Komunikaty PR

Podłoga do zadań specjalnych. Marmoleum w projektach komercyjnych.

2021-03-11  |  09:20
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

W ciągu ostatnich dwóch dekad wnętrza punktów usługowych, sklepów, biur, placówek edukacyjnych i medycznych zmieniły się nie do poznania. Zarówno ich właściciele, jak i architekci, którym zlecają zaprojektowanie przestrzeni, doskonale zdają sobie sprawę, że miejsca te – poza oczywistym dostosowaniem do funkcji – powinny być atrakcyjne wizualnie, ciekawe, oryginalne. Dlatego dziś we wnętrzach komercyjnych i użyteczności publicznej coraz częściej spotykamy świetnej jakości materiały, dobry design, ciekawą kolorystykę i niebanalne rozwiązania projektowe.

W projektach przestrzeni, które w ciągu dnia odwiedzają setki, a nawet tysiące ludzi, kluczową sprawą jest jakość zastosowanych materiałów. Niejednokrotnie muszą spełniać rozmaite normy czy posiadać konkretne atesty potwierdzające wytrzymałość i inne parametry techniczne. Dotyczy to m.in. podłogi – w punktach usługowych powinna być odporna na ścieranie i zniszczenia, łatwa do utrzymania w czystości i – co nie mniej ważne – atrakcyjna wizualnie. W tej roli doskonale sprawdza się Marmoleum, chętnie wybierane przez architektów nie tylko ze względu na estetykę, ale też doskonałe właściwości.

Liczy się pierwsze wrażenie

Kolory używane w biurze powinny być dostosowane do rodzaju działalności w nim prowadzonej. Pierwsze wrażenie na temat przestrzeni zapada w pamięć już w momencie przekroczenia drzwi wejściowych. Właściwy wybór kolorów może zatem pomóc w budowaniu pozytywnego wizerunku firmy, zarówno w oczach osób odwiedzających biuro, jak i pracowników. Doskonałym przykładem jest siedziba firmy GetResponse (dostarczającej najwyższej jakości rozwiązania dla online marketerów) autorstwa biura projektowego Tabanda, zlokalizowana w nowoczesnym kompleksie biurowym Arkońska Business Park w Gdańsku. Wykorzystano w niej Marmoleum Modular marki Forbo. Podłoga stanowi jeden z mocniejszych akcentów we wnętrzu. Wyznacza poszczególne przestrzenie: biurową, gastronomiczną, strefę wypoczynku, salę konferencyjną i recepcję. Do każdego pomieszczenia wybrano inny zestaw kolorystyczny płytek Marmoleum. Dynamiczne i słoneczne barwy w kuchni, szarości i czerń w sali konferencyjnej oraz zielenie w pokoju relaksu dobrane zostały tak by wpływać na samopoczucie pracowników i gości biura. Oryginalności i charakteru dodała forma ułożenia płytek w tzw. jodełkę.

Przyjazny punkt obsługi klienta

Projektując punkty usługowe, przyjmujące jednocześnie wielu interesantów w jednej przestrzeni, takie jak np. oddziały banków czy urzędy, trzeba zwrócić uwagę na akustykę pomieszczeń. W uzyskaniu odpowiedniego efektu – wyciszenia i wytłumienia dźwięków – należy użyć odpowiednich materiałów, dlatego na podłodze doskonale sprawdzają się łatwe do utrzymania w czystości wykładziny podłogowe czy akustyczne panele ścienne. Modernizacja Banku Spółdzielczego „Pałuki” w Żninie zakładała zwiększenie jakości i komfortu obsługi klientów, jak również zmiany estetyki głównej placówki banku. Obejmowała salę obsługi klientów, pomieszczenia biurowe oraz zaplecze socjalne. Nowoczesna aranżacja wnętrza nawiązuje do rolniczej historii banku poprzez powtarzające się elementy imitujące kłosy. W oczekiwaniu na swoją kolej klienci mogą zrelaksować się w komfortowej i przyjaznej strefie wypoczynkowej wykończonej wykładziną Flotex. Na podłogę Sali Obsługi Klienta wybrano Marmoleum, w którym wycięto znaki wskazujące kierunek poruszania się. Za projekt wnętrz odpowiedzialna była Pracownia Projektowa ZW.

Higieniczna podłoga w placówkach medycznych

W szpitalach, przychodniach i innych placówkach medycznych higiena jest na pierwszym miejscu. Łatwa do utrzymania w czystości podłoga jest więc jednym z priorytetów podczas projektowania tego typu przestrzeni. Architekci z Pracowni Architektonicznej ATRIUM wybierając materiały wykończeniowe do Instytutu „Centrum Zdrowia Matki Polki” w Łodzi (jeden z największych wysokospecjalistycznych ośrodków medycznych w Polsce i wiodący ośrodek referencyjny w zakresie położnictwa i neonatologii, ginekologii oraz pediatrii) sięgnęli po Marmoleum marki Forbo – higieniczną wykładzinę podłogową, która jest łatwa do czyszczenia i konserwacji, a także trwała, bezpieczna i wygodna dla ruchu pieszego i na wózkach z kółkami. Udowodniono, że produkty Marmoleum hamują wzrost i rozprzestrzenianie się bakterii i infekcji, takich jak MRSA, Norovirus i C Difficile, przyczyniając się do zdrowszego i bardziej higienicznego środowiska w każdym miejscu szpitala. Ponadto wykładziny te są przyjazne dla alergików, nie zawierają szkodliwych związków chemicznych, takich jak ftalany. Marmoleum zastosowano w rozbudowywanym pawilonie wschodnim, na łącznej powierzchni ponad 3000 metrów kwadratowych. Wykładziny wykorzystane na korytarzach i w salach szpitalnych nie tylko odpowiadała szpitalnym wymaganiom, ale też oferowała duże możliwości w zakresie doboru kolorów. Na podłogach umieszczono strzałki, które są wyraźnym oznaczeniem dla personelu i pacjentów wskazującym kierunek do trzech głównych obszarów SOR-u: resuscytacyjno-zabiegowego, konsultacyjnego i terapii natychmiastowej. W projekcie zastosowano także inne produkty marki Forbo - wykładziny Flotex w poczekalniach i pokojach zabaw dla dzieci, wykładziny PCV Safestep Aqua w pomieszczeniach mokrych oraz Colorex w salach zabiegowych i serwerowni. W strefie wejściowej budynku znajdują się maty Coral, które skutecznie chronią przed wnoszonym do wnętrza brudem i zanieczyszczeniami.

