Komunikaty PR

Pamiętajmy o rzekach - Światowy Dzień Rzek z Geberit

2022-09-27  |  14:50
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

Nieodłączną częścią strategii Geberit jest ekologia, odpowiedzialność społeczna i zaangażowanie w projekty, zmieniające świat na lepsze. To woda jest w centrum wszystkiego, czym zajmuje się firma, stąd od lat podkreśla ona istotę Światowego Dnia Rzek. Edukuje na ten temat, pokazując jak istotna jest świadomość oraz branie odpowiedzialności nie tylko za aspekty gospodarcze, ale w także naturalne i społeczne.

Światowy Dzień Rzek został ustanowiony, aby zwiększać społeczną świadomość w kwestii roli i wartości rzek. Wszystko zaczęło się w 2005 roku kiedy to Organizacja Narodów Zjednoczonych proklamowała Międzynarodową Dekadę "Woda dla Życia", której celem było zwiększanie świadomości potrzeby ochrony zasobów wodnych na świecie. To od tamtej pory czwarta niedziela września została ustanowiona Światowym Dniem Rzek. Geberit od lat stawia na współpracę w ramach różnego rodzaju partnerstw, aby zapewnić zrównoważony rozwój tego wspólnego i jakże cennego zasobu jakim jest woda. Z okazji święta rzek przypominamy dotychczasowe i zbliżające się działania Geberit na ich rzecz.

W poprzednim roku Geberit został partnerem wyprawy Mateusza Waligóry, polskiego podróżnika specjalizującego się w wyprawach ekstremalnych. W ramach swojego kolejnego projektu podróżniczego “Morskie Opowieści” postanowił on przemierzyć szlak wzdłuż polskiego wybrzeża Bałtyku. Jego 600 km marsz w ciągu 30 dni był pretekstem do postawienia pytań o przyszłość polskich zbiorników wodnych i zmian, które ich dotyczą. Wyprawę tę relacjonował na swoim profilu społecznościowym. Co więcej, jedną ze swoich poprzednich wędrówek  wzdłuż Wisły, opisał w książce „Szlak Wisły. 1 200 km pieszej przygody”, którą serdecznie polecamy, jako idealną lekturę z okazji Światowego Dnia Rzek.

Efektem współpracy Geberit z WWF Polska są dostępne online “Karty edukacyjne Strażników Rzek WWF”. Opracowano je z myślą o warunkach jakie towarzyszą edukacji w domach - każda część zawiera konkretne informacje, podane w atrakcyjny, łatwo przyswajalny sposób, wzbogacone ilustracjami i quizami. To idealny materiał zarówno dla najmłodszych, jak i nastolatków, aby poszerzać ich wiedzę na ten istotny temat. W końcu bez wody nie tylko nie byłoby rzek, ale i człowieka. Materiały te były jednym z elementów programu “Strażnicy rzek”, w ramach którego pokazywano, że rzeki warto i można bardzo łatwo chronić – nawet nie wychodząc z domu, poprzez wspieranie działań WWF i Strażników Rzek sprzed komputera, zakręcając wodę w kranach czy ustawiając spłukiwanie w toalecie na bardziej oszczędne. To Geberit jako lider na rynku sanitariatów opracował rewolucyjną technologię dającą możliwość regulacji ilości spłukiwanej wody, w myśl troski o zasoby naturalne, dzięki czemu tylko w 2020 roku zaoszczędzono 3,350 milionów m3 tego surowca.

Kolejnym działaniem Geberit na rzecz rzek, była akcja “Rzeka Urzeka”, w ramach której opowiadano o pięknie rzek, a także dzielono się swoimi wspomnieniami i przeżyciami z nimi związanymi. Akcja miała obudzić wśród ludzi pozytywne skojarzenia, sympatię oraz przywiązanie do polskich rzek. Wsparły ją znane osobistości z kręgu kultury, muzyki i architektury. Swoje filmy przygotowali m.in. prof. Jerzy Bralczyk, Robert Konieczny (KWK Promes) czy Joanna Kulczyńska-Dołowy (Kulczyński Architekt).

W 2022 roku zaś Geberit był sponsorem strategicznym imprezy Samsung River Triathlon Series, wyjątkowego wydarzenia sportowego, składającego się z sześciu etapów, realizowanych w różnych miastach, położonych nad rzeką Wartą. Nad tą właśnie rzeką leży Koło – jeden z zakładów produkcyjnych Geberit. W tegorocznej edycji wydarzenia wzięło udział aż 45 zawodników i wolontariuszy z Geberit. Celem wydarzenia było promowanie triathlonu w miastach, które nie mają dostępu do jeziora, obalenie mitu, że pływanie w rzece jest bardziej niebezpieczne niż w jeziorze, a także ukazanie walorów turystycznych regionu, w którym rozgrywane są zawody.

To jednak nie koniec zaplanowanych działań związanych z wodą na ten rok. W połowie listopada wolontariusze z firmy, w ramach współpracy ze szwajcarską organizacją Helvetas, wylecą do Nepalu. Zespół weźmie udział w dwutygodniowym wyjeździe, w czasie którego będzie pracował przy doprowadzeniu wody pitnej do wioski w Nepalu Zachodnim. Prace będą polegać na wybudowaniu całej infrastruktury – począwszy od wykopania rowów, układania i spawania rur, aż do wybudowania zbiornika wodnego służącego magazynowaniu wody.

