Komunikaty PR

Piękny splot zdarzeń. Ręcznie tkane dywany z Indii w polskich domach

2021-03-29  |  17:55
Biuro prasowe
Kontakt
Aleksandra Stachulska
Home Sweet Home PR

Łowicka 51 lok. 207
02-353 Warszawa
ola|hshpr.pl| |ola|hshpr.pl
880 320 909
hshpr.pl
Do pobrania jpg ( 0.22 MB )

Spotkanie Hinduski i Polaka w Mediolanie, światowej stolicy designu, musiało mieć twórcze konsekwencje. I rzeczywiście – zaowocowało powstaniem firmy Samarth, dzięki której wysokiej klasy dywany wprost ze swej ojczyzny w Nizinie Gangesu trafiają nad Wisłę. Ręcznie wytwarzane wyroby zachwycają tym bardziej, że stare tradycje tkackie łączą się w nich z efektownym nowoczesnym wzornictwem.

Samarth, dynamicznie rozwijająca się marka oferująca wysokiej klasy dywany z Indii, to wspólne dzieło Oskara i Shruti. W czasie studiów we Włoszech oboje zamarzyli o wspólnym przedsięwzięciu z bliskiej im dziedziny aranżacji wnętrz. Wybór padł na niepowtarzalne skarby sztuki tkackiej, w których czar tradycyjnego rzemiosła miękko, gładko splata się z najzupełniej współczesnym wyczuciem stylu, wzoru, koloru. Wielka w tym zasługa Shruti, która na miejscu – w północnoindyjskim stanie Uttar Pradesh – osobiście nadzoruje powstawanie dywanów. Dzięki temu możemy mieć pewność, że proces ich wytwarzania opiera się na najlepszych praktykach pracy rzemieślniczej i światowych standardach. W efekcie te wspaniałe dzieła ludzkich rąk – piękne, lśniące, zachwycająco grube i puszyste – nadają wnętrzu autentycznie ekskluzywny charakter.

Duże znaczenie ma także szlachetny surowiec, którym posługują się indyjscy mistrzowie sztuki tkackiej. W zależności od modelu sięgają m.in. po jedwab bambusowy (trwały, miękki i lśniący tak jak klasyczny jedwab), jedwab artystyczny (inaczej art silk lub wiskoza, włókno wytwarzane z naturalnej celulozy, charakteryzujące się pięknym połyskiem) i wełnę, w tym niezwykle cenioną nowozelandzką wełnę merino.

Starannie określone proporcje poszczególnych rodzajów włókna są ważnym elementem kreowania znakomitego efektu, który wyróżnia nowoczesne dywany firmy Samarth. Wyroby z linii Basic wykorzystują przede wszystkim jedwab artystyczny, wełnę, a także bawełnę (w osnowie). Te z kolekcji Abstract – ręcznie przędziony jedwab bambusowy, wełnę merino oraz bawełnę. Jedne i drugie są w całości tkane metodami rzemieślniczymi, a dywany z kolekcji Abstract – w których na metr kwadratowy przypada aż 150 tys. węzełków – są dodatkowo ręcznie strzyżone dla uzyskania walorów trójwymiarowości wzoru.

Ta wspaniała praca, wymagająca wielkiego skupienia i cierpliwości, przekłada się na wyjątkowe wrażenia odbiorców – najpierw wizualne, a następnie także dotykowe. Dzięki temu nowocześnie eleganckie dywany Samarth, o modnych delikatnych abstrakcyjnych wzorach i starannie opracowanej kolorystyce, wspaniale wzbogacą dowolne wnętrze klasy premium. Dodadzą mu urody, przytulności, ale i oryginalności, która jest chyba największą wartością autentycznego rzemiosła tkackiego.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Home Sweet Home PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024 Biuro prasowe
2024-07-09 | 11:00

Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024

Firma Purmo znalazła się wśród laureatów w ogólnopolskim badaniu konsumenckim zdobywając Konsumencki Lider Jakości 2024 w kategorii „Grzejniki”. Badanie
Dom Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit
2024-07-08 | 16:25

Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit

Choć Europa wciąż zdominowana jest przez lata używania mało ekologicznego papieru toaletowego, z pomocą przychodzą zrywające z tradycją toalety myjące. Kiedy Geberit wprowadził na rynek
Dom „ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!
2024-07-08 | 10:50

„ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!

W przyszłym roku będziemy obchodzili 100. rocznicę słynnej Międzynarodowej Wystawy Sztuk Dekoracyjnych i Nowoczesnego Przemysłu. By uczcić to wydarzenie, Studio Prostych Form postanowiło

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Luna: W moim życiu jest więcej momentów zwątpienia i bezradności niż szczęścia i ekscytacji. Tylko tego nie pokazuję na Instagramie

Wokalistka chce, by jej pierwszy singiel zaprezentowany po Eurowizji był symbolem wewnętrznego odrodzenia, nowego początku i nadziei, bo choć życie pełne jest upadków, to najważniejsze jest, by z każdej porażki wyciągnąć odpowiednie wnioski, zawsze walczyć o swoje szczęście i odnaleźć w sobie siłę do działania. „Alive” to pełne emocji, intymne wyznanie Luny, ukazujące jej wewnętrzną walkę z wątpliwościami i przytłaczającymi myślami. Utwór opowiada o stanie zawieszenia między dwoma światami – rzeczywistym, pełnym wyzwań i wyimaginowanym, gdzie można znaleźć chwilowe ukojenie.

Handel

W ciągu 5–10 lat spodziewane duże wzrosty sprzedaży żywności ekologicznej. Największą barierą pozostaje niska świadomość konsumentów

Już blisko 80 proc. polskich konsumentów deklaruje kupowanie żywności ekologicznej – wynika z badania przeprowadzonego dla Polskiej Izby Żywności Ekologicznej przez Stowarzyszenie Delta Partner. Ten odsetek sukcesywnie rośnie, podobnie jak wartość rynku ekologicznej żywności, która według szacunków NIQ wynosi już ok. 2 mld zł, stanowiąc prawie 1 proc. wartości całego rynku spożywczego. Dalsze wzrosty utrudnia jednak fakt, że wielu konsumentów wciąż ma problem z rozpoznaniem produktów bio na sklepowych półkach. Według badań tylko co czwarty klient potrafi prawidłowo rozpoznać w sklepie symbol euroliścia, który gwarantuje, że produkt powstał zgodnie z restrykcyjnymi unijnymi wymogami rolnictwa ekologicznego.

Podróże

Klaudia Carlos: Nigdzie nie ma takiego piasku złocistego jak nad Bałtykiem. Mam tam swoje ulubione miejsca, ale lubię też poszukiwać nowych

Wokół wakacji nad polskim morzem przez lata narosło wiele stereotypów. Prezenterka zapewnia jednak, że ją samą nie zniechęcają ani stwierdzenia, że „jest za drogo”, ani że „zazwyczaj jest zła pogoda”. I choć turyści chociażby ze względu na „paragony grozy” coraz częściej omijają łukiem Morze Bałtyckie, to ona jest konsekwentna w swoich wyborach. Każdego roku stawia właśnie na Bałtyk i przekonuje, że nadmorskie miejscowości są bardziej urokliwe niż zagraniczne kurorty, a polskie piaszczyste plaże nie mają sobie równych.