Naturalne rozwiązanie do każdej przestrzeni

Trzy powyższe przykłady pokazują, że Marmoleum to produkt, który fantastycznie sprawdza się we wnętrzach komercyjnych i użyteczności publicznej o różnej specyfice i przeznaczeniu. W dzisiejszych czasach ogromne znaczenie ma fakt, że jest to materiał w pełni naturalny, powstający z surowców pochodzących ze sprawdzonych, certyfikowanych źródeł. Proces produkcyjny Marmoleum nie ma szkodliwego wpływu na środowisko. Ponadto produkt ten ma właściwości akustyczne, nie zawiera plastiku, ftalanów ani styrenu, zapewniając bezpieczną i niskoemisyjną podłogę. Co bardzo istotne, Marmoleum może także pomóc w uzyskaniu punktów w certyfikacji LEED, Well i ILF Living Building Challenge.

Więcej: www.forbo-flooring.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024 Biuro prasowe
2024-07-09 | 11:00

Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024

Firma Purmo znalazła się wśród laureatów w ogólnopolskim badaniu konsumenckim zdobywając Konsumencki Lider Jakości 2024 w kategorii „Grzejniki”. Badanie
Dom Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit
2024-07-08 | 16:25

Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit

Choć Europa wciąż zdominowana jest przez lata używania mało ekologicznego papieru toaletowego, z pomocą przychodzą zrywające z tradycją toalety myjące. Kiedy Geberit wprowadził na rynek
Dom „ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!
2024-07-08 | 10:50

„ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!

W przyszłym roku będziemy obchodzili 100. rocznicę słynnej Międzynarodowej Wystawy Sztuk Dekoracyjnych i Nowoczesnego Przemysłu. By uczcić to wydarzenie, Studio Prostych Form postanowiło

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Luna: W moim życiu jest więcej momentów zwątpienia i bezradności niż szczęścia i ekscytacji. Tylko tego nie pokazuję na Instagramie

Wokalistka chce, by jej pierwszy singiel zaprezentowany po Eurowizji był symbolem wewnętrznego odrodzenia, nowego początku i nadziei, bo choć życie pełne jest upadków, to najważniejsze jest, by z każdej porażki wyciągnąć odpowiednie wnioski, zawsze walczyć o swoje szczęście i odnaleźć w sobie siłę do działania. „Alive” to pełne emocji, intymne wyznanie Luny, ukazujące jej wewnętrzną walkę z wątpliwościami i przytłaczającymi myślami. Utwór opowiada o stanie zawieszenia między dwoma światami – rzeczywistym, pełnym wyzwań i wyimaginowanym, gdzie można znaleźć chwilowe ukojenie.

Handel

W ciągu 5–10 lat spodziewane duże wzrosty sprzedaży żywności ekologicznej. Największą barierą pozostaje niska świadomość konsumentów

Już blisko 80 proc. polskich konsumentów deklaruje kupowanie żywności ekologicznej – wynika z badania przeprowadzonego dla Polskiej Izby Żywności Ekologicznej przez Stowarzyszenie Delta Partner. Ten odsetek sukcesywnie rośnie, podobnie jak wartość rynku ekologicznej żywności, która według szacunków NIQ wynosi już ok. 2 mld zł, stanowiąc prawie 1 proc. wartości całego rynku spożywczego. Dalsze wzrosty utrudnia jednak fakt, że wielu konsumentów wciąż ma problem z rozpoznaniem produktów bio na sklepowych półkach. Według badań tylko co czwarty klient potrafi prawidłowo rozpoznać w sklepie symbol euroliścia, który gwarantuje, że produkt powstał zgodnie z restrykcyjnymi unijnymi wymogami rolnictwa ekologicznego.

Podróże

Klaudia Carlos: Nigdzie nie ma takiego piasku złocistego jak nad Bałtykiem. Mam tam swoje ulubione miejsca, ale lubię też poszukiwać nowych

Wokół wakacji nad polskim morzem przez lata narosło wiele stereotypów. Prezenterka zapewnia jednak, że ją samą nie zniechęcają ani stwierdzenia, że „jest za drogo”, ani że „zazwyczaj jest zła pogoda”. I choć turyści chociażby ze względu na „paragony grozy” coraz częściej omijają łukiem Morze Bałtyckie, to ona jest konsekwentna w swoich wyborach. Każdego roku stawia właśnie na Bałtyk i przekonuje, że nadmorskie miejscowości są bardziej urokliwe niż zagraniczne kurorty, a polskie piaszczyste plaże nie mają sobie równych.