apartamentów i mieszkań oraz nieskończona ilość niestandardowych rozwiązań. Wśród nich abstrakcyjny mural w jednej z łazienek podwarszawskiego domu, drzewo oliwne rosnące w przestrzeni zabudowanej werandy szczecińskiej inwestycji oraz odpowiednio zaimpregnowany mur pruski, wkomponowany w jedną ze ścian pomieszczenia w warmińskim domu.

- Odpowiedzialne projektowanie to nie tylko kompletny projekt ekologicznego domu. To również renowacja starej posadzki zamiast kupna paneli, to używanie naturalnych i biodegradowalnych materiałów, to zastosowanie takiego samego materiału do kilku elementów wnętrza, by zniwelować część odpadów, to dekoracje DIY, to meble z drugiej ręki lub od lokalnych rzemieślników. Wszystko po to, by pokazać, że bez względu na gust i preferowany styl, możesz stworzyć wnętrze z poszanowaniem dla unikalnej historii miejsca lub elementów aranżacji i odpowiedzialnością za jego przyszłość – podsumowuje Anna Poprawska.

Idea odpowiedzialnego projektowania nie jest jedynym, co łączy projekty, które znalazły się na stronach książki. To również wychodzenie poza okowy społecznych ram i stereotypów oraz wyobrażeń na temat tego, jak mieszkać należy. Odpowiedź na to pytanie, zdaniem twórców albumu jest tylko jedna – dokładnie tak jak chcemy.

Tegorocznej edycji Homebook Design patronują: Elle Decoration, Czas na Wnętrze, WhiteMAD, Wp.pl, Domo+, Magazif.com, PLN Design oraz magazyn {slow}. Partnerem merytorycznym wydania jest marka DRE, polski producent drzwi.

Nowy album jest dostępny w salonach Empik oraz na stronie sprzedaży homebookdesign.pl od 12 listopada.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Homebook.pl
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024 Biuro prasowe
2024-07-09 | 11:00

Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024

Firma Purmo znalazła się wśród laureatów w ogólnopolskim badaniu konsumenckim zdobywając Konsumencki Lider Jakości 2024 w kategorii „Grzejniki”. Badanie
Dom Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit
2024-07-08 | 16:25

Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit

Choć Europa wciąż zdominowana jest przez lata używania mało ekologicznego papieru toaletowego, z pomocą przychodzą zrywające z tradycją toalety myjące. Kiedy Geberit wprowadził na rynek
Dom „ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!
2024-07-08 | 10:50

„ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!

W przyszłym roku będziemy obchodzili 100. rocznicę słynnej Międzynarodowej Wystawy Sztuk Dekoracyjnych i Nowoczesnego Przemysłu. By uczcić to wydarzenie, Studio Prostych Form postanowiło

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Katarzyna Pakosińska: Cieszę się, że miałam odwagę podjąć decyzję o rozstaniu z Kabaretem Moralnego Niepokoju. Rwało mnie już wtedy gdzie indziej

Kabareciarka przyznaje, że kiedy zaczęły się psuć relacje między nią a pozostałymi członkami Kabaretu Moralnego Niepokoju, to wtedy pojawiła się myśl, by opuścić grupę i zacząć się spełniać na innej płaszczyźnie zawodowej. Przekonuje też, że już wówczas miała w zanadrzu kilka ciekawych pomysłów na rozwój swojej kariery, a to tylko przyspieszyło decyzję o zerwaniu współpracy. I choć na początku trudno jej było się odnaleźć w nowej rzeczywistości, to z perspektywy czasu nie żałuje tamtego kroku. Z zapałem angażuje się w realizację nowych projektów, ale nie wyklucza, że jeszcze kiedyś znów zabłyśnie w kabarecie.

Media i PR

Wydawcy polskich mediów liczą na zmiany w przyjętej przez Sejm nowelizacji prawa autorskiego. Ruszają kolejne rozmowy z rządem

Polskie media apelują do polityków o zmiany w treści przyjętej przez Sejm nowelizacji ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Nowe przepisy, które po trzech latach opóźnienia wdrażają unijną dyrektywę Digital Single Market, dają teoretycznie wydawcom i dziennikarzom prawo do uzyskiwania wynagrodzeń od tzw. big techów za korzystanie z ich utworów. W praktyce może być to jednak trudne do wyegzekwowania. Dlatego media domagają się wzmocnienia pozycji wydawców.  Tym bardziej że obie strony muszą same wynegocjować te wynagrodzenia. – Chcemy mechanizmu, który gwarantuje nam, że w przypadku przedłużania się negocjacji z big techami, wkroczy organ rządowy – tłumaczy Marek Frąckowiak, prezes Izby Wydawców Prasy. Wydawcy liczą, że niezbędne poprawki pojawią się na etapie prac w Senacie.

Psychologia

Luna: W moim życiu jest więcej momentów zwątpienia i bezradności niż szczęścia i ekscytacji. Tylko tego nie pokazuję na Instagramie

Wokalistka chce, by jej pierwszy singiel zaprezentowany po Eurowizji był symbolem wewnętrznego odrodzenia, nowego początku i nadziei, bo choć życie pełne jest upadków, to najważniejsze jest, by z każdej porażki wyciągnąć odpowiednie wnioski, zawsze walczyć o swoje szczęście i odnaleźć w sobie siłę do działania. „Alive” to pełne emocji, intymne wyznanie Luny, ukazujące jej wewnętrzną walkę z wątpliwościami i przytłaczającymi myślami. Utwór opowiada o stanie zawieszenia między dwoma światami – rzeczywistym, pełnym wyzwań i wyimaginowanym, gdzie można znaleźć chwilowe ukojenie.