Piękny splot zdarzeń. Ręcznie tkane dywany z Indii w polskich domach
Home Sweet Home PR
Łowicka 51 lok. 207
02-353 Warszawa
ola|hshpr.pl| |ola|hshpr.pl
880 320 909
hshpr.pl
Spotkanie Hinduski i Polaka w Mediolanie, światowej stolicy designu, musiało mieć twórcze konsekwencje. I rzeczywiście – zaowocowało powstaniem firmy Samarth, dzięki której wysokiej klasy dywany wprost ze swej ojczyzny w Nizinie Gangesu trafiają nad Wisłę. Ręcznie wytwarzane wyroby zachwycają tym bardziej, że stare tradycje tkackie łączą się w nich z efektownym nowoczesnym wzornictwem.
Samarth, dynamicznie rozwijająca się marka oferująca wysokiej klasy dywany z Indii, to wspólne dzieło Oskara i Shruti. W czasie studiów we Włoszech oboje zamarzyli o wspólnym przedsięwzięciu z bliskiej im dziedziny aranżacji wnętrz. Wybór padł na niepowtarzalne skarby sztuki tkackiej, w których czar tradycyjnego rzemiosła miękko, gładko splata się z najzupełniej współczesnym wyczuciem stylu, wzoru, koloru. Wielka w tym zasługa Shruti, która na miejscu – w północnoindyjskim stanie Uttar Pradesh – osobiście nadzoruje powstawanie dywanów. Dzięki temu możemy mieć pewność, że proces ich wytwarzania opiera się na najlepszych praktykach pracy rzemieślniczej i światowych standardach. W efekcie te wspaniałe dzieła ludzkich rąk – piękne, lśniące, zachwycająco grube i puszyste – nadają wnętrzu autentycznie ekskluzywny charakter.
Duże znaczenie ma także szlachetny surowiec, którym posługują się indyjscy mistrzowie sztuki tkackiej. W zależności od modelu sięgają m.in. po jedwab bambusowy (trwały, miękki i lśniący tak jak klasyczny jedwab), jedwab artystyczny (inaczej art silk lub wiskoza, włókno wytwarzane z naturalnej celulozy, charakteryzujące się pięknym połyskiem) i wełnę, w tym niezwykle cenioną nowozelandzką wełnę merino.
Starannie określone proporcje poszczególnych rodzajów włókna są ważnym elementem kreowania znakomitego efektu, który wyróżnia nowoczesne dywany firmy Samarth. Wyroby z linii Basic wykorzystują przede wszystkim jedwab artystyczny, wełnę, a także bawełnę (w osnowie). Te z kolekcji Abstract – ręcznie przędziony jedwab bambusowy, wełnę merino oraz bawełnę. Jedne i drugie są w całości tkane metodami rzemieślniczymi, a dywany z kolekcji Abstract – w których na metr kwadratowy przypada aż 150 tys. węzełków – są dodatkowo ręcznie strzyżone dla uzyskania walorów trójwymiarowości wzoru.
Ta wspaniała praca, wymagająca wielkiego skupienia i cierpliwości, przekłada się na wyjątkowe wrażenia odbiorców – najpierw wizualne, a następnie także dotykowe. Dzięki temu nowocześnie eleganckie dywany Samarth, o modnych delikatnych abstrakcyjnych wzorach i starannie opracowanej kolorystyce, wspaniale wzbogacą dowolne wnętrze klasy premium. Dodadzą mu urody, przytulności, ale i oryginalności, która jest chyba największą wartością autentycznego rzemiosła tkackiego.

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.