Płytki wielkoformatowe – arcydzieło w projektowaniu wnętrz
W dzisiejszych czasach projektowanie wnętrz staje się prawdziwą sztuką, a jednym z kluczowych elementów, który może nadać pomieszczeniu nowoczesny i elegancki wygląd, są płytki wielkoformatowe. To innowacyjne rozwiązanie zdobywa coraz większą popularność w świecie designu, umożliwiając aranżację przestrzeni w sposób niezwykle kreatywny i efektowny.
Płytki wielkoformatowe to płytki o dużych rozmiarach, często przekraczające standardowe wymiary. Mogą mieć formę kwadratu lub prostokąta i występować w różnych grubościach. Najpopularniejszym materiałem, z którego wykonuje się płytki podłogowe i ścienne, jest gres, który występuje w coraz większych rozmiarach. Częstym wyborem są także spieki kwarcowe, których długość może wynosić nawet trzy metry. Jednym z kluczowych atutów płytek wielkoformatowych jest fakt, że pozwalają one na zminimalizowanie ilości spoin, co sprawia, że powierzchnia wydaje się bardziej jednolita, estetyczna i wizualnie większa.
Płytki wielkoformatowe znalazły szerokie zastosowanie w projektowaniu wnętrz, zarówno w domach, jak i przestrzeniach komercyjnych. Mogą być używane na podłogach, ścianach, a nawet na meblach czy innych powierzchniach. Odpowiednio dobrany wzór i kolorystyka płytek mogą całkowicie odmienić charakter pomieszczenia, nadając mu nowoczesny, minimalistyczny, industrialny lub klasyczny wygląd.
Jednym z głównym atutów płytek wielkoformatowych jest wizualna spójność, która powstaje dzięki mniejszej liczbie spoin, tworząc tym samym elegancki i nowoczesne pomieszczenie. Duże formaty płytek doskonale sprawdzają się w mniejszych pomieszczeniach, ponieważ optycznie powiększają przestrzeń. Mniejsza liczba fug oznacza mniejszą ilość miejsc, w których mogą zbierać się zabrudzenia. Właśnie dlatego płytki wielkoformatowe są zdecydowanie łatwiejsze w utrzymaniu czystości.
Sztuka układania płytek wielkoformatowych
Układanie płytek wielkoformatowych wymaga precyzji, doświadczenia i kreatywności. Decydując się na ich zastosowanie należy pamiętać o kilku ważnych aspektach. Duże formaty płytek wymagają dokładnych cięć, aby dopasować się do kształtu pomieszczenia. Właśnie dlatego warto skorzystać z usług profesjonalnego glazurnika, który posiada odpowiednie narzędzia i doświadczenie. Aby zapewnić trwałość należy stosować odpowiednie kleje i fugi, które dostosowane są do płytek wielkoformatowych.
Jeszcze przed układaniem płytek należy podjąć decyzję, czy powinny one być ułożone prostopadle czy też równolegle do kierunku padania światła. Ma to ogromne znaczenie na odbiór przestrzeni i podkreślenie danych wzorów na płytce.
Układanie płytek wielkoformatowych to swego rodzaju sztuka, która pozwala na stworzenie unikalnych i efektownych wnętrz. Dzięki zaletom tego rozwiązania, takim jak wizualna spójność czy optyczne powiększenie przestrzeni, płytki wielkoformatowe stanowią doskonały wybór dla tych, którzy pragną podkreślić nowoczesny charakter swojego domu. Majstersztyk w designie wnętrz można osiągnąć poprzez kreatywne połączenie różnych wzorów, precyzyjne układanie i staranne dopasowanie do ogólnej koncepcji aranżacyjnej.
Gdzie kupić płytki wielkoformatowe?
Decydując się na zakup płytek wielkoformatowych należy pamiętać, że ich wytworzenie wcale nie jest łatwe. Właśnie dlatego warto postawić na znanych i cenionych producentów, którzy zagwarantują odpowiednią jakość wykonania, która ma nas cieszyć przez długie lata. Tego typu płytki można kupić w największych salonach wyposażenia wnętrz, lecz należy ubezpieczyć się w cierpliwość – niestety, na dostawę takich płytek często należy czekać kilka, a nawet kilkanaście tygodni. Warto zatem rozglądać się za akcjami promocyjnymi, jak np. w salonach sprzedaży KLINK International, gdzie w ramach specjalnej akcji firma gwarantuje dostawę płytek światowej sławy producentów z Hiszpanii, Włoch czy Niemiec w zaledwie pięć dni.
Delektuj się latem z Fiskars
LETNIA WYPRZEDAŻ W BOCONCEPT
Lodówki Candy o pojemności XXL – w sam raz na upały
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Psychologia
Martyna Wojciechowska: Pokolenie Z jest bardzo samotne i nie radzi sobie z codziennymi problemami. Jako mama nauczyłam się bardziej słuchać i więcej pytać, niż mówić
Dziennikarka podkreśla, że martwi się o pokolenie Z, bo z jej obserwacji i rozmów z młodymi ludźmi wynika, że czują się oni bardzo samotni i wręcz przerastają ich codzienne problemy. Sami nie potrafią sobie z nimi poradzić, a niestety często też nie mogą liczyć na wysłuchanie, wsparcie i pomoc ze strony dorosłych. Martyna Wojciechowska nie ukrywa, że ona również popełniła wiele błędów wychowawczych, bo wydawało jej się, że sama najlepiej wie, czego potrzebuje jej córka, bez pytania dziewczynki o zdanie. W porę jednak dostrzegła swój błąd i teraz już wie, że dzieci najbardziej oczekują od rodziców poświęcenia im uwagi i czasu, a także zrozumienia ich emocji.
Edukacja
Co 6,5 minuty ktoś w Polsce doznaje udaru mózgu. Edukacja dzieci może zapobiec katastrofalnym skutkom i uratować życie dorosłym
Udar mózgu to druga najczęstsza przyczyna śmierci i trzecia najczęstsza przyczyna niepełnosprawności. Niewystarczająca wiedza i brak umiejętności rozpoznawania objawów udaru mózgu sprawiają, że większość pacjentów zgłasza się do szpitali zbyt późno. W odpowiedzi na ten problem powstał program FAST Heroes skierowany do przedszkolaków i uczniów klas 1–3. – Chcemy wykorzystać entuzjazm dzieci, aby to one stały się nauczycielami dla swoich dziadków – mówi Jan van der Merwe, międzynarodowy koordynator programu FAST Heroes, lider Inicjatywy Angels.
Teatr
Mateusz Banasiuk: Żałuję, że dzisiaj tak rzadko pisze się sztuki wierszem. Dla aktora to prawdziwy sprawdzian umiejętności
Aktor gra jedną z głównych ról w spektaklu „Wypiór” w Teatrze IMKA. Zaznacza, że wielkim atutem spektaklu jest tekst napisany klasycznym trzynastozgłoskowcem z zachowaną średniówką po siódmej sylabie, ale traktujący o bieżących problemach młodych ludzi i w niebanalny sposób komentujący otaczającą rzeczywistość. Mateusz Banasiuk zapewnia, że on sam bardzo lubi grać w sztukach napisanych wierszem i żałuje, że twórcy teatralni odchodzą już od tej formy. Przyznaje też, że w tym przypadku nie ma mowy o improwizacji. Trzeba się wykazać niezwykłą dokładnością, by nie zgubić żadnego słowa, bo wtedy zostanie zaburzony cały rytm.