Rzeki to nie tylko niezwykłe urozmaicenie naszego krajobrazu, ale i jeden z istotnych elementów naszego ekosystemu. Stan rzek i ich dolin wpływa na krążenie wody w przyrodzie poprzez zmiany prędkości spływania wody z lądów do mórz i oceanów, naturalne rzeki i otaczające je mokradła bardzo efektywnie wychwytują i usuwają ze środowiska zanieczyszczenia, są one miejscem życia kilkudziesięciu gatunków ryb i wiele, wiele innych cennych kwestii. Ich przyszłość leży w naszych rękach, dlatego pamiętajmy, aby dbać o rzeki w każdy możliwy sposób. Jak pokazuje Geberit opcji wsparcia jest wiele i należy je nieprzerwanie kontynuować.

Więcej informacji na www.geberit.pl

Grupa Geberit to europejski lider w produkcji zaawansowanej technologii sanitarnej. Od momentu jej powstania w roku 1874 jest pionierem w tym sektorze, nieprzerwanie ustanawiając nowe trendy swoimi wszechstronnymi rozwiązaniami. Geberit posiada swoje przedstawicielstwa w blisko 50 krajach w Europie i na świecie, skupia w swoich zasobach 30 zakładów produkcyjnych. Największe zakłady znajdują się w Szwajcarii, Niemczech i Austrii. Siedziba główna znajduje się w Rapperswil-Jona w Szwajcarii, a sama firma jest notowana na Szwajcarskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w Zurychu od 1999 r. Grupa Geberit wygenerowała sprzedaż w wysokości 2,9 mld franków szwajcarskich w 2017 roku zatrudniając około 12.000 pracowników. Zakres produktów obejmuje linię systemów sanitarnych (systemy instalacyjne, spłuczki, baterie umywalkowe, systemy spłukiwania, syfony, toalety myjące), wyposażenie łazienek (ceramikę sanitarną, meble łazienkowe, kabiny i wanny) oraz systemy rurowe (systemy wodociągowe i systemy kanalizacyjne).

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Męskie oblicze łazienki Biuro prasowe
2022-11-29 | 14:30

Męskie oblicze łazienki

To, że mężczyźni są z Marsa, a kobiety z Wenus, opisał już dawno w swej bestsellerowej książce John Gray. Różnice psychologiczne płci mają wpływ nie tylko na wzajemne
Dom Kamienna twarz łazienki – odkrywamy jej majestatyczny urok
2022-11-29 | 14:19

Kamienna twarz łazienki – odkrywamy jej majestatyczny urok

Kamień - i jego motyw - stał się w ostatnim czasie jednym z najchętniej wybieranych materiałów wykończenia pomieszczeń sanitarnych. Dowodzą tego efekty pracy architektów
Dom Z kroplą zieleni w tle. Metamorfoza mieszkania dla rodziny z kotem
2022-11-29 | 12:40

Z kroplą zieleni w tle. Metamorfoza mieszkania dla rodziny z kotem

Gdy we własnym M zaczyna brakować nam miejsca, nie musimy od razu kupować nowego, większego mieszkania. Czasem wystarczy zwykły remont, czy też zmiana jego układu funkcjonalnego. Najlepszym

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Roche

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Moda

Natalia Jakuła: Uwielbiam połączenie stylu sportowego i eleganckiego. Jest to bardzo kobiece, wygodne i nareszcie modne

Trenerka cieszy się, że zakładając teraz adidasy do sukienki czy też szpilki do legginsów, nie jest postrzegana jako ktoś, kto nie zna trendów i nie potrafi się dobrze ubrać. Wręcz przeciwnie – styl sportowy ma coraz więcej zwolenniczek i zwolenników. Ona czuje się w nim doskonale, ale to nie oznacza, że stroni od eleganckich, dopasowanych sukienek, które podkreślają jej sylwetkę. Natalia Jakuła przekonuje, że nienaganną figurę zawdzięcza regularnym ćwiczeniom i zdrowemu odżywianiu, choć jak przekonuje, nie potrafi też odmówić sobie bezy czy brownie.

Konsument

Ostatnie lata przyniosły wysyp start-upów sektora foodtech. Rozwój rynku napędza rosnąca świadomość konsumentów

Rynek foodtech może zanotować w najbliższych kilku latach ponad 50-proc. wzrost przychodów – przewidują analitycy. Innowacje w sektorze żywności kreują dziś przede wszystkim start-upy, których nie ma może na rynku dużo, ale w szybkim tempie ich przybywa. Zajmują się dziś m.in. wytwarzaniem roślinnych zamienników mięsa, po które konsumenci sięgają coraz chętniej, ale też upcyklingiem żywności i ograniczaniem marnotrawstwa. Są też obszary bardziej zaawansowane, takie jak mięso hodowane w laboratoriach czy druk 3D jedzenia. – Wiele osób myśli, że to może jakaś przemijająca moda, ja myślę, że to już zmiana, której nie da się zatrzymać – mówi Piotr Grabowski z foodtech.ac. Co istotne, podobnie podchodzą do tego inwestorzy, którzy chcą wspierać ten biznes.

IT i technologie

Znani muzycy stworzyli utwór oparty na dźwiękach natury. Specjalne urządzenia zebrały „muzykę” z Puszczy Białowieskiej

Fale elektromagnetyczne wytwarzane przez rośliny mogą stanowić akompaniament muzyczny. Dzięki specjalnemu urządzeniu impulsy zarejestrowane w Puszczy Białowieskiej zostały zamienione na dźwięki i dostarczone do studia produkcyjnego. Tam z udziałem wokalistki Pauliny Przybysz i znanego producenta muzycznego Baascha powstała piosenka, stanowiąca efekt czwartej edycji projektu Czarna Polana. – Sporym wyzwaniem było zbieranie autentycznych dźwięków, bo dużo łatwiej jednak jest te dźwięki wyprodukować w zaciszu studia czy kupić, ale dzięki temu w „Pulsie” natura faktycznie wybrzmiewa – podkreślają realizatorzy kampanii.